Et dekk som ser halvslitt ut varer ikke lenge, start turen på nytt hjul du så sparer du deg tid og irritasjon. det er sjelden problem å få et dekk som passer felgen men det er gjerne ikke det dekket
du vil ha.
Du sier at du starter fra Hirtshals, kommer du dit med ferge og isåfall når får du kjørt avgårde. tar du color speed så er den der rundt 1300 og da treffer du hamburg midt i rushen. Alternativt kan du starte fra Hirtshals sånn i 10 tia på kvelden og kjøre gjennom natta. Lite trafikk og en kan holde så høy hastighet en vil. Autobahn natt til en søndag i fellesferien er ganske optimalt.
Vær jævlig oppmerksom hele tia, har sjøl førstehåndserfaring med trøtte trailersjåfører og de er ikke å spøke med de heller. Slik så ZZR'n min ut sånn i 05 tia mellom Hamburg og Bremen etter at en trailer la seg over i mitt kjørefelt.
Jeg hadde kjørt til Hamburg og tatt Autozug til Villach og deretter 56 mil med fin kjøring til Budapest. Da orker du å kose deg dagen etter langturen også.
Men det er jo artig å ta allt i en smell også, så kan du jo skryte av det etterpå.....