Æ blir nok mere irritert om moralisten ikke har rett, æ like tru at æ kan ta kritikk når den e berettiget, og kommer fra riktig hold, ikke minst.Godtvoksen skrev:Jeg har ingen problem med å forstå irritasjon over moralister, også jeg ville blitt irritert. Spesielt irritert hadde jeg blitt når moralisten hadde hatt rett i sin påstand, og rett hadde han med bakgrunn i hvordan tidligere nevnte arbeidsgruppe definerer ekstremadferd når det gjelder fart. Forskjellen på han og Globe om de begge kom opp for en domstol, som fatisk er de som har som oppgave å dømme i slike saker ville bli at Globe ble fotgjenger og "hattemannen" ville fortsatt få kjøre bil.jhn skrev: Å få en moralsk pekefinger opp i nesa av en fyr med like dårlig moral som æ har blir da rett og slett irriterende.
Eller e det sånn kanskje at moralen synker proposjonalt med at farta øker.
Globe har 30 km/t lavere moral enn "hattemannen", og lavere moral enn 100 km/t kan ikke godtas?
Så moralen (siden du er inne på det) må bli at vi varsler om kontroll, så ikke Globe og hans likesinnede plustelig blir fotgjengere. Ellers ender vi opp med bare "hattemenn" el...
Æ har sansen for uttrykket "Fei for egen dør" Hvis man skal feie for naboens dør før ens egen tram e plettfri, da blir det gjerne litt krangling over hagegjerdet.
Det e ikke alltid hattemenn e det største problemet vi har itrafikken, men de som har horn i panna, har de også et par horn i siden, så blir det gjerne litt utrygt.
Slå et slag for hattemenn, de går det som regel kjappest å kjøre forbi