Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre

8-tall faktiskkjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre
Jeg tror GSX'en har noe høyere toppfart (uten at jeg vet det for sikkert) men i ne dragrace så kan jeg med stor sikkerhet si du taper med relativt god margin og grunnen er (etter testen jeg tok sammens med Cutless) at jeg har mer krefter lenger ned i registeret, samt at jeg har et større register å spille på. Skal jeg synse litt (har jo kjørt sykkelen din) så har jeg det samme draget fra rundt 5.000-13.000rpm som din sykkel har på det absolutte klimaks. Jeg følte vertfall forskjellen som ganske heftig i positiv grad.mortenolb skrev:Apropos. Vi må ta dragrace, Bjerknez. Har lyst til å se nøyaktig hvor mye tregere min er!
Ja, du har nok rett i at fjæringskomponentene har fått litt pes. Men når det er sagt så er de sikkert mer enn god nok for min bruk sånn egentlig - men jeg liker at ting skal være så bra som mulig :) Det blir nok en lang vinter ja...Olav K skrev:Grattis med ny sykkel (in advance)
Spennende valg, kjekt at ikke alle kjører det samme :) Og det blir nok bra med oppgraderte fjæringskomponenter, det har vel vært ankepunktet i tester både på youtube og i blader.... såvidt jeg minnes.
Og helt klart det blir finest med svart fjær på Nitro'en :)
Grattis igjen... og jeg må si meg enig i Flankers kommentar... : Du har gjort vinteren uutholdelig for deg selv
sankyo skrev:Stilig sykkel. Håper du vil trives med den. Grattis
Takker :)TOH skrev:Se der ja....![]()
Gratulerer med ny sykkel
Takk :)poulet_cavalier skrev:Gratulerer
Men vinteren må da bli fæl?
Noen tips på hvordan å komme seg gjennom det?TBI81 skrev:Grattis med nysykkel! Også rett før vinteren a gitt! Kjøpte førstesykkelen min seeent på høsten og det var den lengste vinteren i mitt liv
Ja, den gjør seg bedre irl enn på bilder - godt å høre du synes det også. Haha, en felles venn av oss kjørte greit ifra meg på cruiser så tror ikke det er noen fare for detkjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre
Du snakker selvfølgelig om den kontrollerte akselerasjonen opp til den lovlige fartsgrensen på den aktuelle strekningen der vi fant ut at avstanden mellom oss økte noe med deg i tetBjerknez skrev:8-tall faktiskkjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre![]()
Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene.![]()
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang![]()
Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut![]()
Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...
___________
Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din
Jaja... vi var jo aldri over 60km/t som var fartsgrensen på det aktuelle stedetCutless skrev:Du snakker selvfølgelig om den kontrollerte akselerasjonen opp til den lovlige fartsgrensen på den aktuelle strekningen der vi fant ut at avstanden mellom oss økte noe med deg i tetBjerknez skrev:8-tall faktiskkjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre![]()
Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene.![]()
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang![]()
Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut![]()
Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...
___________
Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din![]()
Ja, blir spennende å sitte oppå sykkelen istedet for i sykkelen. Første langturen er jeg også spent på ja :)
Hvis jeg måtte velge så ville jeg nok valgt (i følge MIN smak) alternativ 2. Den blir jo seende helt lik ut som du sier en Street Rally.Cutless skrev:Drama
Fikk en telefon nå om at Yamaha har vrangstilt seg og nekter å levere sykkelen jeg har bestilt. Det var snakk om at de måtte kjøre TUV godkjenning på 2015 modellen av MT-09 Street Rally, og siden Yamaha skandinavia ikke offisielt tar inn sykkelen så ble det for dyrt å gjøre for de 5 sykklene som var bestilt til Norge. Jeg fikk 2 alternativer;
1: Få en 2014 modell Street Rally (Den hvite med røde striper - som blir registrert som 2015 modell) 5% billigere.
2: Kjøpe MT-09 Race Blu og ettermontere SR plastikk bitene (DVS ikke original Street Rally, men blir seende helt lik ut).
Umiddelbart skeptisk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går jeg for alternativ 1 så kjøper jeg jo praktisk talt en overligger til nesten full pris + at jeg har slått meg til ro med fargene (Racing blu). Går jeg for alternativ 2 så er det jo ikke en original Street Rally..
Så nå må jeg gå en ny runde med meg selv på hvilken sykkel jeg vil ha - Hypermotard er jo igjen aktuel.
La ikke rammenummeret plage degCutless skrev:Haha, ja din luring.
Fra spøk til alvor. En av grunnene til at Ducatien ikke ble valgt i forrige omgang var jo usikkerheten rundt statsbudsjettet. Nå er jo alle korta på bordet, så nå må jeg ta en ny vurdering. Jeg har avtalt kaffe med Ducati forhandleren etter jobb i dag, så får jeg se om han prøver å sko seg på Yamaha sin "ulykke".
Angående alternativ 2 så er jo det logisk å gå den veien. Kall meg sær, men jeg kommer garrantert til å la meg plage av at rammenr ikke viser at sykkelen er en original Street Rally.
Jeg begynner jo å kjenne deg litt nå etter en del kaffekopper, og jeg tror kanskje du kommer til å angre på at ikke rammenummeret sier det er en Street Rally. Da synes jeg du skal droppe det. Du kommer til å ha dette i bakhodet hele tiden.Cutless skrev:Haha, ja din luring.
Fra spøk til alvor. En av grunnene til at Ducatien ikke ble valgt i forrige omgang var jo usikkerheten rundt statsbudsjettet. Nå er jo alle korta på bordet, så nå må jeg ta en ny vurdering. Jeg har avtalt kaffe med Ducati forhandleren etter jobb i dag, så får jeg se om han prøver å sko seg på Yamaha sin "ulykke".
Angående alternativ 2 så er jo det logisk å gå den veien. Kall meg sær, men jeg kommer garrantert til å la meg plage av at rammenr ikke viser at sykkelen er en original Street Rally.
Må sitere meg selv her etter at jeg har tenkt litt ut fra hvordan jeg kjenner deg så langt. Å kjøre rundt med en sykkel med "feil" farger (alternativ 1) er nok værre enn å kjøre rundt med en sykkel som ser klin lik ut den du skal ha, så jeg endrer mening og sier du da kanskje bør vurdere Alternativ 2. Selv om ikke det er en Street Rally i følge rammenummeret. Er uansett ingen som bryr seg om det. Men du bør prute på prisen, siden det ikke er en "ekte" Street Rally. Kanskje du får med Akrapovic som plaster på såret?Bjerknez skrev:Hvis jeg måtte velge så ville jeg nok valgt (i følge MIN smak) alternativ 2. Den blir jo seende helt lik ut som du sier en Street Rally.Cutless skrev:Drama
Fikk en telefon nå om at Yamaha har vrangstilt seg og nekter å levere sykkelen jeg har bestilt. Det var snakk om at de måtte kjøre TUV godkjenning på 2015 modellen av MT-09 Street Rally, og siden Yamaha skandinavia ikke offisielt tar inn sykkelen så ble det for dyrt å gjøre for de 5 sykklene som var bestilt til Norge. Jeg fikk 2 alternativer;
1: Få en 2014 modell Street Rally (Den hvite med røde striper - som blir registrert som 2015 modell) 5% billigere.
2: Kjøpe MT-09 Race Blu og ettermontere SR plastikk bitene (DVS ikke original Street Rally, men blir seende helt lik ut).
Umiddelbart skeptisk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går jeg for alternativ 1 så kjøper jeg jo praktisk talt en overligger til nesten full pris + at jeg har slått meg til ro med fargene (Racing blu). Går jeg for alternativ 2 så er det jo ikke en original Street Rally..
Så nå må jeg gå en ny runde med meg selv på hvilken sykkel jeg vil ha - Hypermotard er jo igjen aktuel.
Alternativt ville jeg så absolutt vurdert Ducati igjen... Jeg ville vertfall sett nærmere på samt vurdert Ducati på nytt...
Evt. En Street Triple!![]()
Der får du alt du trenger med en gang.
Sorry... klarte ikke dy meg...
EDIT:
Må rette meg selv litt her. Her snakker vi vel bare om noen fargeforskjeller... så jeg mener du bør velge det alternativet som har den fargen du liker best. Prut litt på den overliggeren og kjøp Akrapovic for det du sparer
5% av ca. 150.000,- er 7.500,-. Jeg tror nok du bør klare og forhandle deg frem til Akrapovic ferdig montert som vel koster rundt 10-11.000.... Si at det enten blir det eller Ducati så tror jeg nok kanskje dem føyer seg.Cutless skrev:Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.
Det var like før jeg bestilte bakdemper til MT'n i går, takk og lov for at jeg ikke gjorde det. Jeg får ta meg en prat med Ducati, og komme med noen drøftinger etter det. Kanskje lage en klassisk for og mot liste
Kunne ikke vært mer enigLordShaft skrev:Her er igrunn saken relativt enkel.... Gå for ducati. Du kommer aldri til å angre!
Note 4
Ta det heeeelt med ro nå.Cutless skrev:Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.
Det var like før jeg bestilte bakdemper til MT'n i går, takk og lov for at jeg ikke gjorde det. Jeg får ta meg en prat med Ducati, og komme med noen drøftinger etter det. Kanskje lage en klassisk for og mot liste