Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Crinos »

pelsen skrev:samtidig med Randsfjordtreffet kjørte jeg RC8Ren gjennom samme område sammen med en kompis på HD-chopper. Litt i hver sin ende av kjøreegenskapskalaen, men det gikk greit. Han ble etter i alle svinger, men han tok meg igjen på slettene siden jeg ikke kjørte fortere enn at jeg kunne se et par lange gaffelbein i speilet. :knegg
Man trenger ikke noen flere regler for en fellestur enn at man ikke skal kjøre fra den som kjører bak, eller eventuelt stoppe og vente i veiskille.
Sånn jeg hadde det i fjor da jeg kjørte sammen med en kompis på en Hyabusa... På turen opp til Evje, kjørte jeg først i greit tempo (godt nok for bøter i det minste).
På veien ned kjørte han først og dro på litt... Men han slakket altid av når han ikke så meg lengre. :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Kjøregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:helt enig, men det er dessverre umulig å få til som en felles oppfatning. Kanskje det kan være noe av grunnen til at mye av HD-folket vil kjøre for seg selv? Manglende felles oppfatning gjør jo at det alltid vil være noen som velger bort fellesskapet og i stedet kjører alene.
Jeg tror nok du er inne på noe der ja.. De aller fleste HD ryttere jeg kjenner, liker best formasjonskjøring når man er mange på tur.

Vi er forskjellige, og den som velger en cruiser har oftes en helt annen kjørestil, eller behov for "kick" enn den som kjører r-sykkel.


En mulighet for felles turer i regi av MCsiden.no er kanskje å dele i to grupper?
1. Fri flyt gjengen, som bare skal komme seg til riktig destinajson på sin egen måte.
2. Formasjons gjenngen, som kjører i kolonne og har den kosen på veien til destinasjonen.

Som AJ var inne på... En del av samholdet/felleskapet kommer jo også på ettermiddag/kveld. Om aluboksen er øl eller cola trenger ikke å bety så mye for akkurat den siste delen der :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Svein2 »

Nå har jeg satt en konklusjon for Sjusjøen-treffet så den er jeg ferdig med.

Det jeg reagerer på er reaksjonen til enkelte når jeg som medarrangør på ett helgetreff
prøver å legge opp til noen enkle kjøreregler for å bedre sikkerheten til dere som vil delta.
Selv om hver enkelt har ansvar for sin egen kjøring, syns jeg at arrangør ikke bør legge opp til
at noen føler utrygghet i gruppa fordi enkelte vil kjøre fortere enn andre, p.g.a. erfarenhet, alder(?) og/eller sykkeltype.

Det er greit som noen sier her at de vil helst kjøre alene. Noen vil det for at gruppa kjører for sakte
(det er "tøffest" å skylde på) andre vil det for at det blir kjørt for fort. Da er det greit å dele opp i to eller tre
selv om dette kanskje ikke blir så sosialt. (På kveldstid er det en helt annen sak.) :\m/:

Det har skjedd noen grøftekjøringer på treff, som gudskjelov gikk bra, årsaken har vi prøvd å finne, men tiltak
for at det ikke skjer igjen, er det ingen som har satt spørsmålstegn med. Går det så bra neste gang?

Tilslutt: Jeg koser meg uansett om jeg kjører alene eller med andre og gleder meg til treff og kjøring
både med Old Bikers MC og dere på MCsiden.no


:notlistening :notlistening :notlistening

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av ZZR-Tom »

Kolonekjøring over lengre strekker sjølv om en tar nokre stopper inni mellom er heller ikkje fare fritt. Det eg snakker om er ikkje en 2-30min kolone tur, men en dagstur. Faren der når såpass mangen ligger på rad og rekke er at noken kan fort miste konsentrasjonen og ikkje får med seg at det blir slakket av eller stoppet heilt framfor seg og kan føre til at en kjører i ræva på andre.

Reagerer og på at enkelte surmuler over atandre ikkje har lyst å kjøre i kolone, Svein2 startet dina tråden med noke som ivertfall eg oppfattet som et forslag til regler som han ønsket tilbake meldinger på.
Å påstå at dei som fortrekker å ikkje kjøre i kolone er adrenalin junkis og driver med idiot kjøring er jo heilt på tryne.
Å ikkje kjøre i kolona gjer mangen en bedre flyt i kjøringa si og det betyr ikkje at dei kjem til å ligge med kneskrap i svingane og tre hundrede og hælvete på strekkene som enkelte her inne trur, det virker i vertfall som det er det dei trur.
Og så vart eg litt provosert av det Crinos skreiv, om det var slik han meinte det rekna eg ikkje med men det er slik det kan tolkest i vertfall, at en ikkje kan kose seg sjølv om en har et litt høgre tempo en cruse fart er vrøvel og det er overhode ikkje kun RR som liker å kjøre litt aktivt.

Det beste er vel slik som nevnt tidligare å ha planlagt stoppane på forhånd og dele ut et google/gulesider utprinta kjørerute med stansane avmerket, om dei som velger å kjøre utenfor kolonen bommer på rasteplassen/kjører feil etc, så er det no deiras problem?
Tur capitan/guide/leder kjører i front for dei som vil kjøre i kolone og i kolonekjøringa gjelder dei reglane som er bestemt av capitan, og dei som kjører freestyle kjøre 1-2-3 min før kolonen.

Er det slik at på den turen så er det overhode ingen rom for å la enkelte kjøre uten om kolonen så er det bere å holde seg unna turen for dei som ikkje vill, enkelt og greit.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Intruder »

Selv om eventuell kjøremåte må bestemmes fra treff til treff har det da vært bra med denne gjennomgangen,en får
luftet saken og får tilbakemeldinger om gode og dårlige erfaringer. :thumleft
Selv har jeg litt lett for å bli for opptatt av kjøringa til MCene foran og bak,da kan det fort ende i grøfta :mc3
Vi må passe oss for :mc_p: ,ellers :mc5 :mc6 :mc1 :mc7 :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av jhn »

Svein2 skrev:
Det har skjedd noen grøftekjøringer på treff, som gudskjelov gikk bra, årsaken har vi prøvd å finne, men tiltak
for at det ikke skjer igjen, er det ingen som har satt spørsmålstegn med. Går det så bra neste gang?
Kom til å huske ei grøftekjøring i forbindelse med kolonnekjøring.
Det var en forholdsvis uerfaren sjåfør som gikk på ratata, det gikk bra med han også, heldigvis.
Men, han sa årsaken va at han satt å kikka i speilet hele tiden fordi han visste at en av de "stundesløse" lå lengere bak i køa, med et effektanlegg som laget en for jævlig lyd.
Han synes det e ganske så ubehagelig å bli forbikjørt med et øredøvende brak.
Derfor hadde han ikke nok oppmerksomhet forover, og litt for mye bakover.
I følge han selv. Han var som sagt uerfaren, men de har da også livets rett

De fleste har vel blitt forbikjørt av et effektanlegg, i et uoppmerksomt øyeblikk. Man kan jo skvette ganske kraftig, og det e ikke alltid like ønskelig å sitte en halv meter over sykkelen, det kan medføre en viss fare, trur æ. Det e en grunn til at æ ikke så stor tilhenger av de anlegga.
De brukes gjerne litt hensynsløst, eierne liker jo lyden selv og vil kanskje vise den fram for de forbikjørte.
Men det va kanskje litt på siden av tema, men ikke heelt på siden.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Duville »

Årsaken til at man "må" sitte og passe på foran og bak er vel at man ikke helt stoler på de man kjører sammen med - de holder seg sansynligvis ikke til det som den usikre synes er komfortabelt..

Når enkelte debatanter med vilje "misforstår" uttalelser og diskuterer ut fra misforståelsene gjør diskusjonen noe sær. Hvis ikke forbikjøringer av uanende deltakere i en MCkolonne i 180 - 200 kan defineres som tullekjøring så værsågod, det er det jeg har kommentert. I mine øyne skal det mye som skal ligge til rette for at det ikke kan kalles både tullekjøring og idiotkjøring.

At gruppa må være noenlunde samstemte i kjøremønster når turen skal vare mer enn et par timer må være en selvfølge. Hvis ikke gruppa er samstemt så bør man avtale mål og gjerne ha flere ruter til målet hvor noen ruter er lengre enn andre.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3341
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Bosted: Berger
Kontakt:

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av rogg »

Mye å forholde seg til her. Men en god avtale før start er viktig. Hvor skal vi --> hvor stopper vi neste gang --> hvor mange er vi. Dette er tre helt nødvendige ting og forholde seg til. 10 sykler i følge er mange... Før den siste sykkelen får sjanse å kjøre forbi de to bilene de andre har kjørt forbi...er første mann 2-3 km foran deg. Det sier seg selv at det blir vanskelig for siste å holde følge.

Tror tre - fire sykler i puljer er enkelt og forholde seg til. Så får folk finne sin gruppe. Noen kjører tøffere en andre. 12 sykler delt i tre puljer ville være utmerket sett i mine øyner. Færre og forholde seg til og følge med.

Husk å holde avstand, like viktig på sykkel som i en bil. Så er det greit å følge med sistemann. Han som forsvinner fortest..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Northman »

Det er mye rart å tenke på når man skal på tur, for å ikke glemme de av oss :redface som kronisk kjører feil vei :)

Fordelen er jo at man stadig får sett nye steder. Er veldig glad i GPS og mobiltelefon :thumleft
It is better to exist unknown to the law.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Duville »

Northman skrev:Det er mye rart å tenke på når man skal på tur, for å ikke glemme de av oss :redface som kronisk kjører feil vei :)

Fordelen er jo at man stadig får sett nye steder. Er veldig glad i GPS og mobiltelefon :thumleft

Hm - hvis du alltid kjører feil vei? - kommer du ikke hjem før du har startet da ?????

(jadajada det er vinter og litt sånn)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3341
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Bosted: Berger
Kontakt:

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av rogg »

Duville skrev:
Northman skrev:Det er mye rart å tenke på når man skal på tur, for å ikke glemme de av oss :redface som kronisk kjører feil vei :)

Fordelen er jo at man stadig får sett nye steder. Er veldig glad i GPS og mobiltelefon :thumleft

Hm - hvis du alltid kjører feil vei? - kommer du ikke hjem før du har startet da ?????

(jadajada det er vinter og litt sånn)
Ja, eller så møtes de på halvveien.. :mk
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Duville »

rogg skrev:
Duville skrev:
Northman skrev:Det er mye rart å tenke på når man skal på tur, for å ikke glemme de av oss :redface som kronisk kjører feil vei :)

Fordelen er jo at man stadig får sett nye steder. Er veldig glad i GPS og mobiltelefon :thumleft

Hm - hvis du alltid kjører feil vei? - kommer du ikke hjem før du har startet da ?????

(jadajada det er vinter og litt sånn)
Ja, eller så møtes de på halvveien.. :mk
GPSja - lå først i en "kø" og viste vei for tja ca 14 MCer - da hadde vi en omvei på ca 2 - 3 mil - det var gøy det. Fikk høre det litt i etterkant, ja. Har visst gjort det et par ganger til også, men blir tilgitt ganske greit. Noen må jo kjøre først også og ikke alle vil....

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Northman »

Duville skrev:GPSja - lå først i en "kø" og viste vei for tja ca 14 MCer - da hadde vi en omvei på ca 2 - 3 mil - det var gøy det. Fikk høre det litt i etterkant, ja. Har visst gjort det et par ganger til også, men blir tilgitt ganske greit. Noen må jo kjøre først også og ikke alle vil....
Her er du jo helt uskyldig :)

Var en tur i Frankrike med en kompis som også hadde GPS, forskjellen var at hans ikke var oppdatert med nytt kart. Den tiden vi brukte på gamle hovedveien var faktisk ikke så gal. Min pekte hele tiden at jeg skulle snu ta av osv. men det var jo fin vei, og lite trafikk der vi var. Problemet dukket først opp sent på kvelden da det var snaut med hotell langs den gamle veien :)

Ordnet seg det også, bare en del av å være på tur selv om man ikke kjører raskeste rute alltid :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av jhn »

GPS ja, det e artig. En gang æ va og rotet rundt omkring Elverum, fikk æ beskjed av den tullkjærringa inn i GPS'n om å kjøre 137 km, hundreogtrettisyv kilometer, for så å ta en u-sving :=D>

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Duville »

jhn skrev:GPS ja, det e artig. En gang æ va og rotet rundt omkring Elverum, fikk æ beskjed av den tullkjærringa inn i GPS'n om å kjøre 137 km, hundreogtrettisyv kilometer, for så å ta en u-sving :=D>

Ikke så rart hu ikke klarer å snu kartene riktig vei alltid, det er jo ikke så store plassen hu har å jobbe på.....

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av mekkern »

Bare en kan se sola er mye gjort med navigasjon...hvis en ikke roter seg inn i uintresante byer...er de intressante er det bare å parkere.. :cheers
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:Bare en kan se sola er mye gjort med navigasjon...hvis en ikke roter seg inn i uintresante byer...er de intressante er det bare å parkere.. :cheers
Har du ikke ett mål, trenger du ikke sola heller, kun en vei å kjøre på :-)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av ZZR-Tom »

mekkern skrev:Bare en kan se sola er mye gjort med navigasjon...hvis en ikke roter seg inn i uintresante byer...er de intressante er det bare å parkere.. :cheers
Har sulla rundt midt inni Berlin i 2-3 timer på leit etter utgangen til autobahn som gjekk nordover, mykje kjeke og hyggelige folk som prøvde å hjelpe oss, men når dei lokale sleit med å finne den sjølv , ja då er det ikkje lett og en sverger på å aldri fer på slik tur igjen uten en oppdatert GPS. Humøret var greit med tanke på at vi stod i 1.5time i stop and go trafikk inn til Berlin og kameraten sin VFR spyttaopp kjøleveske fordi motoren gjekk seg varm. Alt det der på grunn av elendig(null) forberedelse og innkjøp av et kart over heiltyskland på en bensinstasjon i Kiel som klart og tydelig viste at vi skulle kjøre midt igjenom Berlin for å kome oss vidare ](*,) :bandana
Med GPS så hadde vi nok spart oss for nærmare 4 timer, men slik er det når bønda skal ut i den store verden :8-[

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Intruder »

Duville skrev:
Northman skrev:Det er mye rart å tenke på når man skal på tur, for å ikke glemme de av oss :redface som kronisk kjører feil vei :)

Fordelen er jo at man stadig får sett nye steder. Er veldig glad i GPS og mobiltelefon :thumleft

Hm - hvis du alltid kjører feil vei? - kommer du ikke hjem før du har startet da ?????

(jadajada det er vinter og litt sånn)
Du ressonerer som Kirkvaag gjorde ang Torvald S : Jeg vet for eksempel at det ikke blir verdenskrig i morgen...I Australia er det allerede i morgen og der er det ingen krig.. :scratch :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Intruder »

jhn skrev:GPS ja, det e artig. En gang æ va og rotet rundt omkring Elverum, fikk æ beskjed av den tullkjærringa inn i GPS'n om å kjøre 137 km, hundreogtrettisyv kilometer, for så å ta en u-sving :=D>
Du skulle tastet " Ti rum og kjøkken".. :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av jhn »

Intruder skrev:
jhn skrev:GPS ja, det e artig. En gang æ va og rotet rundt omkring Elverum, fikk æ beskjed av den tullkjærringa inn i GPS'n om å kjøre 137 km, hundreogtrettisyv kilometer, for så å ta en u-sving :=D>
Du skulle tastet " Ti rum og kjøkken".. :redface
Ja, Elve rum e nok litt mye

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Bosted: Andebu

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Bjønnavind »

Det som er viktig for meg når jeg kjører med andre er å kommunisere med de andre førerne. Kikker ofte i speil, og hvis sykkelen bak meg gir tegn på at h*n vil forbi, så slipper jeg forbi så snart det er trygt/mulig. ;e

Farten henger jeg med på så lenge jeg selv føler det er forsvarlig utifra hva jeg er komfortabel med, og skulle jeg havne bakerst og til sist langt bak vil jeg nok føle jeg kjører med feil folk. :P :p Men det har ikke skjedd meg enda fordi det alltid er forskjellige mennesker i rekken. Jeg pleier å ligge omtrent midt i rekka som på feks Toscanatreffet. Som forøvrig utartet seg helt utmerket etter min smak! AJ og noen andre ble stadig borte i horisonten, mens hovedrekken holdt samme tempo som meg! :thumleft

Var litt værre på tur opp til selve hovedmøteplassen. Jeg kjørte jo en lånt 125 ccm :roll , og på E18 forsvant hele rekken fra meg. :sorry Da jeg etter langt om lenge endelig passerte Drammen uten å se snurten av de andre, anså jeg slaget som tapt og bestemte jeg meg for å snu og kjøre ensom hjem igjen.. :sorry

Men tror du jaggu ikke hele gjengen hadde pitstop på den bensinstasjonen jeg hadde planlagt å snu på! :D Veiene etter det var ganske svingete, og da hadde jeg ingen problemer med å holde følge! Sånn nogenlunde iallefall :thumleft

Antageligvis var det siste gangen med så lite kubikk! hehe.. :roll

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Northman »

Bjoennavind skrev:på E18 forsvant hele rekken fra meg. :sorry Da jeg etter langt om lenge endelig passerte Drammen uten å se snurten av de andre, anså jeg slaget som tapt og bestemte jeg meg for å snu og kjøre ensom hjem igjen..
Hadde en sånn episode i Marokko i fjor, endte opp langt bak, og etter å ha kjørt 15-20min uten å se snurten av noen kjente begynte jeg å lure på om jeg hadde kjørt feil :( Snakk om å føle seg ensom :D Dypt inne i bushen i Marokko... Endte opp med å stoppe ved to guttunger og viftet med armene for å vise at jeg var på utkikk etter en stor BMW :) Det funka, ble pekt videre, og var på rett vei, heldigvis :)

Andre turer jeg har kjørt med folk som holder forskjellig tempo og kjører forskjellige sykler har det vært veldig greit å avtale bensinstopp sammen. Første bensinstasjon etter å ha kjørt 100-150km f.eks. har fungert veldig bra.

Ååååå som jeg gleder meg til sommeren nå :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av AJ »

Bjoennavind skrev: Var litt værre på tur opp til selve hovedmøteplassen. Jeg kjørte jo en lånt 125 ccm :roll , og på E18 forsvant hele rekken fra meg. :sorry Da jeg etter langt om lenge endelig passerte Drammen uten å se snurten av de andre, anså jeg slaget som tapt og bestemte jeg meg for å snu og kjøre ensom hjem igjen.. :sorry

Men tror du jaggu ikke hele gjengen hadde pitstop på den bensinstasjonen jeg hadde planlagt å snu på! :D Veiene etter det var ganske svingete, og da hadde jeg ingen problemer med å holde følge! Sånn nogenlunde iallefall :thumleft
Er nettopp det som er så bra! At de man kjører sammen med har vett nok til å ta en stopp og vente på de som kommer bak. Veldig bra! :thumleft
Kan jo være mange årsaker til at folk ikke henger seg på i samme tempo som de foran. Uansett så skal ingen bli overlatt til seg selv når en MCsiden.no gjeng er på tur :[-(
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Kjøreregler på turer i regi av MCsiden.no

Legg inn av Intruder »

" Du kan kjøre som om du er både yr og vill
og forøvrig kan du gjøre som du vil.. :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar