Infrastruktur og trafikk

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Barcelona
Innlegg: 29
Registrert: 21 sep 2013, 11:46
Motorsykkelen din: HD Dyna Wide Glide 2007
Sted: Trondheim

Infrastruktur og trafikk

Legg inn av Barcelona »

"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."


Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....???? :knegg
Mvh
S.
Honda Camino 1984-mod. (1984), BMW F800 R 2011-mod.l (2011-2013), Kawasaki Z1000SX 2013-mod. (2013- ), HD Dyna Wide Glide Custom 2007-mod (2016-)

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av Moby »

fire felts E6 til Trondheim, ferjefri E39 og bro fra Horten til Moss. Jeg regner med byggingen begynner om noen månder :prf
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 497
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av MGR1 »

Ifølge en rapport som ble presentert i Teknisk Ukeblad i fjor er det et etterslep på 900 milliarder kroner (!) på veivedlikehold i Norge. Dette er penger som må brukes til veiformål for å imøtekomme dagens trafikksituasjon. Det vil ta opptil 30 år før vi er der.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av Snikendeugle »

Barcelona skrev:"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."


Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....???? :knegg
Hvor mange byer må de legge ned for å plutselig få råd til dette, da?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av poulet_cavalier »

Snikendeugle skrev:
Barcelona skrev:"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."


Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....???? :knegg
Hvor mange byer må de legge ned for å plutselig få råd til dette, da?
Aurskog-Høland ryker nok først.. ;-)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av TomB »

poulet_cavalier skrev:
Snikendeugle skrev:
Barcelona skrev:"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."


Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....???? :knegg
Hvor mange byer må de legge ned for å plutselig få råd til dette, da?
Aurskog-Høland ryker nok først.. ;-)
By? :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6975
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av kjellv »

http://www.tk.no/motornytt/article7081654.ece
Genialt påfunn :lol :lol
(sorry trådstarter, var på utkikk etter en egnet tråd og poste denne i, men traff kanskje ikke helt)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av SuperMorten »

kjellv skrev:http://www.tk.no/motornytt/article7081654.ece
Genialt påfunn :lol :lol
(sorry trådstarter, var på utkikk etter en egnet tråd og poste denne i, men traff kanskje ikke helt)
Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )

De fleste husker sikkert fjerningen av bommen på E18 i Vestfold. Der har de holdt på i 3 mnd med veiarbeid. Dette for å fjerne bomstasjonen og få veien tilbake til normal 4-felts. Vi snakker her om maks 500 meter med vei. Jeg har ikke kvalifikasjoner til å si noe om tidsforbruket, men det jeg kan si noe om, er at hver gang jeg passerer, er det ikke folk der som jobber. Den samme erfaringen har jeg når det gjelder E18 mellom Tønsberg og Sandefjord. En strekning på ca 2 mil. Det er veldig langt mellom hver arbeidende mann, og jeg ser for meg at det ikke hadde vært noe problemer å kjørt på med mere folk, jobbet skift 24/7.

Slik som det er i dag, føler jeg at det er noen som ikke tar veibygging på alvor, men det er snarer et alibi på statsbudsjettet, og at anbudsvinner har så gode vilkår i kontrakten at de kan ta helg på torsdag kveld osv. I mellomtiden dør folk i trafikken som fluer på en vindskjerm...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7000
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.

Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.

Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Blåser vel egentlig i prisen, men som bruker av veien, ønsker jeg som de fleste andre at de blir ferdige.. For meg virker det ofte litt useriøst. Akkurat like useriøst som ved nevnte riving av bomstasjon. Da satte de ned fartsgrensen fra 100 til 70 km/t 4 kilometer før bommen og veiarbeidet..!! Hvorfor man skulle ligge i sakte fart i 4 km skjønner jeg ikke, men det var ingen som brydde seg og farten gikk stort sett som normalt, og like før jul flyttet de 70 skiltet til der hvor det faktisk var veiarbeid..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.

Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Men Jompa da,,,think u a litle about...

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7000
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av Jompa »

ZZR-Erling skrev:
Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.

Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Men Jompa da,,,think u a litle about...
Se innleggene i sammenheng.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:
ZZR-Erling skrev:
Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.

Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Men Jompa da,,,think u a litle about...
Se innleggene i sammenheng.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
Er det billigere for en kjapp en i Skippagurra enn i Oslo?? :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7000
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:
Jompa skrev:
ZZR-Erling skrev:
Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.

Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Men Jompa da,,,think u a litle about...
Se innleggene i sammenheng.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
Er det billigere for en kjapp en i Skippagurra enn i Oslo?? :lol
SuperMorten skrev:
Jompa skrev:
ZZR-Erling skrev:
Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. :knegg )
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.

Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Men Jompa da,,,think u a litle about...
Se innleggene i sammenheng.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
Er det billigere for en kjapp en i Skippagurra enn i Oslo?? :lol
Vet ikke, men hvis det bare er norske prostituerte i Oslo, og de skal ha tillegg for å jobbe etter klokka fire om ettermiddagen, ja da blir det nok billigere i Skippagurra.
Om en kjapp en, er kjappere i Skippagurra........?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Infrastruktur og trafikk

Legg inn av RuneMC »

Mellom linjene har jeg lest at myndighetene (med begrunnelse i økningen i trafikkdrepte) vil satse ekstra hardt på fartskontroller og flere midtdelere (der stålstolpene står tett i tett med skarpe H-profiler som skader MC førere ekstra mye). :mk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar