Hvordan har Triumph klart det?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Ja, hva har de egentlig klart ?
Å lage en motor som matcher konkurrentene, ingenting uvanlig i det.
Med en effektkurve som til forveksling er lik konkurrentenes iflg tabell nr 2.
Momentkurven er jo ganske pen, med unntak av et par stygge "dipper", men den havner jo sørgelig langt under oppgitt moment.
Vel,dette var vel ikke årets modell.
Å lage en motor som matcher konkurrentene, ingenting uvanlig i det.
Med en effektkurve som til forveksling er lik konkurrentenes iflg tabell nr 2.
Momentkurven er jo ganske pen, med unntak av et par stygge "dipper", men den havner jo sørgelig langt under oppgitt moment.
Vel,dette var vel ikke årets modell.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Min har "bare" rundt 55, men det drar fremover når maskinen ikke veier to-hundre og helvette kg :)Jompa skrev:Ja, som en mopedLordShaft skrev:68 nm, var ikke det veldig lite?
Sony Z2![]()
![]()
Med et så lavt moment og den oppgitte kvartmilstida må sykkelen ha lav vekt eller være veldig lavt gira.
Uansett, respektabel aks
Det er for mye "storsykkel komplekser" her!

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Det jeg mener er at Triumph har klart og "konfigurere" en motor riktig til å treffe de fleste av oss med tanke på karakteristikken i motoren. Toppfarte ner vel heller kanskje ikke noe å skryte av, selv om jeg har sett videoer av denne opp mot 230km/t. Men hvem bryr seg vel om toppfart...?
Vekten på 183kg. er jo også ganske lav. Det er jo en grunn til at Street Triple R feier rent bord på nærmest alle tester i den kategorien.
Men igjen... det er mulig det kun er subjektiviteten min som snakker her for jeg har ingen erfaring med så mange andre sykler. og jeg har forsåvidt ikke mer erfaing enn 20 minutter på en Street Triple R heller, men det som slo meg var at det ikke var noen såkalt "ketchup" effekt som jeg trodde. Altså at det skjer svært lite under 8.000rpm før ALT kommer mellom 8.000-12.000rpm. etc. Et gjevnt og bra sjyv hele veien.
Merker at jeg er i ferd med å bli en Triumph fanboy her nå... :-)å
Vekten på 183kg. er jo også ganske lav. Det er jo en grunn til at Street Triple R feier rent bord på nærmest alle tester i den kategorien.
Men igjen... det er mulig det kun er subjektiviteten min som snakker her for jeg har ingen erfaring med så mange andre sykler. og jeg har forsåvidt ikke mer erfaing enn 20 minutter på en Street Triple R heller, men det som slo meg var at det ikke var noen såkalt "ketchup" effekt som jeg trodde. Altså at det skjer svært lite under 8.000rpm før ALT kommer mellom 8.000-12.000rpm. etc. Et gjevnt og bra sjyv hele veien.
Merker at jeg er i ferd med å bli en Triumph fanboy her nå... :-)å
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Hvordan har Triumph klart det?
En av grunnene til at jeg "Elsker" min Tripple
[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 083ed9.jpg[/img]

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 083ed9.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Synes ikke vekten er noe å skryte av, min 7 år gamle Ducati veier 172 kg, og Panigale veier 166 kg.Bjerknez skrev: Vekten på 183kg. er jo også ganske lav. Det er jo en grunn til at Street Triple R feier rent bord på nærmest alle tester i den kategorien.
Mulig den feier rent bord på tester, men i racing er den bare midt på treet.
Der er det full japansk dominans.
Nei dette er en helt gjennomsnittlig sykkel, hverken mer eller mindre.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Snikendeugle skrev:Min har "bare" rundt 55, men det drar fremover når maskinen ikke veier to-hundre og helvette kg :)Jompa skrev:Ja, som en mopedLordShaft skrev:68 nm, var ikke det veldig lite?
Sony Z2![]()
![]()
Med et så lavt moment og den oppgitte kvartmilstida må sykkelen ha lav vekt eller være veldig lavt gira.
Uansett, respektabel aks
Det er for mye "storsykkel komplekser" her!
Vi kompenserer ikke vekten på sykkelen med hestekrefter, vi kompenserer vekten på føreren :-)å

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Hvordan har Triumph klart det?
Jeg lurer på om førervekt og Hk følger jevn lineær kurve eller om den er proporsjonal? Tenker på om man bør legge inn "slakk" for fremtidige endringer/vekstpotensiale?? 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Nesten synd du ikke fikk prøvd MTn også før du bestemte deg 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hvordan har Triumph klart det?

