Høyhastighet og lang touring

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Wheelie føler jeg er noe annet en å løfte forhjulet fra veien under akselerasjon og vil ikke skryte på meg at jeg er noe bakhjulskjører. Mente kun at den går opp på bakhjulet selv om den har kardang, for selv jeg har fått den opp på bakhjulet. Håper du blir fornøyd med denne forklaringen, og skulle det være noe annet du vil arrestere meg på så får du si fra så fort du ser det. Skjønner jeg har uttrykt meg uklart slik at det kunne tolkes feil. Det må jo ikke forekomme.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av jhn »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:
Les en gang til. Det står at forhjulet er i luften. Altså kjører man på bakhjulet. Men liker best å ha bakkekontakt. Når den holder forhjulet i luften ut første og litt på andregir så er man da virkelig på bakhjulet.
Samma det, men du benekter jo selv i det siste innlegget at du kan ta en wheelie, men du sier du kan kjøre på bakhjulet? jaja jeg skjønner ikke hva du mener.

For meg ser det ut til at JohnnyTh mener at han ikke behersker bakhjulskjøring godt nok til å si at han kan det ... men samtidig at både han og sykkel kan det godt nok til å løfte forhjulet en anelse fra bakken ... dvs like flink som meg omtrent.
Det var egentlig litt for enkelt til å misforstå ... men hvis man virkelig vil, så kan man misforstå, og starte en liten krangel av den grunn

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Denne tråden handle om touring og høy hastighet, kan vi lage en ny trå hvis vi skal diskutere om jeg kan kjøre på bakhjulet eller ikke?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av simpson »

[quote="ZZR-Erling


Og 1098 er relativt sett, ganske tungstyrt :knegg[/quote]
Så tung at jeg vurderte servo, men så prøvde jeg enn zzr og fant ut at den ikke var så gal alikevel :P :p

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:Denne tråden handle om touring og høy hastighet, kan vi lage en ny trå hvis vi skal diskutere om jeg kan kjøre på bakhjulet eller ikke?
Nå var ikke jeg som brakte opp hverken bakhjulskjøring eller kommenterte dette først.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:Wheelie føler jeg er noe annet en å løfte forhjulet fra veien under akselerasjon og vil ikke skryte på meg at jeg er noe bakhjulskjører. Mente kun at den går opp på bakhjulet selv om den har kardang, for selv jeg har fått den opp på bakhjulet. Håper du blir fornøyd med denne forklaringen, og skulle det være noe annet du vil arrestere meg på så får du si fra så fort du ser det. Skjønner jeg har uttrykt meg uklart slik at det kunne tolkes feil. Det må jo ikke forekomme.
Forskjellen på wheelie og å kjøre på bakhjulet er bare det ene er engelsk og det andre norsk.
At en sykkel steiler ved gasspådrag, eller gjerne også kalt powerwheelie er ikke unormalt.
Ikke meningen å arrestere deg men blir litt forvirret når du har kjørt på bakhjulet men kan ikke ta en wheelie.

ZZR-Erling

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:Denne tråden handle om touring og høy hastighet, kan vi lage en ny trå hvis vi skal diskutere om jeg kan kjøre på bakhjulet eller ikke?
Nå var ikke jeg som brakte opp hverken bakhjulskjøring eller kommenterte dette først.
..men du holder den godt i liv.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:
simpson skrev:
JohnnyTh skrev:Denne tråden handle om touring og høy hastighet, kan vi lage en ny trå hvis vi skal diskutere om jeg kan kjøre på bakhjulet eller ikke?
Nå var ikke jeg som brakte opp hverken bakhjulskjøring eller kommenterte dette først.
..men du holder den godt i liv.
Jepp, kan ikke benekte det.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:Wheelie føler jeg er noe annet en å løfte forhjulet fra veien under akselerasjon og vil ikke skryte på meg at jeg er noe bakhjulskjører. Mente kun at den går opp på bakhjulet selv om den har kardang, for selv jeg har fått den opp på bakhjulet. Håper du blir fornøyd med denne forklaringen, og skulle det være noe annet du vil arrestere meg på så får du si fra så fort du ser det. Skjønner jeg har uttrykt meg uklart slik at det kunne tolkes feil. Det må jo ikke forekomme.
Forskjellen på wheelie og å kjøre på bakhjulet er bare det ene er engelsk og det andre norsk.
At en sykkel steiler ved gasspådrag, eller gjerne også kalt powerwheelie er ikke unormalt.
Ikke meningen å arrestere deg men blir litt forvirret når du har kjørt på bakhjulet men kan ikke ta en wheelie.
Du får unnskylle hvis jeg har forvirret deg. Bra vi fikk oppklart dette. Og håper ingen andre ble forvirret. Hvis du lurer på mer om mine kunskap om å kjøre på bakhjulet så kan du sende meg en pm.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av tagesk »

