Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av LordShaft »

Introen på filmen din bør du for all del ta et bedre bilde for. Det bildet som er brukt i denne filmen får en liksom ikke sykkelen i fokus, som vel er litt av poenget? :-k

Det er ikke noe tvil om at du kan lage film :thumleft
Ta deg en photo session med biken og knips noe litt kule bilder. Gjerne litt urbane scener eller industri bakgrunn. Det kler denne sykkelen syns jeg. Men her er det selvfølgelig mye smak å behag.

Note4

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

Tok en impulstur til Hønefoss i dag.

Kjørte ut fra Bygdøy, og slo kron og mynt om høyre eller venstre :knegg

Kan konstantere at det fortsatt er for tidlig å kjøre med kevlar-jeans og skinnjakke til Buskerud. Skalv som et aspeløv da jeg kom frem, og stort sett hele veien hjem. Det ble uansett en fin tur. Følte jeg ble bedre kjent med sykkelen, og fikk testa den litt mer på svingete veier enn hva jeg har gjort før.

En ting som bekymrer meg, er at jeg ble så ekstremt støl/stiv/sliten i nakken på vei hjem. Setet var toppers, kjente ingenting i ræva da jeg kom hjem, men nakken var stiv som fy. Kan ha en medvirkende årsak at jeg brukte "chest-mount" for gopro hele turen, i tillegg til liten ryggsekk. Mistenker at denne kan ha vært noe trang også. Så får prøve en lengre tur uten sekk i morgen igjen, og se om jeg får samme plagene da. I så fall må jeg finne en annen måte å sitte på, evn. bytte til lavere styre.

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Kan jo bare være du anstrengte noen muskler du til vanlig ikke bruker og at det vil gå seg til etterhvert ?

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Heisann

Akkurat det du beskriver her er veldig likt slik jeg har hatt det selv. For det første så tok det noen turer før kroppen min ble vant med å sitte på sykkelen men så startet jeg tidlig på året i tillegg, noe som gjorde at kroppen og musklaturen strammet seg til på grunn av kulden.

Det blir som å ha gått på trenings studio for første gang på 10 år og kjenner du kanskje skulle begynt litt roligere.

Etter flere turer, lengre og lengre turer merker jeg ingenting.

Får håpe det er noe slikt som skjer. Kanskje litt varmere sommertemperaturer hjelper. 0-10 grader eg jo kaldt :-)

Elruts
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Orion

Legg inn av Orion »

Elruts84 skrev:Akkurat det du beskriver her er veldig likt slik jeg har hatt det selv. For det første så tok det noen turer før kroppen min ble vant med å sitte på sykkelen men så startet jeg tidlig på året i tillegg, noe som gjorde at kroppen og musklaturen strammet seg til på grunn av kulden.

Elruts
Det er sikkert det samme. Førstegangsmotorsyklistsyndrom ;-)

Var bikkjekaldt opp til Hønefoss, men igjen en morsom tur.

Holder på å laste opp et nytt videoklipp nå. Publiserer så snart det har bygd seg opp til 1080p på youtube.

Brukeravatar
Jona88
Motorsykkelen din: Yamaha MT07

Legg inn av Jona88 »

Opplevde det samme etter de første turene med msx'n, men nå merker jeg ikke så mye lenger :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Det med at du har vondt i nakken etc. kan komme av at du er anspent, siden du kjører ny sykkel etc. så kan nok dette være grunnen. Hvis du bor i Oslo, så er det vel røflig 6 mil til Hønefoss, og det er jo ikke lange biten, så jeg tror nok kanskje at det bare kan være at du ikke er vant til sykkelen ennå. Det krever en del mil i salen før du er varm i trøya. Jeg fikk vondt i håndleddene den første tiden, men etter ca. 2.000km. så ble den borte. Så jeg tror dette går seg til. Det er nok bare å sette seg på og ri jernhesten inn :knegg

Skal ta deg med på en skikkelig heisatur jeg hvis du stiller opp. :knegg

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Orion skrev:
Elruts84 skrev:Akkurat det du beskriver her er veldig likt slik jeg har hatt det selv. For det første så tok det noen turer før kroppen min ble vant med å sitte på sykkelen men så startet jeg tidlig på året i tillegg, noe som gjorde at kroppen og musklaturen strammet seg til på grunn av kulden.

Elruts

Var bikkjekaldt opp til Hønefoss, men igjen en morsom tur.

Holder på å laste opp et nytt videoklipp nå. Publiserer så snart det har bygd seg opp til 1080p på youtube.
Tett godt i nakken og ha litt gymnastikk på mc`n så merker du ikke mer til det :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion

Legg inn av Orion »

Takk for gode tips :-)

Oppdaga en skrivefeil på videoen i stad, så måtte legge ut på nytt. The Norwegian hero er tross alt verdenskjendis, så han må ha skrivefeilene på stell. ;-) 94% nå. Får se om det skjer et mirakel at rendringa opp til 1080p går lynkjapt etterpå, ellers legger jeg ut i morgen tidlig i stedet.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal prøve og komme med en "evaluering" av siden din:

Førsteinntrykket jeg fikk (noe som forøvrig er ekstremt viktig da man skal prøve og faktisk HOLDE på leserne som detter innom) var at siden var oversiktlig og ryddig satt opp. Jeg vet ikke hvilke ambisjoner du har, men hvis hovedmålet (hvis man er litt edruelig) er det norske publikummet så ville jeg holdt det til norsk språk. Jeg forstår engelsk, men det virker liksom som om du har voldsomme intensjoner med siden din, noe som forøvrig er veldig bra, men det krever hyppig oppdatering av eget innhold. Når evt. nye besøkere kommer andre gangen etter en uke og ikke ser forandringer så vil du med stor sannsynlighet miste dem. Dette gjelder ikke oss som kjenner deg.

Fargevalg er en i utgangspunktet en smakssak så det skal jeg ikke kommentere for mye, men "riktig" fargevalg er også ganske viktig. For mye farger er slitsomt, og spesielt hvis det går på bekostning av lesbarhet. Tenkler mest på den grå teksten under "Yellow Thunder" på den blå bakgrunnen...

Jeg leter febrisk etter bloggen, men finner den ikke... Hvor er denne?

Personlig ville jeg valgt en ensfarget bakgrunn, med noen fargeinnslag som passer mer til sykkelen. Blått og grønt er ikke noe jeg forbinder med denne sykkelen eller Ducati i det hele tatt. Svart og rødt er mer matcho og passer bedre tror jeg. Jeg er heller ikke veldig fan av gradients og hoover effekter av stor grad. Jeg liker det lesbart og enkelt.

På fremsiden under bildet av deg og sykkelen er det tre tekstblokker. Disse tre har jeg på følelsen er der for å "fylle ut" siden. Det som står her er det som blir lest aller først av nye besøkende og der finner jeg egentlig ikke noe som jeg bare MÅ klikke på. Den midterste boksen er heller ikke midtstillt i forhold til dem andre.

Jeg savner DITT synspunkt av sykkelen på denne siden. Jeg savner DINE bilder av sykkelen, samt DINE videoer. Dette er plassen hvor du skal skryte eller evt. komme med objektive innslag (så langt det lar seg gjøre) :roll Dette er stedet hvor du skal skryte uhemmet og si ting du kanskje ikke sier på andre steder. Når jeg går inn på siden din, så vil jeg ha mer info om sykkelen enn det jeg får her i forumet, for ellers så vil jo ikke folk besøke siden din. Jeg vil rett og slett bare se innhols som er DITT. Jeg er klar over at dette er en startfase, men siden du skriver at siden er publisert, samt at du tilsynelatende sikter bredt med tanke på den engelske språkdrakten så ville jeg nok kanskje produsert mer egne ting før jeg publiserte den. De som besøker siden din nå finner i utgangspunktet kun det som finnes på nett fra før (med noen få unntak)

Jeg skal innrømme at jeg ble overrasket i positiv grad når jeg besøkte siden din første gangen, men det aller viktigste for min del og som jeg febrilsk letet etter var bloggen din. Den finner jeg ikke. Jeg finner kun en informasjonsside uten blogg. Det er nå fire dager siden du publiserte siden og jeg har ennå ikke sett noen endringer og eller nytt innhold siden da. Det har kommet en video du har lagt inn i tråden i forumet her, men denne kan jeg ikke se på hjemmesiden din...? Du har jo flere innlegg i denne tråden som du kunne samlet sammen og lagt på siden din, evt. som blogg ved å tilbakedatere innleggene slik at dem havner kronologisk. Her snakker vi stort sett klipp/lim :thumleft

Konklusjonen min er som følger:
Jeg synes siden var oversiktlig og fin, men jeg savner egetprodusert innhold, noe jeg anser kommer. Jeg vil rett og slett ha mer info om sykkelen på din egen hjemmeside enn det jeg får her i tråden.

