Ja det høres jo ut som det aller enkleste. Tvinner/taper man bare sammen disse to plussledningene da? Må bare ha dette måleinstrumentet for å finne ut hvilken ledning jeg kan koble dette tilDexter skrev:Carpa, denne løsningen er den enkleste du kan overhode gjøre bare for å ha ladestrøm til en mobil el. tilsv.biker7 skrev:Hvorfor gjøre det så vanskelig folkens? :-) Finn +ledningen til enten baklampa eller framlampa feks, koble plussledningen til den, minusledningen rett til jord eller minuspol på batteriet. Da slipper du å tenke på at det tappes strøm når tenning er av. Må vel ikke ha rele hvis man i første omgang bare skal lade mobil,gps etc. med den usb-dingsen. Jeg har gjort dette med både 12v-uttak og tilogmed varmehåntak på Dominatorn, og sikringen på baklampa holder til både gps og varme faktisk. Mulig det er i grenseland med varmehåndtak på(varmehåndtak drar noe under 4 A maks, gps veldig lite), men så lenge ikke sikring ryker så.
Men skal man koble til masse dingser etterhvert så kan det være greit med rele selvfølgelig. Her er evt. en veiledning for dette: http://demo.abcdata.no/Mekketips/stroemkurs" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette gjør at du får strøm når sykkelen er i gang og stopper når sykkelen stopper. Strømmen belastes sikringskursen til der du kobler på +, f.eks. baklys. Dette er uproblematisk! Om du ikke skal ha krølltang, rettetang, microbølgeovn og støvsuger tilkoblet så lag nå ikke mer styr ut av det!
Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Tvinne/tape blir ikke særlig bra, men disse kan brukes:Carpa skrev:Ja det høres jo ut som det aller enkleste. Tvinner/taper man bare sammen disse to plussledningene da? Må bare ha dette måleinstrumentet for å finne ut hvilken ledning jeg kan koble dette til
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... stk-44035/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prøvelampe/multimeter letter identifisering av ledning, men det går jo an å følge ledninger uten. Finn ut hvilken farge ledningen(e) til baklys/skiltlys har så er man langt på vei til å finne rett ledning.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Du får en sånn kabelskokobling/skjøteklemme som klemmer over en allerede eksisterende ledning der du skal hente strøm. Tape gir ofte ikke et bra og stabilt nok permanent koblingspunkt. Taping er ikke å anbefale. Dette er nok løsbart på mange enkle måter egentlig, men en skjøteklemme er det enkleste.Carpa skrev:Ja det høres jo ut som det aller enkleste. Tvinner/taper man bare sammen disse to plussledningene da? Må bare ha dette måleinstrumentet for å finne ut hvilken ledning jeg kan koble dette til
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... stk-44035/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Da har jeg vært på shopping 
Jeg håper jeg har kjøpt riktig rød ledning??
Carpas Crap a talk
Jeg håper jeg har kjøpt riktig rød ledning??
Carpas Crap a talk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Skulle gå greit med 0,75mm2 til dette. Det er vel såpass små strømmer (max 1A var det vel på denne USb-saken?) og kort kabellengde det er snakk om at verken spenningstap eller varmgang blir noe problem.Carpa skrev:Da har jeg vært på shopping
Jeg håper jeg har kjøpt riktig rød ledning??
Carpas Crap a talk
Vær bare obs på hvor du klipper innpå skjøteklemmen/fusakoblingen/strømtjuven. Den bør ikke ligge slik til at den blir utsatt for vann- og skittsprut ettersom isolasjonen på kablene blir frilagt inni fusakoblingen og dermed utsatt for korrosjon osv. Det kan også være lurt å plassere den slik at den er enkel å komme til for inspeksjon. Ikke få ganger de der har skapt trøbbel med dårlig kontakt osv...
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
He, he. Så bra ut. Det er vel ikke mye strøm som skal gå gjennom, så kvadraten på ledningen ser greit ut 

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Skal vi se om jeg har skjønt det riktig da?
Har prøvd å skissere opp slik jeg nå tror dere mener jeg skal koble så får dere se om dette er riktig.
Regner med at jeg da må fjerne isolasjonen på ledningen inni strømtyven både på den som går tvers igjennom og den som kommer fra USB for å få noe kontakt inne den.
Hvor ender forresten ledningen til baklyset?
Har prøvd å skissere opp slik jeg nå tror dere mener jeg skal koble så får dere se om dette er riktig.
Regner med at jeg da må fjerne isolasjonen på ledningen inni strømtyven både på den som går tvers igjennom og den som kommer fra USB for å få noe kontakt inne den.
Hvor ender forresten ledningen til baklyset?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Glem batteriet!Carpa skrev:Skal vi se om jeg har skjønt det riktig da?
Har prøvd å skissere opp slik jeg nå tror dere mener jeg skal koble så får dere se om dette er riktig.
Regner med at jeg da må fjerne isolasjonen på ledningen inni strømtyven både på den som går tvers igjennom og den som kommer fra USB for å få noe kontakt inne den.
Hvor ender forresten ledningen til baklyset?
Du har to ledninger på USB-laderen. En skal til jord (minus) og en skal strømtyves inn på plussledningen til baklyset. Thats it!
Edit: sikringen skal være mellom USB-laderen og strømtyven

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Trodde man kunne velge det ene eller det andre av disse to? Er det ikke enklest å hekte det på batteriet?Dexter skrev:Glem batteriet!Carpa skrev:Skal vi se om jeg har skjønt det riktig da?
Har prøvd å skissere opp slik jeg nå tror dere mener jeg skal koble så får dere se om dette er riktig.
Regner med at jeg da må fjerne isolasjonen på ledningen inni strømtyven både på den som går tvers igjennom og den som kommer fra USB for å få noe kontakt inne den.
Hvor ender forresten ledningen til baklyset?
Du har to ledninger på USB-laderen. En skal til jord (minus) og en skal strømtyves inn på plussledningen til baklyset. Thats it!
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Ups, har rettet på det nåDexter skrev:
Edit: sikringen skal være mellom USB-laderen og strømtyven
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Hvis hensikten var å stoppe strømmen når tenningen er av, hvorfor koble det rett på batteriet? Du må jo finne en ledning som deaktiveres når tenningen slås av, kjørelys, baklys etc, etc..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Cluet er at: dersom du ikke kobler eget relè nå, og du skal ha laderen til å slå seg av automatisk når du stopper så vil det fungere når du henter styrestrøm/pluss fra baklys eller tilsvarende - fordi disse allerede er koblet bak et relè... kobler du direkte på batteriet så vil laderen stå på hele tiden, noe som vil tappe batteriet når sykkelen ikke er i gang...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Ja.... den rød ledningen skal "tyvkobles" til rød ledning fra baklys el. Kun den sorte som blir koblet til batterietDrGreve skrev:Hvis hensikten var å stoppe strømmen når tenningen er av, hvorfor koble det rett på batteriet? Du må jo finne en ledning som deaktiveres når tenningen slås av, kjørelys, baklys etc, etc..
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet 

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Å sånn å forstå. Du henter minusen fra minuspolen på batteriet istedet for å feste den på en skrue rett i nærheten av der relèet blir plassert?Carpa skrev:nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet
Helt greit det, men å feste minusen til gods på sykkelen (enhver skrue) gjør samme nytten..
Og beklager at jeg misforsto, det blir jo rett :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Ok, jeg får se hvordan det blir når jeg finner ut av disse ledningene fra lys og slik da. Jorder den der det er enklestDrGreve skrev:Å sånn å forstå. Du henter minusen fra minuspolen på batteriet istedet for å feste den på en skrue rett i nærheten av der relèet blir plassert?Carpa skrev:nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet
Helt greit det, men å feste minusen til gods på sykkelen (enhver skrue) gjør samme nytten..
Og beklager at jeg misforsto, det blir jo rett :)

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Når jeg ser nøye etter på tegningen, så ser jeg jo at den ledningen er svart.. Beklager :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Misforsto jeg også. Du må ikke strekke en ledning helt til minus på batteriet. Jord/minus blir ikke bedre av det. Ta korteste vei til en skrue i ramma eller strekk til batteriet om du vilDrGreve skrev:Å sånn å forstå. Du henter minusen fra minuspolen på batteriet istedet for å feste den på en skrue rett i nærheten av der relèet blir plassert?Carpa skrev:nå forvirrer dere meg!! Den sorte tapper vel ikke noe strøm fra batteriet
Helt greit det, men å feste minusen til gods på sykkelen (enhver skrue) gjør samme nytten..
Og beklager at jeg misforsto, det blir jo rett :)

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Og når du skal "stjelke" strøm fra f.eks. (og fortrinnsvis) baklyset bør du, etter min mening, unngå disse billige 'strømtyvene' som klemmer ledningene sammen:
Bruk heller Posi-Lock som skrur sammen ledningene i stedet
Mer om Posi-Lock her:
http://www.webbikeworld.com/sale/posi-l ... r-sale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Har for øvrig noen sånne i forskjellige dimensjoner liggende og kan gjerne sende disse til deg.
AJ
Bruk heller Posi-Lock som skrur sammen ledningene i stedet
Mer om Posi-Lock her:
http://www.webbikeworld.com/sale/posi-l ... r-sale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Har for øvrig noen sånne i forskjellige dimensjoner liggende og kan gjerne sende disse til deg.
AJ
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Uh, jeg har kjøpt den billigvarianten jeg da...AJ skrev:Og når du skal "stjelke" strøm fra f.eks. (og fortrinnsvis) baklyset bør du, etter min mening, unngå disse billige 'strømtyvene' som klemmer ledningene sammen:
Bruk heller Posi-Lock som skrur sammen ledningene i stedet
Mer om Posi-Lock her:
http://www.webbikeworld.com/sale/posi-l ... r-sale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Har for øvrig noen sånne i forskjellige dimensjoner liggende og kan gjerne sende disse til deg.
AJ
Den varianten du peker til får man ikke kjøpt her i Norge eller?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Jeg har aldri vært plaget med kabelklemmene. 

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Det er jeg faktisk usikker på...Carpa skrev:Uh, jeg har kjøpt den billigvarianten jeg da...AJ skrev:Og når du skal "stjelke" strøm fra f.eks. (og fortrinnsvis) baklyset bør du, etter min mening, unngå disse billige 'strømtyvene' som klemmer ledningene sammen:
Bruk heller Posi-Lock som skrur sammen ledningene i stedet
Mer om Posi-Lock her:
http://www.webbikeworld.com/sale/posi-l ... r-sale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Har for øvrig noen sånne i forskjellige dimensjoner liggende og kan gjerne sende disse til deg.
AJ
Den varianten du peker til får man ikke kjøpt her i Norge eller?

Kjøpte mine på nettet fra utlandet for et par-tre år siden.
Men for all del; klemmene du har kjøpt er brukt av de aller fleste som "strømtyv" og holder nok i massevis, tenker jeg.
Er jo en velprøvd konstruksjon. Likevel har jeg større tro på holdfastheten (evnen til å holde ledningene på plass) til Posi-Lock.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Nei... jeg tror rett og slett jeg heller til å få noe hjelp med dette og til Symtec varmeholkene jeg..
Også går jeg til innkjøp av et dobbelt relè...
Jeg er alt for usikker til å begynne å fikle med dette alene for første gang.
Også går jeg til innkjøp av et dobbelt relè...
Jeg er alt for usikker til å begynne å fikle med dette alene for første gang.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Skjøten/spleisen fungerer sikkert helt greit. (Lodding er selvfølgelig enda bedre, men nå skal vi ikke forvirre deg enda mer...)
Sort på batteri i bil og MC (negativ/jord) er som regel koblet til metall/ramme rundt omkring på kjøretøyet, så da slipper man som regel å dra en ledning helt til batteriet. Se etter hvor andre sorte ledninger evt er skrudd fast til metall på sykkelen.
Sort på batteri i bil og MC (negativ/jord) er som regel koblet til metall/ramme rundt omkring på kjøretøyet, så da slipper man som regel å dra en ledning helt til batteriet. Se etter hvor andre sorte ledninger evt er skrudd fast til metall på sykkelen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Elektronikk....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)