Det er rett innstillingBjerknez skrev:
Merker at jeg er i ferd med å bli en Triumph fanboy her nå... :-)å

Kom nå bare med masse skryt utover høsten, sånn at jeg og evt andre surpomper kan rakke ned på sykkelen din.

Det er rett innstillingBjerknez skrev:
Merker at jeg er i ferd med å bli en Triumph fanboy her nå... :-)å
Bare å rakke ned så mye dere orkerJompa skrev:Det er rett innstillingBjerknez skrev:
Merker at jeg er i ferd med å bli en Triumph fanboy her nå... :-)å![]()
Kom nå bare med masse skryt utover høsten, sånn at jeg og evt andre surpomper kan rakke ned på sykkelen din.
Hva har racing med Street Triple å gjøre?simpson skrev:Synes ikke vekten er noe å skryte av, min 7 år gamle Ducati veier 172 kg, og Panigale veier 166 kg.Bjerknez skrev: Vekten på 183kg. er jo også ganske lav. Det er jo en grunn til at Street Triple R feier rent bord på nærmest alle tester i den kategorien.
Mulig den feier rent bord på tester, men i racing er den bare midt på treet.
Der er det full japansk dominans.
Nei dette er en helt gjennomsnittlig sykkel, hverken mer eller mindre.
En evt "mangel" på effekttopper i registeret er nok smak og behag, min erfaring er at trippelen er fin å kjøre på lavere turtall men den drar skikkelig fra ca 7000.simpson skrev: Jeg har testet noen Triumph, men synes motoren blir for kjedelig.
Drar nesten som en bil uten at den blir hysterisk eller har ett klart skille i effektregisteret, men det er smak og behag.
Prisen er jo billig siden den er laget i Thailand av lavtlønnede arbeidere..
Du har rett i at erfaringen min ikke er den jeg kan banke hardest i bordet med, men har nå kjørt følgende sykler:simpson skrev:Ingen tvil om at Triumph lager bra sykler, det har vel ingen betvilt heller.
At motoren er fri for vibrasjoner er jo pga at den er tresylindret og har 120 graders vei.
Men dette gjelder alle motorer med samme konstruksjon, også for 40-50 år siden.
Jeg har testet noen Triumph, men synes motoren blir for kjedelig.
Drar nesten som en bil uten at den blir hysterisk eller har ett klart skille i effektregisteret, men det er smak og behag.
Prisen er jo billig siden den er laget i Thailand av lavtlønnede arbeidere.
Men tror nok at Bjerknez sin enorme entusiasme også kan ha noe med at han har nettopp fått lappen og har mindre erfaring med forskjellige sykkeltyper og at han kjører en helt annen type sykkel til daglig.
Men bevares, det er ikke ett dårlig valg.
I følge de fleste tester jeg har lest så virker det som om den har nettopp det, og at det er derfor den trekker vinnerloddet nærmest hver gang.simpson skrev:Den har liksom ikke noe som andre ikke har.
simpson skrev:skjønner at du har såre baller......
Nå er nå saken at Street Trippel er en naken Daytona, har nøyaktig samme motor som er litt nedtunet, samme ramme men med litt annet oppsett mens Kawa, Honda, Ducati mm har bygget en ny sykkel fra grunnen av og ikke basert den på en R-sykkel.
Så sammenligningen er veldig enkel.
Og akkurat derfor vinner den tester mot konkurrenter siden den er basert på en r-sykkel og har overlegne kjøreegenskaper, effekt osv. i forhold til de.
Og leser du første innlegg står det bare Triumph 675 og om turtall og effekt om den.
Og det er ikke noe oppsiktsvekkende eller overlegent med 675 motoren i forhold til andre konkurrenter.
Hva skulle jeg være misunnelig på?Episk skrev:simpson skrev:skjønner at du har såre baller......
Nå er nå saken at Street Trippel er en naken Daytona, har nøyaktig samme motor som er litt nedtunet, samme ramme men med litt annet oppsett mens Kawa, Honda, Ducati mm har bygget en ny sykkel fra grunnen av og ikke basert den på en R-sykkel.
Så sammenligningen er veldig enkel.
Og akkurat derfor vinner den tester mot konkurrenter siden den er basert på en r-sykkel og har overlegne kjøreegenskaper, effekt osv. i forhold til de.
Og leser du første innlegg står det bare Triumph 675 og om turtall og effekt om den.
Og det er ikke noe oppsiktsvekkende eller overlegent med 675 motoren i forhold til andre konkurrenter.
Jeg er ingen ihuga triumph fan. Skal bytte sykkel til neste vår så ikke føler jeg at jeg må forsvare " min" sykkel heller... Bare reagerer på det du sier, det henger jo ikke på greip at "en gjennomsnittelig sykkel skal feie rent bord"? Lukter sjalusi...
Men du virker jo å ha løst saken for Ducati og resten av produsentene, ikke kast bort penger på og bygge en sykkel fra scratch... Bare riv av kåpa på R sykkelen, hev styret, nedtune motoren litt og vips, en testvinner!