Det vil jeg tro dem fleste er. Men jeg anbefaler også å bruke Airbnb. Da kan du få en egen hytte som ikke ligger inne på en campingplass ved siden av 20 andre hytter. Som regel er det billigere også. Vertfall utenforhøysesong.BC45 skrev: 15 apr 2025, 15:19 Jeg har veldig lyst til å dra på mc-tur til vestlandet i midten av mai før det blir altfor mye turister. Noen som vet om campingplassene stort sett er åpne da?
Den store MC-camping tråden!
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Den store MC-camping tråden!
- BC45
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
Airbnb kan absolutt være et godt alternativ på regnværsdager. Jeg tenkte å telte på godværsdagene, og da er det like greit å bruke campingplasser.Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 15:22Det vil jeg tro dem fleste er. Men jeg anbefaler også å bruke Airbnb. Da kan du få en egen hytte som ikke ligger inne på en campingplass ved siden av 20 andre hytter. Som regel er det billigere også. Vertfall utenforhøysesong.BC45 skrev: 15 apr 2025, 15:19 Jeg har veldig lyst til å dra på mc-tur til vestlandet i midten av mai før det blir altfor mye turister. Noen som vet om campingplassene stort sett er åpne da?
- Bjerknez
- Kontakt:
Regner med det er din sykkel i avataren? Må si jeg likte den fargekombinasjonen. Det er nesten så jeg kan sinat den ikke så så illemut med toppboks heller. Den ser nesten littmintegrertnut i forhold til de blanke stålkistene som mange har. :)BC45 skrev: 15 apr 2025, 16:41Airbnb kan absolutt være et godt alternativ på regnværsdager. Jeg tenkte å telte på godværsdagene, og da er det like greit å bruke campingplasser.Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 15:22Det vil jeg tro dem fleste er. Men jeg anbefaler også å bruke Airbnb. Da kan du få en egen hytte som ikke ligger inne på en campingplass ved siden av 20 andre hytter. Som regel er det billigere også. Vertfall utenforhøysesong.BC45 skrev: 15 apr 2025, 15:19 Jeg har veldig lyst til å dra på mc-tur til vestlandet i midten av mai før det blir altfor mye turister. Noen som vet om campingplassene stort sett er åpne da?
- BC45
Det er ikke min sykkel på bildet, men min ser helt lik ut. Skal skifte ut bildet så snart jeg får tatt et godt bilde av min egen.Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 16:48 Regner med det er din sykkel i avataren? Må si jeg likte den fargekombinasjonen. Det er nesten så jeg kan sinat den ikke så så illemut med toppboks heller. Den ser nesten littmintegrertnut i forhold til de blanke stålkistene som mange har. :)
Jeg synes også fargekombinasjonen er veldig fin. Liker at den skiller seg litt ut.
Her er et bilde av min. Jeg har ikke klart å tilpasse det størrelsen som kreves for å bruke som avatar ennå.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Kontakt:
Her har du avataren din :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- BC45
Takk, nå funket det

- BC45
Ja, nå kan jeg endelig senke skuldrene og bare nyte resten av sommerenBjerknez skrev: 15 apr 2025, 17:47 Nå kan du krysse av en av punktene på gjøremålslisten og gå sesongen i møte med et smil![]()

- Bjerknez
- Kontakt:
Veldig glad for at jeg løftet en tung bør fra dine skuldre. Jeg er også veldig glad for at jeg fikk unnagjort den gode gjerningen for 2025 som jeg ga i nyttårsløfte til meg selv i år.
- BC45
Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 18:12 Veldig glad for at jeg løftet en tung bør fra dine skuldre. Jeg er også veldig glad for at jeg fikk unnagjort den gode gjerningen for 2025 som jeg ga i nyttårsløfte til meg selv i år.

- Bjerknez
- Kontakt:
Angående camping i medbragt telt eller tarp, så er dette noe jeg på en måte drømmer om, men som sjeldent blir noe av. Joda, det ble en natt med fricamp i fjor sommer som i utgangspunktet var suksess, men som ødela ryggen min for hele den påfølgende kvelden og deler av den neste dagen.
Motorsykkel kombinert med camping er en dårlig kombinasjon for meg da jeg ikke får med nok utstyr for å få det komfortabelt nok. Det å sove ite sommerstid er ikke problemet for kin del. Jeg kan sovne under et ullpledd rett i lyngen, men liggestilling samt sittestilling er avgjørende for min del for at det skal bli suksess.
Det blir også mye styr med motorsykkel vedrørende festing av bagasje, nedpakking, oppbevaring av utstyr, MC dress og varme er også en dårlig kombinasjon.
I år derimot så har jeg bil og da er det bare å lempe inn alt jeg trenger. Men det er jo ikke noen SUV jeg kjører, så de røffeste skogsveiene må jeg holde meg unna, noe som gjør campingmulighetene litt begrenset.
For jeg er også litt kresen når det kommer til stedet jeg skal campe. Jeg gidder ikke å campe et sted hvor turister passerer hele tiden, å jeg vil gjerne campe i nærheten av et vann. Jeg vil også mer enn gjerne ha mulighet for å gå på do. Å tre skinkene over en kvist er ikke noe jeg ønsker. Å har jeg tatt meg en øl eller to kan jeg ikke sette meg i bilen å kjøre heller.
Så ja, jeg har nok blitt litt kravstor og "fisefin", men langt langt laaaangt inne bor det en liten Lars Monsen i meg som vil slippe ut....
Motorsykkel kombinert med camping er en dårlig kombinasjon for meg da jeg ikke får med nok utstyr for å få det komfortabelt nok. Det å sove ite sommerstid er ikke problemet for kin del. Jeg kan sovne under et ullpledd rett i lyngen, men liggestilling samt sittestilling er avgjørende for min del for at det skal bli suksess.
Det blir også mye styr med motorsykkel vedrørende festing av bagasje, nedpakking, oppbevaring av utstyr, MC dress og varme er også en dårlig kombinasjon.
I år derimot så har jeg bil og da er det bare å lempe inn alt jeg trenger. Men det er jo ikke noen SUV jeg kjører, så de røffeste skogsveiene må jeg holde meg unna, noe som gjør campingmulighetene litt begrenset.
For jeg er også litt kresen når det kommer til stedet jeg skal campe. Jeg gidder ikke å campe et sted hvor turister passerer hele tiden, å jeg vil gjerne campe i nærheten av et vann. Jeg vil også mer enn gjerne ha mulighet for å gå på do. Å tre skinkene over en kvist er ikke noe jeg ønsker. Å har jeg tatt meg en øl eller to kan jeg ikke sette meg i bilen å kjøre heller.
Så ja, jeg har nok blitt litt kravstor og "fisefin", men langt langt laaaangt inne bor det en liten Lars Monsen i meg som vil slippe ut....

Wannabe camperen er vel nær beslektet med wannabe RTW adventure motorsyklisten og med en god del overlappBjerknez skrev: 15 apr 2025, 18:40 Så ja, jeg har nok blitt litt kravstor og "fisefin", men langt langt laaaangt inne bor det en liten Lars Monsen i meg som vil slippe ut....![]()

Fikser egentlig fjelltelt greit men får ikke kona med på det så vurdert hustelt med senger og dyne etc., ulempen som du er innpå at da mister mye av fleksibiliteten selv om 4x4 Experten klarer nokså rufsete vei (litt ekstra bakkeklaring også).
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Bjerknez
- Kontakt:
Det værste som kan skje når jeg er på campingtur er at magan begynner å romle å man bare vet man snart er nødt til å spraylakkere lyngen med skinkene tredd over en kvist. Etterpå legger man seg med skikkelig svie i kaviarkrysset og selvsagt spiller heller ikke ryggen på lag heller.
Man kan døyve opplevelsen med en lunka ØL eller fem fra bagasjen, men da må man også hanskes med bakfull problemet npr man våkner.
Gi meg en utedass og en skikkelig campingstol så henger jeg meg gjerne med på en campintur.
Man kan døyve opplevelsen med en lunka ØL eller fem fra bagasjen, men da må man også hanskes med bakfull problemet npr man våkner.
Gi meg en utedass og en skikkelig campingstol så henger jeg meg gjerne med på en campintur.
- BC45
Det finnes mange fine campingplasser her i landet der du får både do, dusj og mat. Tror til og med du kan låne en campingstol noen stederBjerknez skrev: 16 apr 2025, 00:18 Gi meg en utedass og en skikkelig campingstol så henger jeg meg gjerne med på en campintur.

- Bjerknez
- Kontakt:
Joda, campingplasser er helt innafor. Det har jeg ingen problemer med. Men jeg snakker om villcamping her.

- BC45
Årets første mc-tur med telt. Sykkelen fungerer utmerket. Her på Sandviken Camping ved Tinnsjøen
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg vet jo hvor trivelig det er med MC teltur så jeg må skjerpe meg for å få til flere i år!BC45 skrev: 30 apr 2025, 20:53 Årets første mc-tur med telt. Sykkelen fungerer utmerket. Her på Sandviken Camping ved Tinnsjøen
![]()
Men...var ikke dette vel tidlig

Kaldt om natta, eller?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- BC45
Jo, det var litt kaldt i natt. Liggeunderlaget mitt er til sommerbruk, så det isolerte litt for dårlig. Fortsatt kaldt i bakken. Tror det blir hytte til natte med mindre jeg får lånt meg et ekstra liggeunderlag.
- Bjerknez
- Kontakt:
Hvor kaldt var det?BC45 skrev: 01 mai 2025, 06:36Jo, det var litt kaldt i natt. Liggeunderlaget mitt er til sommerbruk, så det isolerte litt for dårlig. Fortsatt kaldt i bakken. Tror det blir hytte til natte med mindre jeg får lånt meg et ekstra liggeunderlag.
Det var ned mot 5 grader når jeg sov ute under tarpen i Sverige i fjor. Jeg brute en 5R Expide liggeunderlag og en sovepose ratet for -10 grader. Sett bort fra ryggplagene, så var temperaturen null problem for min del. Med riktig liggeunderlag og en god pose fryser man ikke. :)
Veldig individuelt, jeg er tidenes frysepinn men har ekspedisjonspose ratet til -35gr (overlevelsestemperatur), da går ned mot null greit

Men du har jo rett, med god pose fryser man ikke, bare individuelt hva god pose er

Fint der, pleier å stoppe der for is og kaffe på MC tur (stadig forbi der siden bor i Kongsberg)BC45 skrev: 30 apr 2025, 20:53 Årets første mc-tur med telt. Sykkelen fungerer utmerket. Her på Sandviken Camping ved Tinnsjøen![]()

- Bjerknez
- Kontakt:
Ja, vi er forskjellige, helt klart, men god pose mener jeg en pose som DU ikke fryser i. Hvis den er ratet for -35 grader og du allikevel fryser vil jeg nesten si at enten er det noe "galt" med deg eller så er posen din defekt. Min pose er faktisk nesten litt for varm i rundt 5 grader hvis jeg ligger på 5R liggeunderlag.
For at camping skal bli suksess og friste til flere overnattinger så mener jeg man må legge skikkelig til rette for det. Ikke bare røske med seg teltet man fant på loftet etc. jeg sier ikke at du har gjort det selvsagt, men er man skikkelig frysepinn ville jeg så absolutt kjøpt utstyr hvor dette ikke ble noe problem.
Jeg gikk selv på en smell i fjor. Ikke at jeg frøs, men fordi jeg ikke hadde med god nok stol å sitte i. Nå hadde ikke jeg fått med større stol uansett, men jeg forsto at MC kombinert med camping for MEG er nærmest umulig grunnet ryggen. Med bil blir dette mye enklere å jeg kan tillate meg å ta med en skikkelig stol og mere til. Kanskje til og med et litt større campingtelt med ståhøyde :)
For at camping skal bli suksess og friste til flere overnattinger så mener jeg man må legge skikkelig til rette for det. Ikke bare røske med seg teltet man fant på loftet etc. jeg sier ikke at du har gjort det selvsagt, men er man skikkelig frysepinn ville jeg så absolutt kjøpt utstyr hvor dette ikke ble noe problem.
Jeg gikk selv på en smell i fjor. Ikke at jeg frøs, men fordi jeg ikke hadde med god nok stol å sitte i. Nå hadde ikke jeg fått med større stol uansett, men jeg forsto at MC kombinert med camping for MEG er nærmest umulig grunnet ryggen. Med bil blir dette mye enklere å jeg kan tillate meg å ta med en skikkelig stol og mere til. Kanskje til og med et litt større campingtelt med ståhøyde :)
- BC45
Det var vel nede i 5-6 grader tenker jeg. Soveposen min skal være god for ca minus 5 grader. All kulden jeg kjente kom nedenfra, så må nok kjøpe meg et ekstra liggeunderlag for tidlig/sen sesong.Bjerknez skrev: 01 mai 2025, 08:21 Hvor kaldt var det?
Det var ned mot 5 grader når jeg sov ute under tarpen i Sverige i fjor. Jeg brute en 5R Expide liggeunderlag og en sovepose ratet for -10 grader. Sett bort fra ryggplagene, så var temperaturen null problem for min del. Med riktig liggeunderlag og en god pose fryser man ikke. :)
- BC45
Ja, kjempefint der. En av de finere camping-plassene jeg har vært påpingvin skrev: 01 mai 2025, 08:29 Fint der, pleier å stoppe der for is og kaffe på MC tur (stadig forbi der siden bor i Kongsberg)Blitt litt mer bevisst på å finne alternativ til bensinstasjoner når tar pause...

- Bjerknez
- Kontakt:
Anbefaler Exped dura liggeunderlag. :)BC45 skrev: 02 mai 2025, 18:17Det var vel nede i 5-6 grader tenker jeg. Soveposen min skal være god for ca minus 5 grader. All kulden jeg kjente kom nedenfra, så må nok kjøpe meg et ekstra liggeunderlag for tidlig/sen sesong.Bjerknez skrev: 01 mai 2025, 08:21 Hvor kaldt var det?
Ikke noe selv prøvd men sett de som anbefaler slikt alu underlag under det oppblåsbare når kaldt i bakken, tror ikke trenger være den tykke typen, tar fort mye plass, noe SLIKT. Gir jo økt fleksibilitet også, om meldt varmt lar man den bare ligge hjemme.BC45 skrev: 02 mai 2025, 18:17 All kulden jeg kjente kom nedenfra, så må nok kjøpe meg et ekstra liggeunderlag for tidlig/sen sesong.