Tvungen fartsregulering

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av ZZR-Tom »

ejs skrev::thumleft
Det enkleste er vel om "staten" forbyr allt ???
Slutt på alkohol ,motorsykkel,bil,båt,tobakk,og la alle reise kollektivt i lovlig hastighet.

:bandana :bandana
Merk mine ord, innen 15år vil det vere forbudt å selge røyk i Norge.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av rogg »

ejs skrev::thumleft
Det enkleste er vel om "staten" forbyr allt ???
Slutt på alkohol ,motorsykkel,bil,båt,tobakk,og la alle reise kollektivt i lovlig hastighet.

:bandana :bandana
Dette forslaget lukter det høye skatter av....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
Iron76 skrev:
Hvorfor ikke pålegge alkolås på bil dersom man en gang har vist at man ikke er til å stole på (tatt!) i stedet for å sette hele befolkningen under overvåkning - samme med ekstremadferd i bil - pålagt GPS i bil.

Da slipper man overvåkning av hele samfunnet.
Det var nøyaktig det jeg mente. Du sa det bare bedre....
Fordi konas bil ikke har alkolås, eller naboens, eller en annen bil. Et stort antall biler som blir benyttet til promillekjøring e stjålet. Kanskje det tallet ville økt?
Er man pålagt å kjøre bil med lås en periode så er det straff for å kjøre uten. Hvis man har alkolås på alle biler og ønsker å jukse med den så kan man jo det, om den så er montert i alle biler på hele gården!

Kommunistene har forøvrig hatt det sånn som du forfekter i mange år, individets meninger og frihet betyr ikke noe som helst, kun samfunnets behov...

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Lauri »

Majoriteten av oss er jo lovlydige uansett hvor i samfunnets nettverk vi beveger oss: vi betaler skatt, er snill mot dyr, overholder avtaler, er lojale arbeidstakere, lar naboens kone og katt være i fred etc.

Og ønsker vi å være litt bad, så finnes det tilhørende nettsteder på verdensveven der vi kan "leke" under nick :ills

- så hvorfor reagerer vi så voldsom når samfunnet ønsker å begrense de idioters avvik uansett om det er fart, alkohol eller annen "perversitet"?

Schjør pænt!


(Jajajajajaaaaa - jeg er temt: fikk over 10 norske laken og 3 prikker i førerkortet fordi jeg lot min italienske bil vrinske på vinterveger tidligere i år!! Og ja - jeg fortjente det! Og ja - jeg har lært!)
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av jhn »

Duville sa:
"Er man pålagt å kjøre bil med lås en periode så er det straff for å kjøre uten."
Æ e klar over det, men æ e ikke sikker på at de som kjører i fylla, bryr sæ så mye om det

Duville:
"Hvis man har alkolås på alle biler og ønsker å jukse med den så kan man jo det, om den så er montert i alle biler på hele gården!"
Fyllekjøring skjer vel gjerne litt spontant. Hvor enkelt det e å jukse med alkolås vet æ ikke, men tror ikke det e noe så veldig mange fikser i et hattefokk i fylla

Duville:
"Kommunistene har forøvrig hatt det sånn som du forfekter i mange år, individets meninger og frihet betyr ikke noe som helst, kun samfunnets behov..."
Kan du oppsummere ka æ egentlig forfekter ? Æ har ikke sagt noe som ligner på det du sier her, og har ikke ment det heller.
Ang. frihet, så mene æ altså at man har ikke frihet til å gjøre noe som e forbudt, selv om det e teknisk mulig og meget enkelt. Altså, mulighet men ikke frihet.
Litt på samme måte som at ingen har frihet til å kjøre mot enveiskjøring, eller gjennom en bomring uten å betale, eller kjøre i fylla, eller uten sertifikat. Man har altså frihet til å gjøre det som ikke e forbudt. Frihet e å kunne gjøre ting åpent, ikke i skjul. Den type frihet du prater om e ikke så mye verdt, den tar jo slutt om det skulle stå en politimann borti gata.
Hvis du har fulgt med, så vet du at æ vil ikke ha dette noe mer enn du vil, men frihetsargumentet funker ikke. Finn på no nytt.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Duville »

jhn skrev:Duville sa:
"Er man pålagt å kjøre bil med lås en periode så er det straff for å kjøre uten."
Æ e klar over det, men æ e ikke sikker på at de som kjører i fylla, bryr sæ så mye om det

