Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Kawagutten »

mortenolb skrev:
Kawagutten skrev:Hehe har hatt bedre tider før. 50min fra Hof til Lillehammer,trakk fra 10 min bensinfylling på Ryen i Oslo ellers så gikk det greit :lol
Det krever en gjennomsnittsfart på nesten 300, så nei. Ryen er vel heller ikke rIktig vei.
Ser jeg kunne skrivd at tidtagingen var en time og tok bort 10min fra det.Det var på 22.5 eller 23.5mil og Hof-Lillehammer var sånn ca.Var ikke Ryen nærmere Kristiansand men i Oslo hehe og turen ble tatt på 90 tallet på en R sykkel med kun en innstilling på gassen,gikk helt fint det :D
PS Har også tatt Minnesund vekta - Lillehammer på 22min med samme sykkel,slå den :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av mortenolb »

Sorry ass, den må du lenger ut på landet med :P :p

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Hjemreisen

Turen hjem var en våt affere. Under deler av strekningen ble jeg usikker på om det var motorsykkel eller vannscooter jeg kjørte :evil

De jeg møtte av adventure sykler hilset hardere enn vanlig, tipper det var pga oppakningen min + den knallgule regndressen. Kombinasjonen av regn, vanndress og hvit hjelm ga meg også litt ekstra underholdning der det var 2 felts. Jeg lå i venstre felt, og bilene flyttet seg med en gang. Når jeg kom på siden av de, og de så meg i profil, så ga du full gass og akselererte forbi meg igjen. Dette skjedde et par gang før jeg skjønte greia. De trodde jo jeg var politi. Regnet ga dårlig sikt, så det eneste de så var en hvit hjelm, gult og noe refleks :knegg

Hyper'n fikk varmen i seg før avreise:
Bilde

Jord og gress er ingen hindring for Hyper'n:
Bilde
Bilde

Trygt hjemme etter mange mil i kraftig regn:
Bilde
Bilde

Det ble ingen dusjing på frøken fryd den kvelden:
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Ser jo ut til at du har hatt en flott tur, trass i mye regn. Tar jeg ikke feil så er det vel vask som står for tur nå? :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Du begynner å kjenne meg godt nå :knegg

Bilde

Bilde

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Dette så jo rett og slett veldig bra ut :thumleft Her har du brukt god tid ser jeg :lol
Hvordan var det å kjøre med så "mye" baggasje på hekken? Føtes sykkelen annerledes? :-k

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk! Ja, det ene førte til det andre. Du vet jo hvordan det er :-)

Jeg var jo litt bekymra for at forhjulet kommer enda lettere opp, spesielt siden jeg bytta til 14T fremdrev. Den biten gikk greit, ingen ufrivillige fremhjulsløft ved forbikjøringer. Det jeg merka var at sykkelen var tyngre/tregere på å legge seg over i sving. Jeg ble nødt til å ta i litt mer.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ikke prøvd så mye baggasje på sykkelen selv. Men blir å fordele vekten mer når jeg skal på tur i sommer. Tar 20 L på tanken og 30L på hekken. Blir spennende å se hvordan sykkelen blir å oppføre seg i forhold til hva jeg er vant med. Ikke minst når du skal inn og ut av hurtige kurver :redface

Ja det er viktig å stelle sykkelen sin. Jeg mener at hvordan du tar vare på tingene dine gjenspeiler ofte hvem og hvordan du er som person! :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Hvilken kjedespray bruker du?

Jeg kjøpte nylig Motul sin kjedespray, men syns den spruter veldig. Svingarm, og sideveggene på bakdekket er fult av "sprut".

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Jeg bruker egentlig Motul sin, favoritten, men de var utsolgt så det ble "super clean chain lube bel ray".

Sprayer du på når kjedet er varmt? Og tar du kanskje litt mye på?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Muligens. Jeg brukte Castrol sin Chain Wax før og den la et pent hvitt lag med seigt "lim". Syns det fungerte greit, men var et helvette å rengjøre.

Smører når kjedet er kaldt.

Motul sin virker mer tyntflytende, og minner ikke helt om voks. Spinner kjedet et par ganger når jeg smører, bør vel ikke være for mye det? Bruker å tørke av overflødig væske også.

Hvordan var -1 foran forresten? Lurer på det samme på R6-en.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av mortenolb »

Smør når det er varmt. Altså, smør etter du har kjørt, så det trekker inn og setter seg.

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Toven »

Evt prøv Motul C5 pasta, smørte på kaldt og minimalt med gris på felgen.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Største feilen mange gjør er å smøre kjedet når det er kaldt! Det er ikke helt ubrukelig, men om forholdene tillater det, smør når kjedet er varmt :thumleft

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Toven »

Latskap Lordy :D

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Tror det er et større problem å ha på for mye smøring.

Jeg var lat når jeg vaska sykkelen nå. Siden den sto på stand og kjedet måtte rengjøres, så gadd jeg ikke å kjøre en tur med sykkelen etter kjedet var rengjort. Så jeg spraya rett på. Lot det stå å tørke en liten time. Var ute å kjørte en runde nå. Ikke noe tegn på søl fra kjedesprayen:

(Jeg klarte å kjøre meg på veiarbeid, så ble støv på felgen...)
Bilde
Bilde
Bilde

Så da kan jeg anbefale Bel Ray Super Clean, ihvertfall så langt. Vet ikke hvor lenge det sitter før det må smøres igjen.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Lærer noe nytt hver dag! Smøring etter kjøring neste gang :prf

Kjedesprayen der ser litt mer sticky ut enn motul sin. Hadde aldri noe søl når jeg brukte castrol sin, da alt blir sticky når det tørker.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Motul sin er sticky etter den har tørka, mens denne er "tørr" - det vil si ikke sticky. Jeg er veldig glad i Motul sin, så mulig jeg bytter tilbake når jeg er tom. Vi får se :-)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Haymaker »

Alle har sin favoritt, og det er bare å teste ulike typer :-)

Selv er jeg veldig godt fornøyd med Castrol sin Chain Lube Racing.
Sitter veldig bra og smører fint.

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Angående -1 tann på fordrevet.

Med det samme jeg kjørte sykkelen så ble jeg skuffa. Kjente ikke særlig forskjell. Eneste forskjellen virket å være at effektregisteret ble kortere. Men så: I andre gir ut av en sving med bra pådrag så løfta forhjulet seg, da innså jeg at noe forskjell har det blitt :twisted Det ble bedre desto mer jeg kjørte. Tidligere så jobbet jeg mellom 5500-10500 ved aktiv kjøring, men med det nye drevet så kunne jeg ligge ned på 4000-4500 og oppnå samme effekt. Så nå er jeg fornøyd med det nye fremdrevet, men jeg måtte endre måten jeg brukte effektregisteret på.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Cutless »

Ducati Diavel og Cutless

Hyper'n er hos Ducati å får litt stell. Som plaster på såret så ble en Diavel presentert. Dette er jo en ypperlig mulighet for en reflektert og detaljert brukertest av en sykkel i et noe spesielt segment. Men etter noe refleksjon så velger jeg å holde meg til en kort setning og et bilde:

FYTTE FAEN FOR EN MOTOR!

Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Trondgv »

Cutless skrev:Ducati Diavel og Cutless

Hyper'n er hos Ducati å får litt stell. Som plaster på såret så ble en Diavel presentert. Dette er jo en ypperlig mulighet for en reflektert og detaljert brukertest av en sykkel i et noe spesielt segment. Men etter noe refleksjon så velger jeg å holde meg til en kort setning og et bilde:

FYTTE FAEN FOR EN MOTOR!

Bilde
Drømmesykkel uten tvil, denne står høøøøøøyt på lista til jeg får tunglappen :thumleft :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av thewiz »

Hehe, drar den skinnet av pølsa altså? Er vel endel torque i den der? :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av Cutless »

Ca 60% mer enn en 2007 R1, så ja, det river :twisted

Men jeg kjørte mye penere med denne enn Hyper'n. Jeg kommer aldri til å si et stygt ord om cruisere. Jeg skjønner greia nå. Jeg cruisa rundt i og til tider under fartsgrensa og bare nøt asfalten som passerte under dekka.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin Djevelblogg

Legg inn av sankyo »

Den skal jeg prøvekjøre i år. Føler meg vel ikke moden nok for en sånn sykkel ennå (lommeboka heller ikke), men om jeg bytter til et voksensegment så står denne høyt på lista. 8-)
Live long and prosper :janikk

Svar