Hvordan har Triumph klart det?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev:
Merker at jeg er i ferd med å bli en Triumph fanboy her nå... :-)å
Det er rett innstilling :thumleft
Kom nå bare med masse skryt utover høsten, sånn at jeg og evt andre surpomper kan rakke ned på sykkelen din. :knegg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:
Bjerknez skrev:
Merker at jeg er i ferd med å bli en Triumph fanboy her nå... :-)å
Det er rett innstilling :thumleft
Kom nå bare med masse skryt utover høsten, sånn at jeg og evt andre surpomper kan rakke ned på sykkelen din. :knegg
Bare å rakke ned så mye dere orker :thumleft
Har tatt mitt valg og sån er det med den saken :-)å :P :p

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Episk »

simpson skrev:
Bjerknez skrev: Vekten på 183kg. er jo også ganske lav. Det er jo en grunn til at Street Triple R feier rent bord på nærmest alle tester i den kategorien.
Synes ikke vekten er noe å skryte av, min 7 år gamle Ducati veier 172 kg, og Panigale veier 166 kg.
Mulig den feier rent bord på tester, men i racing er den bare midt på treet.
Der er det full japansk dominans.
Nei dette er en helt gjennomsnittlig sykkel, hverken mer eller mindre.
Hva har racing med Street Triple å gjøre?
Aldri vært ment som noen racing sykkel det, selv om motoren er den "samme" som i Daytona er det likevell for store forskjeller til å trekke inn Street Triple'n i den sjangeren.

Hvordan kan en "helt gjennomsnittlig sykkel feie rent bord i tester" ? :scratch
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av simpson »

skjønner at du har såre baller......
Nå er nå saken at Street Trippel er en naken Daytona, har nøyaktig samme motor som er litt nedtunet, samme ramme men med litt annet oppsett mens Kawa, Honda, Ducati mm har bygget en ny sykkel fra grunnen av og ikke basert den på en R-sykkel.
Så sammenligningen er veldig enkel.
Og akkurat derfor vinner den tester mot konkurrenter siden den er basert på en r-sykkel og har overlegne kjøreegenskaper, effekt osv. i forhold til de.
Og leser du første innlegg står det bare Triumph 675 og om turtall og effekt om den.
Og det er ikke noe oppsiktsvekkende eller overlegent med 675 motoren i forhold til andre konkurrenter.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Olav K »

Saken er vel den at Triumph har fått til en usedvanlig vellykket kombinasjon. Jeg har kjørt "litt" Street Triple og motoren er sikkert ikke sterkest i klassen..men den har en veldig anvendelig karakter og vellykket mapping, den er fri for vibrasjoner og sykkelen er mange titalls kilo lettere enn sine japanske konkurrenter (om vi ser bort fra nye MT09)
Kombinerer man dette med et godt chassis, god gaffel, bakdemper og bremser som både har godt bitt, og god "feeling" samt en god sittestilling... så får man en bra sykkel som er kjekk å kjøre. Ikke er prisen avskrekkende heller.
MT09 er nok en real utfordrer, første års modell hadde vel (om jeg husker rett, iflg testene) en litt rykkete oppførsel, iallefall vant Street'n tester mot denne, i sesongen som gikk. Men Yamaha har iallefall tatt poenget, og MT 09 er en av de mest interessante i klassen. Den har dog en mer Motard-lik sittestilling og smalere sal.
MVAgusta sin 675 og 800 Brutale har ikke imponert kritikerne sålangt, mye pga motorkarateristikk. Derimot har 800 motoren fått veldig god kritikk i Rivale og Dragster, så jeg tipper at Brutale 800 får den samme oppdaterte motoren etterhvert, og denne sykkelen har vel det beste vekt/effekt forholdet i mellomklassen.
Og med et utvidet forhandlernett har de mulighet til å selge flere sykler også. Jeg har fortsatt tilgode å se en av de nye MV Agustaene langs veien.
Hva angår Ducati, så har de vel både Streetfighter 848 (som dog er 40-50 tusen kr dyrere) kg den nye Monster 821 i samme kkasse. Jeg vet ikke så masse om disse, bortsett fra at jeg var sikker på jeg skulle ha en 848, før jeg testkjørte en Street, og kjøpte en på timen :knegg Men jeg er svak for Ducati, og holder døren på gløtt, og har ledig plass i mannehulen til en.....