Fant en tysk sammenligningstest..
MT-09 versus Street Triple.
Målt på bakhjulet, er jo det som er virkeligheten.
Veivakselmålinger er jo ikke annet enn skryt.
Kunne ikke laste opp screenshot.
MT-09 112ps/9800-----85Nm/8000 0-100/ 3.4s
Street T 104ps/11500 67Nm/8500 0-100/ 3.5s

If it ain't broke, I'll break it.
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Synes du kunne tatt med s1000 rr hp4 på racingbanen da.... Tror den er tysk eller noesimpson skrev:Synes ikke vekten er noe å skryte av, min 7 år gamle Ducati veier 172 kg, og Panigale veier 166 kg.Bjerknez skrev: Vekten på 183kg. er jo også ganske lav. Det er jo en grunn til at Street Triple R feier rent bord på nærmest alle tester i den kategorien.
Mulig den feier rent bord på tester, men i racing er den bare midt på treet.
Der er det full japansk dominans.
Nei dette er en helt gjennomsnittlig sykkel, hverken mer eller mindre.


Street er vel heller ikke en gjennomsnittssykkel, den er av mange ment å være best i sin klasse ... Sykkelen er jo en legende.
Sist redigert av Zadnez den 27 sep 2014, 15:25, redigert 1 gang totalt.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Hvordan har Triumph klart det?
norse900 skrev:Jeg lurer på om førervekt og Hk følger jevn lineær kurve eller om den er proporsjonal? Tenker på om man bør legge inn "slakk" for fremtidige endringer/vekstpotensiale??
Selvfølgelig gjør man det, man veier da ikke for 136 hk enda

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Hvordan har Triumph klart det?
:-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Siden han snakker om 675, er det Supersport klassen som gjelder, og der japsene overlegne.Zadnez skrev:Synes du kunne tatt med s1000 rr hp4 på racingbanen da.... Tror den er tysk eller noesimpson skrev:Synes ikke vekten er noe å skryte av, min 7 år gamle Ducati veier 172 kg, og Panigale veier 166 kg.Bjerknez skrev: Vekten på 183kg. er jo også ganske lav. Det er jo en grunn til at Street Triple R feier rent bord på nærmest alle tester i den kategorien.
Mulig den feier rent bord på tester, men i racing er den bare midt på treet.
Der er det full japansk dominans.
Nei dette er en helt gjennomsnittlig sykkel, hverken mer eller mindre.![]()
Street er vel heller ikke en gjennomsnittssykkel, den er av mange ment å være best i sin klasse ... Sykkelen er jo en legende.
Liten tvil om at HP4 er grom sykkel, men de har liksom ikke helt fått det til i racing de heller.
I den store klassen har det vært Kawa og Aprilia som har lykkes best de siste årene.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Jeg sier ikke at Street Triple R er den "råeste" sykkelen og prøver heller ikke å ymte innpå det i det hele tatt. Jeg sier bare at Triumph "har fått det til" med tanke på og levere en motor (og en sykkel) som er "riktig" satt opp slik at man har opplevd effekt i hele registeret, ved SIDEN av at sykkelen ellers sies å være velbalansert og påkostet med tanke på bremser og dempere etc.
Yamaha'en er sikkert også en flott sykkel, men i følge flere tester så kan det virke som om dem har spart på dempere. TM09'en virket heller ikke like "spennende" med tanke på utseende etc. i mine øyne.
BMW S1000R etc. er en helt annen sykkel med større motor og er minst 40.000,- dyrere enn Street Triple så den kan man ikke dra frem her.
Men jeg håper dere ser at dette er min meget subjektive mening
Yamaha'en er sikkert også en flott sykkel, men i følge flere tester så kan det virke som om dem har spart på dempere. TM09'en virket heller ikke like "spennende" med tanke på utseende etc. i mine øyne.
BMW S1000R etc. er en helt annen sykkel med større motor og er minst 40.000,- dyrere enn Street Triple så den kan man ikke dra frem her.
Men jeg håper dere ser at dette er min meget subjektive mening

Re: Hvordan har Triumph klart det?
det var s1000 rr jeg dro frem, ikke min 

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules