Da har det vært et par dager med litt skruing. Fant ut at jeg kunne like gjerne få ordnet litt mens sykkelen stod og jeg ventet på nytt startrelee.
Startet med å gi sykkelen en velfortjent vask etter turen til Trøndelag. Det har vært så dårlig vær, og jeg har hatt det så travelt i det siste, at i går var første muligheten. Avfetting av industristyrke gjorde susen for å bli kvitt all kjedeoljen jeg hadde kastet bort på turen

Måtte passe på å få et ferskt bilde etter vask, selv om tyvstart-kablene på en måte ødela det litt.
Etter vasken ble det en liten tørk, og så bar det i veien til verkstedet hjemme for å skru. Planen var å få gått over sykkelen litt generelt og ha på igjen LITT kjedeolje etter avfettingen. Jeg hadde også gått til innkjøp av varmeholker, så disse skulle også monteres.
Etter å ha gått over sykkelen, startet jobben med holker. Jeg har ikke skrudd så mye sykkel, men en del andre kjøretøy. Nå viste det seg merkelig nok at det er bedre plass til å strekke ledninger på en traktor enn en motorsykkel... Jeg hadde ikke lyst til å ta jobben med å fjerne hele tanken (full tank og usikker på hvilke ledninger og slanger jeg måtte være forsiktig med), så jeg endte med å bare tippe opp tanken i bakkant. Dette gav meg litt mer plass, og jeg fikk til slutt tredd en ledning fra batteriet og fram til styret.
Fjerning av de gamle holkene gikk greit nok, med riktig verktøy. Fikk fjernet klisteret under dem med en flattrekker, men de ville ikke av. Da gav jeg opp planen med å beholde dem og skar dem rett av med en kniv. Problem løst! De nye holkene gled rett på uten problemer. Prøvde dem først for å finne ut av posisjonen, limte den venstre, men den høyre satt bom fast da jeg prøvde den! Så da regner jeg med at den sitter uten lim, for jeg har ikke sjans til å få den av eller flytte på den uten å skjære av den også! Heldigvis fikk jeg justert den, slik at den i grunn sitter i riktig posisjon.
Deretter ble det å finne en plass for ledningene, uten at de havner i klem. Endte opp med å ta av dekselet mellom tanken og styret, og oppdaget at det var veldig god plass under det. Da slapp jeg også å prøve å få tredd alle ledningene, med kontakter, inn gjennom ramma.
Jeg fikk lagt alle ledningene under dekselet, stripset det som måtte stripses og passet på at det ble nok ledning til overs så jeg kan styre uten at det blir noe strekk i dem. Alt i alt er jeg i grunn kjempefornøyd med resultatet. Kunne sikkert ha gjort det raskere, men sier meg fornøyd siden det er første gangen jeg gjør en "større" jobb på sykkel. Ledningene ble greit skjult, ingen tugger noe sted og holkene fungerer utmerket. Varmer godt og de er mer behagelige enn de originale som satt på. Både med og uten varme.
Jeg har også en annen gladnyhet. Jeg fikk det nye startreleet i dag! Jeg har nå byttet det, og sykkelen starter lettere enn noen gang! Det gikk nok litt lite strøm gjennom det gamle før det døde helt, for starteren virker livligere samt at den bruker mye mindre tid på å faktisk starte motoren. Så da vil jeg si det vi traff full pott på feilsøkingen på campingplassen