Duville skrev:jhn skrev:
---- Men så viste det sæ at hverken du eller æ va helt ærlige, vi bryter fartsgrensene over en lav sko. Da har vel kanskje veimyndighetene rett til å innføre de restriksjoner de finner nødvendig, det e jo tross alt de som eier veien.
----
SÅNN uttaler er kommunist og en maktperson (Politi?) seg! Nå skal jeg skynte meg å si at kanskje ikke jhn er akkurat dette, men den setningen reagerer jeg sterkt på - veien der jeg kjører er min. Den har jeg betalt for med mine surt erhvervede skattepenger over mange år.
Når nå lovene om tilpassninger av oss innbyggere til statens ønsker og behov tres ned over hodet på oss slik sittende regjering er så gode på så blir jeg foorbannet for å si det mildt. Staten det er vi og staten er til for meg / oss. Vi er ikke til for staten og "låner" fellesgodene. Fellesgodene er laget for de midlene jeg betaler inn og basert på våre behov. Staten skal ikke være ett "selvdrevet vesen med egne behov".
Sorry jhn men sånne uttalelser fortjener reaksjon synes jeg men vi er sikkert enige i noe annet.
He he, kommunist og maktperson, fantastisk, det har æ aldri blitt beskrevet som før. Ganske langt fra sannheta, men vi lar det ligge. Veien e din sier du, den kommunale kinoen e vel også din da, men du må likevel innrette dæ etter de regler og normer som finnes der, ellers så blir jaga, fordi andre har like store eierandeler, og har rett til å få se filmen uforstyrret, hvis de har betalt billett.
Det e ikke nok å bare betale skatt
Lignende prinsipp e det på veien, kjøp billett og følg gjeldene regelverk, så får du lov å ferdes langs veiene, de andre eierne har også rett til å ferdes etter veiene, på en nogenlunde trygg måte. Det her har ingenting med kommunisme eller makt å gjøre, det e bare sånn det fungerer.
Men det blei litt feil no, hele greia, plutselig fikk æ jobben som djevelens advokat, uten å ha søkt. Æ vil heller ikke ha disse greiene, æ vil fortsette å bryte fartsgrensene så lenge æ e sjåfør.
Men æ klare altså ikke å se noen gode grunner til å protestere kraftig mot forslaget, bortsett fra at det e artig å kjøre fort, og selvfølgelig hensynet til de ansatte ved alle bil/mc-produsenter som muligens blir arbeidsledige
Ingenting å være sorry for