Når det er sagt så har også jeg en blogg, men denne er mer for familie og venner. Altså et lite men stabilt publikum noe jeg er tilfreds med. Poster du en turrapport her i tråden din så vil langt flere lese denne enn om du poster den på egen nettside. Det kommer av at google indekserer søkeresultatet av sider den finner av "interesse" på nettet. mcsiden.no er et stort forum med flere 10-talls tusen innlegg og plattformen gjør at google får "beskjed" hver gang noe postes her inne. Så hvis du søker på "Ducatoi Scrambler" på google, så vil mcsiden.no med stor sansynlighet dukke opp og kanskje også nettopp DIN tråd hvor denne sykkelen kanskje er nevnt flest ganger.

Men som hobbyprosjekt og for egen læring så er det artig og holde på slik du gjør nå. Det har jeg gjort siden jeg var drittunge og jeg har lært mye av det, men jeg har vel aldri hatt noen store ambisjoner om min egen nettside. Det krever at jeg HELE tiden oppdaterer og er aktiv når det gjelder å gjøre meg søkbar på google etc. Det er mye jobb som jeg føler jeg ikke vil bruke tiden min på.

Jeg håper du leser dette som konstruktiv kritikk og ikke tar det på en negativ måte. Jeg kommer garantert til å bli en fast leser på siden din, men ikke før jeg ser mer egetprodusert innhold. jeg vil ha mer info rundt sykkelen din og deg på din hjemmeside enn det jeg finner i tråden din her. Finner jeg ikke det, så kan jeg jo spare meg for klikket. :vs

I dag er det derimot også flott vær, så hvis du begynner å føle deg trygg på sykkelen og vil ta en kaffeprat, så kan vi møtes på halvveien. Da kan vi sparke litt dekk og juge litt mere :lol
jeg spanderer kaffe :thumleft

Orion

Legg inn av Orion »

Igjen, takk for meget oppegående tilbakemelding Bjerknez. :prf

Det settes ekstremt stor pris på. At du tar deg tid til tilbakemeldinger som dette, viser at du oppriktig bryr deg om dine medmennesker på Mcsiden.no.

Når det kommer til "bloggen", så har jeg ikke de største planene. Selv om det gjerne kan høres slik ut. Jeg er medlem av et internasjonalt Scrambler-forum, hvor flesteparten den siste tiden har ventet på syklene sine, i likhet med meg. Tenkte derfor det kunne være morsomt å dele litt innhold med disse også, ettersom jeg vet selv hvor morsomt det er når jeg kommer over nytt stoff. Grunnen til at jeg ikke har skrivd mer om sykkelen spesifikt, er fordi jeg føler det blir å gjenta det alle Scrambler-fans vet fra før. Jeg går automatisk ut fra at de som har forhåndsbestilt, har satt seg inn i det tekniske rundt sykkelen. Og gjerne vet mer enn meg. Så å skrive noe mer enn det som står under "The bike", føler jeg blir overflødig.

Angående designet på siden, så er idéen bak at folk skal føle seg lette til sinns når de besøker den. At en ikke stenger seg inne med gardinene for, og snevrer inn syn og tanker kun på hjemmesiden. Med svart bakgrunn blir det plutselig en mer alvorlig setting rundt, føler hvertfall jeg personlig. Har endret bakgrunnen til konstant blå nå, og gjort teksten under Yellow Thunder litt mørkere. Ønsker den ikke for svart heller, da den vil ta litt av oppmerksomheten når folk leser innholdet på siden. Jeg ønsker de besøkende skal lese teksten, få en oppfatning av hvilken side de er komt inn på. Og gå videre.

"Blogg" ble gjerne feil ordbruk, da jeg ikke har planer om å oppdatere hver dag med nye artikler. Har derfor endret det til "webpage" nå, i frykt for at folk forventer for mye om den kalles en blogg. Videoene og bildeartiklene blir lagt under "Adventures". Tror siden vil bli mer attraktiv, så snart det dukker opp mer innhold der. Har til gode å finne noen fine photoshoot-spots enda. Men så snart jeg gjør det blir det lagt ut en liten bildeserie av sykkelen.

Forøvrig lagt ut ny video. :-) Den er fortsatt kun rendret opp til 360p, men kan dele den for det:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=m4ZkXrtYuik[/video]

Må få litt sol i dag, i tillegg til trening. Kan ikke la verden stoppe opp selv om en har fått seg sykkel. :knegg

Se om det ikke blir en lengre ettermiddagstur litt senere i dag.

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

Fikk for noen år siden skikkelig vondt i nakken. Kunne nesten ikke kjøre på 3 døgn. Kom frem til at det skyldtes manglende hals (pga kulde) og et styre som var i feil posisjon slik at jeg satt dårlig og ble stiv. Hals og en liten justering av styret var alt som måtte til. Og så bør du følge med om du sitter avslappet nok på sykkelen. God tur
Live long and prosper :janikk

Orion

Legg inn av Orion »

sankyo skrev:Fikk for noen år siden skikkelig vondt i nakken. Kunne nesten ikke kjøre på 3 døgn. Kom frem til at det skyldtes manglende hals (pga kulde) og et styre som var i feil posisjon slik at jeg satt dårlig og ble stiv. Hals og en liten justering av styret var alt som måtte til. Og så bør du følge med om du sitter avslappet nok på sykkelen. God tur
Trolig en kombinasjon av de to ja. Ryggsekken kan ha en innvirkning også. Ser for meg at jeg strammer ryggen mer med den på, og automatisk blir fortere stiv.

Skal prøve en tur i dag uten ryggsekk/gopro chest mount og se om det hjelper.

detvarvondtdet
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Legg inn av detvarvondtdet »

Orion skrev:
Elruts84 skrev:
-Kan skrive under på den. De første turene var jeg støl, stiv og sliten i hele kroppen. Nå går det uanstrengt ;)

Grattis med herlig sykkel!!!

Orion

Legg inn av Orion »

detvarvondtdet skrev:-Kan skrive under på den. De første turene var jeg støl, stiv og sliten i hele kroppen. Nå går det uanstrengt ;)

Grattis med herlig sykkel!!!
Kjekt å høre, og tusen takk! :-)

Ser videoen er ferdig opplastet til 1080p nå :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Igjen, takk for meget oppegående tilbakemelding Bjerknez. :prf

Det settes ekstremt stor pris på. At du tar deg tid til tilbakemeldinger som dette, viser at du oppriktig bryr deg om dine medmennesker på Mcsiden.no.

Når det kommer til "bloggen", så har jeg ikke de største planene. Selv om det gjerne kan høres slik ut. Jeg er medlem av et internasjonalt Scrambler-forum, hvor flesteparten den siste tiden har ventet på syklene sine, i likhet med meg. Tenkte derfor det kunne være morsomt å dele litt innhold med disse også, ettersom jeg vet selv hvor morsomt det er når jeg kommer over nytt stoff. Grunnen til at jeg ikke har skrivd mer om sykkelen spesifikt, er fordi jeg føler det blir å gjenta det alle Scrambler-fans vet fra før. Jeg går automatisk ut fra at de som har forhåndsbestilt, har satt seg inn i det tekniske rundt sykkelen. Og gjerne vet mer enn meg. Så å skrive noe mer enn det som står under "The bike", føler jeg blir overflødig.

Angående designet på siden, så er idéen bak at folk skal føle seg lette til sinns når de besøker den. At en ikke stenger seg inne med gardinene for, og snevrer inn syn og tanker kun på hjemmesiden. Med svart bakgrunn blir det plutselig en mer alvorlig setting rundt, føler hvertfall jeg personlig. Har endret bakgrunnen til konstant blå nå, og gjort teksten under Yellow Thunder litt mørkere. Ønsker den ikke for svart heller, da den vil ta litt av oppmerksomheten når folk leser innholdet på siden. Jeg ønsker de besøkende skal lese teksten, få en oppfatning av hvilken side de er komt inn på. Og gå videre.

"Blogg" ble gjerne feil ordbruk, da jeg ikke har planer om å oppdatere hver dag med nye artikler. Har derfor endret det til "webpage" nå, i frykt for at folk forventer for mye om den kalles en blogg. Videoene og bildeartiklene blir lagt under "Adventures". Tror siden vil bli mer attraktiv, så snart det dukker opp mer innhold der. Har til gode å finne noen fine photoshoot-spots enda. Men så snart jeg gjør det blir det lagt ut en liten bildeserie av sykkelen.

Forøvrig lagt ut ny video. :-) Den er fortsatt kun rendret opp til 360p, men kan dele den for det:

Må få litt sol i dag, i tillegg til trening. Kan ikke la verden stoppe opp selv om en har fått seg sykkel. :knegg

Se om det ikke blir en lengre ettermiddagstur litt senere i dag.
Jøss... denne så jeg ikke at du hadde svart på før nå.... :redface

Når jeg mente fargevalg så mente jeg ikke selve bakgrunnen på siden, men ellers. Bakgrunnen synes jeg i de aller aller fleste tillfeller bør være hvit eller vertfall ha en veldig lys nyanse. Det ser ryddigere ut. Med fargevalg så mente jeg det rundt menyer/logo/overskrifter/streker etc. Gult er jo greit og bør gå igjen (siden sykkelen din er gul), men prøv gul tekst med sort "border". Det tror jeg hadde vert tøfft. Altså noe slikt:
yellowthunder.jpg
Med hvit bakgrunn på siden og en menylinje (der hvor du klikker deg rundt på siden) med også hvit bakgrunn men med en hoover som går i de samme fargene. Utforsk litt å prøv. Jeg tror det hadde blitt tøft. Men det er så klart smak og behag :thumleft
Blått og grønt passer liksom ikke inn i mine øyne.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Orion

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Gult er jo greit og bør gå igjen (siden sykkelen din er gul), men prøv gul tekst med sort "border". Det tror jeg hadde vert tøfft. Altså noe slikt:
yellowthunder.jpg
Med hvit bakgrunn på siden og en menylinje (der hvor du klikker deg rundt på siden) med også hvit bakgrunn men med en hoover som går i de samme fargene. Utforsk litt å prøv. Jeg tror det hadde blitt tøft. Men det er så klart smak og behag :thumleft
Blått og grønt passer liksom ikke inn i mine øyne.
Takk for forslag til logo!

Ser nå at det ville sett MYE bedre ut. Skal prøve litt forskjellig i kveld, og se hva jeg kommer fram til.

Må få til et nytt bilde på forsida også, men det blir først når været er 100% igjen.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Vis du vil så kan jo jeg ta noen feite bilder av sykkelen et passende sted og redigere dem på en litt "røff" måte. Har gjort dette med begge syklene til Cutless med stort hell. Men det krever at man har en bakgrunn som er litt stilig :thumleft

Orion

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Vis du vil så kan jo jeg ta noen feite bilder av sykkelen et passende sted og redigere dem på en litt "røff" måte. Har gjort dette med begge syklene til Cutless med stort hell. Men det krever at man har en bakgrunn som er litt stilig :thumleft
Dagens beste forslag! :-)

Ser det er meldt fint vær hele uka, både i Oslo og Østfold. Så vi burde klare å få til noe før neste helg dersom du har tid og lyst. Jeg har samme kompaktkamera som deg også, RX100-M2. Hvis det ikke er for mye å be om, viser du meg gjerne noen grunnleggende innstillinger, så jeg får tatt noen fine bilder i sommer. Litt derfor jeg ikke har tatt flere bilder av sykkelen. Jeg føler rett og slett jeg ikke får det til.

Drar på trening snart nå, og muligens en tur til Drammen etterpå. Tenkte spiralen (tunnel) kunne blitt en morsomt video.

Planen er å legge ut 3-6 minutters videoer, gjerne med litt uvanlige veier, som folk i andre land ikke har sett før. Kom gjerne med forslag dersom noen vet om noe. Atlanterhavsveien og Trollstigen blir helt klart med i løpet av sommeren.

Spiralen: http://no.wikipedia.org/wiki/Spiralen_%28Drammen%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Orion skrev:
Spiralen: http://no.wikipedia.org/wiki/Spiralen_%28Drammen%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Har lenge vurdert spiralen da jeg ikke har kjørt den noen gang
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Jona88

Legg inn av Jona88 »

Spiralen hadde vært morsom å sett en dag :-)

Orion

Legg inn av Orion »

Jona88 skrev:Spiralen hadde vært morsom å sett en dag :-)
Hvis jeg får til en grei video, så kommer den ut iløpet av kvelden/morgendagen.

Edit: Men du mente gjerne å oppleve den selv :knegg

Brukeravatar
Jona88

Legg inn av Jona88 »

Oppleve selv, ja. Har aldri sett den før :-)

Orion

Legg inn av Orion »

Jona88 skrev:Oppleve selv, ja. Har aldri sett den før :-)
Ikke jeg heller, så skal bli morsomt å se om den står til forventningene. :-)

Ser for meg den er morsommere å kjøre opp enn ned. :P :p

Brukeravatar
Jona88

Legg inn av Jona88 »

Du får ha lykke til, gleder meg til å evt. Se video/ bilder derifra :thumleft

Svar