Har noen erfaring med hvor lang tidsperiode man kan forvente at dene utviklingen stabiliserer seg før man går til opptikkeren og bestiller briller til mange lapper !!
Eller bør jeg fortsette med å besøke Esso, Shell, Nille eller Europris ??
bm
Du har ikke prøvd sånn derre aggressive briller da? Eller var det progressive...?ArcticTiger skrev:Når du har problemer med å lese avisa, og å mekke feks, så er det på høy tid å få sjekka gluggene. Aldern krever sitt som du sier.
Jeg fikk meg bi-polare, øhh nei, bi-fokale briller for etpar år sia. Funker greit det, etter litt tilvenning. Men sveising er fortsatt litt vanskelig, da må jeg se over brillene og nesten dytte hue ned i sveise-smelta.
Gå til optikkern du
Jompa skrev:Svinet flykter ? Nei, synet svikter.
Bør visst ta den turen til optikern, Æ også.
Ha ha!Intruder skrev:Å se bra er viktig,er kanskje slik at synet blir dårligere av at en går og myser og stirrer hele tida...![]()
Naboen fikk seg progressive briller,en overgang fra vanlige og etter første dobesøk kunne han berette
følgende : Da jeg så ned så jeg to stykker,en stor og en liten.Min har aldri vært stor,så den stappet jeg inni gylfen
igjen og så tisset jeg..i buksa...
Æ hørte en optiker snakket om dette på radio: Spm var om det kan være skadelig for synet å bruke gale/ikke briller. Nei, sa han, det er like skadelig for synet å bruke feil briller som det er for huden å høre dårlig musikkIntruder skrev:Å se bra er viktig,er kanskje slik at synet blir dårligere av at en går og myser og stirrer hele tida...![]()
...
jhn skrev:Æ hørte en optiker snakket om dette på radio: Spm var om det kan være skadelig for synet å bruke gale/ikke briller. Nei, sa han, det er like skadelig for synet å bruke feil briller som det er for huden å høre dårlig musikkIntruder skrev:Å se bra er viktig,er kanskje slik at synet blir dårligere av at en går og myser og stirrer hele tida...![]()
...
Damenes bekledning kan virkelig virke inn på ens oversikt over trafikkbildet ja , DET har jeg merket.Ikke alltid like lett å være aktpågivende,hensynsfull og varsom i sommervarmen lell..Crinos skrev:Som 18åring klaget mine foreldre på meg angående synet mitt i trafikken...
Etter en tur til to opptikkere som begge konkluderte med at jeg hadde perfekt syn, sto de der fremdeles og lurte fælt på hva som feilet meg...
Høsten kom og det ble kaldere ute.. Da mente de at jeg måtte ha vert hos optikker og fått meg linser, for kjøringa mi var betraktelig bedre.
"Neida svarer jeg, men jentane har mere klær på seg nå" :)
Ja barn gjør mye rart,bror til Aukrust gjorde i brønnen..bm skrev:Ho mor kom hjem i dag med brosjyre for kontaktlinser, disse skulle løse alle dine synsproblemer![]()
Selv om nærsynet har blitt vesentlig dårligere på kort tid vil jeg vente til det har stabilisert seg før jeg går til optikkeren og blir annbefalt briller til mange lapper.
Har overlevd med plast briller til 29,- fra nermeste bensinstasjon.
Er ikke blind ennu, men har opplevd dette, som 6, åring lyste jeg ned i en nesten tom bensintank med en fyrstikke..................................
Ble en tid på brannavsnittet til Haukeland og Betanien.............
Shit Happends
Det samme gjorde en klassekamerat i 4. klasse, i klasserommet, men det gikk heldigvis bra.Intruder skrev: Og nevøen min og et par andre slo på riflepatroner med hammer til det smalt..Ble en del plastring..