
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Mulig en komfortsal hadde gjort at du satt litt høyere? Vet ikke om jeg ville hatt fothvilerne lengre ned mtp. nedlegg? Ikke at jeg aner hvor langt ned du må før den tar i, men 

- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Mulig det. Men tror jeg skal teste den ut på en skikkelig langtur først før jeg kjøper noe mer nå, hehe. Sittestillingen i forhold til styret ser jeg for meg er perfekt, men kommer jeg høyere opp med en evt. ny sal så kommer jeg muligens for høyt i forhold til styret og da måtte jeg nok hatt såkalte rizere. Men jeg skal som sagt prøve litt sånn som den er nå først så får jeg semortenolb skrev:Mulig en komfortsal hadde gjort at du satt litt høyere? Vet ikke om jeg ville hatt fothvilerne lengre ned mtp. nedlegg? Ikke at jeg aner hvor langt ned du må før den tar i, men

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Gidder du ta bilde av hvordan du festet kriega stroppene i salen?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
1. Løsne og ta bort braketten du ser på bildetZadnez skrev:Gidder du ta bilde av hvordan du festet kriega stroppene i salen?
2. Stikk/klipp/borr hull i Kriega reima slik at du får tredd den ned på skruen som stikker opp. (Dette gjøre så klart på begge sider så du trenger to Kriega reimer med løkke)
3. Sett på braketten igjen og skru den godt fast.
Nå er Kriega reimene både festet ved hjelp av skruen som den er tredd ned på samt braketten som er klemmer den fast.


- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Dynamic Pro lar deg vel løfte framhjulet så mye du bare vil?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Den røde pluggen er for banekjøring kun: håper du vet hva du gjør Bjerknez :-)å
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Genialt, følger de ekstra kriega løkkene med vesken?Bjerknez skrev:1. Løsne og ta bort braketten du ser på bildetZadnez skrev:Gidder du ta bilde av hvordan du festet kriega stroppene i salen?
2. Stikk/klipp/borr hull i Kriega reima slik at du får tredd den ned på skruen som stikker opp. (Dette gjøre så klart på begge sider så du trenger to Kriega reimer med løkke)
3. Sett på braketten igjen og skru den godt fast.
Nå er Kriega reimene både festet ved hjelp av skruen som den er tredd ned på samt braketten som er klemmer den fast.![]()
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag

Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Den slipper fri alt og kobler vekk all elektronikk, du får tilbake et utemmet villdyrToven skrev:Å erre den magiske røde saken gjør da?![]()

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Takker og tar gjerne imot tilbudet, jeg kan ikke se at de løkkene følger med us30 som jeg kjøpteBjerknez skrev:Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert![]()
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Løkkene skal følge med. Jeg kjøpte 10, 20 og 30. Og de har fulgt med. Men det kan være du må lage dem selv, de kommer i en pose. Enten opp selve posen eller i nettet bak eller i en av lommene.Zadnez skrev:Takker og tar gjerne imot tilbudet, jeg kan ikke se at de løkkene følger med us30 som jeg kjøpteBjerknez skrev:Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert![]()
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag
Se etter den hvite lille prikken på båndene.
Bjeknez: Gratulerer med spennende sykkel. Kjør fint

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Takk for det Elruts84 

- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
En liten videosnutt fra Vestfoldturen i går
[video]https://www.youtube.com/watch?v=kZn8PRerFhs[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=kZn8PRerFhs[/video]
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jeg har sjekket overalt uten å finne dem.Elruts84 skrev:Løkkene skal følge med. Jeg kjøpte 10, 20 og 30. Og de har fulgt med. Men det kan være du må lage dem selv, de kommer i en pose. Enten opp selve posen eller i nettet bak eller i en av lommene.Zadnez skrev:Takker og tar gjerne imot tilbudet, jeg kan ikke se at de løkkene følger med us30 som jeg kjøpteBjerknez skrev:Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert![]()
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag
Se etter den hvite lille prikken på båndene.
Bjeknez: Gratulerer med spennende sykkel. Kjør fint![]()
Elruts

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Tenkte å kjøre meg en tur dit nesen peker i dag. Da det er meldt litt regn i morgen og sykkelen skal på service på tirsdag så må jeg få unna litt kjøring i dag
Hvis noen vil møte meg og kjøre sammens med meg og eller bare slå av en prat så følg meg på LocaToWeb.
Men jeg tror jeg kommer til å kjøre i retning Ås og besøke Cutless i nyhuset til å begynne med, hvis han er hjemme. Hvor ferden går etter det er usikkert. Til dere som har nummeret mitt, send meg SMS etc. hvis du ser jeg er i nærheten av der du er så møtes vi
Link til LocaToWeb:
http://locatoweb.com/map/single/082252334" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis noen vil møte meg og kjøre sammens med meg og eller bare slå av en prat så følg meg på LocaToWeb.
Men jeg tror jeg kommer til å kjøre i retning Ås og besøke Cutless i nyhuset til å begynne med, hvis han er hjemme. Hvor ferden går etter det er usikkert. Til dere som har nummeret mitt, send meg SMS etc. hvis du ser jeg er i nærheten av der du er så møtes vi

Link til LocaToWeb:
http://locatoweb.com/map/single/082252334" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Takk for besøket!
Jasså, du har vært innom Oslo til og med. Det ser ut til at regnet gir seg rundt 12 tia i morgen heldigvis, jeg kommer innom deg siden jeg uansett må til Eker for å skifte dekk :)
Jasså, du har vært innom Oslo til og med. Det ser ut til at regnet gir seg rundt 12 tia i morgen heldigvis, jeg kommer innom deg siden jeg uansett må til Eker for å skifte dekk :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Da var jeg hjemme igjen. Ble 26 mil i dag og da er sykkelen gått 821km. og da er det vel snart tid for førstegangsserviceCutless skrev:Takk for besøket!
Jasså, du har vært innom Oslo til og med. Det ser ut til at regnet gir seg rundt 12 tia i morgen heldigvis, jeg kommer innom deg siden jeg uansett må til Eker for å skifte dekk :)

Det ble litt E6 i dag, rett og slett for å få litt luft da det var blodvarmt! På E6 kan man jo også dra på litt og det er jo litt artig det også, selv om jeg ikke drar den så langt

Alt i alt en fin tur og jeg møtte en haug av motorsykler langs veien. Kanskje noen her inne?
Virkelig en flott kåk du har kjøpt deg der Cutless. Misunner deg garasjen din

Men selv om dette er Cutless i en nøtteskall, så synes jeg ikke du skal henge deg så veldig mye opp i at du må snu litt på noen dørhåndtak og sette inn en skrue her og der.


Jeg vet det plager deg, men med et slikt flott hus hvor alt ellers er tipp topp stand og et interiør jeg likte godt så blir slike småting bagateller med stor "B". Men jeg forstår at det i ditt hode er borgerkrig når du ser slikt

Kom gjerne en tur innom i morgen, så tar vi en videre prat

- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Etter nesten 30 mil i salen i dag, kun avbrutt med en kort bensinfylling og en liten visitt hos Cutless så synes jeg ikke salen er så hard. Jeg tror jeg lett blir vant til denne, så denne blir nok ikke byttet ut. Den "kneppingen" i clutchen er det som irriterer meg mest. Jeg aner ikke hvorfor den gjør det. Det er ikke alltid det skjer og det ser ut til at det skal være slik, men det er irriterende. Quickshiften begynner jeg å bli vant til nå, men kunne jeg valgt her og nå, ville jeg heller hatt en smooth clutch som ikke knepper. Ikke verdens undergang, men jeg liker det ikke veldig. Jada, jeg synes det er artig med Quickshift på en måte, men føler ikke dette hadde vert noe savn hvis den ikke var der. Aks er det nok av i denne doningen uansett.
Demperne og motoren er nevnt ørten ganger i denne bloggen allerede og det er de to største salgsargumentene for å kjøpe denne sykkelen. Rett og slett herlig. Sitteposisjonen er helt OK (ikke perfekt) men bra nok til at jeg overlever 30 mil i salen hvis jeg får lov til å strekke på rassen 1-2 ganger i løpet av disse milene. Helt innafor egentlig.
Jeg er dog enig med Tommas når det gjelder hvilket oppsett som er "best". Har man motoren i Dynamic mode og demperne i soft mode, så går den på skinner.
Den bruker en del mer suppe enn Streeten jeg hadde og det merkes. I dag brukte jeg i snitt 0.66 på mila med blandet kjøring. Streeten lå javnt på 0.49, nesten uansett kjøretempo. Men for all del, det tar ikke livet av meg økonomisk og bensinforbruk er ganske underprioritert for min del, men kjekt å nevne. Lyden er også nevnt og jeg begynner å like den. Den er ikke så anstrengt som jeg fikk intrykk av på Tommas sin sykkel og grunnen er nok at han har byttet potta til et merke jeg ikke husker. Jeg liker også at det smeller litt i potta.
Det er som sagt ingen tvil om at motoren er et stort pluss på denne sykkelen, men langt mer krefter enn man strengt tatt behøver. Det beste med et slikt maskineri er at man slipper å gire så mye. Mer behagelig på langtur grunnet dette, isolert sett.
Men det skal sies at jeg alltid kommer til å huske Street Triplen, da den faktisk var bedre på noen punkter og dette er vel også nevnt tidligere, flere ganger. Girkassen er langt mer smooth, jeg liker gassresponsen på Streeten bedre (man trengte ikke å vri så mye på rulla for at det skulle skje noe). Lettere og mer "svingvillig". Artigere å kaste seg inn i svingene med Streeten. Sittestillingen for min del var også bedre på Streeten. Men det vil ikek si at jeg ikke liker BMW'en som sagt. Jeg liker dne bare på en annen måte. Hadde jeg driti penger, så hadde jeg hatt begge
Demperne og motoren er nevnt ørten ganger i denne bloggen allerede og det er de to største salgsargumentene for å kjøpe denne sykkelen. Rett og slett herlig. Sitteposisjonen er helt OK (ikke perfekt) men bra nok til at jeg overlever 30 mil i salen hvis jeg får lov til å strekke på rassen 1-2 ganger i løpet av disse milene. Helt innafor egentlig.
Jeg er dog enig med Tommas når det gjelder hvilket oppsett som er "best". Har man motoren i Dynamic mode og demperne i soft mode, så går den på skinner.
Den bruker en del mer suppe enn Streeten jeg hadde og det merkes. I dag brukte jeg i snitt 0.66 på mila med blandet kjøring. Streeten lå javnt på 0.49, nesten uansett kjøretempo. Men for all del, det tar ikke livet av meg økonomisk og bensinforbruk er ganske underprioritert for min del, men kjekt å nevne. Lyden er også nevnt og jeg begynner å like den. Den er ikke så anstrengt som jeg fikk intrykk av på Tommas sin sykkel og grunnen er nok at han har byttet potta til et merke jeg ikke husker. Jeg liker også at det smeller litt i potta.
Det er som sagt ingen tvil om at motoren er et stort pluss på denne sykkelen, men langt mer krefter enn man strengt tatt behøver. Det beste med et slikt maskineri er at man slipper å gire så mye. Mer behagelig på langtur grunnet dette, isolert sett.
Men det skal sies at jeg alltid kommer til å huske Street Triplen, da den faktisk var bedre på noen punkter og dette er vel også nevnt tidligere, flere ganger. Girkassen er langt mer smooth, jeg liker gassresponsen på Streeten bedre (man trengte ikke å vri så mye på rulla for at det skulle skje noe). Lettere og mer "svingvillig". Artigere å kaste seg inn i svingene med Streeten. Sittestillingen for min del var også bedre på Streeten. Men det vil ikek si at jeg ikke liker BMW'en som sagt. Jeg liker dne bare på en annen måte. Hadde jeg driti penger, så hadde jeg hatt begge

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ser at det kan missforstås i måten jeg skriver på, men jeg er veldig fornøyd med BMW'en og faktisk tror jeg at jeg kommer til å eie denne lenger enn Streeten og grunnen er at her har jeg alt jeg ønsker av en motorykkel og de små tingene som irriterer eller ikke passer meg helt kan jo gjøres noe med. Tenker da på salen og sittestillingen.LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
Den kneppingen i clutchen skal jeg nok bli vent til og det er vel det eneste negative med sykkelen som kanskje ikke kan gjøres noe med. Dog er det brfriende å vite at det ikke er noe galt og at det skal være slik.
selv om Streeten var mer "svingvillig" og hadde smoothere girkasse vil ikke si at jeg ikke liker girkassen eller balansen på BMW'en. Den er bare annerledes. Ikke noe som plager meg.
Begge syklene er veldig gode på hver sin måte. Sånn er det bare.

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Gassresponsen er veldig lite å gjøre med, den er som den er. Men jeg opplever Gassresponsen på speed og street'en , samt eksplorer som langt mindre responsive. At du må rulle mer på hånden for å gi gass enn med bmw'en.
Sittestillingen får du gjort nada med. Den er som den er. Du kan nok få tak i pegs som kan justeres, men unødvendig. Samt styrevilligheten er relativt konstant. Kan justeres noe med dekk type og dekk profil. Men utifra hva du har sagt, så virker ikke bmw'en som noe riktig valg i det hele tatt. Mulig du bare må venne deg til at de fleste sykler er forskjellig. Men å bytte seg ned i opplevd kvalitet er alltid tabbe i mine øyner. Men nå er jo du relativt fersk både som sjåfør og i de forskjellige segmentene, så mye du opplever nå kan være bagateller i den store sammenheng
Note4
Sittestillingen får du gjort nada med. Den er som den er. Du kan nok få tak i pegs som kan justeres, men unødvendig. Samt styrevilligheten er relativt konstant. Kan justeres noe med dekk type og dekk profil. Men utifra hva du har sagt, så virker ikke bmw'en som noe riktig valg i det hele tatt. Mulig du bare må venne deg til at de fleste sykler er forskjellig. Men å bytte seg ned i opplevd kvalitet er alltid tabbe i mine øyner. Men nå er jo du relativt fersk både som sjåfør og i de forskjellige segmentene, så mye du opplever nå kan være bagateller i den store sammenheng

Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Som nevnt, så er det ikke så ille som det kanskje høres ut som Lordy. Og som du skriver, det er nok bagateller i den store sammenhengen. Jeg prøver egentlig bare å tegne et ærlig bilde av hvordan ståa er. Men når jeg skriver på måten jeg gjør så høres det nok værre ut enn det er.LordShaft skrev:Gassresponsen er veldig lite å gjøre med, den er som den er. Men jeg opplever Gassresponsen på speed og street'en , samt eksplorer som langt mindre responsive. At du må rulle mer på hånden for å gi gass enn med bmw'en.
Sittestillingen får du gjort nada med. Den er som den er. Du kan nok få tak i pegs som kan justeres, men unødvendig. Samt styrevilligheten er relativt konstant. Kan justeres noe med dekk type og dekk profil. Men utifra hva du har sagt, så virker ikke bmw'en som noe riktig valg i det hele tatt. Mulig du bare må venne deg til at de fleste sykler er forskjellig. Men å bytte seg ned i opplevd kvalitet er alltid tabbe i mine øyner. Men nå er jo du relativt fersk både som sjåfør og i de forskjellige segmentene, så mye du opplever nå kan være bagateller i den store sammenheng![]()
Note4
Så det er nok bare bagateller. BMW'en er en flott sykkel

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Er ikke denne sykkeken spekket med utstyr? Skulle tro du får gort mye både med sittestilling med fotflyttersett. Er det trangt hjelper det mye å få flyttet bena bakover feks. Clipons kan justeres.
Angående chassi vil det oppfattes forskjellig fra dekk til dekk pga omkretsen og dekkene selvsagt. Du har også mulighet til å påvirke det med å heve og senke sykkelen fremme og bak som vil påvirke hvor angrepsvillig sykkelen er i sving. Da mener jeg ikke å påvirke preloaden.
Angående chassi vil det oppfattes forskjellig fra dekk til dekk pga omkretsen og dekkene selvsagt. Du har også mulighet til å påvirke det med å heve og senke sykkelen fremme og bak som vil påvirke hvor angrepsvillig sykkelen er i sving. Da mener jeg ikke å påvirke preloaden.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------