Kubikksyke?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39835
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av AJ »

jonnykr skrev:
AJ skrev:Godt å høre at varmedressen fra Felleskjøpet duger. Jeg kjøpte meg nemlig en slik her om dagen :-)
Men har ingen vintersykkel... Nå ser det ut til at både Transalp og XT sykler som mange foretrekker til denslags kjøring.
Blir uansett ingen vinteresykkel i år, men kanskje neste vinter? En ensylindra XT kunne vært morsomt :janikk Får se hvordan sommersesongen 2011 blir først, tenker jeg...
Ull under og Feleskjøpets Varmedres uttapå funker faktisk veldig bra. Endte også opp med å fjerne visiret og bruke kjørebriller fra Biltema. Offroadbriller med dobbelt glass og antiduggbehandlet. Og balaklava selvfølgelig. :) Vi var tre karer å kjørte tur i dag. Vi kjørte en Suzuki V-Strom 1000, Husqverna TE 630 og Transalp 600. Alle med piggdekk. Alle tre med dress fra Felleskjøpet og kjørebriller i stedet for visir. Vi kjørte nesten 10 mil på snødekte og isete småveier fra Frogner i Sørum, gjennom Gjerderum og Nannestad og hjem til Frogner igjen. Fint Vintervær og godt selskap og det var kjempemorsomt å kunne slippe seg litt løs på lite trafikkerte småveier. Vi traff jo på noen folk og biler og noen tittet rart på oss??? Andre smilte og vinket og på en av stoppene våre så glante en bilist så fælt på oss at han hold på å havne i grøfta. HeHe :D
Fikk lyst til å invitere dere inn på en kopp kaffe, jeg! Bor jo på Lunner og en tur over skauen fra Nannestad på gamlevegen er neppe noen kraftanstrengelse for karer som dere :D
Send meg gjerne en PM hvis dere har planer om tur til helga, for eksempel. Skal nok i så fall sørge for kaffe og litt i bite ti om dere tar sjansen på en tur over skauen, ja :janikk
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Bosted: Sørum Kommune.

Re: Kubikksyke?

Legg inn av jonnykr »

AJ skrev:
jonnykr skrev:
AJ skrev:Godt å høre at varmedressen fra Felleskjøpet duger. Jeg kjøpte meg nemlig en slik her om dagen :-)
Men har ingen vintersykkel... Nå ser det ut til at både Transalp og XT sykler som mange foretrekker til denslags kjøring.
Blir uansett ingen vinteresykkel i år, men kanskje neste vinter? En ensylindra XT kunne vært morsomt :janikk Får se hvordan sommersesongen 2011 blir først, tenker jeg...
Ull under og Feleskjøpets Varmedres uttapå funker faktisk veldig bra. Endte også opp med å fjerne visiret og bruke kjørebriller fra Biltema. Offroadbriller med dobbelt glass og antiduggbehandlet. Og balaklava selvfølgelig. :) Vi var tre karer å kjørte tur i dag. Vi kjørte en Suzuki V-Strom 1000, Husqverna TE 630 og Transalp 600. Alle med piggdekk. Alle tre med dress fra Felleskjøpet og kjørebriller i stedet for visir. Vi kjørte nesten 10 mil på snødekte og isete småveier fra Frogner i Sørum, gjennom Gjerderum og Nannestad og hjem til Frogner igjen. Fint Vintervær og godt selskap og det var kjempemorsomt å kunne slippe seg litt løs på lite trafikkerte småveier. Vi traff jo på noen folk og biler og noen tittet rart på oss??? Andre smilte og vinket og på en av stoppene våre så glante en bilist så fælt på oss at han hold på å havne i grøfta. HeHe :D
Fikk lyst til å invitere dere inn på en kopp kaffe, jeg! Bor jo på Lunner og en tur over skauen fra Nannestad på gamlevegen er neppe noen kraftanstrengelse for karer som dere :D
Send meg gjerne en PM hvis dere har planer om tur til helga, for eksempel. Skal nok i så fall sørge for kaffe og litt i bite ti om dere tar sjansen på en tur over skauen, ja :janikk
Jeg regner med at ihvertfall to av oss prøver å få til en tur til helga igjen og en tur over skauen fra Nannestad bør vel ikke være en uoverkommelig utfordring. :D Har notert innvitasjonen og sender deg en PM hvis våre respektive gir oss litt fri i førjulsstria. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39835
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av AJ »

jonnykr skrev: Jeg regner med at ihvertfall to av oss prøver å få til en tur til helga igjen og en tur over skauen fra Nannestad bør vel ikke være en uoverkommelig utfordring. :D Har notert innvitasjonen og sender deg en PM hvis våre respektive gir oss litt fri i førjulsstria. :thumleft
Den er god! :prf
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Kubikksyke?

Legg inn av Bringisen »

Nja , det er vl nesten som med båter , mye vil ha mer.

Jeg selv har vært litt opp og ned og ser ikke at jeg absolutt må ha mye kubikk.

Startet med 80ccm og gikk som 18 åring rett på 750ccm , derretter var rekken som følger 750-1000-600-1200-1200ccm.

Akkurat nå er jeg sykkelløs og ønsker meg helt flett ny sykkel så snart tiden er riktig , hva det blir er usikkert men hjertet ligger hos Kawasaki og BMW.

Om jeg skulle handlet til våren uten gevinst i flaxloddet så skal jeg ikke se bort i fra en ER6 eller Versys , men med litt mer peng så kunne det lett blitt en BMW F800ST eller 800GS. Tenker jeg kubikk så er det for langsiktig tenking der kona blir mer med på tur. Da er drømmen for tiden en Kawasaki Z1000SX :[-o<
Hadde pengene ikke hatt noe å si ville det nok stått mellom ZZR1400 og K13000S selv om jeg var strålende fornøyd med min R1200GS som jeg desverre solgte i år.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Kubikksyke?

Legg inn av MaxTron »

interessant tråd med arti tema, og er vel toppaktuelt no som for 20 år eller enda lengre siden.
Dimzum skrev:Man kan ha det gøy med nær sagt uansett sykkel. Må likevel innrømme at jeg etter å ha prøvd en 600 ccm -vistnok ikke av aller nyeste årgang - virkelig savna punchen og frasparket.

Ikke så nøye med kubikk bare det er nok HK :thumleft
Her er vi på en måte ved vertfall en av sakens kjerner, men det er og litt feil. i prinsippet er det jo teknisk mulig å ta ut 200hk minst av en 600kubikk, ved noen-og-tjue-tusen omdreininger... Den ville neppe vært av de mest driftssikre på markedet, og det området hvor den hadde vært sterk hadde vært uforholdsmessig snevert og ligger helt i toppen av turtallsregisteret, og bunndrag og dreimoment generelt ville ha vært en sørgelig historie.

Vist man er fascinert av massivt sugende bunndrag er det i praksis to måter å oppnå det på: Ved hjelp av kompressor som er drevet mekanisk av motoren, dette medfører selvfølgelig flere bevegelige deler og høyere trykk i motoren noe som kan gå ut over driftssikkerhet. Den andre er å øke volum på motoren.

Det er jo dreiemomentet som gjør jobben fra bunnen og til man er ca midt i motorens turtallsområde.
V-motorer har og en tendens til å utvikle forholdsvis mere moment ved lave turtall enn en rekke4 med samme volum.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av tomsnes »

Tror "kubikksyke" til dels er propsjonalt med alder.
Dreimoment i massevis, er viktigere for meg enn antall hester.

1680 ccm, 150 nm ved 3700 rpm, men kun 90 hk.

Henter den hjem om en uke. Gleder meg vilt!!! :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=X5CxnmIy ... re=related[/video]
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Kubikksyke?

Legg inn av MaxTron »

Ja der får du helt sikkert ett heftig drag fra langt ned i registeret, toppeffekten er det jo mange som slår, men det er jo ikke så viktig :knegg
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Bosted: Rogaland

Re: Kubikksyke?

Legg inn av Cbr »

Neste jeg ska ha er 1000 cc. Mer HK. More Power. Og ikke skjemst ikke av det.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av tagesk »

jonnykr skrev:Jeg har gjor det motsatte og gått ned til en 600.
Jeg har (to) Transalp (litt nyere, den med 650).
Meget bra sykler.
Efter min mening, faktisk en Ultimate Begynnersykkel.
Lett å bruke, lett å svinge, tåler en velt, og (relativt) billig.

Jeg har stor respekt for folk som kjører Transalp!
De har gjort et godt og fornuftig valg!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av tagesk »

tomsnes skrev: Dreimoment i massevis, er viktigere for meg enn antall hester.
Effekten (som måles i Watt eller HK) er definert som dreiemomentet multiplisert med antallomdreininger (per sekund).

Kan kan derfor si at HK er et mål på hvor langt opp i turtallsregistret motoren greier å holde på dreiemomentet.

