Quiz, novemberutgaven

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev:Men heldigvis ble det folk av oss etter hvert... Eller det er i ferd med å bli folk av oss :knegg
Eller...? :dontknow :8-[
Blir vel folk av de fleste? Enkelte av oss bruker bare lengre tid :mk

Flere som vil dele sine historier om Tempo sykler og mopeder?
Blir det mange må vi kanskje lage en egen Tempo tråd?

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Så var det den Tempo'n da.
Siste Tempo moped som jeg finner i lista til Tempoklubben ble produsert i 1993.
En Tempo RE 50 R grønn,svart/rød
Om det ble solgt overliggere av ulike modeller etter den tid er sikkert mulig. Var liksom aldri så mye inne i den mopedverdenen :-k
OleB åpner ballet
OleB skrev:Tar for gitt at du med moped mener 50cc
Ser ut som den siste modellen fra Tempo het RE 50 R
Ble levert i grønn,svart/rød
År: 1990-93
Bilde
mekkern følger opp
mekkern skrev:Tja... siste som ble produsert her til lands er jo mange år før den siste fra tyskland-Tempo Herkules:1994...

nevøen min hadde en Tempo Tiger 520 men kaller ikke dette Tempo..Italiens rask med Minarellimotor. Siste skikkelige Tempo i mine Øyne er Corvetten-stopp i sandnes i 1987...men lisensprodusert i Portugal frem til 1994 disse også..
Geso har også gravd opp opp et svar
Geso skrev:Hei Ragnhild
Tempo derimot, er det mye lettere og finne informasjon om, for da er det litt mere enn bilder å ta utgangspunkt i..
Følgende er på ingen måte skrevet selv, men tatt direkte fra Norsk Tempoklubb sine sider:
"Øglænd begynte i det små med å produsere motorsykler allerede i 1931. Det hele startet med at firmaet fikk enerett på Fichtel & Sachs sin nye oppfinnelse, den genialt konstruerte bensinmotoren for lettvekter motorsykler. De første var på 74 ccm og var beregnet til å monteres i sykkelrammer, eller rettere sagt forsterkede sykkelrammer.
I perioden 1948 til 1959 ble også Villiers motoren benyttet. På 50 og 60-tallet ble det primært levert sykler med 125, 150 og 175 ccm motorer.
Den siste Tempoen kom ut fra fabrikken i Sandnes i 1987. Etter at produksjonen i Sandnes ble nedlagt, var det en del produksjon av Tempo mopeder i utlandet. Det landet som trolig har produsert flest Tempoer utenom Norge er Portugal. Her var det lisensproduksjon av Tempo Corvette og Tempo Avanti. Disse mopedene ble produsert og importert til Norge frem til 1994. Tempo ble også produsert på lisens i Italia. De modellene som kom herfra var Tempo Avanti, Tempo Tiger 520.
Den siste Tempo mopeden som ble lansert gjennom Øglænd kom så sent som i 1994, etter dette var det ugjenkallelig slutt for produksjon av den etter hvert så legendariske Tempoen."

Forøvrig vil jeg ønske deg en fin dag.

Med vennlig hilsen
Geso
Intruder er også frampå
Intruder skrev:Siste var Tempo Corvette,kjøpte en av de siste til kona i................ 1994 (?) Svar avgitt---Ja.
Her er det jo noen fallgruber. Tempo er jo et nasjonalt ikon innafor MC-miljøet, og det skal lite til før man tråkker feil og lager store blemmer. Derfor konsulterte jeg Tempoklubben og deres modelloversikt først. Produksjonen i Portugal av Corvetten ble vel avslutta i 1994. Og overliggere var nok å få kjøpt ei stund etter det. Hercules ble vel heller ikke produsert på Sandnes og er også en eldre modell. Og da må det bli
Tempo RE 50 R som var den siste modellen, selv om den for mange ikke er en ekte Tempo, siden den er bygd i Italia så vidt jeg kan forstå?

Da blir det sånn ca 4 poeng på OleB, mekkern lurer til seg tre inklusive bonuspoeng for historia fra sin spede ungdom. At han ikke ble kurert for to-hjuls viruset av den turen i - 25 eller hva det nå var, går vel over de flestes begripelse? eller egentlig ikke :-k
Geso googler og skribler seg i vei til tre poeng, mens da Intruder tar en indre høyre og slår til med to fortjente poeng for riktig årstall.

Ståa etter 2. runde
AJ 5 poeng
OleB 5 poeng
Geso 4 poeng
mekkern 4 poeng
Intruder 2 poeng

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

1.) Når åpnet Lærdalstunnelen? måned/år
2.) Hvilken vei går over Hardangervidda?
3.) Gjennom hvor mange fylker går E6? Navn takk
4.) Hvor mange fergeforbindelser har E6 i Norge?
5.) Hva heter vegen som går fra Gjøvik forbi Dokka til Bjørgo der den møter E16?
6.) Hva er riksveinummeret til Kystriksvegen i Nordland?
7.) Er det noen steder i kongeriket det er lov å parkere på E6? Altså mellom den hvite og den gule stripa?
I tilfelle hvor og når?

10 poeng for 7 rette + de vanlige bonuspoengene for utfyllende svar og gode historier.
Svar mottaes på PM mellom nå og en gang i løpet av lørdag, slik at vinneren/e har en ekstra grunn til en liten en i løpet av lørdagskvelden.

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

OleB skrev:
Ragnhild skrev: 7.) Er det noen steder i kongeriket det er lov å parkere på E6? Altså mellom den hvite og den gule stripa?
I tilfelle hvor og når?
7. Detta er jeg sikker på er et sånt lure-spørsmål :-k
eneste jeg kan tenke meg sånn på sparket er at når du står og venter på ferga på f.eks Bognes eller Skarberget så står du brått parkert "midt i veien"
Tenkte faktisk ikke på fergekøen på Skarberget når jeg laga dette spørsmålet. Eller noen annen fergekø for den del. Men du har jo rett, har opplevd mange steder at fergekøen starter langt oppi bakken, slik at man blir stående i veien og vente på ferga.
Nei, jeg lurer på om det er noe sted langs E6 i Norge hvor det er lov å parkere i strid med Vegtrafikklovens forbud om parkering på veien, fergekøer unntatt. Og det er ikke et lurespørsmål, det er veldig konkret og kan besvares med Ja eller Nei.

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

OleB skrev:Emne: Quiz, novemberutgaven
Ragnhild skrev:
OleB skrev:
Ragnhild skrev: 7.) Er det noen steder i kongeriket det er lov å parkere på E6? Altså mellom den hvite og den gule stripa?
I tilfelle hvor og når?
.
Har forsøkt å lete litt - funnet følgende
fra: FOR 1986-03-21 nr 747: Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler).
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... 47.html#17
§ 17. Stans og parkering
3. På forkjørsveg med høyere fartsgrense enn 50 km i timen er det forbudt å parkere på kjørebanen.
Nå kan det jo være at det er 50-sone noen steder på E6, og da burde det være lov å parkere på veien så sant visse kriterier er oppfylt:
2. Det er forbudt å parkere
a) foran inn- eller utkjørsel,
b) på møteplass i vegens hele bredde så langt kjørebanen er utvidet,
c) på gågate,
d) på gatetun utenom særskilt anviste plasser.

Offentlig regelverk er innfløkte greier ](*,)
Begynner å mistenke at her kan man gå seg bort i det juridiske :knegg
får se om jeg finner ut noe mer i løpet av kvelden..
Tror ikke du skal henge deg opp i det juridiske. Spørsmålet er jo om det er et sted hvor de har funnet grunnlag for å tillate parkering i veibanen på E6, eller er det ikke tillatt å parkere på E6 i det hele tatt noe sted.

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Geso skrev:Hei Ragnhild.

Ettersom jeg har tilbragt dagen i bilen på vei til Stiftsstaden, har jeg hatt mulighet til å tenke litt på spørsmålene i den siste quizen.
7. Antar dette er ett lurespørsmål, hvor svaret er ja, men i og med at jeg overhode ikke har peiling på hvor eller hvorfor, velger jeg å svare Nei.


Med vennllig ilsen
GeSo
:sorry Beklager Geso men dette er et veldig konkret spørsmål som kan besvares med ja eller nei

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Her tror jeg av hele mitt varme og kjærlige hjerte at jeg har laga en enkel og grei oppgave som skulle være løsbar for de fleste og så er det bare Geso og OleB som gjør forsøk på å vise at de har litt rotasjon på hjernevindingene :evil
Geso skrev:Hei Ragnhild.

