Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Jeg sier bare:

Alt under 140 hk og 100Nm i motoren er bare å la stå!!! Begynn å sykle i stede!.

hmm håper jeg sjekket fakta riktig nå :P :p
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..jadda, helt enig :lol
Veien er viktigere enn målet.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

EasyRider skrev:Jeg sier bare:

Alt under 140 hk og 100Nm i motoren er bare å la stå!!! Begynn å sykle i stede!.

hmm håper jeg sjekket fakta riktig nå :P :p
Now we are talking :knegg

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev::roll ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det :scratch
:P :p Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester :gk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

....joda, men hk er viktigere enn kubikk og nm :prf
Veien er viktigere enn målet.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Bringisen skrev:
ArcticTiger skrev::roll ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det :scratch
:P :p Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester :gk
Hvem bryr seg om kubikk? bare en har hk og Nm nok!!!

Standarden er satt!! :P :p

Å putre rundt med under 100 hk poenget med det a? :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..SOM JEG SIER!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Tysnes »

fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Det sier nabo kjerringa og :knegg

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..kjæringen?
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

ja!
Veien er viktigere enn målet.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

kz1300 skrev:Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.
sylindre? Der starter vi på trippel... alt under...ubrukelig :P :p :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

EasyRider skrev:
kz1300 skrev:Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.
sylindre? Der starter vi på trippel... alt under...ubrukelig :P :p :knegg
Ok, jeg har også kjøpt meg ny sykkel. Den har kun 2 sylindre, men 4 plugger holder det.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Du har jo ikke solgt Z1300 enda. så du er innafor :thumleft

Men du vil vel merke forskjell på bredden. Er vel litt smalere denne ducati'n.

Blir spennede, håper å få se ducati'n din til sommeren. Hvis du blir med øyern rundt i år også :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ejs »

:thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

EasyRider skrev:Du har jo ikke solgt Z1300 enda. så du er innafor :thumleft

Men du vil vel merke forskjell på bredden. Er vel litt smalere denne ducati'n.

Blir spennede, håper å få se ducati'n din til sommeren. Hvis du blir med øyern rundt i år også :-)
Puh, det var godt å høre. Men fra spøk til alvor, ja håper vi kan treffes på en MC tur i 2013 også EasyRider. Blir en spennende mc sesong for meg.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
:lol
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Så det er det som er årsaken til at noen ikke japanske sykler må ha doble tennplugger pr. sylinder. :D
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ejs »

kz1300 skrev:
ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Så det er det som er årsaken til at noen ikke japanske sykler må ha doble tennplugger pr. sylinder. :D
Er noen som prøver med 8 plugger på 750turbo også.
:-k
IMAG0070 (Medium).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Nå blir det bare verre og verre , for folket med mindreverdighetskompleksene holder det ikke lenger med mest kubikk og mest effekt.....nå må de jaggu også ha flest sylindre :lol
Det er nå endelig godt at det i alle fall er en ting som ikke trenger å være mest, størst og raskest , for dem som har gode japanske motorsykler ( hvis slike sykler finnes ? ) så holder det jaggu med en tennplugg pr. sylinder :O
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av mekkern »

ejs skrev: Er noen som prøver med 8 plugger på 750turbo også.
:-k
IMAG0070 (Medium).jpg
den "jobben" de har ordnet der så litt "jalla" ut... :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Bringisen skrev:
ArcticTiger skrev::roll ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det :scratch
:P :p Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester :gk
Tar eg ikkje feil så har du hatt en 1200cc, så du har altso prøvd å kompansere. Så lenge du ikkje har svart på noken av e-mailane som ligger i spam kassen så jahhh. Men bra forsøk å kjøre omvendt psykologi :erte :P :p

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Antall meter i sekundet har ofte en samenheng med størelsen :knegg

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

kz1300 skrev:
ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Så det er det som er årsaken til at noen ikke japanske sykler må ha doble tennplugger pr. sylinder. :D
Nei....seriøst da: det er for at den skal gå mykere..har noe med flammeutbredelsen å gjøre. Den vil også gå rimeligere.
Må værra litt grei her nu...har faktisk akkurat nu Peaks Peak-utgaven over hele min andre skjerm her :knegg

Svar