Tvungen fartsregulering

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
---- Men så viste det sæ at hverken du eller æ va helt ærlige, vi bryter fartsgrensene over en lav sko. Da har vel kanskje veimyndighetene rett til å innføre de restriksjoner de finner nødvendig, det e jo tross alt de som eier veien.
----
SÅNN uttaler er kommunist og en maktperson (Politi?) seg! Nå skal jeg skynte meg å si at kanskje ikke jhn er akkurat dette, men den setningen reagerer jeg sterkt på - veien der jeg kjører er min. Den har jeg betalt for med mine surt erhvervede skattepenger over mange år.

Når nå lovene om tilpassninger av oss innbyggere til statens ønsker og behov tres ned over hodet på oss slik sittende regjering er så gode på så blir jeg foorbannet for å si det mildt. Staten det er vi og staten er til for meg / oss. Vi er ikke til for staten og "låner" fellesgodene. Fellesgodene er laget for de midlene jeg betaler inn og basert på våre behov. Staten skal ikke være ett "selvdrevet vesen med egne behov".

Sorry jhn men sånne uttalelser fortjener reaksjon synes jeg men vi er sikkert enige i noe annet.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Duville skrev:
jhn skrev:
---- Men så viste det sæ at hverken du eller æ va helt ærlige, vi bryter fartsgrensene over en lav sko. Da har vel kanskje veimyndighetene rett til å innføre de restriksjoner de finner nødvendig, det e jo tross alt de som eier veien.
----
SÅNN uttaler er kommunist og en maktperson (Politi?) seg! Nå skal jeg skynte meg å si at kanskje ikke jhn er akkurat dette, men den setningen reagerer jeg sterkt på - veien der jeg kjører er min. Den har jeg betalt for med mine surt erhvervede skattepenger over mange år.

Når nå lovene om tilpassninger av oss innbyggere til statens ønsker og behov tres ned over hodet på oss slik sittende regjering er så gode på så blir jeg foorbannet for å si det mildt. Staten det er vi og staten er til for meg / oss. Vi er ikke til for staten og "låner" fellesgodene. Fellesgodene er laget for de midlene jeg betaler inn og basert på våre behov. Staten skal ikke være ett "selvdrevet vesen med egne behov".

Sorry jhn men sånne uttalelser fortjener reaksjon synes jeg men vi er sikkert enige i noe annet.
He he, kommunist og maktperson, fantastisk, det har æ aldri blitt beskrevet som før. Ganske langt fra sannheta, men vi lar det ligge. Veien e din sier du, den kommunale kinoen e vel også din da, men du må likevel innrette dæ etter de regler og normer som finnes der, ellers så blir jaga, fordi andre har like store eierandeler, og har rett til å få se filmen uforstyrret, hvis de har betalt billett.
Det e ikke nok å bare betale skatt
Lignende prinsipp e det på veien, kjøp billett og følg gjeldene regelverk, så får du lov å ferdes langs veiene, de andre eierne har også rett til å ferdes etter veiene, på en nogenlunde trygg måte. Det her har ingenting med kommunisme eller makt å gjøre, det e bare sånn det fungerer.
Men det blei litt feil no, hele greia, plutselig fikk æ jobben som djevelens advokat, uten å ha søkt. Æ vil heller ikke ha disse greiene, æ vil fortsette å bryte fartsgrensene så lenge æ e sjåfør.
Men æ klare altså ikke å se noen gode grunner til å protestere kraftig mot forslaget, bortsett fra at det e artig å kjøre fort, og selvfølgelig hensynet til de ansatte ved alle bil/mc-produsenter som muligens blir arbeidsledige
Ingenting å være sorry for

Duville

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
Duville skrev:
jhn skrev:
----

He he, kommunist og maktperson, fantastisk, det har æ aldri blitt beskrevet som før. Ganske langt fra sannheta, men vi lar det ligge. Veien e din sier du, den kommunale kinoen e vel også din da, men du må likevel innrette dæ etter de regler og normer som finnes der, ellers så blir jaga, fordi andre har like store eierandeler, og har rett til å få se filmen uforstyrret, hvis de har betalt billett.
Det e ikke nok å bare betale skatt
Lignende prinsipp e det på veien, kjøp billett og følg gjeldene regelverk, så får du lov å ferdes langs veiene, de andre eierne har også rett til å ferdes etter veiene, på en nogenlunde trygg måte. Det her har ingenting med kommunisme eller makt å gjøre, det e bare sånn det fungerer.
Men det blei litt feil no, hele greia, plutselig fikk æ jobben som djevelens advokat, uten å ha søkt. Æ vil heller ikke ha disse greiene, æ vil fortsette å bryte fartsgrensene så lenge æ e sjåfør.
Men æ klare altså ikke å se noen gode grunner til å protestere kraftig mot forslaget, bortsett fra at det e artig å kjøre fort, og selvfølgelig hensynet til de ansatte ved alle bil/mc-produsenter som muligens blir arbeidsledige
Ingenting å være sorry for
Sånn skal det ikke være. Jeg vil ha rett til å være med på å utforme lovene og reglene som skal gjelde på disse veiene som jeg er medeier i. DERFOR mener jeg at veien ikke tilhører veivesenet eller andre noksagter som skal bestemme alt. Kanskje jeg ønsker å kjøre fortere enn de 60 som tillates i dag på lange strekk av E39 og ønsker å argumentere for å kjøre fortere. Dette kan jeg gjøre hvis jeg er medeier av veien. Hvis jeg bare låner den og må være glad for å få lov (typisk Norsk) til å bruke den så har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt......

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Duville skrev:
jhn skrev:
----

SÅNN uttaler bare en ihuga FrPer seg! Alt som går dem i mot er kommunisme og maktmisbruk! :sk?
Nå ser jeg at jhn er mer en kapabel til å forsvare seg selv, men føler likevel for å bruke en tilsvarende hersketeknikk, som det du gjør!
Selvfølgelig eier vi veiene alle sammen, i sammen, men lovløshet fungerer IKKE! Altså må vi ha lover, og har vi lover må noe se til at vi følger dem, og slå ned på de som ikke gjør det!
Og til alle som virkelig mener at det er så ille i Norge, med alle sine lover og regler, nevn et sted som fungerer bedre... :mk

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

håper dette blir gjennomført neste år jeg.samme med avvikling av kontanter,ta med visum til sverige også så vi slipper denne "harryhandelen".

få det gjort med en gang så vi slipper denne sakte pininga.

fjærn også "usosiale" meninger i media og på nettet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Godtvoksen skrev:Jeg har liten tro på at dette blir innført i min tid som sjåfør.... :mk
Den som tier den samtykker sies det og stilletiende "motstand" er lite verd.
Det er jeg 100% enig i, samtidig som en må være seg bevisst å velge hvilke viktige saker en skal bruke krefter på. Det siste er noe jeg jobber med å få til. Jeg har dessverre alt for lett for å engasjere meg. Til glede for noen og til irritasjon for andre. :redface

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

mekkern skrev:håper dette blir gjennomført neste år jeg.samme med avvikling av kontanter,ta med visum til sverige også så vi slipper denne "harryhandelen".

få det gjort med en gang så vi slipper denne sakte pininga.

fjærn også "usosiale" meninger i media og på nettet.
Jada jeg skjønner ironi, men hva er det egentlig som er vondt(sakte pining)? Er det egentlig noe annet land, hvor så stor del av befolkningen har det så bra som vi jo faktisk har det?
Et land hvor vi fritt kan sutre å klage over alt og alle?
Jeg tror faktisk at folk i de fleste andre land som har det noenlunde like bra som vi, klager akkurat like mye om hvor jævlig de har det, som oss!
Mens i folk i land som har det verre en oss, ofte har mer en nok med å skaffe seg det aller mest nødvendige, og rett og slett ikke har tid eller krefter til å sutre slik vi gjør! Og de er langt mer takknemlige for det lille de har!

Puh, godt å få det ut! :-)

Så da er det bare å kalle meg kommunist, eller hva det nå måtte være... :P :p
Men jeg vil bare si at jeg ikke er det spor bedre en andre her! Jeg kjører for fort, banner og drikker, klager på lover og regler, kort sagt alt en god Normann skal gjøre! ;e

Duville

Legg inn av Duville »

Joda sikkert hersketeknikk men en uttalelse som tilsier at veien og lovene der skal vi bare akseptere uansett siden vesenet eier veien kan ikke stå uimotsagt. Det er for grovt rett og slett. Vi må ha lov til å ha egne meninger om det som skjer her i landet vårt.

"Da er det bare å sette seg tilbake og ta i mot det som kommer. Staten vet best og de som styrer staten skal bestemme. Vi som bor her skal ikke si i mot fordi staten og veivesenet eier veien og de bestemmer! Sånn er det fordi Staten er så god." og dette er ment ironisk så det holder!

Jeg mener at vi skal ha rett til å kjempe for å tilpasse lovene her i landet til de meningene jeg har. Når lovene er bestemt og fastlagt så skal de generellt overholdes, enkelte lover viktigere å overholde enn andre - det sier også strafferamene for de enkelte lovene.

Duville

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev:
Godtvoksen skrev:Jeg har liten tro på at dette blir innført i min tid som sjåfør.... :mk
Den som tier den samtykker sies det og stilletiende "motstand" er lite verd.
Det er jeg 100% enig i, samtidig som en må være seg bevisst å velge hvilke viktige saker en skal bruke krefter på. Det siste er noe jeg jobber med å få til. Jeg har dessverre alt for lett for å engasjere meg. Til glede for noen og til irritasjon for andre. :redface

Må i hvert fall velge tid og sted :knegg

Brukeravatar
NickNei
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Legg inn av NickNei »

Jeg tror man skal skille mellom hva man tror vil skje, og hva man vil skal skje. Så for å slippe å bli så til de grader misforstått som et pat andre her, så sier jeg at dette er hva jeg tror vil skje!