Det betyr også at litt dreiemoment i 15.000 RPM gir mange hester, mens masse dreiemoment ved 2.000 RPM gir få hester.
Men det er dreiemoment som drar sykkelen avgårde.

Dreiemoment er et vanskelig konsept å få grep på.
Men "tenk med rompa" og prøv en moderne dieselmotor så skjønner du tegningen 8)

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Kubikksyke?

Legg inn av MaxTron »

tagesk skrev:
jonnykr skrev:Jeg har gjor det motsatte og gått ned til en 600.
Jeg har (to) Transalp (litt nyere, den med 650).
Meget bra sykler.
Efter min mening, faktisk en Ultimate Begynnersykkel.
Lett å bruke, lett å svinge, tåler en velt, og (relativt) billig.

Jeg har stor respekt for folk som kjører Transalp!
De har gjort et godt og fornuftig valg!

[TaSK]
Merkelig utsagn...
Blir omtrent det samme som å si: "Blå er min favorittfarge, jeg har stor respekt for de som liker blå"

Det æ egentlig mener er: Folk er heldigvis veldig forskjellige, og like forskjellig er grunnene til deres valg av motorsykkel! Fornuft er veldig ofte det siste mange tenker på når de velger motorsykkel. Det er ofte helt andre ting som avgjør hva som er riktig sykkel for den enkelte. Heldigvis!!

Bedre å respektere folk uansett hva de velger enn å respektere folk fordi de velger det samme som deg.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av tagesk »

MaxTron skrev: Bedre å respektere folk uansett hva de velger enn å respektere folk fordi de velger det samme som deg.
Beklager, jeg mente det ikke sånn.
La meg forsøke meg igjen.

Det er lett å få kubikk-syke, men lykken ligger ikke alltid på vent der langt over 1.000 ccm.
Efter min mening har Honda med Transalp funnet en god blanding som gir mye glede.
I særdeleshet: Sykkelen er meget lettkjørt og derfor å anbefale.
Og Transalp er ujålete.
Det liker jeg.

Jeg blir imponert av alle som velger ujålete ting.

Selv kjører jeg utelukkende BMW R1150GS fordi jeg med mine 202 cm er alt for stor til å trives på en Transalp.
Transalp blir ikke et dårligere valg av den grunn.

Bedre nå?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av tagesk »

tomsnes skrev: Henter den hjem om en uke. Gleder meg vilt!!! :thumleft

http://www.youtube.com/watch?v=X5CxnmIy ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har en nabo med en slik; den høres akkurat slik ut.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Kubikksyke?

Legg inn av MaxTron »

tagesk skrev:
MaxTron skrev: Bedre å respektere folk uansett hva de velger enn å respektere folk fordi de velger det samme som deg.
Beklager, jeg mente det ikke sånn.
La meg forsøke meg igjen.

Det er lett å få kubikk-syke, men lykken ligger ikke alltid på vent der langt over 1.000 ccm.
Efter min mening har Honda med Transalp funnet en god blanding som gir mye glede.
I særdeleshet: Sykkelen er meget lettkjørt og derfor å anbefale.
Og Transalp er ujålete.
Det liker jeg.

Jeg blir imponert av alle som velger ujålete ting.

Selv kjører jeg utelukkende BMW R1150GS fordi jeg med mine 202 cm er alt for stor til å trives på en Transalp.
Transalp blir ikke et dårligere valg av den grunn.

Bedre nå?

[TaSK]
Jepp :D
Mye bedre, følger fint den her argumentasjonen ja. Til og med delvis enig :D
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Kubikksyke?

Legg inn av Jompa »

Mulig det er en sykdom, men for en herlig syke.
Hva er vel bedre enn en stor, 4sylindret, luftkjølt, tverrstilt motor med dreiemoment som en Caterpillar og lyd som en
DC9 ?
Måtte være en 6sylindret, luftkjølt............

Jeg har absolutt sansen for sykler med store motorer, gjerne uten balanseakslinger og annet moderne dilldall.
De trenger ikke nødvendigvis å være japanske eller 4 sylindrede, en pent byggd chopper fremkaller også et vått blikk hos meg, men da må det være ekte saker, ikke masseproduserte plastikkschoppere fra japan.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Kubikksyke?

Legg inn av Twister »

Hmm. siden jeg har ikke bare en (tomsnes) kamerat med stoor sykkel (MT-01) men faktisk en til som akkurat nå har oppgradert til stoor sykkel ( V-Max 1700 ) og sitter med en 600 og har gått ned til 500... føler jeg presset til å sette standard.. så da hedde det jo vært stas med en slik en :
Bad Dog 215 cubic inch V-Twin engine
baddogvtwin.jpg
Are you one of those guys who feels there's just no substitute for cubic inches? Well, Bill Price thought you might like to know he's designing an engine for you, it's called the Bad Dog 215, as in 215 cubic inches. The sixty-degree air-and-oil-cooled 4-valve DOHC semi-unit 3500cc engine has a 6 inch bore and 4 inch stroke, connecting rods run side by side on a single throw crank. Main and rod bearings are from a 426 Hemi.


Mon tro hva de koster.... men sikkert en herlig lyd i de... skal ikke se bort ifra et det er litt bunn drag også :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Kubikksyke?

Legg inn av evike »

jonnykr skrev:Jeg har gjor det motsatte og gått ned til en 600.
Signerer denne med samme ordlyd. Har nå gått "ned" fra en Yamaha Virago 750 til en Yamaha Diversion XJ600. Har ikke kjørt slik sykkel siste 4 år og den gangen var jeg helt uten erfaring (holdt på å ta lappen). Har ikke klart for meg hvordan følelsen av krefter, "sprut" eller andre tekniske spørsmål vil bli.
Det jeg VET er at jeg skal få vesker som rommer nok bagasje til meg og at alt skal bli låsbart.
Det jeg også VET er at den ikke er en customsykkel og at mitt kjærlighet/hat forhold til lang forgaffel og " nå skal legges bak meg.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Kubikksyke?

Legg inn av TBI81 »

Twister skrev:Hmm. siden jeg har ikke bare en (tomsnes) kamerat med stoor sykkel (MT-01) men faktisk en til som akkurat nå har oppgradert til stoor sykkel ( V-Max 1700 ) og sitter med en 600 og har gått ned til 500... føler jeg presset til å sette standard.. så da hedde det jo vært stas med en slik en :
Bad Dog 215 cubic inch V-Twin engine
baddogvtwin.jpg
Are you one of those guys who feels there's just no substitute for cubic inches? Well, Bill Price thought you might like to know he's designing an engine for you, it's called the Bad Dog 215, as in 215 cubic inches. The sixty-degree air-and-oil-cooled 4-valve DOHC semi-unit 3500cc engine has a 6 inch bore and 4 inch stroke, connecting rods run side by side on a single throw crank. Main and rod bearings are from a 426 Hemi.


Mon tro hva de koster.... men sikkert en herlig lyd i de... skal ikke se bort ifra et det er litt bunn drag også :knegg
Evt klinke til med en Boss Hoss: http://www.bosshoss.com/view_bike.asp?x=BHC3ZZ4SS ;)

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Kubikksyke?

Legg inn av Twister »

:D en Bosshoss ja... men skulle jeg først ha masse sylindre ( Det virker som om jeg samler på sylindre) ville jeg nok drømt å få en til å bygge en slik en da:
andreasv12e.jpg
Denne består av 2 stk CBX 1200ccm og er laget i enkle lokaliteter og uten CNC, CAD osv osv... !!! :notworthy: :notworthy:
andreasv12d.jpg
:\m/:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kubikksyke?

Legg inn av ArcticTiger »

Ja der var det ikke bare kubbiksyke, men sylinder-syke i tillegg :thumleft Det må være en heftig lyd når den der drar av gårde :8-[

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Kubikksyke?

Legg inn av LilleMann »

Jeg forstår ikke hva problemet deres er. En sylinder med 125cc er da nok, det? :knegg :b_c:

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kubikksyke?

Legg inn av jhn »

Æ trur ikke æ har kubikksyke, men æ har funne ut i all min klokskap (da mene æ all, bokstavelig talt) at ca 100hk og 100Nm e et slags minimum, æ behøve ikke no mere heller

noboss
Innlegg: 60
Registrert: 16 nov 2008, 21:14

Re: Kubikksyke?

Legg inn av noboss »

Hva skal en med 1000 ccm, det funker helt greit med fem, seks liter. :knegg

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kubikksyke?

Legg inn av ArcticTiger »

noboss skrev:Hva skal en med 1000 ccm, det funker helt greit med fem, seks liter. :knegg

Det er et uttrykk som heter...."waisted machinery" og :-k

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Kubikksyke?

Legg inn av MaxTron »

noboss skrev:Hva skal en med 1000 ccm, det funker helt greit med fem, seks liter. :knegg
Eeh, no snakker vi fortsatt om MOTORSYKKLA, ikke om flodhester på 2 hjul med bilmotorer som er uforholdsmessig store og tungbygde selv når de står i en bil :oh
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Svar