Ja, og hvis Honda var litt lur, så hadde de hatt EN bryter for å slå dette helt av og/eller mulighet for å programmere f.eks. Offroad-moden til at traction var helt av, men neida! Hver forbanna gang du starter mc'en settes den til 1 dersom den var 0 da du stoppet. Så da må en først vente til startskjermen er starter opp, alltid trykke OK for å bekrefte at man ikke er komplett idiot, så navigere i menyen til traction og justere til 0 og så til wheelie og sette til 0.Samme oppførsel kan man oppleve på enkelte biler også, opp bratte kneiker på litt humpete grusvei eller vinterføre, og om den begynner å slippe og antispinn slår til så reduseres motorkraften og det samme som på AT´n skjer.
På bil er også løsningen å skru av antispinn/traction + 50/50 lock om det er 4x4.
Men som sagt dette er kanskje litt på siden av selve diskusjonen om DCT eller automatgir. Nå er det kanskje ikke så mye å diskutere der, det er jo smak og behag, og ikke minst må det testes før man bestemmer seg, men det er jo interessant å se at flere produsenter kaster seg på dette og det må det jo være en grunn til. BMW, KTM og Honda.. Hvorfor? Det må jo være noe de ser i dette. Finner litt forskjellige tall, men ca. 70% av Hondas kunder kjøper nå DCT når en ser på modellene der man kan velge mellom vanlig eller DCT, og da er DCT modellen alltid dyrere.