Audi Mannen skrev: 24 apr 2025, 09:47
Bjerknez skrev: 24 apr 2025, 09:40
Da har jeg også bestillt meg et 18V 6 ampere batteri til blåseren, som faktisk er usedvanlig kraftig. Nå kan jeg rydde bort den gamle MetroVac blåseren med ledning. :)
Da tenker jeg det blir bilvask igjen til helgen :)
Skal man kun blåse tørr en motorsykkel så klarer man seg nok lenge med et 3 ampere batteri.
Er det filter på luft inntaket på den "løvblåseren" eller er det fare for at den kan dra med seg støv i luften og sandblåse lakken? Regner med du har det under kontroll, men lett å glemme.
Hvilken Metrovac har du?
Dette er i utgangspunktet en løvblåser og ikke laget spesifikt for å blåse ren bilen, så denne har ikke noe filter. Nå er det ikke mye sand eller støv i luften når jeg blåser ren bilen og gjør man det innendørs er dette ganske uproblematisk.
Men ja, ikke 100% ideelt. men ideelt nok til at JEG kommer til å bruke den vertfall. :)
Jeg har Genne Metrovac'en:
https://mco.no/products/lufttorker-airf ... aoQAvD_BwE
Denne er ganske tung og uhåndterlig og krever kabel. Blir mye styr. Dessuten er Ryobien jeg kjøpte dobbelt så kraftig som denne. Filteret i Metrovac'en har jeg aldri renset. Man ser rett gjennom filteret, så det er nok ikke så mye skitt i luften som man tror. Vertfall ikke som gjør noen stor skade.