Infrastruktur og trafikk
- Barcelona
- Innlegg: 29
- Registrert: 21 sep 2013, 11:46
- Motorsykkelen din: HD Dyna Wide Glide 2007
- Sted: Trondheim
Infrastruktur og trafikk
"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."
Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....????
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."
Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....????
Mvh
S.
S.
Honda Camino 1984-mod. (1984), BMW F800 R 2011-mod.l (2011-2013), Kawasaki Z1000SX 2013-mod. (2013- ), HD Dyna Wide Glide Custom 2007-mod (2016-)
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: Infrastruktur og trafikk
fire felts E6 til Trondheim, ferjefri E39 og bro fra Horten til Moss. Jeg regner med byggingen begynner om noen månder
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- MGR1
- Innlegg: 499
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
- Sted: Norge
Re: Infrastruktur og trafikk
Ifølge en rapport som ble presentert i Teknisk Ukeblad i fjor er det et etterslep på 900 milliarder kroner (!) på veivedlikehold i Norge. Dette er penger som må brukes til veiformål for å imøtekomme dagens trafikksituasjon. Det vil ta opptil 30 år før vi er der.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Infrastruktur og trafikk
Hvor mange byer må de legge ned for å plutselig få råd til dette, da?Barcelona skrev:"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."
Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....????
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: Infrastruktur og trafikk
Aurskog-Høland ryker nok først..Snikendeugle skrev:Hvor mange byer må de legge ned for å plutselig få råd til dette, da?Barcelona skrev:"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."
Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....????
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Infrastruktur og trafikk
By?poulet_cavalier skrev:Aurskog-Høland ryker nok først..Snikendeugle skrev:Hvor mange byer må de legge ned for å plutselig få råd til dette, da?Barcelona skrev:"Infrastruktur og trafikk:
• Utbyggingen av infrastruktur skal økes utover rammene i Nasjonal Transportplan.
• Det skal etableres et eget utbyggingsselskap som skal løfte flere veiprosjekter og gjennomføre utbygging mer effektivt. Satsingen på utbygging av vei og kollektivtransport økes utover Nasjonal Transportplan, og bompengeandelen i nye prosjekter skal reduseres."
Utdrag fra Dagbladet web, mandag 30 sept. De nye regjeringspartnerne vil så absolutt løfte hverdagen til oss mc-førere opp på et godt internasjonalt nivå når det gjelder veistandard. Gleder meg vilt til å kjøre på en 4-felts vei fra Trondheim til Oslo om kun få år, eller....????
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6979
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Infrastruktur og trafikk
http://www.tk.no/motornytt/article7081654.ece
Genialt påfunn
(sorry trådstarter, var på utkikk etter en egnet tråd og poste denne i, men traff kanskje ikke helt)
Genialt påfunn
(sorry trådstarter, var på utkikk etter en egnet tråd og poste denne i, men traff kanskje ikke helt)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Infrastruktur og trafikk
Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )kjellv skrev:http://www.tk.no/motornytt/article7081654.ece
Genialt påfunn
(sorry trådstarter, var på utkikk etter en egnet tråd og poste denne i, men traff kanskje ikke helt)
De fleste husker sikkert fjerningen av bommen på E18 i Vestfold. Der har de holdt på i 3 mnd med veiarbeid. Dette for å fjerne bomstasjonen og få veien tilbake til normal 4-felts. Vi snakker her om maks 500 meter med vei. Jeg har ikke kvalifikasjoner til å si noe om tidsforbruket, men det jeg kan si noe om, er at hver gang jeg passerer, er det ikke folk der som jobber. Den samme erfaringen har jeg når det gjelder E18 mellom Tønsberg og Sandefjord. En strekning på ca 2 mil. Det er veldig langt mellom hver arbeidende mann, og jeg ser for meg at det ikke hadde vært noe problemer å kjørt på med mere folk, jobbet skift 24/7.
Slik som det er i dag, føler jeg at det er noen som ikke tar veibygging på alvor, men det er snarer et alibi på statsbudsjettet, og at anbudsvinner har så gode vilkår i kontrakten at de kan ta helg på torsdag kveld osv. I mellomtiden dør folk i trafikken som fluer på en vindskjerm...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7006
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Infrastruktur og trafikk
Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.
Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Infrastruktur og trafikk
Blåser vel egentlig i prisen, men som bruker av veien, ønsker jeg som de fleste andre at de blir ferdige.. For meg virker det ofte litt useriøst. Akkurat like useriøst som ved nevnte riving av bomstasjon. Da satte de ned fartsgrensen fra 100 til 70 km/t 4 kilometer før bommen og veiarbeidet..!! Hvorfor man skulle ligge i sakte fart i 4 km skjønner jeg ikke, men det var ingen som brydde seg og farten gikk stort sett som normalt, og like før jul flyttet de 70 skiltet til der hvor det faktisk var veiarbeid..Jompa skrev:Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.
Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Infrastruktur og trafikk
Men Jompa da,,,think u a litle about...Jompa skrev:Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.
Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7006
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Infrastruktur og trafikk
Se innleggene i sammenheng.ZZR-Erling skrev:Men Jompa da,,,think u a litle about...Jompa skrev:Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.
Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Infrastruktur og trafikk
Er det billigere for en kjapp en i Skippagurra enn i Oslo??Jompa skrev:Se innleggene i sammenheng.ZZR-Erling skrev:Men Jompa da,,,think u a litle about...Jompa skrev:Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.
Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7006
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Infrastruktur og trafikk
SuperMorten skrev:Er det billigere for en kjapp en i Skippagurra enn i Oslo??Jompa skrev:Se innleggene i sammenheng.ZZR-Erling skrev:Men Jompa da,,,think u a litle about...Jompa skrev:Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.
Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
Vet ikke, men hvis det bare er norske prostituerte i Oslo, og de skal ha tillegg for å jobbe etter klokka fire om ettermiddagen, ja da blir det nok billigere i Skippagurra.SuperMorten skrev:Er det billigere for en kjapp en i Skippagurra enn i Oslo??Jompa skrev:Se innleggene i sammenheng.ZZR-Erling skrev:Men Jompa da,,,think u a litle about...Jompa skrev:Mafiaen, og det skal vi alle være glade for.SuperMorten skrev:Synes det var et velplassert skilt, og et velplassert trådinnlegg som ga meg vann på mølla til å fortsette, for en ting som virkelig irriterer meg, er nettopp den saktegående prosessen det er å bygge vei i Norge. Skulle tro det var LO og tariffavtalene som styrer.. eller mafiaen (som om det skulle være noen forskjell.. )
På samme måte som østeuropeisk mafia styrer mye av restaurantbransjen, drosjenæringa, bygg og anlegg, rengjøring og ettehvert helse, kommer de nå også for fullt inn i vegprosjektene.
Og om de ikke sørger for at restaurantregninga blir billigere, eller taxiregninga for den del, gjør de ihvertfall sitt til å holde igjen prisene.
Etterhvert vil vi få mere vei pr krone her i landet, på samme måte som vi allerede får flere kvadratmeter vaskede golv pr krone osv.
Om ikke østeuropeerne styrer, så er de i hvert fall ikke hemmet av arbeidstidsbestemmelser, overtidsbetaling, lange ferier og annet som gjør at ting går tregere om nordmenn skal gjøre den samme jobben.....
Om en kjapp en, er kjappere i Skippagurra........?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Infrastruktur og trafikk
Mellom linjene har jeg lest at myndighetene (med begrunnelse i økningen i trafikkdrepte) vil satse ekstra hardt på fartskontroller og flere midtdelere (der stålstolpene står tett i tett med skarpe H-profiler som skader MC førere ekstra mye).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#