Så nå er'e bare å vente på at all snøen forsvinner. Og det bør skje kjapt

Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.Petterh skrev:Hei på dere!
Jeg tok lappen i fjor høst, så jeg har ikke hatt så lang erfaring med føre. Det jeg lurer på er når folk anser det som trygt å finne frem sykkelen etter vinteren. Det har jo vært mildt så lenge nå (Oslo). Er det da så lite frost i bakken at det bare er å finne frem sykkelen når det blir litt tørt på veien? Eller trenger jeg være skeptisk til å kulde i bakken kan gjøre det glatt ennå...?
Petter
Nei, neiLordShaft skrev:Upassende av meg å poste et slikt bilde nå AJ?
Ja, det er virkelig vårstemning i byen vår for tidenLordShaft skrev:Upassende av meg å poste et slikt bilde nå AJ?
Her i Bergen var det bare 12 grader i dag
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1393874835923.jpg[/attachment]
Note 3
Første tur i kveld. tok en tur rundt holmen. + 8 grader, litt småkaldt på hendene ellers ok. blir nok en tur i morgen og, før regnværet overtar. satser på at våren forblir :-)LordShaft skrev:Det er ingen ting å vente på.... Det er nesten ikke salt igjen på veiene pga mye regn og lange mildeværs perioder.
Er du bekymret for saltet spyler du bare av sykkelen din etter endt tur. Kom deg ut å nyt været, er strålende meldinger for i morgen.
Må se på detLordShaft skrev:Det er ingen ting å vente på.... Det er nesten ikke salt igjen på veiene pga mye regn og lange mildeværs perioder.
Er du bekymret for saltet spyler du bare av sykkelen din etter endt tur. Kom deg ut å nyt været, er strålende meldinger for i morgen.
Vinteren ja... når den ikke har kommet enda så kan den like så godt hoppe over å komme... Sålenge marka er frosset så går det fint å kjøre traktor i skogen uten snøkjellv skrev: Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.
Her i Moldeområdet kom det 20 cm snø i november en gang, og forsvant igjen i løpet av ei uke. Skogbrannfare har det vært siden nyttår.
Her har mc-sesongen vært godt i gang ei stund, ser sykler ute hver dag.
Jeg tror nok at jeg skal vekke TDMen fra vinterdvale en av dagene jeg også. Ta den med på jobb og få tatt 40 000 km service slik at jeg også er klar for ny sesong...
Herlig...MLeikarnes skrev:Vinteren ja... når den ikke har kommet enda så kan den like så godt hoppe over å komme... Sålenge marka er frosset så går det fint å kjøre traktor i skogen uten snøkjellv skrev: Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.
Her i Moldeområdet kom det 20 cm snø i november en gang, og forsvant igjen i løpet av ei uke. Skogbrannfare har det vært siden nyttår.
Jeg tror nok at jeg skal vekke TDMen fra vinterdvale en av dagene jeg også. Ta den med på jobb og få tatt 40 000 km service slik at jeg også er klar for ny sesong...![]()
På lørdag kjørte det sikkert nærmere 50 sykler forbi hjemme til og fra Atlanterhavsveien! Så jeg og pappa måtte også ta en tur, ble over Atlanterhavsveien og rundt Averøya til Sveggsundet og hjem igjen over Atlanterhavsveien igjen! Pappa dro ut Tigeren og jeg tok K1100'n.
Var ikke åpen stasjonen på lørdag når vi var der faktiskkjellv skrev:Herlig...MLeikarnes skrev:Vinteren ja... når den ikke har kommet enda så kan den like så godt hoppe over å komme... Sålenge marka er frosset så går det fint å kjøre traktor i skogen uten snøkjellv skrev: Vår? Går og venter på vinteren ennå jeg.
Jeg tror nok at jeg skal vekke TDMen fra vinterdvale en av dagene jeg også. Ta den med på jobb og få tatt 40 000 km service slik at jeg også er klar for ny sesong...![]()
På lørdag kjørte det sikkert nærmere 50 sykler forbi hjemme til og fra Atlanterhavsveien! Så jeg og pappa måtte også ta en tur, ble over Atlanterhavsveien og rundt Averøya til Sveggsundet og hjem igjen over Atlanterhavsveien igjen! Pappa dro ut Tigeren og jeg tok K1100'n.
Averøya rundt med kaffestopp på benken ved bensinstasjonen på Kårvåg... Det ser jeg veldig fram til ja![]()
Vestsida av Averøya er blitt fantastisk herlig etter at siste asfalten ble lagt!
Fin tur ja!norse900 skrev:Det så ut som en aldeles glimrende tur! Til og med KARTET var fint
Det er definitivt vår her i Rogaland også!
Dette var ren reklame for alle som ikke har opplevd Atlanterhavsveien og Averøya med MC ennå
Utrolig fint å kjøre rundt på Averøya med motorsykkel, mindre morsomt med bil (smale veier...) Var meningen å filme mer, men kameraet gikk tomt for batteri og jeg la ikke merke til det før på veg hjem igjen..kjellv skrev:Dette var ren reklame for alle som ikke har opplevd Atlanterhavsveien og Averøya med MC ennå
GRUS er det VÆÆRSTE som finns!TurtleJuice skrev:Er vel ikke frosten som er problemet, grusen er den store synderen på denne tiden av året
Var ute en liten tur, og hadde grus i tankene i hver eneste lille sving, og hadde ingen problemer...Gielas skrev:GRUS er det VÆÆRSTE som finns!TurtleJuice skrev:Er vel ikke frosten som er problemet, grusen er den store synderen på denne tiden av året
Snø oppå grus er ET SANT HÆÆLVETE!!