Jeg tror at så klart vil dette skje, så klart vil de regulere farten vår. Det er sagt at når de frie fartsgrensene forsvinner i tyskland vil det gå raskt med fartssperrer og overvåking, kanskje noe i den duren de driver med i nederland. GPS-overvåking, primært for å se hvor langt folk kjører, selvfølgelig for avgiftene sin skyld, men dette er jo enkelt å bruke til overvåking av fart.

Vi har en fartsgrense, vi har en lov. Så hva i alle dager skal brukes som argument for at vi skal kunne bryte loven? Med flere hundre kilometer i timen?
Og nå kan man banke dette gjennom bare med å skylde på miljøet, og liv og helse i tillegg.. og vi lever i Norge.. "think you a little about" ;-)

Det er naivt å tro at veiene er våre, og at vi brukere og betalere skal bestemme. Vi lever i et demokrati, vi har en regjering som er lovlig valgt, den bestemmer på vegne av flertallet. Avgifter på bil og MC er ikke øremerket, sånn er det bare.

mekkern

Legg inn av mekkern »

NickNei skrev: sånn er det bare.

Fint utrykk. :thumleft jeg trekker den litt lengre...... :-J

OG det slår saueflokken seg til ro med..dermed styrer staten UTEN påvirkning fra et institusjonert folk.

For å tenke selv og ta ansvar for egen fremtid er farlig-og slettes ikke sosialdemokratisk.
Har du mening som går på kryss av de vedtatte sannheter er du enten Idiot/frepper/(valgfritt nedsettende ord)-dette har venstresiden lykkes nesten totalt med i de fleste fora.

Faen at jeg ikke greier å holde kjeft.... jaja...ingen som bryr seg allikevel om en dustete mening.Unntatt PST.(setter over kaffen til dere kommer) :8-[
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Tvungen fartsregulering er innført i Norge og vi vil oppleve det som strengere og strengere.

Fra Oslofjordtunnelen og til Drammen finnes det ikke mulighet for å kjøre forbi kjøretøyet foran. Dette på grunn av hekstrukket dobbel sperrelinje. (Nå finnes det et par kilometer med dobbelt felt rett etter Sætre mot Drammen. Men det er det hele.)
Jeg kom fra harrytur og opplevde å bli liggende bak en traktor med toppfart 40 km/t. Denne var jeg faktisk nødt til å ligge bak på grunn av forbikjøringseglene. Men som den dårlige borger jeg er, brøt jeg trafikkreglene og kjørte forbi... for det kunne jeg her....

Værre er det nedover sørlanske... Her er det satt opp betonggriser...så MÅ man ligge bak traktoren...eller de som velger å ta seg god tid og sikre seg mot å bli tatt i fartskontroll. Og som legger seg 10-15 km under fartsgrensen...og dette etter spidometer som viser nesten 10km/t for lite....
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
NickNei
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Legg inn av NickNei »

mekkern skrev:
NickNei skrev: sånn er det bare.

Fint utrykk. :thumleft jeg trekker den litt lengre...... :-J

OG det slår saueflokken seg til ro med..dermed styrer staten UTEN påvirkning fra et institusjonert folk.

For å tenke selv og ta ansvar for egen fremtid er farlig-og slettes ikke sosialdemokratisk.
Har du mening som går på kryss av de vedtatte sannheter er du enten Idiot/frepper/(valgfritt nedsettende ord)-dette har venstresiden lykkes nesten totalt med i de fleste fora.

Faen at jeg ikke greier å holde kjeft.... jaja...ingen som bryr seg allikevel om en dustete mening.Unntatt PST.(setter over kaffen til dere kommer) :8-[
Noen ganger.. så er det bare sånn ja :)

Er ikke uenig jeg, er for mye saueflokkmentalitet her i landet. Og det er greit å være mot dette her, men hva slags argumenter skal du bruke for å ha fri fart på mc/bil?
Får man en toppfart på la oss si 140kmt skal det godt gjøres å klage på at man ikke får kjøre fortere, og samtidig virke seriøs. Vi får nyte de siste lovløse årene så godt vi kan :-)

mekkern

Legg inn av mekkern »

Hadde vi fått spærre på 140 så hadde vært så sin sak men her skal spærra ligge på skiltet grense..
men det spiller egentlig ingen rolle- det er prinsippet. blir som en kort lenke på kjøkkenkniven slik at den ikke kan brukes utenfor kjøkkenbenken-dvs ikke skjære andre i husstanden eller ta den med for å stikke naboen.

men det er bare å gi faen og kose oss så lenge vi kan med "ulovlighetene" for vi er Don Quixote her.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Den dagen det er umulig å kjøre for fort, tar jeg å spar turboen ned i hagen.. :notworthy: :notworthy:
If it ain't broke, I'll break it.

Svar