Enig, når jeg sitter inne i bilen min og hører på julemusikk så tviler jeg sterkt på at det finnes en sykkel som klarer å gjøre seg hørbar før han passerer meg. Lyden er jo tross alt bak.SuperMorten skrev:Høy lyd er tøft. Refleksvest er ikke tøft. Det der om at høy lyd redder liv er no forbanna sprøyt. De med høy lyd jeg har hørt, er de som har kjørt forbi meg, gjerne i en tunnel, som gir gass fordi de synes det er veldig tøft. De høres godt. Den dagen noen finner ut at de snur pipene forover, skal jeg være enig i at det kan redde liv.. Inntil da er ogblir det bare tull. Har ligget med halvhjelm i sommervarmen og lanesplitta, med mc bak meg. Har ikke hørt at det var raka rør før han passerte meg, men da er det for seint uansett..JohnnyTh skrev:Høy lyd er altså en sikkerhetsfaktor men refleksivest er ikke?LordShaft skrev:Jada, men ikke i nærheten så godt som 100dB.jhn skrev:Nå er det vel sånn at også 90 dB er hørbart.LordShaft skrev:Lyd redder liv, sånn er det bare!
Note 4
Skal vi gå inn for å øke støynivået på biler også, av sikkerhetsgrunner?
Det argumentet ditt virker på en måte litt desperat. Om du synes det er stilig med mye lyd, så si det da.
Se bare på alle nesten ulykkene som har vært med El bil.... De er omtrent lydløs, sett vekk ifra noe støy fra dekkene.
Har ingen ting med at jeg liker høy lyd på sykkel. Å komme å si at høy lyd ikke er en sikkerhetsfaktor for oss på sykkel er rimelig søkt
Note 4
Det er og stor forskjell på fin lyd og høy lyd. Men det har ikke alle skjønt.
En annen ting er at man blir jo endel begrenset i forhold til hvor man kan dra på tur. Mange steder nedover Europa er dette veldig strengt.