Hvis du er på budsjett, så husk også at så fort det er en 'R' i navnet på sykkelen, så har forsikringen lett for å gjør ett hopp

Totalt enigBlåBil skrev: 31 okt 2019, 18:20 R sykler i 600 klassen er kjedelige? Nei det må være en med lite til null erfaring på r sykkel mene, noe som selvsagt er feil. Greit at folk kan mene hva som helst, men å si slike påstander er rett og slett feil og gir et feil bilde til trådstarter og evt andre som også er på utkikk etter slike sykler.
Helt enigcannon skrev: 31 okt 2019, 16:52 R er konge. Alt er smak og behag. 600 er helt rått hvis du liker kjørestilen, som innebærer mer turtall enn på større sykler.
De som skuffes over manglende bunndrag på R600 har åpenbart gjort feilkjøp. Feks R6 er fantastisk morsom å kjøre. Med mye bagasje eller passasjer ville jeg valgt større.
Jeg anbefaler en CBR 600, 929 eller 954 i ditt prissegment. Solide og kurante sykler. Sittestillingen er litt snillere enn på konkurrentene.
Nå er det kjøpers marked, bare å prute, og kjøpe:-)
Vi er forskjellige alle sammen. Med kjedelig så mener jeg motorkarakteristikken. Under 80km/t skjer det svært lite. Kjørte en R6 på motorvei hvor jeg fikk testet litt. Før jeg kom it på motorveien følte jeg ingen krefter overhodet. Det er først når turtallet nærmer seg 8.9.000 at det begynner å skje noe. Men da ligger man allerede i alt for høye hastigheter.BlåBil skrev: 31 okt 2019, 18:20 R sykler i 600 klassen er kjedelige? Nei det må være en med lite til null erfaring på r sykkel mene, noe som selvsagt er feil. Greit at folk kan mene hva som helst, men å si slike påstander er rett og slett feil og gir et feil bilde til trådstarter og evt andre som også er på utkikk etter slike sykler.
"Parkert" er et sterkt ord. Jeg tror man skulle hatt baller av stål hvis man skulle parkert en bil ala BMW M5 på Norske landeveier hvis fører av M5 også hadde baller av stål.simpson skrev: 31 okt 2019, 22:17Helt enigcannon skrev: 31 okt 2019, 16:52 R er konge. Alt er smak og behag. 600 er helt rått hvis du liker kjørestilen, som innebærer mer turtall enn på større sykler.
De som skuffes over manglende bunndrag på R600 har åpenbart gjort feilkjøp. Feks R6 er fantastisk morsom å kjøre. Med mye bagasje eller passasjer ville jeg valgt større.
Jeg anbefaler en CBR 600, 929 eller 954 i ditt prissegment. Solide og kurante sykler. Sittestillingen er litt snillere enn på konkurrentene.
Nå er det kjøpers marked, bare å prute, og kjøpe:-)
Det er noe helt egent å sette seg på en fullblods, kompromissløs R sykkel.
Så lettkjørt, lett, velbalansert og sivilisert......helt til du vrir på gassen og lar turtallet gå til rødt og så bare putte på gir.
Det slutter aldri å dra.
Så har du det beste av dempere, bremser, kjøreegenskaper og konfigurasjon av hva en sykkel kan prestere på vei.
Du kan kjøpe en superbil til 2-3 million men fortsatt bli parkert av en R sykkel til en brøkdel av prisen![]()
En bil kan ha høyere hastighet gjennom svinger enn enn en motosykkel i følge denne siden:cannon skrev: 01 nov 2019, 06:40 Bjerknez, det et jo stikk motsatt. På motorvei er en R600 "taperen" ift liter-sykler. Det er i lavere hastigheter og i svinger at R600 kommer til sin rett. Man må bare forstå hvordan redskapet skal brukes.
Det svaret var nok til en annen. Jeg kommenterer bare din (feilaktige) beskrivelse av R600 som en "bananopplevelse", fordi det i virkeligheten er stikk motsatt.Bjerknez skrev: 01 nov 2019, 06:57En bil kan ha høyere hastighet gjennom svinger enn enn en motosykkel i følge denne siden:cannon skrev: 01 nov 2019, 06:40 Bjerknez, det et jo stikk motsatt. På motorvei er en R600 "taperen" ift liter-sykler. Det er i lavere hastigheter og i svinger at R600 kommer til sin rett. Man må bare forstå hvordan redskapet skal brukes.
https://motorbikewriter.com/motorcycles ... tter-cars/
Du skriver også at en R600 "parkerer" biler i 2-3mill klassen. Jeg tror ikke at en fører på en R600 klarer å "parkere" en BMW M5. Det kommer selvsagt ann på hvor man kjører og hvor lang strekningen er etc.
At en R600 kjører fra en M5 i gitte scenarioer gjør den helt sikkert. Men "parkerer"? Neppe...
I følge denne siden så er feks. en M5 mer eller mindre like rask som en R600 på en quarter mile:
https://www.zeroto60times.com/vehicle-m ... mph-times/
Beklager. Dette svaret var selvsagt til simpsoncannon skrev: 01 nov 2019, 07:20Det svaret var nok til en annen. Jeg kommenterer bare din (feilaktige) beskrivelse av R600 som en "bananopplevelse".Bjerknez skrev: 01 nov 2019, 06:57En bil kan ha høyere hastighet gjennom svinger enn enn en motosykkel i følge denne siden:cannon skrev: 01 nov 2019, 06:40 Bjerknez, det et jo stikk motsatt. På motorvei er en R600 "taperen" ift liter-sykler. Det er i lavere hastigheter og i svinger at R600 kommer til sin rett. Man må bare forstå hvordan redskapet skal brukes.
https://motorbikewriter.com/motorcycles ... tter-cars/
Du skriver også at en R600 "parkerer" biler i 2-3mill klassen. Jeg tror ikke at en fører på en R600 klarer å "parkere" en BMW M5. Det kommer selvsagt ann på hvor man kjører og hvor lang strekningen er etc.
At en R600 kjører fra en M5 i gitte scenarioer gjør den helt sikkert. Men "parkerer"? Neppe...
I følge denne siden så er feks. en M5 mer eller mindre like rask som en R600 på en quarter mile:
https://www.zeroto60times.com/vehicle-m ... mph-times/