Duville:
"Hvis man har alkolås på alle biler og ønsker å jukse med den så kan man jo det, om den så er montert i alle biler på hele gården!"
Fyllekjøring skjer vel gjerne litt spontant. Hvor enkelt det e å jukse med alkolås vet æ ikke, men tror ikke det e noe så veldig mange fikser i et hattefokk i fylla

De fleste som kjører i fylla kjører vel dagen derpå - altså dette vurdere de å gjøre opp mot sjansen for å bli tatt. Når de vurderer dette så har de også mulighet til å gjøre tiltak for å komme rundt sperra.
Duville:
"Kommunistene har forøvrig hatt det sånn som du forfekter i mange år, individets meninger og frihet betyr ikke noe som helst, kun samfunnets behov..."

Kan du oppsummere ka æ egentlig forfekter ? Æ har ikke sagt noe som ligner på det du sier her, og har ikke ment det heller.

Ang. frihet, så mene æ altså at man har ikke frihet til å gjøre noe som e forbudt, selv om det e teknisk mulig og meget enkelt. Altså, mulighet men ikke frihet.
Litt på samme måte som at ingen har frihet til å kjøre mot enveiskjøring, eller gjennom en bomring uten å betale, eller kjøre i fylla, eller uten sertifikat. Man har altså frihet til å gjøre det som ikke e forbudt. Frihet e å kunne gjøre ting åpent, ikke i skjul. Den type frihet du prater om e ikke så mye verdt, den tar jo slutt om det skulle stå en politimann borti gata.
Hvis du har fulgt med, så vet du at æ vil ikke ha dette noe mer enn du vil, men frihetsargumentet funker ikke. Finn på no nytt.
Ut fra din argumentasjon så blir det neste at du kun får lov til å kjøre bil når samfunnet har behov for at du bruker bil. Kan du gi en eneste god grunn til at du skal ha frihet til å kjøre bil så mye du ønsker. Du forbruker samfunnets midler i mengder, bensin/diesel, biler sliter du så det holder og veiene slites unødig ned så det bør bli forbudt.
Å drikke øl, vin og for ikke å snakke om sterkere drikke er helt forkastelig, det er jo kun nytelse og enkelte klarer jo heller ikke å styre hverken seg selv eller humøret. Mange ekteskap som blir ødelagt og mye slossing og enkelte blir sågar drept i fylla, DET MÅ FORBYS!

Litt av ett samfunn du legger opp til når alle "farlige" ting skal forbys...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av jhn »

Duville skrev: Ut fra din argumentasjon så blir det neste at du kun får lov til å kjøre bil når samfunnet har behov for at du bruker bil. Kan du gi en eneste god grunn til at du skal ha frihet til å kjøre bil så mye du ønsker. Du forbruker samfunnets midler i mengder, bensin/diesel, biler sliter du så det holder og veiene slites unødig ned så det bør bli forbudt.
Å drikke øl, vin og for ikke å snakke om sterkere drikke er helt forkastelig, det er jo kun nytelse og enkelte klarer jo heller ikke å styre hverken seg selv eller humøret. Mange ekteskap som blir ødelagt og mye slossing og enkelte blir sågar drept i fylla, DET MÅ FORBYS!

Litt av ett samfunn du legger opp til når alle "farlige" ting skal forbys...
:oh :lol Ka i himmelens navn e det egentlig du bable om.
Kan du si en ting æ vil forby? Æ har ikke sagt et eneste ord om å forby noe, æ vil ha færre forbud og påbud, hvis du kan vise mæ et lite tegn på at æ vil forby noe som helst i denne tråden, så gjør gjerne det.
Det æ derimot har sagt e at det e ikke unaturlig at lovgiver kommer med sånne forslag, når vi i årevis har hatt en lov som såpass mange ignorerer, og det fører til at forholdsvis mange blir skadd eller drept.
Æ har også sagt at æ definere ordet "frihet" litt annerledes enn du gjør
Sist men ikke minst, så har æ sagt til det kjedsommelige at æ e ikke for forslaget

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av ZZR-Tom »

Duville skrev:Litt av ett samfunn du legger opp til når alle "farlige" ting skal forbys...
Ingenting er meir farlig en å leve, ingen som har overlevd.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av jhn »

ZZR-Tom skrev:
Duville skrev:Litt av ett samfunn du legger opp til når alle "farlige" ting skal forbys...
Ingenting er meir farlig en å leve, ingen som har overlevd.
Men en må jo bli den første

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av ZZR-Tom »

jhn skrev:
ZZR-Tom skrev:
Duville skrev:Litt av ett samfunn du legger opp til når alle "farlige" ting skal forbys...
Ingenting er meir farlig en å leve, ingen som har overlevd.
Men en må jo bli den første
Men korleis veit man når mann er den første, siden en då kjem til å leve i det uendlige :scratch

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
ZZR-Tom skrev:
Duville skrev:Litt av ett samfunn du legger opp til når alle "farlige" ting skal forbys...
Ingenting er meir farlig en å leve, ingen som har overlevd.
Men en må jo bli den første
Julenissen har vel holdt på en stund....

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Busa Trond »

:cheers Lov er lov og det skal vi alle respektere
Ta et gitt eksempel. Alle vi foreldre er jo så glade i våre barn. Sitter oppe på fjellet med med vår høygravide kone som skal til å føde nå,nå... Da har man valget mellom bestmor og Pål Anders Ullevålseter. Bestemor har ikke kjørt bil på 5 år, og hun har fremdeles lappen på sykkel etter hun fikk konvertert den gamle 125cm2 lappen til tung mc for 40 år siden. hun brekker lårhalsen bare hun ser en isflekk. Da får man valget, la bestemor kjøre Hoss Boss med 455 HK ned til sykehuset, eller la Pål Anders kjøre sin gamle FZ 50 ned som har drukket to pils. Blir bestemor stoppet av politiet går jo det bra, men blir Pål Anders stoppet blir han jo lagt i lenker puttet i fengsel. Hva med barnet?

Bare dro tankene litt :doh

Kjør edru alle sammen. :thumleft

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Lauri »

.... forutsatt ...... så vil Pål Anders Ullevål'is få straffereduksjon eller kanskje straffefrihet pga nødrettsbestemmelsen ..... forutsatt at .... kona ... kritisk ... like før .... forutsatt ...
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

Busa Trond skrev::cheers Lov er lov og det skal vi alle respektere
Ta et gitt eksempel. Alle vi foreldre er jo så glade i våre barn. Sitter oppe på fjellet med med vår høygravide kone som skal til å føde nå,nå... Da har man valget mellom bestmor og Pål Anders Ullevålseter. Bestemor har ikke kjørt bil på 5 år, og hun har fremdeles lappen på sykkel etter hun fikk konvertert den gamle 125cm2 lappen til tung mc for 40 år siden. hun brekker lårhalsen bare hun ser en isflekk. Da får man valget, la bestemor kjøre Hoss Boss med 455 HK ned til sykehuset, eller la Pål Anders kjøre sin gamle FZ 50 ned som har drukket to pils. Blir bestemor stoppet av politiet går jo det bra, men blir Pål Anders stoppet blir han jo lagt i lenker puttet i fengsel. Hva med barnet?

Bare dro tankene litt :doh

Kjør edru alle sammen. :thumleft
no problemo-polisen kjører fortere enn fz50 og kan føde i baksete.
:rofl:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Iron76
Innlegg: 147
Registrert: 29 sep 2011, 10:56
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av Iron76 »

@jhn: Jeg for min del fikk med meg (første gang du skrev det), at du er i mot forslaget. Jeg respekterer også at du mener det du mener og følger tankene dine. Jeg ville frem til at det er flere forhold rundt dette, enn at det hindrer meg i å ha det gøy, som er vektige argumenter mot.

Teknologien derimot finner jeg interresant og nyttig som teknologi. I min tidligere stilling kjørte jeg bil det meste av arbeidstiden, og pådro meg to fartsbøter og tre prikker på tolv år, hvorfor jeg fikk bøtene? Fordi jeg ikke fulgte med på farten i de tilfellene. Jeg stoppet på grønt og kjørte da det skiftet til rødt en gang også :redface Hadde firmabilen hatt sånn teknologi, hadde jeg etter dette, brukt den, men da som et frivillig valg, som et hjelpemiddel.

Svar