Poenget mitt var at "noen" her, akkurat som Top Gear absolutt skal putte ting i bås. Folk kjøper ikke sykkel etter hva den kalles. Folk flest driter i hvilken bås sykkelen havner i. De kjøper sykkel fordi det er akkurat DEN sykkelen de har lyst på/bruk for osv. Da er det ett fett hva journalisten eller andre forståsegpåere måtte mene. Det er folk her som snakker om BMW (GS) som om det er verdens verste sykkel, som lider av all mulig slags feil og tilbakekallinger osv. Fortsatt er det en av verdens mest brukte sykler på langtur. Da velger jeg å overse sutring fra de som aldri har eid en BMW, men heller høre på de som faktisk vet hva de snakker om, en som har eid/eier sorten..jonnykr skrev:Er delvis enig med deg, men akkurat som man har en mal på hva en såkalt terrengbil bør klare MM den skal kunne kalles en terrengbil, så mener jeg man må ha det når det kommer til Adventuresykler/Reisenduroer også.SuperMorten skrev:Top Gear gutta tester ofte nye SUV'er ute i den engelske gjørma.. De kjører Porsche Cayenne, Mercedes ML og BMW X5/6 ute i skævven, setter seg fast, og sammenligner med Range Rover :-)å Det er sånn denne diskusjonen begynner å ta form også. Det viktige er hvordan sykkelen presterer. Hva man kaller sykkelen er vel mindre viktig, eller..?
Og man kan jo ikke bare overse utgangspunktet bare fordi det passer sitt ståsted. Eller behov for et image.![]()
Det har jo blitt klassebegreper her som alle er basert på et utgangspunkt og konstruksjon. Man kaler jo en R.Sykkel fr en R-Sykkel selv om dem kan brukes på langtur også. Ikke fordi de brukes på bane, men fordi at det var utgangspunktet og dermed har de en egen konstruksjon.
Og sånn fortsetter det, med Sportstourere, Touringsykler, o.s.v. Man forbinder de ulike konstruksjonene med definerte bruksområder.
En R-Sykkel som brukes på langtur kalles jo ikke en Sportstourer av den grunn.
Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- jonnykr
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
HeHe, jammen dette ER ikke en diskusjon om folks VALG eller BRUK av sin sykkel.SuperMorten skrev:Poenget mitt var at "noen" her, akkurat som Top Gear absolutt skal putte ting i bås. Folk kjøper ikke sykkel etter hva den kalles. Folk flest driter i hvilken bås sykkelen havner i. De kjøper sykkel fordi det er akkurat DEN sykkelen de har lyst på/bruk for osv. Da er det ett fett hva journalisten eller andre forståsegpåere måtte mene. Det er folk her som snakker om BMW (GS) som om det er verdens verste sykkel, som lider av all mulig slags feil og tilbakekallinger osv. Fortsatt er det en av verdens mest brukte sykler på langtur. Da velger jeg å overse sutring fra de som aldri har eid en BMW, men heller høre på de som faktisk vet hva de snakker om, en som har eid/eier sorten..jonnykr skrev:Er delvis enig med deg, men akkurat som man har en mal på hva en såkalt terrengbil bør klare MM den skal kunne kalles en terrengbil, så mener jeg man må ha det når det kommer til Adventuresykler/Reisenduroer også.SuperMorten skrev:Top Gear gutta tester ofte nye SUV'er ute i den engelske gjørma.. De kjører Porsche Cayenne, Mercedes ML og BMW X5/6 ute i skævven, setter seg fast, og sammenligner med Range Rover :-)å Det er sånn denne diskusjonen begynner å ta form også. Det viktige er hvordan sykkelen presterer. Hva man kaller sykkelen er vel mindre viktig, eller..?
Og man kan jo ikke bare overse utgangspunktet bare fordi det passer sitt ståsted. Eller behov for et image.![]()
Det har jo blitt klassebegreper her som alle er basert på et utgangspunkt og konstruksjon. Man kaler jo en R.Sykkel fr en R-Sykkel selv om dem kan brukes på langtur også. Ikke fordi de brukes på bane, men fordi at det var utgangspunktet og dermed har de en egen konstruksjon.
Og sånn fortsetter det, med Sportstourere, Touringsykler, o.s.v. Man forbinder de ulike konstruksjonene med definerte bruksområder.
En R-Sykkel som brukes på langtur kalles jo ikke en Sportstourer av den grunn.

