Å mene at gul vest ikke fungerer er bare idioti....

HeHe, nemlig!superduper skrev:Jeg kjører aldri med gul vest.. Blir som regel den samma greia hver gang... jeans, converse, t-skjorte, ray-ban, halvhjelm og et par vintage skinnhansker som ikke er ment for MC-kjøring... Av og til bli skinnjakka brukt..
Å mene at gul vest ikke fungerer er bare idioti....Grunnen til at folk ikke kjører med det er KUN fordi det ser teit ut... And you KNOW IT!
Rart det derre egentlig, man skulle nesten tro at man hadde bannet i Kjerka. For et par år siden var det en Motorsyklist i Goldwingmiljøet som foreslo et påbud om refleksvest for Motorsyklister.jhn skrev:Jævla mye svada å lese i denne tråden ... spesiellt fra motstandernes side.
Jonny lurte vel bare på om vesten har noen effekt .. det har den helt klart ... på folks blodtrykk, og evne til å forholde seg saklig.
Nå er det jo kommet et nytt forslag fra EU om et påbud på ALLE motoriserte kjøretøy og redskaper. Også på privat grunn.Kawasaki skrev:Jøjemeg,sitter dere og pjatter om disse vestene ennå![]()
Nei,hadde bare klokka blitt 2,sånn at jeg kunne gått og lagt meg.Irriteranes greier denne sommertiden,at dem ikke heller kan gjøre det på en folkelig tid på døgnet
Det virker på meg som om det er like mange fanatikere på "begge sider". Ser noen mener det er motstanderne som er verst men leser man innleggene her litt objektivt ser man at det er like mange på " den andre siden", og noen av innleggene kan faktisk tolkes som at noen ønsker et påbud. Jeg selv mener at det får være opp til den enkelte å velge hva de vil kjøre med og så får man respektere det uansett valg.jonnykr skrev:Og hvem bryr seg om hva andre velger?GSF skrev:Kunne ikke vært mer enig med mekkern. Hvorfor skal noen bry seg med om hva andre velger?
Helt enig i det jhn, men man er i overkant følelsesmessig engasjert når man drapstruer en person på grunn av det. Så det er tydelig at det er sterke følelser rundt temaet.jhn skrev:Neida, kawasaki, jeg er gått oover til å prate om helsetilstanden til debattantene.
Jonny, jeg husker den saken ... hensikten hans var sikkert god nok, men et påbud måtte han jo forstå ikke ville bli godt mottatt.
Vel, da kan du ikke ha lest denne debatten og det er den jeg forholder meg til. Og her har jeg og andre som er åpne for vest, gjentatte ganger skrevet at det IKKE er snakk om påbud, kun om vest har noe for seg. MANGE GANGER har vi understreket dette og hvorfor? Jo fordi at de som er i mot hele tiden kaster det argumentet som om det er det vi mener.GSF skrev:Det virker på meg som om det er like mange fanatikere på "begge sider". Ser noen mener det er motstanderne som er verst men leser man innleggene her litt objektivt ser man at det er like mange på " den andre siden", og noen av innleggene kan faktisk tolkes som at noen ønsker et påbud. Jeg selv mener at det får være opp til den enkelte å velge hva de vil kjøre med og så får man respektere det uansett valg.jonnykr skrev:Og hvem bryr seg om hva andre velger?GSF skrev:Kunne ikke vært mer enig med mekkern. Hvorfor skal noen bry seg med om hva andre velger?
Jeg tror Jonnykr er blokkert for innput. Jeg kan ikke huske at det er noen som har sagt at en vest aldri med 100% sikkerhet vil være uten effekt. Likevel argumenterer han som om det er to fronter som står steilt mot hverandre. En som argumenterer mot bruk av vest og en annen front som er "for frivillig bruk av vest".GSF skrev:Det virker på meg som om det er like mange fanatikere på "begge sider". Ser noen mener det er motstanderne som er verst men leser man innleggene her litt objektivt ser man at det er like mange på " den andre siden", og noen av innleggene kan faktisk tolkes som at noen ønsker et påbud. Jeg selv mener at det får være opp til den enkelte å velge hva de vil kjøre med og så får man respektere det uansett valg.jonnykr skrev:Og hvem bryr seg om hva andre velger?GSF skrev:Kunne ikke vært mer enig med mekkern. Hvorfor skal noen bry seg med om hva andre velger?
HeHe, men jeg har da heller aldri PÅSTÅTT at noen har sagt at en vest aldri med 100% sikkerhet vil være uten effekt. Hvor i all verden får du det fra?Duville skrev:Jeg tror Jonnykr er blokkert for innput. Jeg kan ikke huske at det er noen som har sagt at en vest aldri med 100% sikkerhet vil være uten effekt. Likevel argumenterer han som om det er to fronter som står steilt mot hverandre. En som argumenterer mot bruk av vest og en annen front som er "for frivillig bruk av vest".GSF skrev:Det virker på meg som om det er like mange fanatikere på "begge sider". Ser noen mener det er motstanderne som er verst men leser man innleggene her litt objektivt ser man at det er like mange på " den andre siden", og noen av innleggene kan faktisk tolkes som at noen ønsker et påbud. Jeg selv mener at det får være opp til den enkelte å velge hva de vil kjøre med og så får man respektere det uansett valg.jonnykr skrev:Og hvem bryr seg om hva andre velger?GSF skrev:Kunne ikke vært mer enig med mekkern. Hvorfor skal noen bry seg med om hva andre velger?
Det er jo ikke det, men det er kanskje en gruppe som sier at vesten med stor sannsynlighet neppe vil spille noen rolle og en annen gruppe som mener at det å tre på seg en vest gjør dem vesentlig mer visuelle i trafikken.
- og agerer som gnagsår på alle som er på motsatt side hvis noen skulle si noe på siden av hans syn.
finnes det sykkler med så stor kåpe og vindskjerm? selv på en goldving så ser du vesten..Robin79 skrev:Kommer aldri til å bruke noe gul vest når jeg kjører nei. Fikk en Bullfighter vest av svigers til jul, den ligger lengst bak i skapet. Kjøpe noen?
Jeg skal ærlig innrømme at det er forfengeligheten det kommer av, jeg invisterer ikke i bra og dyrt utstyr som appåtil ser litt kult ut, for så å ikle meg en refelks vest. Men all kred til de som velger å kjøre med det, men dessverre så er ikke det alle du ser uansett hvor gul de er, kommer de på en stor sykkel med stor kåpe og vindskjerm så ser du ikke den gule mannen bak anyways.
Nå er jo ikke 350km så veldig mye. Hvis du kjører 350 000km så kanskje du treffer den ene som ikke ser deg. Du trenger bare en.Duville skrev:Utrolig hva enkelte kommer ut for av "opplevelser" i trafikken. Kjørte 35 mil i går kveld, helt uten refleksvest og til og med med svart hjelm på toppen og opplevde ikke en eneste som ikke så meg eller som hadde kurs mot meg for å kjøre meg ned, Ikke en eneste på 350 km!!!! Alle så meg ---- tror jeg ganske så visst.