Har noen erfaring med hvor lang tidsperiode man kan forvente at dene utviklingen stabiliserer seg før man går til opptikkeren og bestiller briller til mange lapper !!
Eller bør jeg fortsette med å besøke Esso, Shell, Nille eller Europris ??
bm
Du har ikke prøvd sånn derre aggressive briller da? Eller var det progressive...?ArcticTiger skrev:Når du har problemer med å lese avisa, og å mekke feks, så er det på høy tid å få sjekka gluggene. Aldern krever sitt som du sier.
Jeg fikk meg bi-polare, øhh nei, bi-fokale briller for etpar år sia. Funker greit det, etter litt tilvenning. Men sveising er fortsatt litt vanskelig, da må jeg se over brillene og nesten dytte hue ned i sveise-smelta.
Gå til optikkern du
Jompa skrev:Svinet flykter ? Nei, synet svikter.
Bør visst ta den turen til optikern, Æ også.
Ha ha!Intruder skrev:Å se bra er viktig,er kanskje slik at synet blir dårligere av at en går og myser og stirrer hele tida...![]()
Naboen fikk seg progressive briller,en overgang fra vanlige og etter første dobesøk kunne han berette
følgende : Da jeg så ned så jeg to stykker,en stor og en liten.Min har aldri vært stor,så den stappet jeg inni gylfen
igjen og så tisset jeg..i buksa...
Æ hørte en optiker snakket om dette på radio: Spm var om det kan være skadelig for synet å bruke gale/ikke briller. Nei, sa han, det er like skadelig for synet å bruke feil briller som det er for huden å høre dårlig musikkIntruder skrev:Å se bra er viktig,er kanskje slik at synet blir dårligere av at en går og myser og stirrer hele tida...![]()
...
jhn skrev:Æ hørte en optiker snakket om dette på radio: Spm var om det kan være skadelig for synet å bruke gale/ikke briller. Nei, sa han, det er like skadelig for synet å bruke feil briller som det er for huden å høre dårlig musikkIntruder skrev:Å se bra er viktig,er kanskje slik at synet blir dårligere av at en går og myser og stirrer hele tida...![]()
...