Og det er rett og slett ikke til å komme utenom at det ER et eget segment og egne konstruksjoner heller. Så hvordan i all verden skal man kunne diskutere i "MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!" hvis man ikke har en definisjon på hva det er?
Eller hva som forbindes med begrepet?
Tut & Kjør!
- Alas
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
http://youtu.be/f2VM4CPuGcE FIkk ikke til dette med innbygget video nei...
Jaggu meg kan ikke en Multistrada kjøres på grus også...
Drit i hva som er definisjonen av selve sykkelen, vis heller bilder og kom med skildringer av hvor syklene har vært og hva en har opplevd på dem, det er jo det som er meningen med syklene er det ikke?
Drit i hva som er definisjonen av selve sykkelen, vis heller bilder og kom med skildringer av hvor syklene har vært og hva en har opplevd på dem, det er jo det som er meningen med syklene er det ikke?
- SuperMorten
Alas skrev:http://youtu.be/f2VM4CPuGcE FIkk ikke til dette med innbygget video nei...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=f2VM4CPu ... e=youtu.be[/video]
- jonnykr
Ingen har betvilt at en Multistrada kan kjøres på grus.Alas skrev:http://youtu.be/f2VM4CPuGcE FIkk ikke til dette med innbygget video nei...

Folk har kjørt gjennom Sahara med Goldwing 1l00 også, men den er uansett ikke konstruert for det. Man kan kjøre det meste på grus avhengig av dekk og fører. Tørre hardpakka grusveier er nesten som å kjøre på asfalt det.
Jeg vet om folk som har kjørt HD Nightrod på grusvei. Warrior 1700. Selv har jeg kjørt Goldwing 1100 på grusveier opp i åsen over Trysil. Så lenge det er tørt og veiene har "satt seg" går det fint.

Tut & Kjør!
-
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
bra film Supermorten.... endelig litt etter min smak og ikke bare begreper og definisjonsdiskusjoner.... språkrådet neste....
Må si at filmen var bra, ps skal i gang med å prøve meg med gopro nå..... ser virkelig fram til det... kanskje jeg kan dele noen eventyr/adventure filmer om litt på eller utenfor asfalt.....

Må si at filmen var bra, ps skal i gang med å prøve meg med gopro nå..... ser virkelig fram til det... kanskje jeg kan dele noen eventyr/adventure filmer om litt på eller utenfor asfalt.....
I don`t care about little things.....
- SuperMorten
Skulle bare hjelpe Alas med filmen han linket til, så takk hanWelshen skrev:bra film Supermorten.... endelig litt etter min smak og ikke bare begreper og definisjonsdiskusjoner.... språkrådet neste....![]()

- jonnykr
Du kommer nok ikke utenom definisjoner her eller. I testen sier han tydelig at Ducatien overrasket på grusveien. Men det var tørre relativt hardpakka grusveier.Welshen skrev:bra film Supermorten.... endelig litt etter min smak og ikke bare begreper og definisjonsdiskusjoner.... språkrådet neste....![]()
Men han sier også at han helst ikke ville ha truffet en stein med den med 17 framhjul og da sier det meg det meste. De andre syklene konstruert for det og med 19 framhjul har ikke de begrensningene. Og da er vi over på de begrensingene som ligger i Multistradaen som en "ekte" adventuresykkel.
Her som i andre tester er det på asfalten den vinner stort. Offroad har den klare begrensninger og husk at dette var proffe førere. Han synes det var morsomt å sladde rundt på grusen med den, men for en annen som er mest opptatt av godt feste, så er ikke det like morsomt. Spesielt når det som her hjemme både kan være mye stein å treffe samt våte og løse grusveier.

Tut & Kjør!
- SuperMorten
Jeg holder på mitt: Han som sitter oppå er mye viktigere enn redskapen.. 

- jonnykr
Helt enig inntil et visst punkt. For øvrig i denne filmen så sier de jo i innledningen at de der tester mer asfaltorienterte adventuresykler. Filmen heter jo "Asfalt Adventures".SuperMorten skrev:Jeg holder på mitt: Han som sitter oppå er mye viktigere enn redskapen..
Triumph Tiger kommer dårlig ut på grusen og Multistradaen tåler ikke å kjøre på en stein. Dårlig utgangspunkt for en ekte adventure sykkel. Både Triumphen og Multistradaen har støpte Alufelger. Bra på asfalt, ikke så bra offroad.
Så det er ikke tvil om at det er ulike satsningsområder her.

Kansje dette sånn som utviklinga har gått, er mer riktigere navn på disse store syklene:
1. Adventure-Tourers?
2. Asphalt-Adventurers?
Sist redigert av jonnykr den 30 apr 2013, 00:06, redigert 1 gang totalt.
Tut & Kjør!
- jonnykr
For øvrig et interessant argument. For, det skal vel ikke være sånn at "Han som sitter oppå" skal være retningsgivende for om et produkt holder mål eller ikke? Må man være en proff fører for å kunne håndtere em mc på tørre hardpakka grusveier så er det noe gæli et sted.SuperMorten skrev:Jeg holder på mitt: Han som sitter oppå er mye viktigere enn redskapen..

For mange som kjører litt både av og på asfalt og grus, så handler det først og fremst om å føle seg trygge. Ikke å sladde gjennom svingene, men om å føle seg trygge på underlaget. Og da er godt feste en selvfølge. Både i svinger og under nedbremsing.
Og da er redskapen faktisk viktigere enn "Han som sitter oppå". Egenskaper og dekk. Å føle å ha kontroll.
Selv startet jeg på grusen med en Transalp 600. En bekjent sa til meg at "denna funker på grusen au". Så jeg lette frem noen grusveier og kjørte de første turene alene på min Transalp 600. Følte det som helt uproblematisk og elsket det fra første prøveturen.
Men, jeg hadde en mc med gode grusegenskaper og gode allround dekk og jeg tror at om jeg ikke hadde følt meg trygg, så hadde jeg aldri fortsatt med det.
Og en god Adventuresykkel er for meg en mc som har gode nok egenskaper på/av asfalt innebygget i sin konstruksjon til at føreren selv en uten all verdens erfaring, kan føle seg trygg.
Og der viser de fleste tester jeg her sett, at GS1200 får skryt for nettopp det. Trygg og lettkjørt på alle underlag.

Tut & Kjør!
Nå er vi kommet til side 48. Tar det lang tid før vi finner ut hva en Adventure sykkel er?
Hva med dem som kjøper seg en 1200GS og kaller den for "Anton"? Hvilken tråd blir det?
Hva med dem som kjøper seg en 1200GS og kaller den for "Anton"? Hvilken tråd blir det?

- jonnykr
Spiller det noen rolle da? Eller er det regler for hvor lang en tråd kan være? Og til orientering, du MÅ ikke lese her om du ikke vil.knutk skrev:Nå er vi kommet til side 48. Tar det lang tid før vi finner ut hva en Adventure sykkel er?
Men for å skape ny forvirring til debatten: Jeg og mange med meg der ute utenfor dette forumet, mener at de syklene som med rette kan kales "dventuresykler" i dag er sykler som BMW GS800, Tiger 800, KTM 990, altså sykler som gjennom sin konstruksjon er trygge og forutsigbare utenfor asfalt og komfortable nok på.
De er lettkjørte med gode kjøregenskaper og føles trygge og letthåndterbare under alle forhold. De har god fremkommlighet utenfor asfalt da de er relativt smale i volum og med høy bakkeklaring. Og motor nok. Dette gjør de mye mer anvendelige til det de er ment til, enn sine større brødre som har alt for mange begrensninger offroad.
Så for å gjøre forvirringen komplett, så har det i det siste dukket opp nye begrep der ute.
!. Asfalt Adventure Bikes. De er mest asfaltrettet og de som nevnes der er GS1200, Tiger 1200, SuperTenere 1200, altså de "store" syklene.
2. Offroad Adventure Bikes. De som er best offroad.KTM 990, GS800, Tiger 800, o.s.v. Disse er gode på asfalt også, men ikke fullt så komfortable på asfalten som "de store".
Jeg tror at årsaken til dette er at de fleste forbinder "Adventurebikes" med andvendelighet utenfor asfalten også og når "de store" møter sine grenser realtivt raskt avhengig av model utenfor asfalten, så sliter man med å forsvare dem som ekte Adventurebikes. For når man møter veggen, så er eventyret slutt.
Så nå begynner dette å bli ganske så utvannet synes jeg, men kreativitet i navn og begrep det finnes i rikt monn. Så nå må vi lære å forholde oss til:
"DualSport", "Allrounder", "Asphalt Adventure Bike", "OffRoad Adventure Bikes", "Adventure Touring Bikes", "Flerbrukssykkel", "ReiseEnduro", "Eventyrsykkel".
Så lykke til!

Tut & Kjør!
Heldige karer som får leke med så mye lekkert på så mye flotte veger og natur. Lett å se at de hadde kjørt litt sykkel før også. Tror man har feil jobb...SuperMorten skrev:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=f2VM4CPu ... e=youtu.be[/video]
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Alas
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Det beste må jo være at de ikke trenger å være redd for dem heller!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=umHWLA8X2ik[/video]
De kan jo faktisk knekkes noen av syklene også...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ak6-l4QON0I[/video]
Og til slutt en sykkel jeg håper på å få testet når Triumph kommer til Bergen til helgen...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=3oxSI9Y_MVY[/video]
Om enn på litt fastere underlag...
Om noen av videoene er postet før så må jeg bare beklage.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=umHWLA8X2ik[/video]
De kan jo faktisk knekkes noen av syklene også...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ak6-l4QON0I[/video]
Og til slutt en sykkel jeg håper på å få testet når Triumph kommer til Bergen til helgen...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=3oxSI9Y_MVY[/video]
Om enn på litt fastere underlag...
Om noen av videoene er postet før så må jeg bare beklage.
Tiger 800XC i Australia
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mqDzP0xGGQY[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mqDzP0xGGQY[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Hadde en Honda XL 700 V Transalp en gang.jonnykr skrev:Spiller det noen rolle da? Eller er det regler for hvor lang en tråd kan være? Og til orientering, du MÅ ikke lese her om du ikke vil.knutk skrev:Nå er vi kommet til side 48. Tar det lang tid før vi finner ut hva en Adventure sykkel er?
Men for å skape ny forvirring til debatten: Jeg og mange med meg der ute utenfor dette forumet, mener at de syklene som med rette kan kales "dventuresykler" i dag er sykler som BMW GS800, Tiger 800, KTM 990, altså sykler som gjennom sin konstruksjon er trygge og forutsigbare utenfor asfalt og komfortable nok på.
De er lettkjørte med gode kjøregenskaper og føles trygge og letthåndterbare under alle forhold. De har god fremkommlighet utenfor asfalt da de er relativt smale i volum og med høy bakkeklaring. Og motor nok. Dette gjør de mye mer anvendelige til det de er ment til, enn sine større brødre som har alt for mange begrensninger offroad.
Så for å gjøre forvirringen komplett, så har det i det siste dukket opp nye begrep der ute.
!. Asfalt Adventure Bikes. De er mest asfaltrettet og de som nevnes der er GS1200, Tiger 1200, SuperTenere 1200, altså de "store" syklene.
2. Offroad Adventure Bikes. De som er best offroad.KTM 990, GS800, Tiger 800, o.s.v. Disse er gode på asfalt også, men ikke fullt så komfortable på asfalten som "de store".
Jeg tror at årsaken til dette er at de fleste forbinder "Adventurebikes" med andvendelighet utenfor asfalten også og når "de store" møter sine grenser realtivt raskt avhengig av model utenfor asfalten, så sliter man med å forsvare dem som ekte Adventurebikes. For når man møter veggen, så er eventyret slutt.
Så nå begynner dette å bli ganske så utvannet synes jeg, men kreativitet i navn og begrep det finnes i rikt monn. Så nå må vi lære å forholde oss til:
"DualSport", "Allrounder", "Asphalt Adventure Bike", "OffRoad Adventure Bikes", "Adventure Touring Bikes", "Flerbrukssykkel", "ReiseEnduro", "Eventyrsykkel".
Så lykke til!
Er det noe du vil kalle en Adventuresykkel?
Har jo rette hjuldimmensjonen etter dine spesifikajoner.
Men, den er helt ubrukelig på annet enn norske veier.
På lange transportetapper i europa er den altfor motorsvak og lavt giret.
Kan greit ligge i 140 kmt maks, da har du 6000 omdr av totalt 8000 tilgjengelig.
Ikke perfekt, men går.
Med passasjer eller baggasje er det døfødt å gå på tur.
Men som by/pendlersykkel med behov for litt wannabe utseende er den helt ok.
Men at den er adventure pga dekkdimmesjon som er bedre for offroad enn asfalt? Aldri i livet.
Bare for ordens skyld.
Når det gjelder navn på BMWs sykler så heter de ikke GS800 eller GS1200. Det minner om Suzuki....
BMWs navnesystem er at bokstaven fremfor tallet beskriver motor, tallet gir kubikk og bokstavene bak tallet angir ramme/kåpe konfigurasjon. så 1200 GS er egentlig R1200GS, og det er F800GS, hvor R er boksermotor og F er forkortelse for "forvirret" fordi de begynte som endunker fra Rotax, mens de fra ca midten av 2000 angir paralelltwin, og endunkeren blir nå kallet G ettellerannet.
Og så har de K for rekkemotor.
Huskeregel:
R for Risting,
F for Forvirret
K for Komfort
G for Grisekjøring (endunker er jo de som egentlig brukes til hardcore adventuere)
Når det gjelder navn på BMWs sykler så heter de ikke GS800 eller GS1200. Det minner om Suzuki....
BMWs navnesystem er at bokstaven fremfor tallet beskriver motor, tallet gir kubikk og bokstavene bak tallet angir ramme/kåpe konfigurasjon. så 1200 GS er egentlig R1200GS, og det er F800GS, hvor R er boksermotor og F er forkortelse for "forvirret" fordi de begynte som endunker fra Rotax, mens de fra ca midten av 2000 angir paralelltwin, og endunkeren blir nå kallet G ettellerannet.
Og så har de K for rekkemotor.
Huskeregel:
R for Risting,
F for Forvirret
K for Komfort
G for Grisekjøring (endunker er jo de som egentlig brukes til hardcore adventuere)
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
hva står S'en for? 

Må jo være som hos Ducati da, super eller special eller noe lignendeLordShaft skrev:hva står S'en for?

For uvitende helt gresk, men logisk for oss.
- jonnykr
For å si det sånn, det er vel ikke ett sted hvor en GS1200 har vært, hvor det ikke har vært en Transalp 600 før den, opptil flere ganger. Transalper har kjørt jorda rundt flere ganger, krysset Sahara ørkenen og i det hele tatt vært med på det meste.simpson skrev:Hadde en Honda XL 700 V Transalp en gang.jonnykr skrev:Spiller det noen rolle da? Eller er det regler for hvor lang en tråd kan være? Og til orientering, du MÅ ikke lese her om du ikke vil.knutk skrev:Nå er vi kommet til side 48. Tar det lang tid før vi finner ut hva en Adventure sykkel er?
Så lykke til!
Er det noe du vil kalle en Adventuresykkel?
Har jo rette hjuldimmensjonen etter dine spesifikajoner.
Men, den er helt ubrukelig på annet enn norske veier.
På lange transportetapper i europa er den altfor motorsvak og lavt giret.
Kan greit ligge i 140 kmt maks, da har du 6000 omdr av totalt 8000 tilgjengelig.
Ikke perfekt, men går.
Med passasjer eller baggasje er det døfødt å gå på tur.
Men som by/pendlersykkel med behov for litt wannabe utseende er den helt ok.
Men at den er adventure pga dekkdimmesjon som er bedre for offroad enn asfalt? Aldri i livet.
Lange transportetapper ikke bare i Europa men over hele verden har aldri vært noe problem for Transalper. Vært der og gjort det, mange ganger.
Det er ingen regel for at lange transportetapper må gå i MINST 140 ++. Hvor i all verden har du fått det fra?
Transalp 700 kjenner jeg lite til og hvor får du det fra at det bare er dekkdimensjonene som avgjør? Offroad så er det 21 som gjelder, Transalp 700 har 19 og er derfor mer asfaltrettet en lillebrødrene 600 og 650. Da Transalp 700 kom med 19 framhjul i stedet for 21 som på sine forgjengere, så fikk den også "kritikk" for å være mer asfaltrettet en tidligere modeller.
Men, den bygger på det samme konseptet som alle "adventuresykler" med fjæringsveier, bakkelaring, o.s.v. og er etter min mening like mye en adventuresykkel som andre lignende konstruksjoner. For det finnes ingen regel eller mal som sier at en mc MÅ ha minst 800cc og 100hk for å kunne kalles en adventuresykel.
Det er bare en merkelig vrangforestilling. Sikkert funnet på av middelaldrende eiere av store sykler med store motorer og som kjører asfalt og mener det er det Adventurekjøring handler om. Folk har kjørt langturer med pasasjerer og bagasje med Transalp 600 og 650 i mange år. Over alt. Så du vet tydligvis ikke hva du snakker om.

Men, noe må jo de ha også der de kjører sykler utstyrt som de er på vei ut på en tur jorda rundt og med moteriktig kjøreutstyr som passer med imaget.
Så jeg hadde passet meg litt for å bruke betegnelsen "Wannabee" her, for DET passer på mange.

Tut & Kjør!
- jonnykr
Her er et lite klipp fra Lørdag 27 april fra Finnskogen. Jarle på sin GS800 og den gamle gubben på den gamle AT,n bak.
Så da er det vel bare en Adventuresykkel på videoen, men det får gå.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6TeiarJGR9s[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=6TeiarJGR9s[/video]
Tut & Kjør!
- Epylypzon
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Kontakt:
Det blir vel like mange meninger om hva som er adventure sykkel som det er antall mc førere.
Noen syns det er et eventyr å kjøre mil etter mil på motorveier og finner den best egnede for den slags.
En annen kan mene det er et eventyr å kjøre rundt å rundt i Femundsmarka.
+++++++ Og slik fortsetter det.
Noen syns det er et eventyr å kjøre mil etter mil på motorveier og finner den best egnede for den slags.
En annen kan mene det er et eventyr å kjøre rundt å rundt i Femundsmarka.
+++++++ Og slik fortsetter det.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
S: SuperraskLordShaft skrev:hva står S'en for?