Det var vel en ganske riktig oppsummering av min mening også. I tillegg vil jeg legge til at ingen er like, og ingen har akkurat de samme forutsetninger. Med det mener jeg at en person kan bli farlig ukonsentrert etter 2 timer, og en annen kan holde ut lenger.tagesk skrev:OK, du har rett dersom du formulerer det slik: Ingen er like kvikk i reaksjonen efter 20 timer som efter 20 minutter.jhn skrev:Det finnes sikkert noen få medisinske/fysiologiske rariteter (eller hva man kan kalle det) men æ føle mæ rimelig sikker
på at du ikke finner mange innen traffiksikkerhet og/eller medisin som anbefaler 20 timers kjøring pr døgn,snarere
tvert imot
Så det er riktig.
Men det er bare en observasjon.
Om din konklusjon blir at derfor bør ingen kjøre i 20 timer, da tror jeg du tar feil.
For det er nemlig også korrekt at ingen er like kvikk i reaksjonen efter tre timer som efter tre minutter.
Men vi kan ikke konkludere med at ingen bør kjøre i tre timer av den grunn.
Om jeg har forstått dette riktig så mener hverken Jalmar eller jeg at din observasjon er feil.
Men vi har reservasjoner for hvilke konklusjoner du kan trekke fra observasjonen din.
Men, altså, observasjonen er trolig riktig.
[TaSK]
Og i denne saken, som i alle andre saker, uttaler medisinsk personell seg på svakt grunnlag. De har faktisk ikke undersøkt alle sjåfører som finnes, og kan derfor bare uttale seg generelt og gjennomsnittlig. Hvis man spør en lege eller annen medisinsk fagkyndig som også deltar i Iron Butt-kjøring, vil han eller henne kanskje ha en annen konklusjon enn en som kanskje ikke har mc-lappen en gang.