Men pr idag er det Triumphs trippel som regjerer hos meg :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av simpson »

Ingen tvil om at Triumph lager bra sykler, det har vel ingen betvilt heller.
At motoren er fri for vibrasjoner er jo pga at den er tresylindret og har 120 graders vei.
Men dette gjelder alle motorer med samme konstruksjon, også for 40-50 år siden.
Jeg har testet noen Triumph, men synes motoren blir for kjedelig.
Drar nesten som en bil uten at den blir hysterisk eller har ett klart skille i effektregisteret, men det er smak og behag.
Prisen er jo billig siden den er laget i Thailand av lavtlønnede arbeidere.
Men tror nok at Bjerknez sin enorme entusiasme også kan ha noe med at han har nettopp fått lappen og har mindre erfaring med forskjellige sykkeltyper og at han kjører en helt annen type sykkel til daglig.
Men bevares, det er ikke ett dårlig valg.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Olav K »

simpson skrev: Jeg har testet noen Triumph, men synes motoren blir for kjedelig.
Drar nesten som en bil uten at den blir hysterisk eller har ett klart skille i effektregisteret, men det er smak og behag.
Prisen er jo billig siden den er laget i Thailand av lavtlønnede arbeidere..
En evt "mangel" på effekttopper i registeret er nok smak og behag, min erfaring er at trippelen er fin å kjøre på lavere turtall men den drar skikkelig fra ca 7000.
Men at Street'n er produsert i Thailand er nytt for meg, jeg var mer enn rimelig sikker på at de blei produsert på Hinckley fabrikken i England??
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Zadnez »

Om Bjerknez er overentusiastisk så er det vel ikke vår jobb å dra han ned :-k Han har kjøpt en ny type sykkel og det skulle bare mangle om han ikke var entusiast. Dessuten er det en av de beste i sin klasse og det får vi bare leve med :prf
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:Ingen tvil om at Triumph lager bra sykler, det har vel ingen betvilt heller.
At motoren er fri for vibrasjoner er jo pga at den er tresylindret og har 120 graders vei.
Men dette gjelder alle motorer med samme konstruksjon, også for 40-50 år siden.
Jeg har testet noen Triumph, men synes motoren blir for kjedelig.
Drar nesten som en bil uten at den blir hysterisk eller har ett klart skille i effektregisteret, men det er smak og behag.
Prisen er jo billig siden den er laget i Thailand av lavtlønnede arbeidere.
Men tror nok at Bjerknez sin enorme entusiasme også kan ha noe med at han har nettopp fått lappen og har mindre erfaring med forskjellige sykkeltyper og at han kjører en helt annen type sykkel til daglig.
Men bevares, det er ikke ett dårlig valg.
Du har rett i at erfaringen min ikke er den jeg kan banke hardest i bordet med, men har nå kjørt følgende sykler:

- Suzuki GSX650F
- Triumph Explorer 1200
- V-Rod Screaming Eagle 1250
- Harley Davidson 1450 cc (usikker på hvilken type)
- Yamaha V-Star 1300
- Triumph Street Triple R

Min entusiasme vedrørende Triumph Street Triple R kommer av at jeg fikk en WOW følelse i forhold til de andre sykelene jeg har kjørt. Bortsett fra V-Rod'en som også ga meg et lite smil om munnen.

Alle syklene er sikkert fine på hver sin måte, men jeg føler Street Triple har litt av alt. Den har godt ked drag fra pave turtall og draget gir seg ikke før 12.000rpm. Man sitter passe oppreist, sykkelen virker langt mer letthåndterlig, den virket påkostet etc. Dessuten har den vunnet de fleste tester i klassen og de som tester disse syklene regner jeg med er vant til mye rart av sykler og innehar en erfaring som veldig mange mangler(?)

Så kommer lyden da. Herregud for en vakker lyd i den sykkelen. Lyd er halve gleden for meg. De som tester denne sykkelen har faktisk vanskelig for å finne noe negativt om sykkelen.

At du eller andre ikke liker motorkarakteristikken er helt greit. Vi har forskjellige preferanser alle sammen.

Men som det blir sagt så kan svaret på mitt første spørsmål være at StreetTriple R bare er en strippet Daytona.(?)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av simpson »

Jeg skjønner at du kan bli begeistret for en spesiell sykkel, uansett type. Ikke noe galt i det.
Liker også lyden av tresylindret motorer, spesielt 70 tallets totaktere som H1-H2, Gt 380-550 osv.
At Triumph Street Trippel er en populær sykkel er det ikke tvil om.
Men jeg synes bare at Triumph har lykkes med en bra sykkel, på lik linje som andre merker. Den har liksom ikke noe som andre ikke har.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:Den har liksom ikke noe som andre ikke har.
I følge de fleste tester jeg har lest så virker det som om den har nettopp det, og at det er derfor den trekker vinnerloddet nærmest hver gang.

Men har full respekt for at DU ikke mener det samme, det er en helt annen sak :thumleft

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Episk »

simpson skrev:skjønner at du har såre baller......
Nå er nå saken at Street Trippel er en naken Daytona, har nøyaktig samme motor som er litt nedtunet, samme ramme men med litt annet oppsett mens Kawa, Honda, Ducati mm har bygget en ny sykkel fra grunnen av og ikke basert den på en R-sykkel.
Så sammenligningen er veldig enkel.
Og akkurat derfor vinner den tester mot konkurrenter siden den er basert på en r-sykkel og har overlegne kjøreegenskaper, effekt osv. i forhold til de.
Og leser du første innlegg står det bare Triumph 675 og om turtall og effekt om den.
Og det er ikke noe oppsiktsvekkende eller overlegent med 675 motoren i forhold til andre konkurrenter.

Jeg er ingen ihuga triumph fan. Skal bytte sykkel til neste vår så ikke føler jeg at jeg må forsvare " min" sykkel heller... Bare reagerer på det du sier, det henger jo ikke på greip at "en gjennomsnittelig sykkel skal feie rent bord"? Lukter sjalusi...
Men du virker jo å ha løst saken for Ducati og resten av produsentene, ikke kast bort penger på og bygge en sykkel fra scratch... Bare riv av kåpa på R sykkelen, hev styret, nedtune motoren litt og vips, en testvinner! :thumleft
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av simpson »

Episk skrev:
simpson skrev:skjønner at du har såre baller......
Nå er nå saken at Street Trippel er en naken Daytona, har nøyaktig samme motor som er litt nedtunet, samme ramme men med litt annet oppsett mens Kawa, Honda, Ducati mm har bygget en ny sykkel fra grunnen av og ikke basert den på en R-sykkel.
Så sammenligningen er veldig enkel.
Og akkurat derfor vinner den tester mot konkurrenter siden den er basert på en r-sykkel og har overlegne kjøreegenskaper, effekt osv. i forhold til de.
Og leser du første innlegg står det bare Triumph 675 og om turtall og effekt om den.
Og det er ikke noe oppsiktsvekkende eller overlegent med 675 motoren i forhold til andre konkurrenter.

Jeg er ingen ihuga triumph fan. Skal bytte sykkel til neste vår så ikke føler jeg at jeg må forsvare " min" sykkel heller... Bare reagerer på det du sier, det henger jo ikke på greip at "en gjennomsnittelig sykkel skal feie rent bord"? Lukter sjalusi...
Men du virker jo å ha løst saken for Ducati og resten av produsentene, ikke kast bort penger på og bygge en sykkel fra scratch... Bare riv av kåpa på R sykkelen, hev styret, nedtune motoren litt og vips, en testvinner! :thumleft
Hva skulle jeg være misunnelig på?
Har vel en sykkel som skulle hamle opp med Street Trippel hvis det skulle være noe tema.
Og hvis jeg ville hatt Trompet, ja så hadde jeg sannelig bare kjøpt en, ikke sant?

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Zadnez »

Uansett... Ingen slår Tempo Corvette med quickshift
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Zadnez »

Dessuten skal jeg til å spise smalahove, så hakke tid til mer krangel :roll
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar