Hehe , jeg blir stadig oftere vitne til en nedlatende og eplekjekk tone i flere og fler tråder med en gang ordet BMW kan nevnes.ZZR-Erling skrev:Må ha det på BMW serru :-)åmekkern skrev:LWR-"motorsykkeltur" med hjelpebiler og stort crew....tja.....
Jeg vet jo selvfølgelig hvorfor det blir slik. Er en markedsleder, utviklingspådriver, ikon og noe alle strekker seg etter så blir man naturligvis også et ettertraktet objekt for humoristiske utrykk.
Heldigvis så er jo dette ikke så farlig for et merke med så mye selvtillit og engasjemang , men det er jo tydelig at mange ikke følger like godt med i timene

Jeg husker godt på slutten av åtti-tallet da jeg var en ihugga Kawa representant, en venn av oss kjørte en BMW K100 og ble sett på som en raring og en spesiell kar nettop fordi han kjørte denne BMWen.
Den gangen kunne man forstå dette , men ser man på salgsstatistikken i dag så er det ekstremt mange spesielle raringer.

Men nok om det for denne gang, jeg skal i allefall prøve og holde meg til trådens kjerne så godt som mulig selv om det er stor fare for bilder av BMWer

Når det gjelder Long way down osv. så er det, hvis man tenker seg om, ganske naturlig med følgebiler. For det første er det en kjent skuespiller med ditto gryn som er deltager, for det andre så krever det kanskje et rimelig oppegående filmteam med for å lage en like lang og innholdsrik kvalitetsfilm. Mener å se at også deltagerne i Paris Dakar o.l også har endel utstyr tilgjengelig mellom heatene.
Vi er forresten en gjeng som planlegger tur til Sør-Amerika om et par år , har jeg pengene er jeg med, men også der planlegges følgebiler for sikkerhetens skyld. Greit å ha med nødutstyr og proviant på slike steder. Ja for at turen skal forbli et eventyr og ikke et mareritt.