Tenkte å legge ut denne i
Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?-tråden, men legger den ut her i stedet:
Mest fordi test-folkene åpenbart fant noen interessante og kanskje til og med overraskende resultater.
Målingen viser veldig tydelig at Tiger Explorer motoren er veldig fleksibel med et uvanlig bredt og jevnt momentregister.
Overraskelsen er, slik jeg oppfatter det, imidlertid ganske stor hva gjelder fabrikkens momentløfter ...
121 Nm på papiret og 110 i virkeligheten...?
Det må da være et litt for stort avvik...
BMW GS med 120 på papiret, mens den i testprotokollen ble bokført med 114...
Honda Crossrunner testet til 118 mot 126 i Hondas egne bøker...
Kawasaki Versys, derimot, viser 105 i testen mot 102 i fabrikkmålingene og Multistradaen 123 i Motorrad-testen mot 119 i Ducatis eget testlaboratorium...
Interessante resulter, selv om de strengt tatt ikke betyr noenting.Disse syklene har mer enn nok moment der det trengs mest uansett.
Hva så med Stelvio'en. Tja... målt til 113, som oppgitt av fabrikken, mens HK ble målt til én mer enn oppgitt, dvs. 106 i stedet for 105...