Effektanlegg....
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Effektanlegg....
Kanskje litt på siden av hva tråden handler om, men likevel...
Nyheten om samarbeidet mellom Akrapovic og Yamaha overrasket i hvert fall meg bittelitt... Spennende nyhet, egentlig.
http://www.yamaha-motor.eu/no/nyheter/i ... ?id=480130" onclick="window.open(this.href);return false;
Har ikke sett så mange Yamaha-sykler med Akra-anlegg, men det blir det sikkert en forandring på nå etter hvert...
Nyheten om samarbeidet mellom Akrapovic og Yamaha overrasket i hvert fall meg bittelitt... Spennende nyhet, egentlig.
http://www.yamaha-motor.eu/no/nyheter/i ... ?id=480130" onclick="window.open(this.href);return false;
Har ikke sett så mange Yamaha-sykler med Akra-anlegg, men det blir det sikkert en forandring på nå etter hvert...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Bytter du bare potter er det greit, mangellapp og visning hvis du er uheldig, men drar du av catalysatoren, da er du livsfarlig. Miljøet dør jo som kjent nesten umiddelbart, så da er skiltene i fare.
Støy dreper 50.000 i året fikk jeg beskjed om av en VV mann, selv om han måtte innrømme at det nok ikke var MC-musikk 
Du får visning, så behold den gamle potta så du kan bytte før visningen.
På min 600 bandit bytet jeg til en Geforce slipon, tror den var britisk? Har en dyp god lyd, høres ut som om den er større enn 600. Handlet fra Bikerman, men det var bare tull, tok evigheter før før potta kom, og oppfølgingen fra selger var latterlig dårlig, men jeg fikk litt avslag på potta så får vel ikke være for bitter :)
Ikke alle eksoser er E-merket, min originale er ikke det, men det er ikke alle hos VV som er klar over dette...

Du får visning, så behold den gamle potta så du kan bytte før visningen.
På min 600 bandit bytet jeg til en Geforce slipon, tror den var britisk? Har en dyp god lyd, høres ut som om den er større enn 600. Handlet fra Bikerman, men det var bare tull, tok evigheter før før potta kom, og oppfølgingen fra selger var latterlig dårlig, men jeg fikk litt avslag på potta så får vel ikke være for bitter :)
Ikke alle eksoser er E-merket, min originale er ikke det, men det er ikke alle hos VV som er klar over dette...
It is better to exist unknown to the law.
hmm, RC8Ren min ble levert med Akrapovic-anlegg i titan, er ikke det lovlig?
Det er mye skruing å sette på originalanlegget, og mappet vil jo heller ikke stemme.
Ute på landeveien er det ikke ofte man blir stoppet pga lyd, har man bråkesykkel er det lurt å la være og dure rundt i sentrum.

Det er mye skruing å sette på originalanlegget, og mappet vil jo heller ikke stemme.
Ute på landeveien er det ikke ofte man blir stoppet pga lyd, har man bråkesykkel er det lurt å la være og dure rundt i sentrum.
Så mange skruer er det vel ikke? min har 2skruer per grenrør + kåpe og demper skruer, er ikke så galt :)pelsen skrev:hmm, RC8Ren min ble levert med Akrapovic-anlegg i titan, er ikke det lovlig?![]()
Mappingen er vel ikke noe stress, både de som kjører MC og vegvesenet er klar over at vi har såkalte "visnings" potter, og at det blir byttet rimelig kjapt etter at mangellappen er godkjent :)
Har aldri blitt stoppet i sentrum, men sikkert fordi jeg setter kursen raskest mulig ut av sentrum hver gang, lite givende sted å kjøre hvis man ikke finner ei god gågate med mye tilskuere og man klarer å showe litt uten å drite seg ut

It is better to exist unknown to the law.
har ingen aning om hvor mye jobb det er å sette tilbake originalanlegget, denne sykkelen har jeg ikke skrudd så mye på ennå,Northman skrev:Så mange skruer er det vel ikke? min har 2skruer per grenrør + kåpe og demper skruer, er ikke så galt :)
Mappingen er vel ikke noe stress, både de som kjører MC og vegvesenet er klar over at vi har såkalte "visnings" potter, og at det blir byttet rimelig kjapt etter at mangellappen er godkjent :)
Har aldri blitt stoppet i sentrum, men sikkert fordi jeg setter kursen raskest mulig ut av sentrum hver gang, lite givende sted å kjøre hvis man ikke finner ei god gågate med mye tilskuere og man klarer å showe litt uten å drite seg ut
Det mappet som er i nå passer definitivt ikke med originalanlegget m/kat, men jeg tipper at de som kontrollerer ikke har utstyr til å finne ut av utslippene.
Men; sist jeg ble stoppa var i en kontroll i Halden i 1984 med bonnevillen, de hørte på lyden, så inni pottene og ba meg kjøre pent der det var folk

Jag köpte en potte från http://www.fuelexhausts.com" onclick="window.open(this.href);return false;, men jag tänkte inte på det där med E-märkning. Den har brittisk BSAU märkning, vilket jag har förstått är samma sak.
Någon som vet om det är lika lätt att få den godkänd på trafikstationen?
Någon som vet om det är lika lätt att få den godkänd på trafikstationen?
Er den levert som ny med Akra anlegg, så rekner no eg med at den er type godkjent med det, slik som ZZR1400 preformance, der blir den solgt med Akra potter.pelsen skrev:hmm, RC8Ren min ble levert med Akrapovic-anlegg i titan, er ikke det lovlig?![]()
Og fjerne/sette på orginal pottene er no en small sak og dei aller fleste slip on`s på inj sykkla, er det ingen behov for mapping, så klart det gjer best forhold med ny mapp men aller best med et custom mapp stillt inn på benk av folk som kan geiene sine.
På min sykkel så er det enkelte potter som kjem i konflikt med kuffert settet og på Triumphen eg hadde tidligare så måtte eg senke pottene for å få på kuffertane.
Beowulf er et merke som er populært på ZZR i UK, og skal vist vere bra kvalitet og greie priser.
Men vist du bestiller fra dei, så send mail om ka kuffert sett du har og om du har midt støtte, er ikkje sikkert det er problem for Banditen, men vist det skulle vere det så sørger Beowulf at du får det slik at det passer.
man får uorginale slip ons med DB killer som er E godkjent. da kan dette skrives i vognkort og man kan kjøre med dette, og slipper en del trøbbel. DB killeren tar man sef ut
blitt stoppet og fått visning på potta mi, bt fyrn spurte om den bråkte, jeg sa sef nei: startet opp sykkelen og han vridde på gassen og det klang godt i skogen der
....visning....

blitt stoppet og fått visning på potta mi, bt fyrn spurte om den bråkte, jeg sa sef nei: startet opp sykkelen og han vridde på gassen og det klang godt i skogen der

one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Du blir ikke avskiltet, men må vise sykkelen hos biltilsynet med orginalt anlegg.
2. Moderne motorer er ikke bare strupet med hensyn til støykrav, men også avgass utslipp. Det betyr at motorene er temmelig fine-tunet med så små dyser som mulig for å redusere CO. Dermed er hovedregelen at hvis du gjør endringer på innsugsiden (f.eks åpnere luftfiltre) eller avgass siden (åpnere potter) så BØR/MÅ du dyse om forgassere eller mappe om insprøytning. Hvis du ikke gjør dette kan motoren gå for magert med brente ventiler eller stempeltopper som resultat. Og/eller motoren går dårligere enn før pga mager blanding. Hvis du får dette gjort skikkelig av noen som kan det så får du ikke bare en motor med lyd, men også en som puster bedre og går penere (og litt bedre)
2. Moderne motorer er ikke bare strupet med hensyn til støykrav, men også avgass utslipp. Det betyr at motorene er temmelig fine-tunet med så små dyser som mulig for å redusere CO. Dermed er hovedregelen at hvis du gjør endringer på innsugsiden (f.eks åpnere luftfiltre) eller avgass siden (åpnere potter) så BØR/MÅ du dyse om forgassere eller mappe om insprøytning. Hvis du ikke gjør dette kan motoren gå for magert med brente ventiler eller stempeltopper som resultat. Og/eller motoren går dårligere enn før pga mager blanding. Hvis du får dette gjort skikkelig av noen som kan det så får du ikke bare en motor med lyd, men også en som puster bedre og går penere (og litt bedre)
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R 125
Jeg lurer på en ting; er det lovlig å ha akrapovic på yamaha yzf R 125 i Norge?
Jeg har tenkt til å kjøpe den skjønner du... Og har helt sinnsykt lyst på from lyd! Og synes akra hørtes best ut på YouTube ^^
noen som har svaret? ^^
Jeg har tenkt til å kjøpe den skjønner du... Og har helt sinnsykt lyst på from lyd! Og synes akra hørtes best ut på YouTube ^^

-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Lovlig hvis du får papirer på at potta ikke støyer for mye på din modell og du får dette innskrevet i vognkort.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Hva er støygrensa da for å få det godkjent? Jeg har en yamaha FZ6 med Akrapovic slipon. Den hadde det på når jeg kjøpte den brukt. Jeg burde vel prøve å få den godkjent med det da jeg ikke har originalpotta.
- omaas
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Det kan være problemer med lette og mellomtunge sykkler med effektgrensen.Hans Martin skrev:Jeg lurer på en ting; er det lovlig å ha akrapovic på yamaha yzf R 125 i Norge?
Jeg har tenkt til å kjøpe den skjønner du... Og har helt sinnsykt lyst på from lyd! Og synes akra hørtes best ut på YouTube ^^noen som har svaret? ^^
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991