Det føles mildt sagt veeeeldig godt og endelig ha fått "Jinta" på plass i kjellersstua sammen med Erling sin ZZR - smilet går nesten rundt her,,,hehe

Burde vel skifte nick ja....kan du fikse det for meg AJ? Nye nicket er Jinta

Gratulerer Hege med flott sykkel, regner med at du også venter spent på at våren skal komme.GsxR-Hege skrev:Takk, takk folkens!![]()
Det føles mildt sagt veeeeldig godt og endelig ha fått "Jinta" på plass i kjellersstua sammen med Erling sin ZZR - smilet går nesten rundt her,,,hehe![]()
Burde vel skifte nick ja....kan du fikse det for meg AJ? Nye nicket er Jinta
Consider it done, som det heter på fremmedlandsGsxR-Hege skrev: Burde vel skifte nick ja....kan du fikse det for meg AJ? Nye nicket er Jinta
For å unngå "klikk og forkiling" tror jeg det er lurt om du logger deg ut og leser e-posten du får fra meg så snart jeg har endra brukernavnet ditt, Hege.AJ skrev:Consider it done, som det heter på fremmedlandsGsxR-Hege skrev: Burde vel skifte nick ja....kan du fikse det for meg AJ? Nye nicket er Jinta![]()
Gi meg bittelitt tid og du er sånn helt plutselig (Go')Jinta her på MCsiden.no![]()
ojda skrev:Ja gratulerer med ny sykkel Hege, men husk nå på
at du ikke kan kjøre den på grusveier eller svingete partier.
Å? Vi som pleier å kjøre bike til Fiskevollen, 6mil grus...ojda skrev:Ja gratulerer med ny sykkel Hege, men husk nå på
at du ikke kan kjøre den på grusveier eller svingete partier.
Bare hyggelig!Jinta skrev:
...og takk for hjelp med nytt nick AJ
Er det flere enn Globe og lasse_hansen med Z1000SX her inne, tro...Barbarozza skrev:Hva sier de som eier sykkelen pr idag foresten ?
Barbarozza skrev:Fikk du prøvekjørt modellen eller kjøpte du den uprøvd Hege ? Z1000SX er noe jeg ser på som neste sykkel, sammen med Superduke, Speedtriple og 675 Daytona siden jeg lurer på å prøve noe helt annerledes en 250 kg klassen
Jeg kjørte den i fjor, og satt med litt blandete følelser etterpå. Først og fremst er den veldig fin å se på, særlig i svart, og spes hvis du tar jobben med noen stilige felgkanter i rødt. Ikke velg en vanlig rimtape men heller noe kult i tilfelle med noe mønster
Kjøremessig var det uvant for meg, motoren var i overkant lavt gira og hadde 4200 i 100 omtrent men anntar det er en vanesak. Dette er antagelig mitt største ankepunkt siden motoren er så sterk burde utvekslinga vært litt annerledes.
Du sitter veldig bra rett opp og ned, beina lett i bakken og selvom den veier nesten 230 kg virker den mye lettere og lettkjørt. Og du kommer til å kjøre fra Erling i alpene, for svingegenskapene er noe av det beste jeg har prøvd på noe sånt. Nesten Superdukeaktig
Var også litt skuffa over vindskjerm, synes sykkelen virket nesten åpen uansett hvordan jeg justerte skjermen. Så noe særlig supertempo på autobahn i flere timer virker litt vanskelig.
Konklusjonen min var at det er en svært bra sykkel, med uvant sittestilling og giring. Sportslig med sterk motor, rask og utrolig svingvillig. Smådårlig vindbeskyttelse og for høyt turtall på gira er det eneste negative.
Regner med skikkelig tilbakemelding etter de første turene![]()
Hva sier de som eier sykkelen pr idag foresten ?
Ja jeg vet at når det kommer til forsikring så er alt relativt! Jeg bor i åsane, har garasje, 30 år og 75 prosent bonus....ingen tidligere skader. Så vil tro at jeg ligger bra an. Men vet dere om det er noen av brukerne her inne som har samme sykkel?ZZR-Tom skrev:Nja sikkert alt fra 4000kr til 50 000kr. Alt avhengi av alder,adresse,tidligare uhell,garasje eller ikkje etc etc.LordShaft skrev:Vurderer å kjøpe meg ny sykkel.
Er det noen av dere som har erfaring med forsikring på en BMW S1000 RR? Har 75% bonus på ducatien min nå, men tenkte jeg skulle høre litt hva ca pris dere andre ligger på?
Ja jeg vet det er å banne i kirken for oss ducati eiere. Men den nye røde og grå S1000 RR er noe av det råeste jeg har sett på lang tid :-P
To jamn aldra med lik bonus og garasje og alt det der ekstra, kan ha to totalt ulike priser på forsikringen hos samme selskap.
Flytter eg fra her eg bur til Bergen sentrum så vil nok eg begynne å nærme meg det dobbelte i forsikrings pris(litt på spissen)
Ingen flere som jeg vet om, eneste er ihvertfall en som har en Multistrada 1000 DS av den forrige generasjonenkz1300 skrev:Takk for det, er det flere enn oss to som har MTS? Men likevel kan vi vel lage en MTS klubb, skal vi ha klubbmøter, årsmøter etc. he he.Andreas skrev:Gratulerer med et klokt valgNå kan vi lage egen Multistrada 1200 klubb her inne
![]()
![]()
Den Granturismoen er stilig ja. De blir vell ikke satt i produksjon heller enda, før om et par måneder? Åsså trenger du vell heller ikke å handle noe ekstrautstyr til denne, den er jo ganske fullstappet orginalt :-)
Hvor ble det til at du bestillte fra? Eker eller Løvaas?
Blir spennede å høre hvordan du liker Skyhooken!
Bestillingen gikk til Løvaas, tilbudene de kom med var så og si identiske. Det eneste jeg bestilte i tillegg var Ducati GPS.
Ja skal bli spennende og i hele tatt kjøre denne sykkelen jeg gleder meg. Ellers sa Løvaas at produksjonsstart skulle være i februar, håper de har rett og ikke at produksjonsstart er mars / april.
Du mener antakelig Duke 390, vil jeg tro...?:showman skrev:Hva tror folk om den nye KTM Duke 400 som kommer nå til våren? Blir dette for døvt å begynne med som første sykkel? Kommer kanskje til å gå lei lite power fort?
Skal ha min første sykkel, og har tenkt å bruke rundt 80,000,- Tok tung lappen ifjor høst.