Fikk lyst til å invitere dere inn på en kopp kaffe, jeg! Bor jo på Lunner og en tur over skauen fra Nannestad på gamlevegen er neppe noen kraftanstrengelse for karer som derejonnykr skrev:Ull under og Feleskjøpets Varmedres uttapå funker faktisk veldig bra. Endte også opp med å fjerne visiret og bruke kjørebriller fra Biltema. Offroadbriller med dobbelt glass og antiduggbehandlet. Og balaklava selvfølgelig. :) Vi var tre karer å kjørte tur i dag. Vi kjørte en Suzuki V-Strom 1000, Husqverna TE 630 og Transalp 600. Alle med piggdekk. Alle tre med dress fra Felleskjøpet og kjørebriller i stedet for visir. Vi kjørte nesten 10 mil på snødekte og isete småveier fra Frogner i Sørum, gjennom Gjerderum og Nannestad og hjem til Frogner igjen. Fint Vintervær og godt selskap og det var kjempemorsomt å kunne slippe seg litt løs på lite trafikkerte småveier. Vi traff jo på noen folk og biler og noen tittet rart på oss??? Andre smilte og vinket og på en av stoppene våre så glante en bilist så fælt på oss at han hold på å havne i grøfta. HeHeAJ skrev:Godt å høre at varmedressen fra Felleskjøpet duger. Jeg kjøpte meg nemlig en slik her om dagen :-)
Men har ingen vintersykkel... Nå ser det ut til at både Transalp og XT sykler som mange foretrekker til denslags kjøring.
Blir uansett ingen vinteresykkel i år, men kanskje neste vinter? En ensylindra XT kunne vært morsomtFår se hvordan sommersesongen 2011 blir først, tenker jeg...

Send meg gjerne en PM hvis dere har planer om tur til helga, for eksempel. Skal nok i så fall sørge for kaffe og litt i bite ti om dere tar sjansen på en tur over skauen, ja