ZZR-Erling skrev:Og nå komer vel noen å tror her at jeg flyr i 180-280 overalt liksom :-)å
Klart det , alle som kjører ZZR1400 gjør jo det. For de vil jo aldri bli kjent som en som kun utnytter sykkelens potensiale med kun 20-30%
Vi alle kan ikkje vere verdens mester slik som deg
Nei det ville vært forkastelig
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:Og nå komer vel noen å tror her at jeg flyr i 180-280 overalt liksom :-)å
Klart det , alle som kjører ZZR1400 gjør jo det. For de vil jo aldri bli kjent som en som kun utnytter sykkelens potensiale med kun 20-30%
Vi alle kan ikkje vere verdens mester slik som deg
Nei det ville vært forkastelig
Merklig, forkastlig er et ord som dukka opp hos meg og, men ikkje heilt i same samenheng som du tenker på
Jaja Tom , det er ikke så farlig. Dette er jo tross alt en humortråd
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Tror vi tar opp igjen "måneakselrasjon"..var det slik at F=M*a?
F=kraft i Nm
M=masse i kg
a=akselrasjon i m/sExp2
Av det jeg sån rett ut av hue kan forstå, spiller ikke tyngdekraften noen rolle for hvor stor aks man kan få, si 0-100, men tregheten gjør det, eller hva det nu heter, og ikke minst, luftmotstanden...eller, hva sier du Bringisen?
Luftmotstanden er vel ikke så stor på Månen, men veinettet er dårlig utbygd, så der borte må man nok ha en ånnkli ADVENTUREBIKE Tipper en 800 Tiger hadde vært tingen
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Sist redigert av Bringisen den 30 des 2012, 21:44, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:Tror vi tar opp igjen "måneakselrasjon"..var det slik at F=M*a?
F=kraft i Nm
M=masse i kg
a=akselrasjon i m/sExp2
Av det jeg sån rett ut av hue kan forstå, spiller ikke tyngdekraften noen rolle for hvor stor aks man kan få, si 0-100, men tregheten gjør det, eller hva det nu heter, og ikke minst, luftmotstanden...eller, hva sier du Bringisen?
Dette er flott spørsmål å spøre NASA om. Dem er så flinke dem at når dem greier å telle baklengs fra 10 og ned til 0, så skyter dem opp en rakett :=D> :=D> Men spør du meg er effekt ganske kjedelig
ZZR-Erling skrev:
Av det jeg sån rett ut av hue kan forstå, spiller ikke tyngdekraften noen rolle for hvor stor aks man kan få, si 0-100, men tregheten gjør det, eller hva det nu heter, og ikke minst, luftmotstanden...eller, hva sier du Bringisen?
Om han gjør det riktige sier han "riktig".
Og "tregheten" den heter masse.
Det som er vanskelig å få grep om er at å løfte en motorsykkel på månen er (mye) lettere enn å løfte den her i Toscana. Men å riste den er like tungt.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
ZZR-Erling skrev:
Av det jeg sån rett ut av hue kan forstå, spiller ikke tyngdekraften noen rolle for hvor stor aks man kan få, si 0-100, men tregheten gjør det, eller hva det nu heter, og ikke minst, luftmotstanden...eller, hva sier du Bringisen?
Om han gjør det riktige sier han "riktig".
Og "tregheten" den heter masse.
Det som er vanskelig å få grep om er at å løfte en motorsykkel på månen er (mye) lettere enn å løfte den her i Toscana. Men å riste den er like tungt.
[TaSK]
Nei, det er enkelt...lille g er annerledes og påvirker løftet mest. g=gravitasjonskraften.
Jeg skjønner ikke helt hvordan enkelte kan mene at hvis du kjører i 80-100 så utnytter man bare 20-30% av bikens potensiale.
For det første så har sykkelen min gir og ikke variator-reim. For det andre, så kan jeg dra forbi en bobil i 70-80 på andre gir, eller 100 på tredje hvis den frie strekningen foran bobilen er i knappeste laget. Og jeg poengterer at i 98% av tiden jeg kjører sykkel ligger jeg innenfor grensen for å beholde lappen, selv om muligheten for å miste hele månedslønnen i en smell er til stede.
Så var det en som skrev at han hadde flere ganger rodd seg ut av kritiske situasjoner med mange hk på lager. Dette er det mange som har opplevd. En av de klassiske er at etter at du har startet forbikjøringen dukker det opp en bil i en avkjørsel du ikke hadde fått med deg. Og havner du i en slik situasjon, så har du i utgangspunktet tatt en feilvurdering, men det er en annen sak.
Og sykkelen jeg har hatt noen år er av den sedate sorten med rundt en halv hest pr. kilo og den passer meg perfekt for jeg bruker den til langkjøring på asfalt. Hadde jeg følt behov for en 250 eller 400 med ballong/trial/crossdekk, så hadde jeg kjøpt en.
Når jeg prøvde meg på banekjøring i yngre dager var GSXR750 med spissa kammer og andre justeringer passende for meg, men nå er jeg over det stadiet at så snart jeg la hånden på trottelen, så må den dras helt ut..
Og ikke har vi kollektivfelt eller flere kjørefelt her jeg bor, så linesplitting er ett ikketema :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
Sist redigert av Bringisen den 30 des 2012, 23:16, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Det som slår meg med denne tråden er at mange så gjerne vil fortelle hvor lite de bryr seg om temaet og mener at tråden omhandler dem.
Når man ser på aktiviteten så er det tydelig at temaene engasjerer selv om det kanskje er en pussig tråd.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ArcticTiger skrev:Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
He, he. En ADV har ikke fristet meg det spøtt i hele mitt liv og aller minst en BMW. Dagens adventuresykler ser jo ut som en spin-off fra leketøyserien transformers :)
Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.
Sist redigert av DrGreve den 31 des 2012, 00:08, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Bringisen skrev:Det som slår meg med denne tråden er at mange så gjerne vil fortelle hvor lite de bryr seg om temaet og mener at tråden omhandler dem.
Når man ser på aktiviteten så er det tydelig at temaene engasjerer selv om det kanskje er en pussig tråd.
Herlig med et tema som alle kan mene noe om, og man kan korte ned vintertiden med å slenge litt med leppa og være sånn passe saklig.