Ja, gleder meg !Knut Morten skrev:Da får vi satse på at det kan bli noen mil på Fredagen
Takk takk !cosmogs skrev:Grattis med kjøretimer, utstyr, nypolert sykkel og det hele!![]()
Mulig du har fått det med deg her inne, men tenkte det var greit å gjøre deg oppmerksom på at det er ganske lett å miste den breath guarden på Shoei`n. Nydelig hjelm ellers!![]()
Usikker på om jeg mistet min fordi jeg holdt hjelmen i hånden gjennom der, eller om jeg dro den ut sammen med hanskene. Borte var den iallefall. Greit å shoppe en ny original på eBay, men enda greiere å ikke miste den. Det finnes mange bedre måter å bruke en 200lapp på.![]()
Vi MC folk holder sammen vetuCutless skrev:Ja, gleder meg !Knut Morten skrev:Da får vi satse på at det kan bli noen mil på Fredagen
Dette har jo gått over all forventning, får trolig luftet GSX'n (må få døpt sykkelen snart) både i morgen og på fredag. Overveldende hvor utrolig hjelpsom dere er
Hanske med langmansjett anbefales når tempen synker og du skal kjøre litt lengre.Cutless skrev:Haymaker skrev: Ja, veldig fornøyd med de. Ble litt sliten i grepet i starten, men nå som de er blitt brukt litt så er det som å ikke ha på seg noe. Det jeg var redd for ja, har du noen anbefalinger for "høst" hansker?
Nåja... jeg tror ikke du skal undervurdere krypkjøringen din så veldig, for ille var det ikke. Ja, jeg mener potten din hadde skylden i mange av kjeglerivingene. Joda, litt ustø, men det er helt normalt. Jeg kjenner meg godt igjen selv, så du har ingenting å skamme deg over her. Men trening gjør mesterCutless skrev:Inntrykkene har ikke stabilisert seg riktig enda, men venter jeg lengre nå så sovner jeg.
tor2502 - tusen takk for turen.
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... a85f77.jpg[/img]
Vi starta vell rundt 0900 tiden, og jeg var ikke hjemme før 18-19 tiden. Fantastisk deilig å få kjørt så mye. Ble vel rundt 25+- mil i følge trip-telleren min. Jeg fikk veldig god hjelp med sporvalg av tor2502. Reddet meg flere ganger på veien i dag. Var spesielt en hendelse på slutten av turen som bet seg merke i hukommelsen: Krapp høyre sving. Stor SUV av type Audi kommer i mot, og beveger seg inn mot mitt felt - krysser gul-linja. Pga tor2502 terping på sporvalg så var opplevelsen veldig udramatisk. Fikk sett Audien tidlig, hadde godt med handlingsrom, og gjorde en liten justering på linjen i god tid for å unngå massasje fra Audien sitt sidespeil.
Det var veldig hyggelig å få kjørt litt med Bjerknez mot slutten av turen. Vi stakk også innom kjøregården. Som noen av dere sikkert husker så sliter jeg med krypkjøringen. Prøvde 5 ganger med GSX'n. Det var triste greier. Rev kjegler som en helt - til trøst fikk jeg høre fra det små-sympatiske publikumet som satt og drakk kaffe at den gigantiske potta mi var det som reiv kjegler på de to siste forsøkene. Bjerknez reddet meg også fra å nesten tryne i sving øvelsen da jeg hadde en noe uheldig fotposisjon som ble sporenstreks justert..
Nå har jeg virkelig fått testet sykkelen på en lengre tur. Veldig fornøyd. Kjenner jeg blir litt stiv i knærne under kjøring, men så fort jeg går av sykkelen er de helt fine. Får se om kroppen klarer å justere seg, eller om det må noen mods til. Utenom det så er sykkelen lettkjørt og stabil - følte meg trygg når vi fikk litt sidevind. Litt slitsomt å kjøre inn sykkelen, unngår å være på samme turtall for lenge - blir mye giring av sånt.
Skoene har jeg hatt litt trøbbel med. Synes de var litt store - noe som sikkert er greit til høsten slik at jeg får plass til litt tykke sokker. Fikk kjøpt inn to "gel-hæl-såler" anledning turen i dag, og dette funket suverent. Støvlene sitter nå godt på foten uten at det blir badstu nedi der.
Det som derimot er veldig tragisk er jo at sykkelen er skitten igjenDøde insekt og diverse skit er dandert over den en gang nypolerte svarte overflaten. Ikke bra. Uansett, tusen takk igjen for at dere gjør det mulig for meg å øvelseskjøre - som dere leser så er det noe jeg sårt har behov for. Nå er jeg så heldig at jeg også skal øvelseskjøre i morgen med Knut Morten. Håper å få øvd enda mer på krypkjøringa da. Mulig jeg må på biltema i morgen og kjøpe en økonomipakke med tannbørster - avhenger av hvor skitten sykkelen hans er..
Har jo akkurat vært igjennom oppkjøring selv. Du starter oppkjøringsdelen med daglig kontroll av sykkelen. bruk maks 2 minutter det. Deretter får du sikkerhetssjekk fra 1 av 12 kort sensor har.Cutless skrev:Takk, ja stemmer det. Er det sikkerhetsspørsmål, gå gjennom sykkelen før kjøring etc. på kjøregården? Eller er det bare på selve oppkjøringen i trafikk?
En liten rettelse:detvarvondtdet skrev:Har jo akkurat vært igjennom oppkjøring selv. Du starter oppkjøringsdelen med daglig kontroll av sykkelen. bruk maks 2 minutter det. Deretter får du sikkerhetssjekk fra 1 av 12 kort sensor har.Cutless skrev:Takk, ja stemmer det. Er det sikkerhetsspørsmål, gå gjennom sykkelen før kjøring etc. på kjøregården? Eller er det bare på selve oppkjøringen i trafikk?
Disse kortene ligger her på forumet. Mener det er snikende ugle som har scannet og lagt de ut. Jeg pugget bare basert på de kortene (som stemte overens med de kjørelæreren min hadde).
Etter gjennomført sikkerhetstest flytter du deg til kjøregården der det er 2x alle øvelsene før trafikkdelen begynner. Du får ingen tilbakemelding på noe fra sensor før du er tilbake fra trafikkdelen.
Mitt klare intrykk er at sensor har listen litt lavere en hva du selv har :). At jeg meide ned første kjegla på krypkjøringa ved 1 forsøk betydde ingen ting for sluttresultatet. Sensor understreket flere ganger at det er helhetsintrykket som er viktig. Når jeg fikk tilbakemeldinger av sensor var det kun stort sett fra den trafikale delen han snakket om.
Du gjør veldig lurt i å øve mye nå. VIKTIGE punkter under oppkjøring er: Følg fartsgrensene spesielt i 30-40-50 soner. Hold god avstand. Plasser deg tidlig og tydlig inn i alle kryss/rundkjøringer/påkjøringer/avkjøringer, bruk blinklys (husk å skru det av),og sikre god avvikling. Med det mener jeg ta lukene om de er der. Ikke stopp unødvendig. Dette kan sensor bedømme som at du ikke er flink nok til å skaffe deg handlingsrom. Prøv å kjør rolig, mykt og tenk trygghet :)
Før oppsummeringen begynner har du muligheten til å komme med kommentarer. Bruk denne muligheten om du føler du må forklare noe av valgene du gjorde.
Jeg fikk et klart pluss av sensor basert på en kommentar. Hendelsen det handlet om var noe han i utgangspunktet hadde et minus på, men som han snudde til et klart pluss basert på min kommentar.
En siste kommentar. Ser du skriver at du ikke er helt fornøyd med kjørestøvlene dine..? At de er litt store eln. Jeg hadde samme problem og sleit unødvendig på krypkjøringa pga det. Det var rett og slett vanskelig å bruke bakbrems skikkelig da støvlene mine var litt store og stive. Jeg byttet til et eldre par kjøresko jeg hadde som var myke og slitte. Dette gjorde en stor forskjell på krypkjøringenn min
Masse lykke til!
Bjerknez skrev:detvarvondtdet skrev:En liten rettelse:Cutless skrev:
Masse lykke til!
Her i Østfold så har vi delt opp oppkjøringen i to biter. Først må man bestå kjøregården. Deretter må man ha den obligatoriske sikkerhetskurs på vei, før man kan bestille "vanlig" oppkjøring. :)
Tusen takk for innspill. Hvis du har flere tanker rundt øvelsene i kjøregården så del de gjerne.detvarvondtdet skrev:Har jo akkurat vært igjennom oppkjøring selv. Du starter oppkjøringsdelen med daglig kontroll av sykkelen. bruk maks 2 minutter det. Deretter får du sikkerhetssjekk fra 1 av 12 kort sensor har.Cutless skrev:Takk, ja stemmer det. Er det sikkerhetsspørsmål, gå gjennom sykkelen før kjøring etc. på kjøregården? Eller er det bare på selve oppkjøringen i trafikk?
Disse kortene ligger her på forumet. Mener det er snikende ugle som har scannet og lagt de ut. Jeg pugget bare basert på de kortene (som stemte overens med de kjørelæreren min hadde).
Etter gjennomført sikkerhetstest flytter du deg til kjøregården der det er 2x alle øvelsene før trafikkdelen begynner. Du får ingen tilbakemelding på noe fra sensor før du er tilbake fra trafikkdelen.
Mitt klare intrykk er at sensor har listen litt lavere en hva du selv har :). At jeg meide ned første kjegla på krypkjøringa ved 1 forsøk betydde ingen ting for sluttresultatet. Sensor understreket flere ganger at det er helhetsintrykket som er viktig. Når jeg fikk tilbakemeldinger av sensor var det kun stort sett fra den trafikale delen han snakket om.
Du gjør veldig lurt i å øve mye nå. VIKTIGE punkter under oppkjøring er: Følg fartsgrensene spesielt i 30-40-50 soner. Hold god avstand. Plasser deg tidlig og tydlig inn i alle kryss/rundkjøringer/påkjøringer/avkjøringer, bruk blinklys (husk å skru det av),og sikre god avvikling. Med det mener jeg ta lukene om de er der. Ikke stopp unødvendig. Dette kan sensor bedømme som at du ikke er flink nok til å skaffe deg handlingsrom. Prøv å kjør rolig, mykt og tenk trygghet :)
Før oppsummeringen begynner har du muligheten til å komme med kommentarer. Bruk denne muligheten om du føler du må forklare noe av valgene du gjorde.
Jeg fikk et klart pluss av sensor basert på en kommentar. Hendelsen det handlet om var noe han i utgangspunktet hadde et minus på, men som han snudde til et klart pluss basert på min kommentar.
En siste kommentar. Ser du skriver at du ikke er helt fornøyd med kjørestøvlene dine..? At de er litt store eln. Jeg hadde samme problem og sleit unødvendig på krypkjøringa pga det. Det var rett og slett vanskelig å bruke bakbrems skikkelig da støvlene mine var litt store og stive. Jeg byttet til et eldre par kjøresko jeg hadde som var myke og slitte. Dette gjorde en stor forskjell på krypkjøringenn min
Masse lykke til!
Hva skjedde da bakdekket slapp?mortenolb skrev:Jeg er usikker på om det har skjedd flere ganger. Jeg antar den skrapa ganske kraftig den gangen bakdekket slapp, men jeg er ikke sikker på hvor lenge etter fothvileren den skraper.