Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

Dexter skrev:
biker7 skrev:Hvorfor gjøre det så vanskelig folkens? :-) Finn +ledningen til enten baklampa eller framlampa feks, koble plussledningen til den, minusledningen rett til jord eller minuspol på batteriet. Da slipper du å tenke på at det tappes strøm når tenning er av. Må vel ikke ha rele hvis man i første omgang bare skal lade mobil,gps etc. med den usb-dingsen. Jeg har gjort dette med både 12v-uttak og tilogmed varmehåntak på Dominatorn, og sikringen på baklampa holder til både gps og varme faktisk. Mulig det er i grenseland med varmehåndtak på(varmehåndtak drar noe under 4 A maks, gps veldig lite), men så lenge ikke sikring ryker så.
Men skal man koble til masse dingser etterhvert så kan det være greit med rele selvfølgelig. Her er evt. en veiledning for dette: http://demo.abcdata.no/Mekketips/stroemkurs" onclick="window.open(this.href);return false;
Carpa, denne løsningen er den enkleste du kan overhode gjøre bare for å ha ladestrøm til en mobil el. tilsv.

Dette gjør at du får strøm når sykkelen er i gang og stopper når sykkelen stopper. Strømmen belastes sikringskursen til der du kobler på +, f.eks. baklys. Dette er uproblematisk! Om du ikke skal ha krølltang, rettetang, microbølgeovn og støvsuger tilkoblet så lag nå ikke mer styr ut av det! :thumleft
Ja det høres jo ut som det aller enkleste. Tvinner/taper man bare sammen disse to plussledningene da? Må bare ha dette måleinstrumentet for å finne ut hvilken ledning jeg kan koble dette til
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av pelsen »

Carpa skrev:Ja det høres jo ut som det aller enkleste. Tvinner/taper man bare sammen disse to plussledningene da? Må bare ha dette måleinstrumentet for å finne ut hvilken ledning jeg kan koble dette til
Tvinne/tape blir ikke særlig bra, men disse kan brukes:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... stk-44035/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prøvelampe/multimeter letter identifisering av ledning, men det går jo an å følge ledninger uten. Finn ut hvilken farge ledningen(e) til baklys/skiltlys har så er man langt på vei til å finne rett ledning.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Dexter »

Carpa skrev:Ja det høres jo ut som det aller enkleste. Tvinner/taper man bare sammen disse to plussledningene da? Må bare ha dette måleinstrumentet for å finne ut hvilken ledning jeg kan koble dette til
Du får en sånn kabelskokobling/skjøteklemme som klemmer over en allerede eksisterende ledning der du skal hente strøm. Tape gir ofte ikke et bra og stabilt nok permanent koblingspunkt. Taping er ikke å anbefale. Dette er nok løsbart på mange enkle måter egentlig, men en skjøteklemme er det enkleste.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... stk-44035/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

Da har jeg vært på shopping :smile:
Jeg håper jeg har kjøpt riktig rød ledning??

Carpas Crap a talk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Bosted: Sør for Bergen...

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Geir »

Carpa skrev:Da har jeg vært på shopping :smile:
Jeg håper jeg har kjøpt riktig rød ledning??
Carpas Crap a talk
Skulle gå greit med 0,75mm2 til dette. Det er vel såpass små strømmer (max 1A var det vel på denne USb-saken?) og kort kabellengde det er snakk om at verken spenningstap eller varmgang blir noe problem.

Vær bare obs på hvor du klipper innpå skjøteklemmen/fusakoblingen/strømtjuven. Den bør ikke ligge slik til at den blir utsatt for vann- og skittsprut ettersom isolasjonen på kablene blir frilagt inni fusakoblingen og dermed utsatt for korrosjon osv. Det kan også være lurt å plassere den slik at den er enkel å komme til for inspeksjon. Ikke få ganger de der har skapt trøbbel med dårlig kontakt osv...
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av DrGreve »

He, he. Så bra ut. Det er vel ikke mye strøm som skal gå gjennom, så kvadraten på ledningen ser greit ut :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

Skal vi se om jeg har skjønt det riktig da?

Har prøvd å skissere opp slik jeg nå tror dere mener jeg skal koble så får dere se om dette er riktig.
Regner med at jeg da må fjerne isolasjonen på ledningen inni strømtyven både på den som går tvers igjennom og den som kommer fra USB for å få noe kontakt inne den.

Hvor ender forresten ledningen til baklyset?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Dexter »

Carpa skrev:Skal vi se om jeg har skjønt det riktig da?

Har prøvd å skissere opp slik jeg nå tror dere mener jeg skal koble så får dere se om dette er riktig.
Regner med at jeg da må fjerne isolasjonen på ledningen inni strømtyven både på den som går tvers igjennom og den som kommer fra USB for å få noe kontakt inne den.

Hvor ender forresten ledningen til baklyset?
Glem batteriet!

Du har to ledninger på USB-laderen. En skal til jord (minus) og en skal strømtyves inn på plussledningen til baklyset. Thats it!

Edit: sikringen skal være mellom USB-laderen og strømtyven ;-)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

Dexter skrev:
Carpa skrev:Skal vi se om jeg har skjønt det riktig da?

Har prøvd å skissere opp slik jeg nå tror dere mener jeg skal koble så får dere se om dette er riktig.
Regner med at jeg da må fjerne isolasjonen på ledningen inni strømtyven både på den som går tvers igjennom og den som kommer fra USB for å få noe kontakt inne den.

Hvor ender forresten ledningen til baklyset?
Glem batteriet!

Du har to ledninger på USB-laderen. En skal til jord (minus) og en skal strømtyves inn på plussledningen til baklyset. Thats it!
Trodde man kunne velge det ene eller det andre av disse to? Er det ikke enklest å hekte det på batteriet?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

Dexter skrev:
Edit: sikringen skal være mellom USB-laderen og strømtyven ;-)
Ups, har rettet på det nå
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av DrGreve »

Hvis hensikten var å stoppe strømmen når tenningen er av, hvorfor koble det rett på batteriet? Du må jo finne en ledning som deaktiveres når tenningen slås av, kjørelys, baklys etc, etc..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Dexter »

Cluet er at: dersom du ikke kobler eget relè nå, og du skal ha laderen til å slå seg av automatisk når du stopper så vil det fungere når du henter styrestrøm/pluss fra baklys eller tilsvarende - fordi disse allerede er koblet bak et relè... kobler du direkte på batteriet så vil laderen stå på hele tiden, noe som vil tappe batteriet når sykkelen ikke er i gang...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

DrGreve skrev:Hvis hensikten var å stoppe strømmen når tenningen er av, hvorfor koble det rett på batteriet? Du må jo finne en ledning som deaktiveres når tenningen slås av, kjørelys, baklys etc, etc..
Ja.... den rød ledningen skal "tyvkobles" til rød ledning fra baklys el. Kun den sorte som blir koblet til batteriet
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet :scratch
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av DrGreve »

Carpa skrev:nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet :scratch
Å sånn å forstå. Du henter minusen fra minuspolen på batteriet istedet for å feste den på en skrue rett i nærheten av der relèet blir plassert?
Helt greit det, men å feste minusen til gods på sykkelen (enhver skrue) gjør samme nytten..
Og beklager at jeg misforsto, det blir jo rett :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

DrGreve skrev:
Carpa skrev:nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet :scratch
Å sånn å forstå. Du henter minusen fra minuspolen på batteriet istedet for å feste den på en skrue rett i nærheten av der relèet blir plassert?
Helt greit det, men å feste minusen til gods på sykkelen (enhver skrue) gjør samme nytten..
Og beklager at jeg misforsto, det blir jo rett :)
Ok, jeg får se hvordan det blir når jeg finner ut av disse ledningene fra lys og slik da. Jorder den der det er enklest :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av DrGreve »

Når jeg ser nøye etter på tegningen, så ser jeg jo at den ledningen er svart.. Beklager :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Dexter »

DrGreve skrev:
Carpa skrev:nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet :scratch
Å sånn å forstå. Du henter minusen fra minuspolen på batteriet istedet for å feste den på en skrue rett i nærheten av der relèet blir plassert?
Helt greit det, men å feste minusen til gods på sykkelen (enhver skrue) gjør samme nytten..
Og beklager at jeg misforsto, det blir jo rett :)
Misforsto jeg også. Du må ikke strekke en ledning helt til minus på batteriet. Jord/minus blir ikke bedre av det. Ta korteste vei til en skrue i ramma eller strekk til batteriet om du vil :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av AJ »

Og når du skal "stjelke" strøm fra f.eks. (og fortrinnsvis) baklyset bør du, etter min mening, unngå disse billige 'strømtyvene' som klemmer ledningene sammen:
stromtyv.JPG
Bruk heller Posi-Lock som skrur sammen ledningene i stedet

Mer om Posi-Lock her:
http://www.webbikeworld.com/sale/posi-l ... r-sale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Har for øvrig noen sånne i forskjellige dimensjoner liggende og kan gjerne sende disse til deg.

AJ
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:Og når du skal "stjelke" strøm fra f.eks. (og fortrinnsvis) baklyset bør du, etter min mening, unngå disse billige 'strømtyvene' som klemmer ledningene sammen:
stromtyv.JPG
Bruk heller Posi-Lock som skrur sammen ledningene i stedet

Mer om Posi-Lock her:
http://www.webbikeworld.com/sale/posi-l ... r-sale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Har for øvrig noen sånne i forskjellige dimensjoner liggende og kan gjerne sende disse til deg.

AJ
Uh, jeg har kjøpt den billigvarianten jeg da...
Den varianten du peker til får man ikke kjøpt her i Norge eller?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Dexter »

Jeg har aldri vært plaget med kabelklemmene. :sk?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:
AJ skrev:Og når du skal "stjelke" strøm fra f.eks. (og fortrinnsvis) baklyset bør du, etter min mening, unngå disse billige 'strømtyvene' som klemmer ledningene sammen:
stromtyv.JPG
Bruk heller Posi-Lock som skrur sammen ledningene i stedet

Mer om Posi-Lock her:
http://www.webbikeworld.com/sale/posi-l ... r-sale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Har for øvrig noen sånne i forskjellige dimensjoner liggende og kan gjerne sende disse til deg.

AJ
Uh, jeg har kjøpt den billigvarianten jeg da...
Den varianten du peker til får man ikke kjøpt her i Norge eller?
Det er jeg faktisk usikker på... :-k
Kjøpte mine på nettet fra utlandet for et par-tre år siden.

Men for all del; klemmene du har kjøpt er brukt av de aller fleste som "strømtyv" og holder nok i massevis, tenker jeg.
Er jo en velprøvd konstruksjon. Likevel har jeg større tro på holdfastheten (evnen til å holde ledningene på plass) til Posi-Lock.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

Nei... jeg tror rett og slett jeg heller til å få noe hjelp med dette og til Symtec varmeholkene jeg..
Også går jeg til innkjøp av et dobbelt relè...
Jeg er alt for usikker til å begynne å fikle med dette alene for første gang.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av RuneMC »

Skjøten/spleisen fungerer sikkert helt greit. (Lodding er selvfølgelig enda bedre, men nå skal vi ikke forvirre deg enda mer...)

Sort på batteri i bil og MC (negativ/jord) er som regel koblet til metall/ramme rundt omkring på kjøretøyet, så da slipper man som regel å dra en ledning helt til batteriet. Se etter hvor andre sorte ledninger evt er skrudd fast til metall på sykkelen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Elektronikk....

Legg inn av Carpa »

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar