KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av bergenser83 »

Imponerende at du kjører nå. min står snødekt utenfor huset og minner meg på at den vil inn daglig. Eksamen i morgen. når den er unnagjort får jeg tid igjen og skal kjøre den til vinterlagring hos en kamerat med garasje på sotra . me jeg har ikke pigger og erfaring med vinterkjøring så det blir nok å vente på en mild dag

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Snikkeren »

@bergenser83: Du har jo en glimrende vintersykkel. Bare å hive vinterdekk på den med en gang, så kan du nyte vinteren i motsetning til oss andre som ikke har vintersykkel. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av bergenser83 »

Ja. burde jo egentlig det. Men blir hjemme i pappaperm fra jul og til august så da er ikke behovet så stort i vinter. brukes stort sett til jobkjøring . sitter bare 11km fra deg nå snikkern og det jeg savner mest nå er egentlig skiene mine og tid nok til en tur på saudehonnje før jeg widerøer meg hjem igjen i morgen. forbli neste gang

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Snikkeren »

Så du er i Volda no?
Akkurat no er jeg i Ålesund på skolen, men er hjemme igjen i ettermiddag. Hvis du har lyst på en kopp kaffe, så er det fullt mulig. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av bergenser83 »

Takker for tilbudet. men skal lese et par timer til før jeg skal møte noen gamle studievenner fra tiden jeg bodde her. hjem ganske raskt etter eksamen i morgen dersom ikke den varslede stormen stopper widerøe.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Crinos skrev:Artig å lese.. Jeg har i alle år vert i den tro at det å kjøre to-hjuling på vinterstid er en skykkelig fy-fy og på kanten av galskap... :)

Dog, jeg ville nok ikke prøvd å dra ut droget mitt på glatta.. Den er dårlig nok på tørt føre fra før av. :lol
HD er vel kanskje ikke heeeelt sånn vintersykkel nei :terge
Duke-en virker sålangt som en grei sykkel til slik kjøring.. 118KG tørrvekt, så den er omtrent som å "ratte" en god gammel tre-girs DBS :oh
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Skal bestille den nye 2012 Duke´en (grå og svart) neste uke \:D/ For dere som ikke har sett den, søk: "125 duke grey" på google :thumleft Vil også gjerne høre hva dere synes om fargen :prf
KTM DUKE 125

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Peet96 skrev:Skal bestille den nye 2012 Duke´en (grå og svart) neste uke \:D/ For dere som ikke har sett den, søk: "125 duke grey" på google :thumleft Vil også gjerne høre hva dere synes om fargen :prf
Tøff den! Tror den blir ekstra tøff med litt mer oransje detaljer, som felgtape og evt litt til (håndbeskyttere, elns?). Og vil tro de har fått luket vekk et par av barnesykdommene inntil da :thumleft

Min fungerer iallfall ganske så bra nå. Dvs venter på speedo-føleren og evt nye felger, men andre ting som f.eks fusking er helt fjernet, virker det som. Og fremdeles er kjøreegenskapene i absolutte toppklasse! Merker jo det spesielt godt nå når det er snø og is på veiene: Den er fremdeles trygg og fin, lett å holde kontrollen på.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Pollti »

Oljetrykket ditt da ? Er det løst ?

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Pollti skrev:Oljetrykket ditt da ? Er det løst ?
Mitt oljetrykk er helt fint det, ifølge madammen (gravid i femte måned) \:D/
Nei, fikk ikke snakket om det. Fikk ikke snakket med mekanikeren, så det glapp litt utav meg. Men jeg sjekket oljenivået samme morgen jeg leverte sykkelen, og det var helt på nedre del av vinduet! Nå, etter service, er det slik det skal være, altså midt på glasset. Og det var midt på glasset etter første service. Så det kan virke som at den har brukt endel olje. Men om det er nivået som har gitt varselet, så er varselet veldig følsomt, siden det skal være OK å kjøre med olje på nedre del av glasset. Vet ikke hvor stor mengde det er som er mellom midtre og nedre del av glasset, men jeg aner at den bruker ganske mye olje? Blir iallfall noe å følge med på fremover, helt klart. Har vært litt sløv med å sjekke nivået, siden jeg ikke har hatt noen sykler som har brukt noe videre olje.
Hadde forresten start på den imorges. Bare for å høre hvor lett/tungt den startet. Hele sykkelen var full av is, litt frost ute, så jeg hadde regnet med en viss treghet. Men neida, den startet som et skudd! Like lett som ved 10-15 plussgrader. Tyder på at ting er dimensjonert som det skal :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Litt oppdatering:

Legg inn av fikse »

Skalvise: Sykkelen går fremdeles pent og pyntelig. Like imponert hver gang jeg starter den, så uanstrengt den starter og så jevnt den går.
Dekkene er bare knall. Dvs ikke i løs snø/slaps når det blir litt dybde, men ellers er det helt kurant. Biter seg greit fast i is.

Verre er det med det elektriske. Bremselysbryteren, som ble byttet på sist service pga treg funksjon/manglende funksjon, fungerer nøyaktig like elendig. I praksis har jeg ikke bremselysbryter framme. Kjipt!
Skiltlyset har takket for seg. Det flimret litt i det her en morgen, siden har det vært dødt. Finner ikke feil på kontaktene, uten at jeg har giddet å plukke ting helt fra hverandre. Aner meg at det er fuktintrengning inn i selve lampen. Bryteren til sidestøtten er av og til noe treg. Dvs at den tar noen sekunder fra støtten er tatt ned, til den registrer/varsler at den er nede. Ingen "big deal", men det gir jo et hint om kvaliteten... Sammen med div andre feil som har vært på det elektriske, er jeg ganske overbevist at det elektriske fungerer utmerket en tørr sommerdag, kanskje til og med litt regn, men ikke kombiner det med lav temperatur... =;
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av ArcticTiger »

....og saltlake fra veiene :-k ?

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

ArcticTiger skrev:....og saltlake fra veiene :-k ?
Ja, det hjelper vel ikke akkurat på... Det hadde jeg heller ikke forventet. Salt spiser jo opp det meste. Men det er neppe det som er hovedårsaken her. Kontakter har vel knapt rukket å korrodere foreløpig, så... Har jo kjørt på med ACF-50 i alle kontakter og andre steder jeg har kunnet komme til. Men ikke i skiltlyset, f.eks. Det er jo en tett enhet, ikke mulig å åpne. Samme med bremselysbryter. Dvs den er ikke en tett enhet, men selve brytertappen er tettet med en gummibelg, så jeg tror ikke fukt/salt er årsaken her. Heller at den har dårlig og treg mekanikk som bare blir tregere jo kaldere.
Skal se om jeg får tatt noen nærbilder, så får dere se herligheten selv :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

nå er det reine våren ute.12 grader .på tide å fine fram sykkelen igjenn.
Duke

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Pollti »

fikse skrev: Mitt oljetrykk er helt fint det, ifølge madammen (gravid i femte måned) \:D/
Nå var det ikke seksualorganet og forplantningsevnen jeg lurte på denne gangen :scratch Finnes ufine blogger her for å diskutere sånt :knegg Du får sikkert ei lita yndig jente med blå øyne som forhekser deg fra 1ste øyekontakt så selv den værste småkubikkfuhrer blir øm i hjerterota og oppfører seg som en ånkli skrullete toilling
når han tror seg usett :oh :terge :\m/:

Svar