Om jeg ikke husker helt feil var dette tråden her på MCsiden.no hvor jeg postet min aller første tråd i 2006. Årene går jammen fort, gitt...
Ja, ja... Sånn er'e bare...
Vel.
Nå poster jeg i tråden igjen fordi jeg har modifisert en original brukt Tiger 1050 vindskjerm, som jeg kjøpte av en italiener for en stund tilbake.
Denne har jeg kuttet med bortimot 10 centimeter og er nå klar til å prøve så snart finværet kommer tilbake.
Takket være
Onsløv har jeg også fått tak i kantlist til skjermen. Blir straks seende bedre ut med slik list.
Prøvde skjermen uten list og ca.1 cm. høyre enn den på bildene nedenfor, da jeg traff
Snikkeren på på Roa her om dagen.
Å kutte særlig mer enn det jeg allerede har gjort blir neppe aktuelt.
Kortere skjerme enn originalt funker forsåvidt på Tiger opp til ca. 70-80 km. Mindre vindstøy opp til disse hastighetene, men litt mer vindpress lavere på kroppen; i mitt tilfelle nærmere brystet enn hjelmen, noe jeg håpet skulle bli effekten.
Ytterligere kutt på en cm. kan kanskje bidra til at skjermen funker enda bedre? Dvs. litt lavere treffpunkt og enda mindre støy rundt hjelmen.
Håper det... En kjøretur så snart regnet gir seg vil vise om skjermkuttingen har noe for seg...
Her er i hvert fall bilder som viser den 'nye' skjermen og hvor mye den er kuttet i forhold til originalen: