Nå har jeg da fått laget meg en gangvei inn til verkstaden. Og jeg har fått skrudd opp tempen litt. Har hatt tempen på 10 grader i verkstedet, og latt varmen være avslått i resten av garasjen. Men syns det bør ligge nærmere 20 grader i verkstedet hvis det skal være koselig å holde på der inne.
Forrige vinter har sliti litt på finnishen på Gamle ser jeg. Og det at han har stått urørt siden han blei parkert i mars har antagelig ikke vært særlig gunstig heller.
Så er da det store spørsmålet om jeg skal bruke Gamle som utgangspunkt for en ARB (Adventure Rat Bike), eller om jeg skal gå på jakt etter et enklere utgangspunkt.
Burde hatt den litt høyere for å oppnå litt mer bakkeklaring. Bak er det ikke noe problem. Monterte bakfjærer som er 5 cm lengere og justerbare når jeg måtte bytte fjæring for noen år siden. Har kjørt med dem på 1. hakket, så jeg har 4 hakk til å justere på. Men foran kan det bli en større utfordring. Hvis jeg har flaks, så kan det hende jeg finner gaffelbein fra en høyere sykkeltype med samme dimensjoner, og da er det jo bare å smekke dem på plass. Får ta en særriøs prat med guruene på Mc-Partner tror jeg.

Vet at de første GPZ'ene hadde samme dimensjon på gaffelbeina, og de har mer moderne bremser og luftjustering i tillegg. Men om de er lengere vet jeg ikke.
Nuvel, halve moroa kan være å lete etter løsninger.