Kawasaki skrev: Hva mere enn bensinkvitto og parkeringsbillett kreves som dokumentasjon?
Vanligvis krever IronButt at du har vitne(r) ved start + kvittering med klokkeslett og vitner + kvittering med klokkeslett ved slutt. I tillegg alle kvitteringer underveis, kart som viser hvor kvitteringene er fraq og aldri mer enn 500 km mellom hver tanking (selv om sykkelen kan kjøre lengre; en 12GS Adventure, for eksempel).
I tillegg må du dokumentere (med billett + kvitteringer) hvordan du kom deg over vannet mellom Danmark og Sverige; som sagt er det bare tre alternativer som godkjennes.

G-N-72 har i tillegg problemer med at korteste strekning går via Madrid, Paris og Hamburg, og du kan ikke være noen av de stedene i rushtiden om du skal greie det. Aller helst skal du suse forbi om natten eller i helgen. Men du må også sikte på Nordkapp slik at du ankommer mens det er åpent (11:00 til 01:00 eller noe slikt).
I juli er det 35 grader i skyggen på Gibraltar mens det er fire grader på Nordkapp. Det er ganske mye å planlegge med andre ord.
Tør ikke tenke på hvor mange motorveikryss man skal gjennom, og kjører du feil i ett av dem er alt forgjeves.

Du må lese reglene på IronButt sine sider nøye. Jeg regner med at det lureste er å ta kontakt med IronButt Finland og spørre dem. De har et levende miljø for langdistansekjøring der borte. De arrangerer til og med SS1600K vinterstid (!).

Bilde

Hold oss orientert, er du snill.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av jhn »

tagesk skrev: ... Men du må også sikte på Nordkapp slik at du ankommer mens det er åpent (11:00 til 01:00 eller noe slikt).
I juli er det 35 grader i skyggen på Gibraltar mens det er fire grader på Nordkapp.

[TaSK]
Jeg tror det stenger 02:00
Du tagesk var nok litt uheldig med din Nordkapptur ...4 grader er nok ikke det helt vanlige i juli ... selv ikke på Nordkapp

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Bosted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Jarle »

JohnnyTh skrev:
Jarle skrev:Jeg kjørte til Tyrkia i 2012.
Skiftet dekk i Antalya før jeg kjørte hjem igjen.
Du trenger forsikringsbevis og greencard men ikke carnet.
Flott. Jeg har lest reiserapporten din fra den turen, og er nok den som inspirerte meg til denne turen :) din feil alt sammen :thumleft
Målet med "reisebloggen" er å dele erfaring og muligens inspirere andre til å gjøre noe lignende.
Så hvis jeg har inspirert deg ................... :-)
Ha en plan for hvor du skal, noen lunde hvordan du vil komme deg tid, og hva du evt vil se under veis, men ikke planlegg for mye. Ta det heller som det kommer under veis.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av tagesk »

Bilde
jhn skrev: Du tagesk var nok litt uheldig med din Nordkapptur ...4 grader er nok ikke det helt vanlige i juli ... selv ikke på Nordkapp
Kaldt var det hvertfall.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

tagesk skrev:Bilde
jhn skrev: Du tagesk var nok litt uheldig med din Nordkapptur ...4 grader er nok ikke det helt vanlige i juli ... selv ikke på Nordkapp
Kaldt var det hvertfall.

[TaSK]
Kaldt? Du har vært for lenge i Syden. Ser jo ut som den beste sommerdagen vi hadde i sommer!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Bosted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Jarle »

tagesk skrev:
Kawasaki skrev: Hva mere enn bensinkvitto og parkeringsbillett kreves som dokumentasjon?
Vanligvis krever IronButt at du har vitne(r) ved start + kvittering med klokkeslett og vitner + kvittering med klokkeslett ved slutt. I tillegg alle kvitteringer underveis, kart som viser hvor kvitteringene er fraq og aldri mer enn 500 km mellom hver tanking (selv om sykkelen kan kjøre lengre; en 12GS Adventure, for eksempel).
I tillegg må du dokumentere (med billett + kvitteringer) hvordan du kom deg over vannet mellom Danmark og Sverige; som sagt er det bare tre alternativer som godkjennes.

G-N-72 har i tillegg problemer med at korteste strekning går via Madrid, Paris og Hamburg, og du kan ikke være noen av de stedene i rushtiden om du skal greie det. Aller helst skal du suse forbi om natten eller i helgen. Men du må også sikte på Nordkapp slik at du ankommer mens det er åpent (11:00 til 01:00 eller noe slikt).
I juli er det 35 grader i skyggen på Gibraltar mens det er fire grader på Nordkapp. Det er ganske mye å planlegge med andre ord.
Tør ikke tenke på hvor mange motorveikryss man skal gjennom, og kjører du feil i ett av dem er alt forgjeves.

Du må lese reglene på IronButt sine sider nøye. Jeg regner med at det lureste er å ta kontakt med IronButt Finland og spørre dem. De har et levende miljø for langdistansekjøring der borte. De arrangerer til og med SS1600K vinterstid (!).

Bilde

Hold oss orientert, er du snill.

[TaSK]
Men papirene må sendes til USA.
De godtar ikke at vi i Norge sender papirene til Sverige eller Finland.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av tagesk »

Jarle skrev: Men papirene må sendes til USA.
De godtar ikke at vi i Norge sender papirene til Sverige eller Finland.
Vet ikke; IronButt har jo avdeling i Finland så det kan godt tenkes at man sender dem dit.
Men det kommer jo du til å finne ut for oss, ikke sant :-)

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Bosted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Jarle »

tagesk skrev:
Jarle skrev: Men papirene må sendes til USA.
De godtar ikke at vi i Norge sender papirene til Sverige eller Finland.
Vet ikke; IronButt har jo avdeling i Finland så det kan godt tenkes at man sender dem dit.
Men det kommer jo du til å finne ut for oss, ikke sant :-)

[TaSK]
Spurte Sverige og USA i 2012 i forbindelse med at jeg planla en tur og da fikk jeg i alle fall beskjed om å sende papirene til USA. Finland og Sverige fikk bare håndtere sine egne landsmenn. Kan hende du får lov hvis du er på flukt fra Norge og søker politisk asyl :-)
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Jarle skrev:
tagesk skrev:
Jarle skrev: Men papirene må sendes til USA.
De godtar ikke at vi i Norge sender papirene til Sverige eller Finland.
Vet ikke; IronButt har jo avdeling i Finland så det kan godt tenkes at man sender dem dit.
Men det kommer jo du til å finne ut for oss, ikke sant :-)

[TaSK]
Spurte Sverige og USA i 2012 i forbindelse med at jeg planla en tur og da fikk jeg i alle fall beskjed om å sende papirene til USA. Finland og Sverige fikk bare håndtere sine egne landsmenn. Kan hende du får lov hvis du er på flukt fra Norge og søker politisk asyl :-)
Økonomisk flyktning?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av tagesk »

JohnnyTh skrev: Økonomisk flyktning?
Jeg tror at om du sier du flykter fra en overopphetet økonomi for å få det litt kjøligere og for å få litt dårligere råd, da blir du neppe trodd :-)

Men IB i Finland har i hvertfall mange som har gjort G-N-72 så de har sikkert en klinkende klar beskrivelse av hva du trenger.
På finsk, naturligvis :lol

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Skal jo selvsagt fortsette å jobbe i norge. Med den jobben min kan jeg jo bo hvorsomhelst i verden. Mange av kolegaene min har allerede flyttet til der gresset er grønnere.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av Kawasaki »

tagesk skrev:
Kawasaki skrev: Hva mere enn bensinkvitto og parkeringsbillett kreves som dokumentasjon?
Vanligvis krever IronButt at du har vitne(r) ved start + kvittering med klokkeslett og vitner + kvittering med klokkeslett ved slutt. I tillegg alle kvitteringer underveis, kart som viser hvor kvitteringene er fraq og aldri mer enn 500 km mellom hver tanking (selv om sykkelen kan kjøre lengre; en 12GS Adventure, for eksempel).
I tillegg må du dokumentere (med billett + kvitteringer) hvordan du kom deg over vannet mellom Danmark og Sverige; som sagt er det bare tre alternativer som godkjennes.

G-N-72 har i tillegg problemer med at korteste strekning går via Madrid, Paris og Hamburg, og du kan ikke være noen av de stedene i rushtiden om du skal greie det. Aller helst skal du suse forbi om natten eller i helgen. Men du må også sikte på Nordkapp slik at du ankommer mens det er åpent (11:00 til 01:00 eller noe slikt).
I juli er det 35 grader i skyggen på Gibraltar mens det er fire grader på Nordkapp. Det er ganske mye å planlegge med andre ord.
Tør ikke tenke på hvor mange motorveikryss man skal gjennom, og kjører du feil i ett av dem er alt forgjeves.

Du må lese reglene på IronButt sine sider nøye. Jeg regner med at det lureste er å ta kontakt med IronButt Finland og spørre dem. De har et levende miljø for langdistansekjøring der borte. De arrangerer til og med SS1600K vinterstid (!).

Bilde

Hold oss orientert, er du snill.

[TaSK]
Har lest litt nå,og etter hva jeg finner ut så må man ha SS1000(1610km/24h) først,altså kan man ikke gå direkte på Gibraltar-Nordkapp. :-)å Reddet av gong-gong'en :knegg Minst et vitne ved avgang,samme ved ankomst,samt bensinkvitteringer med dato.Loggføres. Max 300 miles mellom bensinfyllinger,akkurat det er det vel ikke så mange som har problemer med.

Andre regler som kanskje er verdt å merke seg,er at de ikke godtar etapper hvor gjennomsnittsfarten har vært høyere enn lovlige fartsgrenser i det aktuelle området. Sånn sett er kanskje å opptjene 1000miles/24h her i Norge en prestasjon i seg selv.

Kanskje satse på det først :-k
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av tagesk »

Kawasaki skrev:Sånn sett er kanskje å opptjene 1000miles/24h her i Norge en prestasjon i seg selv.
Kanskje satse på det først :-k
I fjor undersøkte jeg nøye om det var mulig å kjøre en SS1600K på Ring3 i Oslo, og det er jeg overbevist om at det var.
Jeg skriver VAR, for nå er det "miljøfartsgrene" der og ikke lenger mulig.

Rundt og rundt på Ring3 er (veldig!) kjedelig, men det kunne blitt et kult arrangement.
Det er ca 33,5 km rundt (på Lysaker må du bort til Jar for å snu; avkjøring 13). Det betyr at 50 runder er tingen.

Det er lov med hjelp til tanking, så på stoppene kunne man få hjelp av MC-siden til å tanke, pusse visiret og ha varm kaffe klar mens man selv er på toalettet.

Ville blitt en skikkelig markedsføring av Langdistansekjøring som utfordring for folk som ikke ser på Birken som noe å strekke seg efter.

Men, alas, med 70-grense er det umulig.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av JohnnyTh »

Du får slå følge med meg ned til Budapest:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av ZZR-Erling »

tagesk skrev:
Kawasaki skrev:Sånn sett er kanskje å opptjene 1000miles/24h her i Norge en prestasjon i seg selv.
Kanskje satse på det først :-k
I fjor undersøkte jeg nøye om det var mulig å kjøre en SS1600K på Ring3 i Oslo, og det er jeg overbevist om at det var.
Jeg skriver VAR, for nå er det "miljøfartsgrene" der og ikke lenger mulig.

Rundt og rundt på Ring3 er (veldig!) kjedelig, men det kunne blitt et kult arrangement.
Det er ca 33,5 km rundt (på Lysaker må du bort til Jar for å snu; avkjøring 13). Det betyr at 50 runder er tingen.

Det er lov med hjelp til tanking, så på stoppene kunne man få hjelp av MC-siden til å tanke, pusse visiret og ha varm kaffe klar mens man selv er på toalettet.

Ville blitt en skikkelig markedsføring av Langdistansekjøring som utfordring for folk som ikke ser på Birken som noe å strekke seg efter.

Men, alas, med 70-grense er det umulig.

[TaSK]
Værsego, æ står over :-)å

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Høyhastighet og lang touring

Legg inn av jhn »

tagesk skrev:
Kawasaki skrev:Sånn sett er kanskje å opptjene 1000miles/24h her i Norge en prestasjon i seg selv.
Kanskje satse på det først :-k
I fjor undersøkte jeg nøye om det var mulig å kjøre en SS1600K på Ring3 i Oslo, og det er jeg overbevist om at det var.
Jeg skriver VAR, for nå er det "miljøfartsgrene" der og ikke lenger mulig.

Rundt og rundt på Ring3 er (veldig!) kjedelig, men det kunne blitt et kult arrangement.
Det er ca 33,5 km rundt (på Lysaker må du bort til Jar for å snu; avkjøring 13). Det betyr at 50 runder er tingen.

Det er lov med hjelp til tanking, så på stoppene kunne man få hjelp av MC-siden til å tanke, pusse visiret og ha varm kaffe klar mens man selv er på toalettet.

Ville blitt en skikkelig markedsføring av Langdistansekjøring som utfordring for folk som ikke ser på Birken som noe å strekke seg efter.

Men, alas, med 70-grense er det umulig.

[TaSK]
Jeg har lagt merke til at etter en dag med kjøring i tilnærmet lovlige hastigheter, så ender jeg gjerne opp med ca 75-80 km/t i snitt. 1610 km/24 t blir 67 km/t i snitt så det burde vel være mulig.
Dette gjelder i all hovedsak kjøring nord for Trodheim ... om det er mere 50-60 soner sør for Trondheim har jeg ikke oversikt over

Svar