Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av kjellv »

Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
8-tall faktisk :lol

Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene. :thumleft
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang :prop:

Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut :mk

Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...

___________

Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av mortenolb »

Apropos. Vi må ta dragrace, Bjerknez. Har lyst til å se nøyaktig hvor mye tregere min er!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Apropos. Vi må ta dragrace, Bjerknez. Har lyst til å se nøyaktig hvor mye tregere min er!
Jeg tror GSX'en har noe høyere toppfart (uten at jeg vet det for sikkert) men i ne dragrace så kan jeg med stor sikkerhet si du taper med relativt god margin og grunnen er (etter testen jeg tok sammens med Cutless) at jeg har mer krefter lenger ned i registeret, samt at jeg har et større register å spille på. Skal jeg synse litt (har jo kjørt sykkelen din) så har jeg det samme draget fra rundt 5.000-13.000rpm som din sykkel har på det absolutte klimaks. Jeg følte vertfall forskjellen som ganske heftig i positiv grad.

Men en dragrace kan vi vel få til en dag ja :prop:

Det jeg derimot liker aller best med sykkelen etter ca. 2.000km. er at den er så lettkjørt og svingvillig.
MEN!... jeg skal holde meg for god til å kapre tråden til Cutless med å dra frem min sykkel ytterligere. (for sent...) :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Olav K skrev:Grattis med ny sykkel (in advance :thumleft )
Spennende valg, kjekt at ikke alle kjører det samme :) Og det blir nok bra med oppgraderte fjæringskomponenter, det har vel vært ankepunktet i tester både på youtube og i blader.... såvidt jeg minnes.
Og helt klart det blir finest med svart fjær på Nitro'en :)

Grattis igjen... og jeg må si meg enig i Flankers kommentar... : Du har gjort vinteren uutholdelig for deg selv :knegg
Ja, du har nok rett i at fjæringskomponentene har fått litt pes. Men når det er sagt så er de sikkert mer enn god nok for min bruk sånn egentlig - men jeg liker at ting skal være så bra som mulig :) Det blir nok en lang vinter ja...
sankyo skrev:Stilig sykkel. Håper du vil trives med den. Grattis
TOH skrev:Se der ja.... :D
Gratulerer med ny sykkel :thumleft
Takker :)
poulet_cavalier skrev:Gratulerer :thumleft
Men vinteren må da bli fæl?
Takk :)
Spørs det ja - skal heldigvis reise en del i vinter. Vurderer å leie sykkel når jeg er i USA for å få bort den værste PMS'n.
TBI81 skrev:Grattis med nysykkel! Også rett før vinteren a gitt! Kjøpte førstesykkelen min seeent på høsten og det var den lengste vinteren i mitt liv :knegg
Noen tips på hvordan å komme seg gjennom det? ;)
kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
Ja, den gjør seg bedre irl enn på bilder - godt å høre du synes det også. Haha, en felles venn av oss kjørte greit ifra meg på cruiser så tror ikke det er noen fare for det :P :p

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
8-tall faktisk :lol

Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene. :thumleft
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang :prop:

Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut :mk

Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...

___________

Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din :lol
Du snakker selvfølgelig om den kontrollerte akselerasjonen opp til den lovlige fartsgrensen på den aktuelle strekningen der vi fant ut at avstanden mellom oss økte noe med deg i tet :thumleft

Ja, blir spennende å sitte oppå sykkelen istedet for i sykkelen. Første langturen er jeg også spent på ja :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
8-tall faktisk :lol

Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene. :thumleft
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang :prop:

Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut :mk

Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...

