Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Barbarozza »

Hadde du valgt et litt annet navn på tråden din SotOle så hadde tråden blitt forstått annerledes. Du skriver litt dypere i tråden at du er ute etter en diskusjon rundt sykklene å merket, men selve navnet på tråden tror jeg de fleste oppfatter annerledes og ergo så blir også vinklinga annerledes.

Uansett hva slags forum du er på, så vil du alltid ha en masse pro\kontra diskusjoner. MCister er ikke en homogen gruppe mennesker,og spesiellt ikke her inne og ønsker du virkelig at noen skal snakke deg etter munnen så må man gå på dertil egna forum for sitt eget merke. Personlig misliker jeg halleluja forum, som enkelte merke\type forum ofte er, tiltross for at man kan få ut mye nyttig teknisk info fra disse.

Jeg setter faktisk pris på at vi har svært forskjellige oppfatninger enkelte ganger av både merker, meninger, oppfatninger osv, og dette forumet her tillater ganske kvasse meningsforskjeller så sant det ikke blir direkte personlige, noe jeg setter stor pris på og fordi det skaper litt liv og røre. Og uten forskjeller, ingen nye løsninger og tanker og minmalt med lærdom

Og velger man å kaste seg ut idet, ja så må man tåle å høre det også.

Vil du ha en egen Harley tråd, ja så start den og tør å ta den diskusjonen uten å føle på at det er negativt at andre ikke deler helt den samme meningen, se forbi det. Og ikke minst gled deg over at du trives med din egen redskap
Memento mori

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 21:36, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »

Bare sånn for å rette opp en missforståelse her, så mente jeg ikke at HD folk var mindre sosiale generelt sett, men at dem var mindre sosiale her inne.

Men det er fritt frem for TS og andre og starte nye Harley tråder. Det er som sagt vi medlemmer som står for innleggene her. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »


Tja, småspydig? Jeg har vel kommet såpass til års at jeg kan titulere meg GGG (gretten gammel gubbe) og har ikke så mye tålmodighet med det jeg vil karakterisere som tullprat. At trådtittel og vedlegg misoppfattes så til de grader tolker jeg mot vrang vilje eller ekstremt dårlig norskoppfattelse.

Det er ganske rart dette her. Jeg har kjørt og eid Tempo, NSU, BSA, Yamaha, Norton og 2x Moto Guzzi før jeg hadde en lang pause for så å kjøpe en HD og MotoGuzzi igjen.

HDen var en 1999 Dyna Wide Glide eid av et voksent ektepar på omtrent min alder og med omtrent samme kjørebakgrunn. De hadde kjørt noen turer, bl annet til Nordkapp og ellers småturer i nærområdet. De hadde nå bestemt seg for at motorsykkelkjøringen var slutt for deres vedkommende og ville selge. Jeg kom altså i kontakt med dem. Sykkelen var strøken og prisen under det du finner på tilsvarende modeller på Finn i dag, to år senere. Før salg hadde han kostet på kr. 15000 i fullstendig service, for som han sa, sykkelen skulle være i orden til ny eier.
Ja, det er noen tvilsomme typer disse HD eierne.

Jeg ble ikke venn med MotoGuzzi Stelvion. Jeg får si som mange når man gjør slutt på et forhold, det er ikke deg, det er meg.

Uansett, jeg kom over en 2011 Road King. Typisk nok eid av en megler. Han hadde kun kjørt sykkelen i ferien men jammen hadde ikke fusentasten greid å kjøre på den 22000km. I snitt 7333km på tre- fire uker i tre år. Så her er det noe som ikke stemmer, for HD folk kjører da nesten ikke. Kanskje han hadde justert kjørelengden opp for å imponere?

Jeg har prøvd å skrive litt her inne, og det har vel gått sånn nogen lunde så lenge jeg skrev om Guzzi eller andre merker.
Så skriver jeg litt om HD og da ender det bare i tull. Er det bare tilfeldig?
Selv er jeg kun medlem i NMCU (og Guzziklubben enn så lenge) ikke har jeg verken skinnvest eller tatoveringer. Kun hullene i kroppen jeg er født med.

Men jeg liker altså å kjøre HD. Av diverse årsaker ble det ingen lang tur i sommer, men eftasturer på 300km var hyppige. Asfalt og grus.

Så jeg tror jeg er omtrent som jeg alltid har vært, kun byttet sykkelmerke.

Så når jeg legger ut en tråd for å diskutere syklene, høre om brukererfaringer på de forskjellige modellene osv så blir det oppfattet som om det er HD folk som skal diskuteres.

Husker ikke hvem som sa det først, men "piss meg i øret" kan virke passende. Og forhaling til et annet forum fristende.
Tja... selv om du er en "gretten gamme gubbe" så skal jeg prøve og dra diskusjonen dit du vil, nemlig erfaringer og prat rundt HD generelt. Det vil si at du får MIN mening av HD som forøvrig bygger på veldig liten erfaring med merket, men grei erfaring vedrørende kjøring av cruiser (ikke HD) generelt da jeg har eid en slik.

Jeg har kjørt en V-Rod Screaming Eagle (tor2502 sin) en veldig kort strekning, og dette syntes jeg var en gedigen opptur i forhold til en 2008(?) modell Harley som en nabo har. Naboens 1450cc harley føltes slapp motormessig (sammenlignet med min Yamaha 1300) og bremsene var regelrett forferdelige. Ellers så syntes jeg sykkelen var fin å kjøre. Fikk ingen wow følelse her og sykkelen i seg selv så ikke speiselt spennende ut rent utseendemessig heller. V.Rod'en til tor2502 stiller jo i en helt annen liga og denne finnes det kun to av i Norge i følge han selv. Men her snakker vi priser som langt overgår de flestes mc budsjett og vel så det.

Jeg husker jeg koste meg skikkelig på cruiseren jeg hadde og når jeg først fikk slengt rævva ned på denne og fått den i gang så var jeg virkelig på tur. Herlig følelse og jeg angrer ikke på at jeg har eid en slik sykkel. Dog ble gleden relativt kortvarig da jeg følte at jeg ble hemmet. Jeg ville liksom noe mer enn å bare kjøre inn i solnedgangen.

Når dte er sagt så møter jeg mange harleyer/cruisere når jeg er ute på tur og de fleste hilser. De som ikke hilser er de som kjører scooter med gul vest. Men da hadde ikke jeg hilst heller tror jeg, for en scooter forbinder ikke jeg med motorsykkel. Det er ikke annet enn en rullator med to hjul. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av AJ »

sotOle skrev: Kevin Ash er etter mitt skjønn relativt positiv til Road Kingen og videoen viser jo at en kan komme seg til Stelvio på en slik.
Noen som har noen tanker om eller erfaring med HD som tursykkel eller til hverdagslig bruk?

Personlig gikk jeg fra MotoGuzzi Stelvio til HD Road King, noe som muligens vil heve noen øyenbryn, men jeg er fornøyd med byttet jeg :prf
For egen del må jeg vel kunne si at jeg ikke synes det er bemerkelsesverdig på noen måte at HD-sykler kan komme seg trygt gjennom Stelvio-passet. Eller andre pass i alpene, for den del. For ikke å snakke om Trollstigen, Geiranger, Lysebotn osv. her hjemme.
Har møtt mange på disse strekningene, jeg. I hvert fall de stedene jeg har nevnt her i Norge. Men må erkjenne at jeg så langt færre på tur i Europa...
Selv foretrekker Moto Guzzi Stelvio på slike strekninger. Ikke minst pga. nedleggsvinkelen.
Har ikke all verdens erfaring med cruisere, men nok erfaring for egen del med Moto Guzzi 1400 California på en enkel svingstrekning som E-16 nedstigningen fra Olimbshøgda i Lunner mot Jevnaker. Her skrapet fotbrettene nedi altfor tidlig etter min smak.
Californiakontruksjonen og måten Harly-Davsidson syklene er laget er vel ikke så veldig ulike, vil jeg tro? Så dette med aktiv svingkjøring er helt klart en av mine viktigste ankepunkter mot H-D og andre sykler i cruisersegmentet.
Kjørekomforten ellers er helt sikkert helt utmerket selv om jeg heller ikke liker den nesten tilbakelente kjørestillingen. For å unngå ryggtrøbbel styrer jeg unna nettopp slik kjørestilling, som også gir meg ryggproblemer når jeg kjører bil over lengre strekninger.

Som man skjønner etter å lest så langt er jeg ikke spesielt interessert i cruisere som sådan. Gjelder også HD, selv om jeg synes H-D har mange flotte detaljer og virker solid bygd.
Men det er noe med utseendet på HD-syklene som rett og slett ikke tiltaler meg, for å si det sånn.
Og i tillegg synes jeg mange av dem bråker for mye etter at eierene går for langt i eksosmodifiseringene på Harley'ene sine. Det er ikke sjelden jeg lurer på hvorfor det er ønskelig med mye eksoslyd som (altfor) mange har. Selv om det er mulig å gjøre det er det kanskje ikke alltid like lurt å gå "hele veien"...

Ikke for å helle bensin på bålet, men jeg smiler også litt overbærende når Harley-eiere starter opp med det overdrevne eksoslevenet og drar avgårde uten at lyd og fart står helt i stil...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
sotOle skrev: Kevin Ash er etter mitt skjønn relativt positiv til Road Kingen og videoen viser jo at en kan komme seg til Stelvio på en slik.
Noen som har noen tanker om eller erfaring med HD som tursykkel eller til hverdagslig bruk?

Personlig gikk jeg fra MotoGuzzi Stelvio til HD Road King, noe som muligens vil heve noen øyenbryn, men jeg er fornøyd med byttet jeg :prf
For egen del må jeg vel kunne si at jeg ikke synes det er bemerkelsesverdig på noen måte at HD-sykler kan komme seg trygt gjennom Stelvio-passet. Eller andre pass i alpene, for den del. For ikke å snakke om Trollstigen, Geiranger, Lysebotn osv. her hjemme.
Har møtt mange på disse strekningene, jeg. I hvert fall de stedene jeg har nevnt her i Norge. Men må erkjenne at jeg så langt færre på tur i Europa...
Selv foretrekker Moto Guzzi Stelvio på slike strekninger. Ikke minst pga. nedleggsvinkelen.
Har ikke all verdens erfaring med cruisere, men nok erfaring for egen del med Moto Guzzi 1400 California på en enkel svingstrekning som E-16 nedstigningen fra Olimbshøgda i Lunner mot Jevnaker. Her skrapet fotbrettene nedi altfor tidlig etter min smak.
Californiakontruksjonen og måten Harly-Davsidson syklene er laget er vel ikke så veldig ulike, vil jeg tro? Så dette med aktiv svingkjøring er helt klart en av mine viktigste ankepunkter mot H-D og andre sykler i cruisersegmentet.
Kjørekomforten ellers er helt sikkert helt utmerket selv om jeg heller ikke liker den nesten tilbakelente kjørestillingen. For å unngå ryggtrøbbel styrer jeg unna nettopp slik kjørestilling, som også gir meg ryggproblemer når jeg kjører bil over lengre strekninger.

Som man skjønner etter å lest så langt er jeg ikke spesielt interessert i cruisere som sådan. Gjelder også HD, selv om jeg synes H-D har mange flotte detaljer og virker solid bygd.
Men det er noe med utseendet på HD-syklene som rett og slett ikke tiltaler meg, for å si det sånn.
Og i tillegg synes jeg mange av dem bråker for mye etter at eierene går for langt i eksosmodifiseringene på Harley'ene sine. Det er ikke sjelden jeg lurer på hvorfor det er ønskelig med mye eksoslyd som (altfor) mange har. Selv om det er mulig å gjøre det er det kanskje ikke alltid like lurt å gå "hele veien"...

Ikke for å helle bensin på bålet, men jeg smiler også litt overbærende når Harley-eiere starter opp med det overdrevne eksoslevenet og drar avgårde uten at lyd og fart står helt i stil...
+1 :thumleft

Har som sagt selv hatt en bråkete cruiser og når jeg satt på den orginale stussen igjen så forsvant halve gleden med å kjøre... faktisk. Etter montering av "husmorvinduet" (vindskjermen) og sideveskene i tillegg så følte jeg meg bare som en gammel mann.

Så jeg kan egentlig ikke være mer enig med deg :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev:
sotOle skrev: Kevin Ash er etter mitt skjønn relativt positiv til Road Kingen og videoen viser jo at en kan komme seg til Stelvio på en slik.
Noen som har noen tanker om eller erfaring med HD som tursykkel eller til hverdagslig bruk?

Personlig gikk jeg fra MotoGuzzi Stelvio til HD Road King, noe som muligens vil heve noen øyenbryn, men jeg er fornøyd med byttet jeg :prf
For egen del må jeg vel kunne si at jeg ikke synes det er bemerkelsesverdig på noen måte at HD-sykler kan komme seg trygt gjennom Stelvio-passet. Eller andre pass i alpene, for den del. For ikke å snakke om Trollstigen, Geiranger, Lysebotn osv. her hjemme.
Har møtt mange på disse strekningene, jeg. I hvert fall de stedene jeg har nevnt her i Norge. Men må erkjenne at jeg så langt færre på tur i Europa...
Selv foretrekker Moto Guzzi Stelvio på slike strekninger. Ikke minst pga. nedleggsvinkelen.
Har ikke all verdens erfaring med cruisere, men nok erfaring for egen del med Moto Guzzi 1400 California på en enkel svingstrekning som E-16 nedstigningen fra Olimbshøgda i Lunner mot Jevnaker. Her skrapet fotbrettene nedi altfor tidlig etter min smak.
Californiakontruksjonen og måten Harly-Davsidson syklene er laget er vel ikke så veldig ulike, vil jeg tro? Så dette med aktiv svingkjøring er helt klart en av mine viktigste ankepunkter mot H-D og andre sykler i cruisersegmentet.
Kjørekomforten ellers er helt sikkert helt utmerket selv om jeg heller ikke liker den nesten tilbakelente kjørestillingen. For å unngå ryggtrøbbel styrer jeg unna nettopp slik kjørestilling, som også gir meg ryggproblemer når jeg kjører bil over lengre strekninger.

Som man skjønner etter å lest så langt er jeg ikke spesielt interessert i cruisere som sådan. Gjelder også HD, selv om jeg synes H-D har mange flotte detaljer og virker solid bygd.
Men det er noe med utseendet på HD-syklene som rett og slett ikke tiltaler meg, for å si det sånn.
Og i tillegg synes jeg mange av dem bråker for mye etter at eierene går for langt i eksosmodifiseringene på Harley'ene sine. Det er ikke sjelden jeg lurer på hvorfor det er ønskelig med mye eksoslyd som (altfor) mange har. Selv om det er mulig å gjøre det er det kanskje ikke alltid like lurt å gå "hele veien"...

Ikke for å helle bensin på bålet, men jeg smiler også litt overbærende når Harley-eiere starter opp med det overdrevne eksoslevenet og drar avgårde uten at lyd og fart står helt i stil...
Enig i mye her. Jeg har heller ikke kjørt mye HD, men har hatt en liten tur på en Sportster. Det var en gedigen nedtur. Mye lyd, mye vibrasjoner, føltes dau og jeg satt vondt. Det var noe. Som ikke fristet til mer.
8000km i året er jo ikke veldig mye. Jeg har nesten ikke kjørt sykkel i år, men har nå passert 8000km.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

sotOle skrev: Tja, småspydig? Jeg har vel kommet såpass til års at jeg kan titulere meg GGG (gretten gammel gubbe) og har ikke så mye tålmodighet med det jeg vil karakterisere som tullprat. At trådtittel og vedlegg misoppfattes så til de grader tolker jeg mot vrang vilje eller ekstremt dårlig norskoppfattelse.
..... .....
Så når jeg legger ut en tråd for å diskutere syklene, høre om brukererfaringer på de forskjellige modellene osv så blir det oppfattet som om det er HD folk som skal diskuteres.
Jeg hadde jo tenkt å melde meg ut av denne diskusjonen, men likevel ....
Her er ditt første innlegg ... hvor mye vrangvilje man må bruke, eller ekstremt dårlige norsk-kunnskaper må man ha for å tolke dette innlegget på den måten jeg og mange andre gjorde, er jeg usikker på ... trådtittel tatt i betrakning.
"Hvorfor så lite om Harley Davidson?"
"Det er lite stoff om Harley- Davidson her inne. Med tanke på hvor mange Harley- Davidson som triller rundt på Norske veier og den lange historien disse syklene har i Norge. Det er et mylder av modeller og tre familier, Softail, Dyna og Touring og Sportstere.
Selv eier jeg en 1999 Dyna Wide Glide og en 2011 Road King Classic.

Valg av sykkel har også mye med hva vi forbinder med motorsykkelkjøring. Skal du pendle til og fra jobb og hensikten er å komme fortest mulig fram, er kanskje ikke Harley-Davidson det ultimate valget. (dog finnes det HD Sportstere).
For meg er Harleyen mer et nytelsesmiddel. Den låter finere enn Susan Boyle kan synge, jeg nyter følelsen av frihet og liker meg best på fylkesveier gjennom strøk med bebyggelse fra 50-60 tallet med tilhørende syrinbusker i hagen. Eller en tur opp Brøttumsbakka mens potetgraset blømer som lilla orkideer hele Brøttumsbakka ned i følge Prøysen.

Vi er jo alle forskjellige, men for øyeblikket gir Harley-Davidson meg alt jeg kan ønske fra en motorsykkel"


Her er ingen andre spørsmål enn "Hvorfor så lite om Harley Davidson?"
I dine neste 3-4 innlegg diskuterer du også HD-eiere uten å antyde at det ikke var det du ønsket.
Da blir det merkelig å lese dine siste innlegg.
Om det er en setning i første innlegg, eller andre eller tredje eller fjerde som viser at jeg har misforstått ... at du ønsket en annen diskusjon .... kan du peke på denne setningen?
Jeg har aldri ment at det inntrykket jeg har av HD-eiere gjelder alle HD-eiere, men at det finnes noen av de som eier en mc av kanskje noen flere grunner enn bare et ønske om å kjøre mc.
Jeg tror (legg merke til at jeg sier tror) HD-eiere generelt har et mere følelsesmessig forhold til sine sykler enn de fleste andre. De er rett og slett mere glad i sine sykler enn mange av oss andre. Det er helt greit, og på mange måter skjønner jeg hvorfor. Selv har jeg et fullstendig platonisk forhold til min mc.
Og bare for å presisere helt tydelig ... jeg har ingenting i mot hverken HD eller deres eiere, og har mange ganger tenkt at en litt sprek liten Sportser kunne ha vært artig å ha.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av DrGreve »

NickNei skrev:DrGreve: Utelukkende hd-førere som ikke hilser, seriøst?
Det blir jo litt fånyttes å diskutere når den man diskuterer med ikke leser det man skriver eller pålegger andre meninger enn de som blir framsatt. Dette skrev jeg, sitat: Og de som ikke hilser når jeg hilser, så er disse NESTEN utelukkende HD-kjørere, og da gjerne med en customisert i en flokk av like customiserte HD-er, sitat slutt.
Jeg har kjørt så lenge sykkel at jeg kan forutse med rimelig sikkerhet hvem som ikke kommer til å hilse, at jeg har sluttet å hilse først på disse :)
Og jeg har overhodet ikke noe fordommer mot HD som sykkel og har kjørt flere over tildels lange avstander.. I min ville "ungdom" bodde jeg først i NOLA og senere i Long Beach :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av tor2502 »

Zadnez skrev:hvordan er det mulig å samle sååå mye fordommer på et lite forum????
Ja si det du....... har konstatert at de fordommene er absolutt tilstede her i forumet, derfor involverer jeg meg ikke inn i slike diskusjoner.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

tor2502 skrev:
Zadnez skrev:hvordan er det mulig å samle sååå mye fordommer på et lite forum????
Ja si det du....... har konstatert at de fordommene er absolutt tilstede her i forumet, derfor involverer jeg meg ikke inn i slike diskusjoner.
Hvem er det som har disse fordommene? Og hvilke fordommer? Kan dere peke på noen?
Kan det tenkes at noen har litt ømme tær? I så fall bør man vel være forsiktig med hva man spør om?

Ellers er jeg i det DrGreve sier:
"Det blir jo litt fånyttes å diskutere når den man diskuterer med ikke leser det man skriver eller pålegger andre meninger enn de som blir framsatt"

PS. tor2502's HD indikerer jo også at ikke alle HD nødvendigvis er av de lengst kjørte syklene med sine 3000 km årlige gjennomsnitt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av AJ »

jhn skrev:
tor2502 skrev:
Zadnez skrev:hvordan er det mulig å samle sååå mye fordommer på et lite forum????
Ja si det du....... har konstatert at de fordommene er absolutt tilstede her i forumet, derfor involverer jeg meg ikke inn i slike diskusjoner.
Hvem er det som har disse fordommene? Og hvilke fordommer? Kan dere peke på noen?
Kan det tenkes at noen har litt ømme tær? I så fall bør man vel være forsiktig med hva man spør om?

Ellers er jeg i det DrGreve sier:
"Det blir jo litt fånyttes å diskutere når den man diskuterer med ikke leser det man skriver eller pålegger andre meninger enn de som blir framsatt"
Enig med jhn.
Har gått gjennom postene i tråden og kan ikke se at det er noe som kan kalles fordomsfulle ytringer. Derimot noen betraktninger av hva man ser og personlige vurderinger av disse observasjonene, javel. Men fordommer? Nei, synes da ikke det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av KawaJens »


Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av simpson »

Harley som sykkel er ikke mye å skryte av.
De selger kun pga middelaldrende mannfolk som trådstarter selv sier, drømmer om 50-60 tallet, føler friheten osv.
Teknisk er de håpløst gammeldagse, latterlig dårlig effektive motorer, kjøreegenskaper som er i en klasse for seg selv.
Så sier HD eiere at du kjøper ikke HD for å kjøre fort osv.
Dette er bare forsvar av at sykkelen er håpløs gammeldags.
Men HD har klart å skape en myte. HD har holdt på å gå i grava flere ganger men ble faktisk reddet av filmen "Malboro man"
Så HD lever fortsatt og selger nye veteransykler men veteransykkel egenskaper pga folk drømmer seg inn i en fantasiverden.
For HD som sykkel har ikke noe å stille opp med i dagens marked.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av KawaJens »

simpson skrev:Harley som sykkel er ikke mye å skryte av.
De selger kun pga middelaldrende mannfolk som trådstarter selv sier, drømmer om 50-60 tallet, føler friheten osv.
Teknisk er de håpløst gammeldagse, latterlig dårlig effektive motorer, kjøreegenskaper som er i en klasse for seg selv.
Så sier HD eiere at du kjøper ikke HD for å kjøre fort osv.
Dette er bare forsvar av at sykkelen er håpløs gammeldags.
Men HD har klart å skape en myte. HD har holdt på å gå i grava flere ganger men ble faktisk reddet av filmen "Malboro man"
Så HD lever fortsatt og selger nye veteransykler men veteransykkel egenskaper pga folk drømmer seg inn i en fantasiverden.
For HD som sykkel har ikke noe å stille opp med i dagens marked.
Bilde

Svar