Har du tenkt til å ha på deg veldig mørke briller på grytetreffet til Evike?ArcticTiger skrev:Høres ut som en Ånkli Tiger detta Ojda, og igjen Grrrattlere med valget![]()
![]()
Gleder meg til å se og høre den i Karlstad
Du nevnte at Explorer'n er noe brå på gassen hvis man ikke er helt klar over hva man gjør. Sånn opplevde jeg 800,en også, mens 1050'en ikke reagerer riktig så kjapt.ojda skrev:Ja! Du får være forsiktig A.J. Svinet sparker
AJ skrev:Du nevnte at Explorer'n er noe brå på gassen hvis man ikke er helt klar over hva man gjør. Sånn opplevde jeg 800,en også, mens 1050'en ikke reagerer riktig så kjapt.ojda skrev:Ja! Du får være forsiktig A.J. Svinet sparker
Men så lenga man er klar over at det er slik, kan man ta nødvendige forholdsregler.
Og at "svinet sparker" vet jeg allerede en del om på forhånd. 1050'en sparker bra den også, skjønner'u! Kanskje mer enn folk tror. Folk som har kjørt både 1050 og 1200 har meldt tilbake at 1050 motoren oppleves som mer sportslig.
Så derfor skal det bli veldig interessant å prøve Explorer'n siden jeg kjenner 1050'en godt og 800'en rimelig godt etter to dagers testtur i fjor sommer.
YESS..!!!!ojda skrev:Fikk forresten mail her istad at nå hadde også AMD fått inn demosykkelen sin.
Så da kan jo SuperMorten også få tatt seg en titt og en prøvetur![]()
Hvis han får lov av junior da![]()
Dette vil du ikke unnvære Morten
Nå mangler bare Explorer en ting ifht GS'n, og det er el justerbar fjæring. Jeg har hatt dette på begge mine K1200S'er, og det er et fin fint system.AJ skrev:Ny positiv testrapport på Explorer'en i MC-avisa, som dukket opp i posten i dag.
Etter min mening en god og nøkternt skrevet testrapport.
Skal på ingen måte ta glansen vekk fra Explorer, men fikk lyst til å ta med dette om Tiger-historikken:
![]()
Viser at Triumph var på god vei allerede med 1050'en og at de nå har tatt skrittet fullt ut i forhold til GS'en fra BMW. Jeg er fortsatt skråsikker på at ny-Tiger'n vil selge så det holder og at den antakelig også kjapt kommer til å passere Tiger 800 på salgsstatikken og den modellen ligger for tiden på 6. plass.
ZZR-Erling skrev: Nå mangler bare Explorer en ting ifht GS'n, og det er el justerbar fjæring. Jeg har hatt dette på begge mine K1200S'er, og det er et fin fint system.
Kan ikke si meg uenig i det, men demperkomponentene på BMW koster mye, penger Explorer har brukt andre steder på sykkelen. og selvfølgelig kunne jeg ønsket både og, men til samme prisen selvfølgelig. Siden jeg må velge velger jeg Triumph sin nydelige motor, crucecontroll solide kardang mm
Jeg regner med at Triumphen har "bedre" motor enn GS'n...særlig for meg som ikke liker den "ristemerra"..heh Må si meg enig her også. Og jeg er en av de som får noia bare av å høre bokseren på et videoklippMen det er helt klart smak og behag, og veldig mange mener stikk motsatt av meg
I tillegg har jo BMW-kardangene stor slakk...så det klunker og slamrer litt hit og dit bak i der. SYnes det er fint med kjede jeg, (ZZR), men en velfungerende kardang, er bedre. KardangEr det kardang på Exploreren
Det merket i allefall ikke jeg noe til da jeg prøvde den
Men fra spøk til allvor, prøvekjør den så skjønner du hva jeg mener
![]()
ojda skrev:ZZR-Erling skrev: Nå mangler bare Explorer en ting ifht GS'n, og det er el justerbar fjæring. Jeg har hatt dette på begge mine K1200S'er, og det er et fin fint system.
Kan ikke si meg uenig i det, men demperkomponentene på BMW koster mye, penger Explorer har brukt andre steder på sykkelen. og selvfølgelig kunne jeg ønsket både og, men til samme prisen selvfølgelig. Siden jeg må velge velger jeg Triumph sin nydelige motor, crucecontroll solide kardang mm
Jeg regner med at Triumphen har "bedre" motor enn GS'n...særlig for meg som ikke liker den "ristemerra"..heh Må si meg enig her også. Og jeg er en av de som får noia bare av å høre bokseren på et videoklippMen det er helt klart smak og behag, og veldig mange mener stikk motsatt av meg
I tillegg har jo BMW-kardangene stor slakk...så det klunker og slamrer litt hit og dit bak i der. SYnes det er fint med kjede jeg, (ZZR), men en velfungerende kardang, er bedre. KardangEr det kardang på Exploreren
Det merket i allefall ikke jeg noe til da jeg prøvde den
Men fra spøk til allvor, prøvekjør den så skjønner du hva jeg mener
![]()
Satset på riktig KATT GlobeGlobe skrev:Absolutt....forsvarer mitt kjøp...hver eneste dag...overfor meg selv...og de rundt meg, og det med nebb og klør
Utifra de testene du viser til, og det som står omtalt om den, så virker det absolutt som om du har satset på riktig hest ja!
ArcticTiger skrev:Satset på riktig KATT GlobeGlobe skrev:Absolutt....forsvarer mitt kjøp...hver eneste dag...overfor meg selv...og de rundt meg, og det med nebb og klør
Utifra de testene du viser til, og det som står omtalt om den, så virker det absolutt som om du har satset på riktig hest ja!
ojda skrev:Jada, å støtte skal du få tilbake, bare ikke Hovedstøtte![]()
Kawa'n kler deg helt klart, en lekker sykkel.
Jeg venter nå fortsatt jeg da
Globe skrev:ArcticTiger skrev:Satset på riktig KATT GlobeGlobe skrev:Absolutt....forsvarer mitt kjøp...hver eneste dag...overfor meg selv...og de rundt meg, og det med nebb og klør
Sorry...selvfølgelig...den skulle jeg tatt![]()
ojda skrev:Jada, å støtte skal du få tilbake, bare ikke Hovedstøtte![]()
Kawa'n kler deg helt klart, en lekker sykkel.
Jeg venter nå fortsatt jeg da
Takk for støtte![]()
Det er som man sier vettu: "Den som venter...synes han venter for lenge" ... eller noe sånt![]()
Jeg gleder meg også til slutten av månedenojda skrev: COPIED FROM ADVRIDER:
"9 page group-test in MCN (UK) today, the T1200 rated against:
KTM 990
Yamaha S10
Ducati MS1200
BMW 1200GS Rallye
Honda XTourer
Kawasaki V1000
MG Stelvio NTX
They mark each bikes out of 10 in 10 categories (I've listed the top scorer in each category) :
Performance (MS1200)
Handling (MS1200)
Equipment (MS1200)
Manageability (MS1200)
FUN (MS1200)
Hehe, ja, mange som innvisterer i nytt jern for tiden ser det ut somojda skrev:Ja McSidens medlemmer får mye flott nytt på veien denne våren![]()
Hva ble det hos deg? Hvit eller rød, og hvilken versjon, røyk du på 270K ?