___________

Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din :lol
Du snakker selvfølgelig om den kontrollerte akselerasjonen opp til den lovlige fartsgrensen på den aktuelle strekningen der vi fant ut at avstanden mellom oss økte noe med deg i tet :thumleft

Ja, blir spennende å sitte oppå sykkelen istedet for i sykkelen. Første langturen er jeg også spent på ja :)
Jaja... vi var jo aldri over 60km/t som var fartsgrensen på det aktuelle stedet :lol

60km/t-merket tarff vi vel etter rundt 1sek... :prop:

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Drama

Fikk en telefon nå om at Yamaha har vrangstilt seg og nekter å levere sykkelen jeg har bestilt. Det var snakk om at de måtte kjøre TUV godkjenning på 2015 modellen av MT-09 Street Rally, og siden Yamaha skandinavia ikke offisielt tar inn sykkelen så ble det for dyrt å gjøre for de 5 sykklene som var bestilt til Norge. Jeg fikk 2 alternativer;
1: Få en 2014 modell Street Rally (Den hvite med røde striper - som blir registrert som 2015 modell) 5% billigere.
2: Kjøpe MT-09 Race Blu og ettermontere SR plastikk bitene (DVS ikke original Street Rally, men blir seende helt lik ut).

Umiddelbart skeptisk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går jeg for alternativ 1 så kjøper jeg jo praktisk talt en overligger til nesten full pris + at jeg har slått meg til ro med fargene (Racing blu). Går jeg for alternativ 2 så er det jo ikke en original Street Rally..

Så nå må jeg gå en ny runde med meg selv på hvilken sykkel jeg vil ha - Hypermotard er jo igjen aktuel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Drama

Fikk en telefon nå om at Yamaha har vrangstilt seg og nekter å levere sykkelen jeg har bestilt. Det var snakk om at de måtte kjøre TUV godkjenning på 2015 modellen av MT-09 Street Rally, og siden Yamaha skandinavia ikke offisielt tar inn sykkelen så ble det for dyrt å gjøre for de 5 sykklene som var bestilt til Norge. Jeg fikk 2 alternativer;
1: Få en 2014 modell Street Rally (Den hvite med røde striper - som blir registrert som 2015 modell) 5% billigere.
2: Kjøpe MT-09 Race Blu og ettermontere SR plastikk bitene (DVS ikke original Street Rally, men blir seende helt lik ut).

Umiddelbart skeptisk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går jeg for alternativ 1 så kjøper jeg jo praktisk talt en overligger til nesten full pris + at jeg har slått meg til ro med fargene (Racing blu). Går jeg for alternativ 2 så er det jo ikke en original Street Rally..

Så nå må jeg gå en ny runde med meg selv på hvilken sykkel jeg vil ha - Hypermotard er jo igjen aktuel.
Hvis jeg måtte velge så ville jeg nok valgt (i følge MIN smak) alternativ 2. Den blir jo seende helt lik ut som du sier en Street Rally.

Alternativt ville jeg så absolutt vurdert Ducati igjen... Jeg ville vertfall sett nærmere på samt vurdert Ducati på nytt...

Evt. En Street Triple! :lol
Der får du alt du trenger med en gang.

Sorry... klarte ikke dy meg... :-# :x

EDIT:
Må rette meg selv litt her. Her snakker vi vel bare om noen fargeforskjeller... så jeg mener du bør velge det alternativet som har den fargen du liker best. Prut litt på den overliggeren og kjøp Akrapovic for det du sparer :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Haha, ja din luring.

Fra spøk til alvor. En av grunnene til at Ducatien ikke ble valgt i forrige omgang var jo usikkerheten rundt statsbudsjettet. Nå er jo alle korta på bordet, så nå må jeg ta en ny vurdering. Jeg har avtalt kaffe med Ducati forhandleren etter jobb i dag, så får jeg se om han prøver å sko seg på Yamaha sin "ulykke".

Angående alternativ 2 så er jo det logisk å gå den veien. Kall meg sær, men jeg kommer garrantert til å la meg plage av at rammenr ikke viser at sykkelen er en original Street Rally.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av ojda »

Cutless skrev:Haha, ja din luring.

Fra spøk til alvor. En av grunnene til at Ducatien ikke ble valgt i forrige omgang var jo usikkerheten rundt statsbudsjettet. Nå er jo alle korta på bordet, så nå må jeg ta en ny vurdering. Jeg har avtalt kaffe med Ducati forhandleren etter jobb i dag, så får jeg se om han prøver å sko seg på Yamaha sin "ulykke".

Angående alternativ 2 så er jo det logisk å gå den veien. Kall meg sær, men jeg kommer garrantert til å la meg plage av at rammenr ikke viser at sykkelen er en original Street Rally.
La ikke rammenummeret plage deg :[-(
Men bruk det for alt det er værdt for å få den sykkelen du helst vil ha (inkludert andre merker) :twisted
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Haha, ja din luring.

Fra spøk til alvor. En av grunnene til at Ducatien ikke ble valgt i forrige omgang var jo usikkerheten rundt statsbudsjettet. Nå er jo alle korta på bordet, så nå må jeg ta en ny vurdering. Jeg har avtalt kaffe med Ducati forhandleren etter jobb i dag, så får jeg se om han prøver å sko seg på Yamaha sin "ulykke".

Angående alternativ 2 så er jo det logisk å gå den veien. Kall meg sær, men jeg kommer garrantert til å la meg plage av at rammenr ikke viser at sykkelen er en original Street Rally.
Jeg begynner jo å kjenne deg litt nå etter en del kaffekopper, og jeg tror kanskje du kommer til å angre på at ikke rammenummeret sier det er en Street Rally. Da synes jeg du skal droppe det. Du kommer til å ha dette i bakhodet hele tiden.

Jeg er enig med deg at du har havnet i en litt vanskelig situasjon (for din del) da du er ganske sær (noe jeg annser som positivt). Jeg synes du har brukt veldig mye tid og penger på denne MT09'en nå for å få den som du vil, med dempere og det hele. Så kanskje det er på sin plass og vurdere noe annet?

Ducati'en du kjørte følte du deg trygg på, den er litt mer "gjennomført" i mine øyne og lyden er helt konge. Skikkelig bøllete. Jeg ville vurdert denne igjen....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Drama

Fikk en telefon nå om at Yamaha har vrangstilt seg og nekter å levere sykkelen jeg har bestilt. Det var snakk om at de måtte kjøre TUV godkjenning på 2015 modellen av MT-09 Street Rally, og siden Yamaha skandinavia ikke offisielt tar inn sykkelen så ble det for dyrt å gjøre for de 5 sykklene som var bestilt til Norge. Jeg fikk 2 alternativer;
1: Få en 2014 modell Street Rally (Den hvite med røde striper - som blir registrert som 2015 modell) 5% billigere.
2: Kjøpe MT-09 Race Blu og ettermontere SR plastikk bitene (DVS ikke original Street Rally, men blir seende helt lik ut).

Umiddelbart skeptisk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går jeg for alternativ 1 så kjøper jeg jo praktisk talt en overligger til nesten full pris + at jeg har slått meg til ro med fargene (Racing blu). Går jeg for alternativ 2 så er det jo ikke en original Street Rally..

Så nå må jeg gå en ny runde med meg selv på hvilken sykkel jeg vil ha - Hypermotard er jo igjen aktuel.
Hvis jeg måtte velge så ville jeg nok valgt (i følge MIN smak) alternativ 2. Den blir jo seende helt lik ut som du sier en Street Rally.

Alternativt ville jeg så absolutt vurdert Ducati igjen... Jeg ville vertfall sett nærmere på samt vurdert Ducati på nytt...

Evt. En Street Triple! :lol
Der får du alt du trenger med en gang.

Sorry... klarte ikke dy meg... :-# :x

EDIT:
Må rette meg selv litt her. Her snakker vi vel bare om noen fargeforskjeller... så jeg mener du bør velge det alternativet som har den fargen du liker best. Prut litt på den overliggeren og kjøp Akrapovic for det du sparer :thumleft
Må sitere meg selv her etter at jeg har tenkt litt ut fra hvordan jeg kjenner deg så langt. Å kjøre rundt med en sykkel med "feil" farger (alternativ 1) er nok værre enn å kjøre rundt med en sykkel som ser klin lik ut den du skal ha, så jeg endrer mening og sier du da kanskje bør vurdere Alternativ 2. Selv om ikke det er en Street Rally i følge rammenummeret. Er uansett ingen som bryr seg om det. Men du bør prute på prisen, siden det ikke er en "ekte" Street Rally. Kanskje du får med Akrapovic som plaster på såret?

Er du fortsatt litt usikker på om du vil ha MT09, så tror jeg du gjør lurt i å se på noe annet. Ikke noe er værre enn å kjøre rundt med en sykkel du ikke kan stå 100% inne for. Det vil gnage deg langt inn i hjernebarken, særlig når du legger deg på kvelden, hehe.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.

Det var like før jeg bestilte bakdemper til MT'n i går, takk og lov for at jeg ikke gjorde det. Jeg får ta meg en prat med Ducati, og komme med noen drøftinger etter det. Kanskje lage en klassisk for og mot liste :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.

Det var like før jeg bestilte bakdemper til MT'n i går, takk og lov for at jeg ikke gjorde det. Jeg får ta meg en prat med Ducati, og komme med noen drøftinger etter det. Kanskje lage en klassisk for og mot liste :-k
5% av ca. 150.000,- er 7.500,-. Jeg tror nok du bør klare og forhandle deg frem til Akrapovic ferdig montert som vel koster rundt 10-11.000.... Si at det enten blir det eller Ducati så tror jeg nok kanskje dem føyer seg.

Jeg vet jo ikke helt hva du tenker rent fargemessif, men du vet jo hva JEG synes om det hvite juggelet :lol
Hva DU synes er så klart en helt annen sak.

Racing Blu som ser ut som en Street Rally MED Akrapovic og demperen du bestiller blir en knall sykkel, hvis du kan leve med at det ikke er en EKTE Street Rally. Vet ikke helt hvilke praktiske bakdeler det får for deg med tanke på at det ikke er en EKTE Street Rally i følge rammenummer, men siden vi kun snakker om noen plastdeler så kan du nok bare drite i den biten.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av LordShaft »

Her er igrunn saken relativt enkel.... Gå for ducati. Du kommer aldri til å angre!

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Her er igrunn saken relativt enkel.... Gå for ducati. Du kommer aldri til å angre!

Note 4
Kunne ikke vært mer enig :thumleft

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av sankyo »

Kjipt, når man har bestemt seg og så skjer slikt. Men siden sesongen er over kan du vel like godt gå med åpent sinn på mc messa i mars og starte en ny prosess? Kanskje blir det Ducati som anbefalt, men du valgte vel bort denne tidligere?
Men det er bare deg som skal kjøre og ikke minst betale den nye sykkelen. Da hjelper det lite å gjøre det andre ville ha gjort. For kanskje skuffer Ducati akkurat deg?
Lykke til uansett.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av kjellv »

Cutless skrev:Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.

Det var like før jeg bestilte bakdemper til MT'n i går, takk og lov for at jeg ikke gjorde det. Jeg får ta meg en prat med Ducati, og komme med noen drøftinger etter det. Kanskje lage en klassisk for og mot liste :-k
Ta det heeeelt med ro nå.
Ingen ser av rammenummeret om det er en SR eller ikke! De forlater samlebåndet som MT-09A på andre siden av jorda alle sammen, SR-utstyret blir montert i Europa.

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av TOH »

Kjedelig for deg når du hadde bestemt deg ang. farge og modell.
Du har jo fått noen tips og her kommer mitt:
Kjøp MT-09 og sett på komfort sete.

Ser at prisen på finn er kr 123.000,- med nye avgifter.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av Cutless »

Her kommer det råd fra begge leirer ja - bra.

Det var jevnt mellom de to syklene når jeg tok valget med å gå for MT'n - selv om det muligens var noe farget av at jeg prøvekjørte MT'n sist. En av faktorene som veide inn som ikke hadde noe med syklene i seg selv å gjøre var at Ducati'n ville blitt i overkant dyr om statsbudsjettet ikke gikk gjennom - så da signerte jeg på MT'n. Nå er det som om noen har trykket på "New game" og prisene har endret seg.