Ettersom jeg har tilbragt dagen i bilen på vei til Stiftsstaden, har jeg hatt mulighet til å tenke litt på spørsmålene i den siste quizen.
Svarene er som følger:
1. Lærdalstunnelen ble åpnet 27. november 2000.
2. Riksveg 7 går over Hardangervidda
3. E6 går gjennom: Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark, Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Totalt 9 fylker
4. Det er 1 fergeforbindelse på E6.
5. Det er RV33
6. Det er RV 17
7. Antar dette er ett lurespørsmål, hvor svaret er ja, men i og med at jeg overhode ikke har peiling på hvor eller hvorfor, velger jeg å svare Nei.


Med vennllig ilsen
GeSo
OleBs bidrag var noe lengre
OleB skrev:Emne: Quiz, novemberutgaven
Ragnhild skrev:1.) Når åpnet Lærdalstunnelen? måned/år
2.) Hvilken vei går over Hardangervidda?
3.) Gjennom hvor mange fylker går E6? Navn takk
4.) Hvor mange fergeforbindelser har E6 i Norge?
5.) Hva heter vegen som går fra Gjøvik forbi Dokka til Bjørgo der den møter E16?
6.) Hva er riksveinummeret til Kystriksvegen i Nordland?
7.) Er det noen steder i kongeriket det er lov å parkere på E6? Altså mellom den hvite og den gule stripa?
I tilfelle hvor og når?
detta var da noe mer begripelig enn tyrkiske Suzukier ihvertfall - får gjøre et forsøk.

1. Lærdalstunnelen er en veitunnel på 24 509 m som går mellom Aurland og Lærdal i Sogn og Fjordane. Den er en del av Europavei 16 (Norge) mellom Oslo og Bergen, og er verdens lengste veitunnel. Tunnelen ble åpnet 27. november 2000 av kong Harald V i en seremoni ved Håbakken.

2. Riksvei 7 (kjørte den i sommer og jeg vil vel påstå at deler av den, særlig langs Hardangerfjorden er "riskvei"-7 - lurer på om vegvesenet husker at de har en vei der. Men vel verdt turen om man har litt god tid ;e )
Rv7 går mellom Hønefoss og Bergen gjennom Hallingdal og over Hardangervidda. Denne er en av hovedveiene (og deler er "utnevnt" til nasjonal turistveg) mellom Østlandet og Vestlandet, og er stamvei mellom Hønefoss og Gol. Veiens lengde (unntatt fergestrekningen) er 387,6 km, hvorav 224,5 km i Buskerud og 163,1 km i Hordaland.

3. E6 er en europavei som går mellom Kirkenes i Norge og Trelleborg i Sverige. Veiens lengde er rundt 3120 km, derav 2627,9 km i Norge.
Finnmark har størst andel av denne veglengden med 655 km mens Oslo med sine 52 km har den korteste lengden
Den er innom disse norske fylkene:
- Østfold
- Akershus
- Oslo
- Hedmark
- Oppland
- Sør-Trøndelag
- Nord-Trøndelag
- Nordland
- Troms
- Finnmark

4. Finner da pinadø bare en i farta - må jeg nok sjekke nærmere om jeg får tid før kvelden.
- Bognes til Skarberget
det er listet opp ferger med tilknytning til E6, men disse er til/fra E6 :scratch

5. Ser ut til å hete Riksvei-33. Men den går egentlig helt fra Minnesund til Bjørgo.
Rv33 har 26,2 km i Akershus og 114,7km i Oppland

6. Veien går fra Steinkjer til Bodø og heter Rv-17 (har vært inne på quizen tidligere mener jeg å huske)

7. Detta er jeg sikker på er et sånt lure-spørsmål :-k
eneste jeg kan tenke meg sånn på sparket er at når du står og venter på ferga på f.eks Bognes eller Skarberget så står du brått parkert "midt i veien"
Ble nesten innertier Geso men du hadde ikke med at E6 også er innom Oppland fylke, et ganske langt stykke faktisk. Fra Mjøsbrua til Hjerkin.
Resten var riktig på begge.
Når det gjelder spørsmål 7, så er det ikke et lurespørsmål, selv om svaret er nei. Såvidt meg bekjent er det ikke lov å parkere på E6. Men inntil for ikke så alt for lenge siden var det lov å parkere på E6 i Trondheim. Det vil si at i Olav Trygvasons gate var det lov å parkere i høyre felt på lørdags formiddag. E6 går gjennom Midtbyen i Trondheim, og Olav Trygvasons gate er en av gatene den går gjennom. Jeg var sikker på at det var lov fremdeles, men nå er det skilta om slik at det er stoppforbud langs hele gata, bortsett fra et par timer midt på dagen for varetransport til butikkene.
Dermed blir det åtte poeng på OleB og åtte på Geso


Ståa etter 3. runde

OleB 13 poeng
Geso 12 poeng
AJ 5 poeng
mekkern 4 poeng
Intruder 2 poeng

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Ja, den AJ den AJ. Nå har'n vært ute med fotografiapparatet sitt og fotografert.
Bilde
Selv et nek som jeg skjønner jo at det er en motorsykkel og ikke ei flaggstangkule han har foreviget, men det eneste hintet han gir er at det er en motorsykkel fra facismens hjemland.

Siden denne oppgaven ikke kan sies å være blant de enkleste vi har hatt, får vi si fem poeng. Og alle slags tilleggsopplysninger vil bli honorert, for her tror jeg bonusponega vil sitte veldig så løst :-k

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Har visst overvurdert AJs oppgavekunster og quizdeltagernes hjernevinninger :sorry
Men èn ting er iallfall sikkert, AJ får ikke poeng denne gangen :[-(
Mekkern var først ute, hadde vel knapt fått lagt ut oppgaven før han meldte
mekkern skrev:Ha... det er en Moto-gussi...mulig det er AJs andre drømmesykkel (ikke ny TDM) men en 1200 S 105hk holdt sa han... :-
OleB var ikke langt etter
OleB skrev:Emne: Quiz, novemberutgaven
Ragnhild skrev:Ja, den AJ den AJ. Nå har'n vært ute med fotografiapparatet sitt og fotografert.
Bilde
Selv et nek som jeg skjønner jo at det er en motorsykkel og ikke ei flaggstangkule han har foreviget, men det eneste hintet han gir er at det er en motorsykkel fra facismens hjemland.

Siden denne oppgaven ikke kan sies å være blant de enkleste vi har hatt, får vi si fem poeng. Og alle slags tilleggsopplysninger vil bli honorert, for her tror jeg bonusponega vil sitte veldig så løst :-k
Jeg hadde ikke blitt veldig forbauset om det skulle vise seg at AJ hadde juletrekuler med MC på ;e
Han har jo også vært svært så flink til å poste bilder av Italienere av ymse fabrikat - noe som er både morsomt og lærerikt - jeg stiller som "blank" på italienere (og det meste annet :- ) eneste italienske MC jeg husker var en kar i nabolaget her som slet noe fælt med å få en Laverda(tror jeg det var :-k ) til å greie å komme seg opp bakken i byggefeltet. Det ble selvfølgelig kommentert heftig om "jæ.. dårlig italiener-dritt" osv - troskyldig som jeg er så tror jeg selvfølgelig på alt sånt :knegg
Må nok si at AJs "utdanning" her inne i det siste har endret mitt syn på italienere en smule :=D> Det har sneket seg inn en tanke eller to om at det er da et par ting her som kunne være verdt å se nærmere på en gang - eller rett og slett ta mot til seg og prøve noe sånt :notlistening ikke si det til noen!!

Jeg har nå saumfart AJs bilder og kommet til at det må være bildet av Moto Guzzi 1200 Sport 4V som er photoshoppa til det ugjenkjennelige :[-o<
Tråden heter Italienske skjønnheter! - sikkert en tittel som øker antallet hit på forumet betraktelig - ser for meg hvordan det logges inn fra søkemotoren i håp om å finne langbeinte "tupper" fra støvellandet :lol kan bidra til å utvide horisonten for flere kanskje
Og han som ikke er så flink, men veldig ivrig, Geso skjønte tegninga han òg
Geso skrev:Hei Ragnhild

Da undertegnede har innsett at det er utrolig mye å lære ved å lese blandt annet i dette forumet har jeg, ved å lete intenst og lenge funnet ut at jeg fremdeles har utrolig mye å lære.
Jeg har blandt annet funnet ut at, slik situasjonen er nå, ikke skal bytte sykkel i år. (Men kanskje neste år?) Har også funnet ut at jeg ikke skal kjøpe en Moto Guzzi, da jeg plutselig skjønte at den kom fra facicmens hjemland. Og jeg tror at jeg ikke liker facicter. På den annen side, er det jo slik at facicmen er borte? så da er det jo ikke noe problem. Sannheten er vel den at jeg ser med skepsis på alt som er Italiensk, da jeg har en inngrodd motvilje med det som kommer derfra etter at jeg en gang i fjærn fortid hadde en Fiat. Aldrig mer. Samtidig er det slik at det på dette eminente forum er en tråd som heter Italienske skønnheter, og jeg er ikke den typen som faller for disse skjønnhetene. Jeg er nok litt for treig i så måte. Det eneste unntaket i denne sammenhengen (med unntak av en Italiensk skjønnhet jeg kjente en gang i tiden ved navn Marina!) er denne http://i36.tinypic.com/2zxz2q9.jpg.

Vedrørende Quizen, antar jeg at det er denne som er lett manipulert til det gjenkjennelige: http://i154.photobucket.com/albums/s252 ... zi1200.jpg

Det er en Moto Guzzi 1200 Sport 4V og ser ut som om det er V-twin motor på denne, og det er jo som alle vet AJ, fan av.

Forøvrig vet jeg ikke noe som helst om denne sykkelen (eller noen som helst annen Moto Guzzi forøvrig).

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
Geso
AJ har en viss forkjærlighet for parallelltwinner, altså tosylindra rekkemotorer har han i fullt alvor betrodd oss opptil flere ganger. Men det er mulig at V-toere kommer som en god nr to på lista hans?
Pelsen skjønner ikke så rent lite han heller, men har kanskje ikke lest AJs bekjennelser om italienske skjønnheter like grundig som OleB og Geso
pelsen skrev:hei
Det er en detalj på motoren som ligner et Guzzi toppdeksel, og siden eksosrøret sitter riktig plassert i forhold til den er det nok et toppdeksel.
Så derfor gjetter jeg på Moto Guzzi.
Da blir det fem poeng på mekkern og seks på OleB og Geso. pelsen lurer til seg to poeng for det toppdekslet.

Ståa etter 4. runde

OleB 19 poeng
Geso 18 poeng
AJ 5 poeng
mekkern 9 poeng
Intruder 2 poeng
pelsen 2 poeng

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av AJ »

Ok!
Da tar vi en kjapp "utenom-tur" oppgave siden den forrige var alt for lett før Ragnhild legger ut en ny oppgave, som forhåpentligvis øker vanskelighetsgraden noe :) :-)

Så nå kan dere lure på hva dette er for slags motorsykkel. Tenker den satt, jeg :punch ;e

Bilde

Bare å svare her i tråden. Ingen premie, kun heder og verdighet til den som svarer kjappest og riktigst! :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av cheron »

AJ skrev:Ok!
Da tar vi en kjapp "utenom-tur" oppgave siden den forrige var alt for lett før Ragnhild legger ut en ny oppgave, som forhåpentligvis øker vanskelighetsgraden noe :) :-)

Så nå kan dere lure på hva dette er for slags motorsykkel. Tenker den satt, jeg :punch ;e

Bilde

Bare å svare her i tråden. Ingen premie, kun heder og verdighet til den som svarer kjappest og riktigst! :knegg
Motorsykkel :redface
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av AJ »

cheron skrev:
Motorsykkel :redface
Jo, jo... :roll
Men... eh... hvilken motorsykkel var liksom spørsmålet da, cheron :orefk :- :buddies:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
cheron skrev:
Motorsykkel :redface
Jo, jo... :roll
Men... eh... hvilken motorsykkel var liksom spørsmålet da, cheron :orefk :- :buddies:
Pokker.. Håpa på bonuspoeng der... :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av OleB »

AJ skrev:Ok!
Da tar vi en kjapp "utenom-tur" oppgave siden den forrige var alt for lett før Ragnhild legger ut en ny oppgave, som forhåpentligvis øker vanskelighetsgraden noe :) :-)

Så nå kan dere lure på hva dette er for slags motorsykkel. Tenker den satt, jeg :punch ;e

Bilde

Bare å svare her i tråden. Ingen premie, kun heder og verdighet til den som svarer kjappest og riktigst! :knegg
Undres på om det kan være en Norton :-k
Fant et bedre bilde enn det du la ut.....
Bilde

nyyydelig ;e
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av cheron »

OleB skrev:
AJ skrev:Ok!
Da tar vi en kjapp "utenom-tur" oppgave siden den forrige var alt for lett før Ragnhild legger ut en ny oppgave, som forhåpentligvis øker vanskelighetsgraden noe :) :-)

Så nå kan dere lure på hva dette er for slags motorsykkel. Tenker den satt, jeg :punch ;e

Bilde

Bare å svare her i tråden. Ingen premie, kun heder og verdighet til den som svarer kjappest og riktigst! :knegg
Undres på om det kan være en Norton :-k
Fant et bedre bilde enn det du la ut.....
Bilde

nyyydelig ;e
Oooooohhhh..... :yeyeye
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar