Visir

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av MaxTron »

Cbr skrev:e-tint? ska legge det ut.
Jepp, var den æ mente ja!

Og hvor mye ble det kostende til slutt?

Prøvd den enda?? Mørk nok??? Rask nok på auto????

Ser ikke dumt ut, men kan kanskje fortsatt bli blendet fra siden?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av Crinos »

Cbr skrev:10.000.- er ingenting for det så redde livet ditt i 5 hele år. Gps greiene du har gjør noe, men er langt fra likegodt så Thermahelmet gps. Men kunne vært bra som et tillegg å er jo bedre en ingenting. Hva nok de så syntes setebelte og airbag hva tøft og nytt når det kom og. Rart så mange biler så har det nå??? Dyrt!

Spør en ambulanse sjåfør hva han synes om saken.

Tror den hjelmen vil dette å andre merker følge etter med lignene løsninger.
Joda ser absolutt den... Men for å snu litt på flisa.

Kjører du med supersoft gummiblanding, som er så myk og holder så bra i asfalten at dekkene slites ut etter 2-3000 km?
DET er jo absolutt det tryggeste dekkvalget man kan gjøre, men det går på kompromiss av budsjett.
Har du tilsvarende best of the best of the best kjøredress?
For så å sette det helt på spissen... Den sykkelen du kjører, er det en sykkel som gir optimal sikkerhet?

Jeg er ikke ute å arresetere deg for å kjøpe en dyr hjelm, jeg synes det er helt fantastisk at du ønsker å prioritere så mye penger hvert år på bare ett av sikkerhetsutstyrene du bruker.
Jeg er også taknemmelig for å ha hørt om dette systemet via deg, for intill i dag, var dette helt nytt for meg.

Som du sier, når andre hjelmprodusenter ser dette, vil det nok ikke ta alt for lange tiden før de implementerer dette, og hvem vet. Kanskje det blir en del av hva alle CE godkjente hjelmer må ha en gang i tiden? (Der er lov å håpe).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av Crinos »

Cbr skrev:Alt for dill å sette på. Visir burde kommet med slikt på.

Bilde
Dette så LANGT bedre ut enn hva jeg fikk inntrykk av fra din egen post. :thumleft
Lurer muligens på om jeg må prøve en slik selv på min Bandit hjelm.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av MaxTron »

Forøvrig, når det uansett er diskutert hjelmsikkerhet her i tråden..

Er vel minst ett halvår siden æ las en sak i ett MC-blad (muligens Bike?) om at de nå har innført hjelmer med dobble skall for alpinkjørerene med gode resultat, og at noen firma også jobber med å overføre denne teknologien til MC-hjelmer, men har ikke hørt noe mere om saken, eller om at det er kommet modeller på markedet som har denne teknologien...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Den kun manuelle har større visir (mx-8).

Når du sette det på får du bare en sjans. Lure på om det hadde vært bedre hvis jeg ikke hadde tatt av all dekk papiret til teipen på engang. evt tatt på midten først lagt nerpåvisir så tatt av resten. Pass på at det ikke komme for langt opp å borti pakkningene. Sikte klingi folien du legge på utpå vanlige visiret før du tar av visiret for å ha noge å sikte etter er mindre en selve e-tint filmen alså minus lime delen av e-tint. Legg sikte folien oppte e-tint laget å du ser str forskjellen. Bruk målebånd.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Er det ikke dempningen så gjør mest, å ikke skallet?

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av MaxTron »

Cbr skrev:Er det ikke dempningen så gjør mest, å ikke skallet?
Jo, tror også det, men tror det var "ytterskall", dempemasse, så ett skall til, og så dempemasse/for..
Men husker ikke dette i detalj.. :redface
Mener også å huske at det indre skallet ikke var "heldekkende" men hadde flere hull, sikker ei plan med det... :-k
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Svært da?

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av MaxTron »

Cbr skrev:Svært da?
Som sakt, husker ikke detaljene rundt dette, husker heller ikke hvor lenge siden det var æ las om det, men TROOOR det var i ett Bike-blad for ett halvår siden eller mer... (tida går vist fortare dess gamlar en blir, så usikker også på dette :redface )

La egentlig veldig liten vekt på det, tenkte bare at det sikkert ville komme en mere utfyllende artikkel vist/når det kom i en MC-hjelm...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Crinos

Klærne jeg har er Hi-art å av merke Lindstrand. Finnes jo bedre beskyttelse å racing drakt (Daienese) vil jeg kjøpe.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mo9Vlt5tGwY[/video]

Min mc har styredemper og elektronisk dempere og er av nyere dato. Til kjøringa mi er den mc ment for det.
Angre litt på ikke venta å kjøpte 09 med abs.

Mc ulykker dødsårsak ofte hodeskade å at en bare ligger der uten å få hjelp tidsnok..

Thermahelmet blir kjøpt neste år å jeg vil fase ut å kjøpe bedre etterhvert. Iforhold til min inntekt bruke jeg mye på sikkerhet, mer en andre er komfortable med. Prioritere f.eks sikkerhets utstyr over sparing til ny bil. Bilen vil jeg helst la vær å bruke da den er 18 år gammel å mye er skjedd si den tid. Komme te å bruke buss te jobb.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Visir

Legg inn av Banditmannen »

I det øyeblikk vi setter oss på en motorsykkel, har vi VALGT å ta en viss risiko!
Så får det være opp til hver enkelt hvordan man innretter seg slik at man kompenserer for noe av denne risikoen... :8-[

Om man nå velger å ikle seg en fluoriserende airbag-vest, verdens beste hjem, ryggskinner, nakkekrave, skinnvest med kevlar, o.s.v, er man fremdeles mer utsatt en en som tar bussen!

Kall det hva du vil, valg, kompromisser, prioriteringer, blir det uansett! :janikk

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Visir

Legg inn av Kawasaki »

Banditmannen skrev:I det øyeblikk vi setter oss på en motorsykkel, har vi VALGT å ta en viss risiko!
Så får det være opp til hver enkelt hvordan man innretter seg slik at man kompenserer for noe av denne risikoen... :8-[

Om man nå velger å ikle seg en fluoriserende airbag-vest, verdens beste hjem, ryggskinner, nakkekrave, skinnvest med kevlar, o.s.v, er man fremdeles mer utsatt en en som tar bussen!

Kall det hva du vil, valg, kompromisser, prioriteringer, blir det uansett! :janikk
Helt enig.

Det forekommer meg at trådstarter er i overkant "nervøs" og sikkerhetsbevisst. Jeg hadde heller tatt bussen.
ikkebike.norwegianforum.net

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Visir

Legg inn av Banditmannen »

Kawasaki skrev:
Banditmannen skrev:I det øyeblikk vi setter oss på en motorsykkel, har vi VALGT å ta en viss risiko!
Så får det være opp til hver enkelt hvordan man innretter seg slik at man kompenserer for noe av denne risikoen... :8-[

Om man nå velger å ikle seg en fluoriserende airbag-vest, verdens beste hjem, ryggskinner, nakkekrave, skinnvest med kevlar, o.s.v, er man fremdeles mer utsatt en en som tar bussen!

Kall det hva du vil, valg, kompromisser, prioriteringer, blir det uansett! :janikk
Helt enig.

Det forekommer meg at trådstarter er i overkant "nervøs" og sikkerhetsbevisst. Jeg hadde heller tatt bussen.
Var vel egentlig ikke ment som kritikk til trådstarter, mer en presisering av det selvsagte, at det er opp til hver enkelt... :janikk

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Visir

Legg inn av Kawasaki »

Banditmannen skrev:
Kawasaki skrev:
Banditmannen skrev:I det øyeblikk vi setter oss på en motorsykkel, har vi VALGT å ta en viss risiko!
Så får det være opp til hver enkelt hvordan man innretter seg slik at man kompenserer for noe av denne risikoen... :8-[

Om man nå velger å ikle seg en fluoriserende airbag-vest, verdens beste hjem, ryggskinner, nakkekrave, skinnvest med kevlar, o.s.v, er man fremdeles mer utsatt en en som tar bussen!

Kall det hva du vil, valg, kompromisser, prioriteringer, blir det uansett! :janikk
Helt enig.

Det forekommer meg at trådstarter er i overkant "nervøs" og sikkerhetsbevisst. Jeg hadde heller tatt bussen.
Var vel egentlig ikke ment som kritikk til trådstarter, mer en presisering av det selvsagte, at det er opp til hver enkelt... :janikk
Nei bevares,mente da ikke at du kritiserte trådstarter selv om jeg var enig i det du skrev.Så jo at det var generellt ment.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Visir

Legg inn av MrErling »

Jeg har brukt orange visir på min gamle Shoei XR 800 i mange år.
Glimrende å bruke i all slags lys! speseielt på Vestlandet hvor jeg bodde, hvor det krydde av korte tunneler.
Spesielt blir alle konturer forsterket ved rødt visir.
Men på denne linken skriver de at visiret ikke er for " road use"? http://www.twowheel.co.uk/shoei-cw-1-am ... qwest.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:scratch merkelig

Kjøpte en ny Shoei XR 1000 for 2 år siden, med klart visir og pålimt antidugg. http://www.mcsenteret.com/shoeipinlocki ... p-338.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke så fornøyd pga. sikten blir hindret av innervisiret, og vurdere nå å kjøpe orange eller gult visir.
Men det er dyre visir.... http://www.twenga.co.uk/dir-Cars-Motorb ... isor-14420" onclick="window.open(this.href);return false;

På skytebanen bruker mange gult glass i brillen, bare for å se konturene bedre.
Gjelder ikke det MC kjøring også
:[-(

Svar