Hadde en grei prat med selgeren på Ducati istad - ingen overraskelser der. Fint du gir meg litt mer innsikt vedr SR versjonen kjellv. Men det var noe usikkerhet rundt hvordan de skulle skaffe kittet til SR'n og hva de ville koste (men det måtte jo bli i samme gate sa de).

Veldig grovt oppsummert så ser jeg slik på de to syklene i dette øyeblikk:

MT-09 SR
+Motor
+Kontroller
+Flatt sete
+Billigere ettermarked
+Stor/flink forhandler

Hypermotard
+Kjørestilling/kjørestil
+Design
+Traction control
+Understell
+Større bensintank
+Bedre bakkeklaring
+Mer komfortabel for passasjer
+Ducati :P :p

Nå lener jeg mot Ducatien, men skal ta meg en tur opp til AG å ta en prat med de så raskt jeg har mulighet. Vil ha mer klarhet i det med ettermontering etc. Prismessig, hvis vi inkluderer understellsoppgradering på MT'n, så er det for meg ca 15k kr forskjell i favør MT'n.

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Bosted: Tønsberg

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av Tonys »

Er jo ikke mye som skiller sr fra basic da.


Aerodynamic headlight cowling, number plate style
Knuckle guards, with added wind deflectors
Spoiler under the headlight
Fuel tank shrouds
Engine shrouds
Side number plates
Flat seat without indent, for a higher and more flexible riding position
Motard type footrests for improved foot grip

Synes den er tøff uten alt dette og jeg ;-)
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av kjellv »

Har du forresten sett den utstyrskonfiguratoren Yamaha driver å legge inn på hjemmesida si? Her for MT-09 http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... =configure
Noen har problemer med denne sida i Explorer, funker da bedre i f.eks chrome

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av Bjerknez »

Jeg sa min mening på telefon i går men prøver og repetere meg selv igjen. Du fikk min ærlige mening, og kanskje var jeg noe ærligere i går på godt og vondt :lol

Mange oppfatter meg som litt i overkant ærlig noen ganger, men det er sånn jeg er og jeg hater å jatte med og male ting rosenrødt bare for å glede andre, men på en annen side så prøver jeg og holde meg i tøylene da jeg jo skjønner meget godt at de aller fleste velger sykkel med hjertet. Og såre noen bare for at jeg skal gi meningen min prøver jeg å unngå, men noen ganger havner man i en gråsone...

Jeg har ALDRI kjørt en MT-09 men de fleste tror jeg velger denne grunnet motoren. Ut fra videoer jeg har sett så har den en spenstig motor. I mine øyne så er det det eneste den har å skilte med. Den ser spennende ut på reklamebildene, men i virkeligheten så synes jeg bare det er en "fin sykkel". Ikke noe wow faktor over denne og når jeg ser på sykkelen så er det liksom ikke noe jeg finner på sykkelen som gir meg noen wow følelse. Ingen "kule" detaljer, bare gjevnt over en "fin sykkel". Det som gjør denne sykkelen litt mer badass er noen plastikkdeler. "Slapt" understell (ut fra din standard) og den orginale lyden er vel heller ikke å hoppe i taket etter. Det krever igjen oppgraderte dempere og evt. Akrapovic eksos som får prisen til å stige med rundt 15.000,- I tillegg til det så fikk du jo greie på at demperen du kjøpte ikke kunne fåes i svart. Dermed så måtte du kjøre rundt med TURKIS farget demper. (enda en knallfarge...)

Så topper det seg helt med at forhandler ringer deg å gir beskjed om at Street Rally ikke kunne skaffes og da ble det enda en ny runde for deg i tenkeboksen...

I følge deg selv så sa du jo også at Ducatien ble valgt bort grunnet en høyere pris den gangen, men nå er prisen på denne mer spiselig. Den har ALT uten modifiseringer og designmessig er det mer gjennomført alt sammen synes jeg. Her har du rå lyd right out of the box, en sittestilling du formodligen liker veldig godt (etter dine egne utsagn) og både jeg og flere andre så hvor komfortabel du var på denne sykkelen når du prøvekjøre den. Dette er en mer gjennomført "bøllesykkel" i mine øyne. Dessuten så er det jo en Ducati. Forsikringen er mye rimeligere i følge deg og sevice intervallene er på 15.000km. Så har sparer du fort inn den lille prisdifferansen på sikt tror jeg.

Du så jo hva som skjedde når sykkelen din ble startet opp før prøvekjøring. Jeg skvatt til og gikk to skritt tilbake, selv om jeg visste at du skulle starte den. SKikkelig grom lyd :thumleft Du har også en flott Ducati forhandler i Fredrikstad som du kan forholde deg til.

Konklusjonen min er at jeg mener Yamaha har bommet veldig når dem prøvde seg på en tresylindret versjon og de som kjøper denne har jeg for meg velger den grunnet motor kontra pris. Noe mer synes jeg ikke MT-09'en har å by på. Å komme med en "Street Rally" som ikke har andre modifikasjoner enn noen plastdetaljer synes jeg blir tamt. Hadde Street Rally'en hatt oppgraderte dempere og mer gjennomført "styling" så ser jeg poenget. Man får ikke en Golf GTI ved å montere en spoiler på bilen. Det blir i mine øyne litt rart.

Javnt over er MT09 en "fin sykkel" som gir deg mye morro for en lav pris i forhold til motorstørrelse. Yamaha var ikke lite freidige da de lagde reklamevideoen for denne og sa at denne skulle gruse andre lignende sykler, spesielt Street Triplen. I mine øyne er den så langt unna som det går ann å komme. Vertfall med tanke på opplevd kvalitet og detaljer og ikke minst dempere. Ikke engang dekkene som MT09 blir levert på er vel noe og hoppe i taket for, så her også må du foreta en oppgradering hvis du vil vite at du kjører rundt på skikkelig gummi...? Så vidt meg bekjent så er vel også dekkene de samme på Street Rally utgaven?

Sånn.. nå har jeg vel egentlig ikke sagt annet enn det jeg gjorde i går, men i mitt hode så er ikke MT09 noe annet enn en "fin sykkel" med en rampete motor til en lav pris. Noe annet føler jeg ikke MT09'en har og by på... Du mangler lyden, gode dempere, skikkelige dekk og vips så må du ut med 15-20.000,- til og først DA, kan den begynne å konkurrere med andre synes jeg. Men da blir den brått mye dyrere og da vinner konkurrentene på pris. Men uansett så vil den mangle noe på "design" siden.

Håper ikke jeg tråkket noen på tærne her nå, men har man en MT09 og liker den så bør jo uansett ikke mine meninger gå innover deg. Så lenge man er fornøyd SELV, så er dte jo en dritt hva andre synes.

Jeg har fått min dose av andres meninger rundt cruiseren jeg hadde samt utseendet på Street Triplen. Sannheten er at jeg are smiler bredt tilbake, for jeg VET at valget mitt er riktig i mine øyne og det er faktisk ikke EN ENESTE ting med sykkelen jeg ikke liker. Jeg klarer rett og slett ikke å finne noe negativt. Men uansett... dette gjelder jo ikke min sykkel....

Ønsker deg uansett lykke til med valget hva det nå enn blir til slutt. Det er DU som skal ha sykkelen og det er DU som skal sove om natten. Min mening teller svært lite så lenge du er fornøyd selv. Uansett så vil vi får mange flotte turer til våren/sommeren og i morgen møtes vi jo over en kaffekopp så kan vi ta en videre prat da :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av Bjerknez »

Ta en titt på denne videoen:
Samme fyren kjører samme strekning med begge syklene og har filmet begge gangene. Ser ut tiul at Ducati'en klarer seg bedre gjennom svingene... ?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CF4CP5qH0hg&hd=1[/video]
Sist redigert av Bjerknez den 02 des 2014, 07:00, redigert 1 gang totalt.

Svar