biker7 skrev:JohnnyTh skrev:Selvsagt må disse store verkstedene med masse kontorister ha penger til dem og.. Men hvorfor må de ha alle dem? Hvis et lite verksted med to ansatte kan gjøre samme jobben som et der det sitter en haug med kontorister så gpr jeg heller til det lille.
Når jeg skal ha deler til bilen min så blir jeg egentlig bare iritert. Stor glassfasade, veggtilvegg teppe, folk i flotte dresser, svære skinnsofaer der kundene kan sitte å lese aviser og drikke kaffe pluss alt mulig dill. Ikke rart timeprisen er 1600kr
Enig i det du skriver her! Jeg for min del bruker et godkjent enmanns-verksted til mc-skruing, og der er timeprisen 650,- INKL. moms.

Men så bor jeg "på landet" og jeg da.

Men så finner han ut at det blir litt mye telefoner og mas, og selvfølgelig klager på ett eller annet mc forum at ingen der gidder å telefonen. Noen lager en tråd om at verksteder i dag tydligvis ikke vil ha kunder for dem tar aldri telefonen eller svarer på mail. Så han ansetter en til som kan ta seg av disse kundene, og gjerne booke litt verkstedtimer.
Denne nyansatte holder bra unna, og de finner ut at de kan ansette en mekaniker til. Kjekt med økt omsetning!
Etter ett år eller to, må de ha større lokaler for det begynner å bli trangt med tre mann og økende kundegruppe. Med større lokaler, har de også mulighet til å selge litt klær og kanskje ta agenturet på ett eller to mc merker. Det de trenger er en selger, slik at de kan realisere dette.
Kostnadene øker. Lønn, pensjon, avgifter, forhåndskjøp av deler/utstyr/sykler, husleie, årlig formueskatt på oppbygd lager, strøm, kursing av ansatte, diagnoseutstyr, forsikring osv osv.
Timesprisene må opp! Kunder veldig fornøyd med service og lokaler, men det begynner å bli dyrt ja. Men hvorfor det? En kunde med ny Audi som setter denne på service til 15 000 uten å mukke, starter en tråd på ett eller annet mc forum at det koster nesten 2000 for å bytte kjede og drev på sykkelen. Det er jo helt uhørt, det er jo bare ett kjøretøy jeg har for morro skyld. Det er ikke som med bilen, den trenger jeg jo hver eneste dag
Skrevet med ett lite smil om munnen !!!