Du, jeg har hatt 2 stk klissnye K1200S med ESA. En 05 og en 08..veldig bra maskin, 08 utgaven..05 var et lurveverk..og fikk nok av den da clutchen begynte å riste noe veldig etter 30 000km, og da mener jeg veldig, kjerringa som kjørte bak trodde kuffertene skulle ramle av da jeg skulle slure a igang på 1 giret! (Dette var en recalsak, for lite olje til clutch..men den fikk jeg aldri beskjed om så lenge jeg hadde biken, BMW var nok sent ute med info der iom MC Huset Nydal ikke hadde fått den infoen. En annen sak er jo mappinga på de første, criest...var gjennom 3 oppgarderinger uten særlig bedring, den biken ble ikke bra før den kom som 08 modell.knutk skrev:Hm..
Enkelte her som tydligvis ønsker seg BMW, men ikke har turt å komme ut av skapet![]()
De har vel ikke helt kommet over sjokket etter at K1600 ble testet opp mot Kawasaki GTR1400.
Kawasakien ble gruset på punkt etter punkt, komfort, kjøreegenskaper, rekkevidde, lasteevne, ja hele lista.
Til slutt stod der igjen en test, 4-gir akselerasjon...
Der var de jevnbyrdige.
Da testerne etterpå oppsummerte testen over en kaffekopp (i følge dem selv) ble det litt diskusjon rundt akselrasjonstesten, siden det var eneste punkte hvor Kawan hadde noe å vise til.
Kommentaren til føreren på BMWn var da: Oops, skulle vi gjøre den på 4 giret?, jeg kjørte i 6 gir..
Så kjære venner, til alle som ønsker seg en BMW men ikke tør å si det. Ta steget, det gjør ikke vondt
Men...du finner ikke mange GTR'er med feil...selv om de har både canbus, TC, powermodes, el kåpeglass, 160hk og ABS, og ikke minst, kardang

Hva man fotetrekker er jo en annen sak, selv om testere måtte si noe annet. En K1600 synes jeg er et bælværk å kjøre, stor som f, voldsomme lastvekselreaksjoner, det smeller og det klunker, stor frigang i kardangen og transmisjon forøvrig, beydelig turbulens over 120, osv...hoff..
Skjønner godt de jeg kjenner som kjører 1600 at de ikke vil ligge over 120-130 på autobahn :-)å