Ny sykkel i 2014 ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av biker7 »

Bringisen skrev:
Derfor setter jeg min sykkel for salg hos forhandler og er i kjøpemodus.

Og hvor mye "pæng" skal du ha for sykkelen din a ? :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

biker7 skrev:
Bringisen skrev:
Derfor setter jeg min sykkel for salg hos forhandler og er i kjøpemodus.

Og hvor mye "pæng" skal du ha for sykkelen din a ? :-)
148.000 mener forhandleren at jeg kan sette som prislapp. Særdeles velholdt og kjørt alt for lite. Knapt innkjørt. Fullt stasjet , endel Touratech utstyr og fint plassert Zumo 660 følger med.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Oppdatering :thumleft

Da har jeg tenkt lenge nok.......bestemmer meg for "tre fots syken" og går for en ny BMW R1200GS 2014 i blå :D Bestilt m/ Dynamic ESA , ACS Drivingmodes , Cruice kontroll , ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , BMW Variokofferter , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere. , så får jeg se gjennom vinteren hva annet man må ha :-k

Nå skal bare min sykkel på service og rett i butikk til salgs for kunde, satser på å få gjort dette i morgen.

Vet ingenting enda om leveringstid, men vil nok uansett ikke den nye registrert før over nyttår.
Jeg ser virkelig frem til dette og satser på å få fruen mer med på tur nå :-) Blir kanskje en laaaang vinter med noe så spennende i vente :prop:

Bilde
Sist redigert av Bringisen den 24 okt 2013, 17:49, redigert 2 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av poulet_cavalier »

Gratulerer så masse !!
:bb_p:

Håper vinteren går på et blunk !
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

poulet_cavalier skrev:Gratulerer så masse !!
:bb_p:

Håper vinteren går på et blunk !
Takk for det :vs Ja håper vinteren er over før den har begynt :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Epylypzon »

Gratulerer :) men du kan jo ikke sette bort sykkelen alt nå? ;)

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av TheHaughom »

KTM 1290 SuperDuke R lanseres i oktober ser det ut til *sikle*

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Epylypzon skrev:Gratulerer :) men du kan jo ikke sette bort sykkelen alt nå? ;)

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Takk :D Jeg setter den vekk fordi jeg tror sjansen er større for å få solgt når den står hos forhandler, mulig jeg tenker feil.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

KawaKjetil

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av KawaKjetil »

Bringisen skrev:Bilde
Jøss!! Gratulerer :thumleft Du sa ingenting om dette på lørdag...
Var der ute idag og fikk fixet siste stesjet på min GSA. Det er en kongesykkel jeg ikke ser konkurrent til :D
Kremt, jo de finnes. Bla. en som heter Ducati Diavel :yeyeye

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Bergen skrev:
Bringisen skrev:Bilde
Jøss!! Gratulerer :thumleft Du sa ingenting om dette på lørdag...
Var der ute idag og fikk fixet siste stesjet på min GSA. Det er en kongesykkel jeg ikke ser konkurrent til :D
Kremt, jo de finnes. Bla. en som heter Ducati Diavel :yeyeye
Hehe, nei hadde ikke bestemt meg da ;-) Måtte veie frem og tilbake og fant ut at jeg lever nå og ikke vil utsette det jeg ønsker mest.
Nå må jeg bare få solgt min frem til jul tenker jeg.
Flott at din sykkel er i orden nå.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av AJ »

Gratulerer, Bringisen :thumleft
Nye GS'en ser slett ikke så verst ut :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Gratulerer med ny sykkel Bringisen :vs Men 1200 ccm da, ekke det fryktelig stort :lol
Neida, bare kødder ;-) Har prøvet den, flott sykkel :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24623
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bjerknez »

Gratulerer med flott sykkel! :)

Driver å kikker litt rundt selv på en nummer to sykkel, og selv om jeg kanskje er ute etter en litt "morsommere" sykkel med tanke på fart, så beit jeg meg merke i en ting med den BMW 1200GS. Jeg søkte nemlig på Youtube og der så jeg at BMW 1200GS slett ikke hadde de fartsressursene jeg hadde forestilt meg. Ikke for at dette er noe big deal i seg selv, men 0-100km/t på over 5sek. for en 1200cc i den klassen...?

Eller har dem prioritert høyere giring for komfort?

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av poulet_cavalier »

Bjerknez skrev:Gratulerer med flott sykkel! :)

Driver å kikker litt rundt selv på en nummer to sykkel, og selv om jeg kanskje er ute etter en litt "morsommere" sykkel med tanke på fart, så beit jeg meg merke i en ting med den BMW 1200GS. Jeg søkte nemlig på Youtube og der så jeg at BMW 1200GS slett ikke hadde de fartsressursene jeg hadde forestilt meg. Ikke for at dette er noe big deal i seg selv, men 0-100km/t på over 5sek. for en 1200cc i den klassen...?

Eller har dem prioritert høyere giring for komfort?
Ja.. det er jo bare direkte feil. Du bør sjekke litt nøyere før du poster.

2013 r1200gs gjør 0 - 100 på 3 sekunder blank.

Edit: 0-60mph på 3.0 sec - litt mer på 0-100km/h (3,5?)

http://www.cycleworld.com/2013/06/27/20 ... ew-photos/
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24623
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bjerknez »

poulet_cavalier skrev:
Bjerknez skrev:Gratulerer med flott sykkel! :)

Driver å kikker litt rundt selv på en nummer to sykkel, og selv om jeg kanskje er ute etter en litt "morsommere" sykkel med tanke på fart, så beit jeg meg merke i en ting med den BMW 1200GS. Jeg søkte nemlig på Youtube og der så jeg at BMW 1200GS slett ikke hadde de fartsressursene jeg hadde forestilt meg. Ikke for at dette er noe big deal i seg selv, men 0-100km/t på over 5sek. for en 1200cc i den klassen...?

Eller har dem prioritert høyere giring for komfort?
Ja.. det er jo bare direkte feil. Du bør sjekke litt nøyere før du poster.

2013 r1200gs gjør 0 - 100 på 3 sekunder blank.

Edit: 0-60mph på 3.0 sec - litt mer på 0-100km/h (3,5?)

http://www.cycleworld.com/2013/06/27/20 ... ew-photos/
Sjekke nøyere før jeg poster?
Er vel ikke så farlig å snakke litt rundt dette er det det da?

Jeg søkte nemlig på youtube og der ser man ofte hva folk klarer og få diverse sykler fra 0-100 i praksis. Se på flere videoer og beregn deg frem til et gjennomsnitt. Da har man som oftest et godt svar. Noen klarer det kjappere, mens andre treigere og det kommer nok også ann på kunnskapene man sitter med, samt hva man veier etc.

Ingen av de videoene JEG fant på youtube klarte denne testen på under 4sek. vertfall.
Jeg sier ikke at det er dårlig, og jeg sier som sagt ikke at det er så farlig, men jeg sier bare at jeg hadde forventet mer fartsressurser fra en BMW R1200GS.

Det skal også sies at de nyeste syklene jeg så med tanke på videoene var 2013 modeller, så det kan jo hende det har skjedd ting vedrørende den siste modellen :)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Epylypzon »

Jeg prøvde den nye gs'n i sommer. Tok aldri noen 0-100 tester men 5 sek hørtes mye ut. Det var vanskelig å holde fremhjulet nede i under 100 km/t. På et strekke her i bygda hvor en typisk 5 sekunders bil(0-100) klarer 140-150 passerer nok r1200 180. Min 800 gs klarer 170-175 der.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Epylypzon »

Min forrige 2002 r6 gjorde + - 200 der.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Takk for det dere :-)
Jo 1200ccm er litt overkant :P :p Men det var ikke det som gjorde utslaget. Den fantastiske fjæringen, teknikken og tanken på passasjer var hovedpoenget. En av de mest avanserte serieproduserte motorsykler er det noen som hevder......og ja.....alt kan diskuteres :-) :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av poulet_cavalier »

Bjerknez skrev: Ingen av de videoene JEG fant på youtube klarte denne testen på under 4sek. vertfall.
Jeg sier ikke at det er dårlig, og jeg sier som sagt ikke at det er så farlig, men jeg sier bare at jeg hadde forventet mer fartsressurser fra en BMW R1200GS.

Det skal også sies at de nyeste syklene jeg så med tanke på videoene var 2013 modeller, så det kan jo hende det har skjedd ting vedrørende den siste modellen :)
1. https://www.youtube.com/watch?v=oFZ7OjiyId4. Skal det gå noe særlig raskere IRL må du over på RR sykler eller supersports tourere (ZZR1400/Hayabusa)
2. 2013 modellen *er* den siste modellen. 2014 er ikke kommet enda, og det er kun små endringer fra 2013 modellen.

Bringisen: beklager OT diskusjonen her (jeg slutter med dette innlegget) men når noen kaller 1200gs LC for *treg* da ble jeg litt irritert..
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Vagabond60 »

Skulle gjerne se den som greier å kjøre ned mot de tiden (0-100) som produsenten oppgir. Det er neppe hvermansen av en MC-fører som er brukt for å få disse tidene (gjelder alle kjøretøy).

Er selv på jakt etter ny mc neste år. Ser ut som valget vil stå mellom GS´en og den nye R 1200 RT (GT, eller hva som blir benevnelsen). 2 forskjellige sykler, men passer meg begge to :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24623
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bjerknez »

poulet_cavalier skrev:
Bjerknez skrev: Bringisen: beklager OT diskusjonen her (jeg slutter med dette innlegget) men når noen kaller 1200gs LC for *treg* da ble jeg litt irritert..
Du missforstår, og jeg forstår heller ikke hvorfor du blir så irritert?

Jeg prøver bare å forstå, ikke noe annet. Det er ikke meningen å "trampe" på noens følelser her. Jeg har jo selv en Yamaha XVS 1300cc som ganske garantert ikke kan hamle opp med denne BMW'en over hodet, så fart er ikke så viktig for meg. Vil jeg ha fart, så blir det evt. (som nevnt) en sykkel nummer to, men da en streetfighter etc.

Jeg skjønner jo at denne BMW'en vi snakker om her befinner seg et sted midt i mellom og det eneste jeg har sagt er at min uvitenhet trodde at denen skulle prestere bedre. Om den ikek gjør det, så betyr jo ikek det at det er noen dårlig sykkel elelr at jeg tramper på noen her. TS er sikkert vel vitende om dette uansett så han kunne sikkert ikke brydd seg mindre.

PEACE! :)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av hakhap »

Må si jeg ikke helt ser poenget med å diskutere 0-100, når det er 60-120 som er det vesentlige i trafikken :prop:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ega16 »

Bjerknez skrev:
poulet_cavalier skrev:
Bjerknez skrev: Bringisen: beklager OT diskusjonen her (jeg slutter med dette innlegget) men når noen kaller 1200gs LC for *treg* da ble jeg litt irritert..
Du missforstår, og jeg forstår heller ikke hvorfor du blir så irritert?

Jeg prøver bare å forstå, ikke noe annet. Det er ikke meningen å "trampe" på noens følelser her. Jeg har jo selv en Yamaha XVS 1300cc som ganske garantert ikke kan hamle opp med denne BMW'en over hodet, så fart er ikke så viktig for meg. Vil jeg ha fart, så blir det evt. (som nevnt) en sykkel nummer to, men da en streetfighter etc.

Jeg skjønner jo at denne BMW'en vi snakker om her befinner seg et sted midt i mellom og det eneste jeg har sagt er at min uvitenhet trodde at denen skulle prestere bedre. Om den ikek gjør det, så betyr jo ikek det at det er noen dårlig sykkel elelr at jeg tramper på noen her. TS er sikkert vel vitende om dette uansett så han kunne sikkert ikke brydd seg mindre.

PEACE! :)
Her ser du hva en "treig" R1200GS kan gjøre.

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... EqwcRRCc44[/video]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Intruder »

Herregud,her daffer jeg rundt mye av sammarn på 21 år gammal Intruder og blir nesten aldri forbikjørt eller kjører forbi andre MCer,så det ser ut til at det går på det jevne,kanskje aksellerasjon og toppfart ikke er ei så stor greie lell...
Men egoèt følger kanskje drag og krefter ? :mk :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Hehe, morsomt og se hva som kan komme ut av diskusjoner når man poster at man har investert i ny sykkel :P :p

Så klart er det helt andre egenskaper enn 0-100 og toppfart man er ute etter når man velger en slik sykkel. Og for min del, så vet sikkert mange etter diskusjoner angående dette, at jeg var mer enn nok fornøyd med ressursene som fantes i min F800GS. Med R1200GS blir selvfølgelig disse ressursene i overkant av hva jeg trenger, slik at diskusjonen ikke er så reel for min del.

Men.......når dette likevel er et diskusjonsforum kan jeg jo ikke la være :lol

Når det gjelder 0-100 tester med helt nye maskiner så vil ikke tallene være rettferdige, det er det første. For det andre, så husker jeg fra min 2006 mod R1200GS, som jeg hadde før min F800GS. At denne boxermotoren ikke "løsnet" før etter 7000km !!! Forhandler fortalte også at på denne boxermotoren brukte de mineral olje helt frem til 10000km før de gikk over til syntetisk. Dette hadde med friksjon og tilkjøring og gjøre. Hvordan dette er med den nye vannavkjølte boxeren vet jeg ikke.
Tilslutt er det vel også svært vanskelig å telle sekunder og tiendeler ved å kikke på en video. Tror man har behov for fine instrumenter for å få avgjort skillene mellom syklene.

Nå har ikke jeg studert dette nøye men jeg leser i nummer 5 av Bike , der de tester BMW R1200GS, Ducati MS S, Ktm 1190 og Triumph Tiger. Alle har mer effekt enn BMW, men tallene er som følger.

BMW R1200GS , 125hk, 113nm målt , 0-100 = 3,91s målt, 60-140 = 5,31s målt , toppfart 212,14 ,målt
Ducati MS S , 150hk, 112,3nm målt , 0-100 = 3,69s målt, 60-140 = 5,44s målt, toppfart 231,03 målt
KTM 1190 , 150hk, 119,7nm målt , 0-100 = 3,85s målt, 60-140 = 3,95s målt, toppfart 238,68 målt
Triumph Tiger 1200, 135hk, 111,4nm målt, 0-100 = 3,76s målt, 60-140 = 5,98s målt, toppfart 215,33 målt.

Som man ser er tallene for diskusjonen knapt målbare, og i den viktige mellom akselerasjonen er den med minst effekt den nest raskeste. Dreiemoment gir også pussige resultater med hensyn på effekt. KTM utmerker seg spesielt i mellomakselerasjonen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar