Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Tro det eller ei, men kona begynner å tenke tanken på å ta førerkort for MC. ;e Så nå gjelder det å smi mens jernet er varmt. Holder kjøreskolene MC eller må hun bruke egen MC? Jeg tør ikke selv ta kjøretime med henne, da hun aldri har kjørt motorisert kjøretøy på to hjul - ikke en gang moped i ungdommen. Så jeg får vente med å kjøre med henne til hun kan det grunnleggende som balanse, clutch, gir-skift og ikke minst brems... :8-[

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av ArcticTiger »

Tøff kone du har GV :thumleft Kjøreskolen har mc, og ja det er like lurt å overlate opplæringen til dem, som du sier!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Kawasaki »

Godtvoksen skrev:Tro det eller ei, men kona begynner å tenke tanken på å ta førerkort for MC. ;e Så nå gjelder det å smi mens jernet er varmt. Holder kjøreskolene MC eller må hun bruke egen MC? Jeg tør ikke selv ta kjøretime med henne, da hun aldri har kjørt motorisert kjøretøy på to hjul - ikke en gang moped i ungdommen. Så jeg får vente med å kjøre med henne til hun kan det grunnleggende som balanse, clutch, gir-skift og ikke minst brems... :8-[

Kjenner du ingen med en liten lettkjørt mc som hun kan lære seg basic'en på? Blåmann blir for tung. Men en 4t crosser feks,på et lukket område der hun kan ta seg ut. Jeg skriver 4takt,for dem er "snillere" når hun vrir på rulla. En gammel crosser er heller ikke så farlig med om den får en liten velt :knegg XT'en min hadde også vært perfekt til sånn øving,veldig lettkjørt.
Øver hun alt hun gidder resten av sesongen,så sparer hun mange kjøretimer til våren. Ja,for hun klarer vel ikke å komme igang med kjøreskole iår?


edit:mente Silkesvarten
Sist redigert av Kawasaki den 09 aug 2011, 09:18, redigert 1 gang totalt.
ikkebike.norwegianforum.net

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Godtvoksen »

ArcticTiger skrev:Tøff kone du har GV :thumleft
Ja, hu står han nok av, siden ho e fra Lyngen i Troms... ;e

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Kawasaki »

Godtvoksen skrev:
ArcticTiger skrev:Tøff kone du har GV :thumleft
Ja, hu står han nok av, siden ho e fra Lyngen i Troms... ;e

Å dæven :lol
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Onsløv »

Har du ikke shadow'en ennå? Hun kan vel bruke den?
Evnt kjøpe en billig sykkel som hun kan trene seg på.

Men hun må innom en kjøreskole likevel, så hvorfor ikke først som sist begynne der. Noen av de har utleiesykler også.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av SheDevil »

Jeg synes det er moro at flere damer velger å kjøre selv enn å "bare" sitte på :prf

Er greit å sitte på men uten tvil best å være sjåfør :P :p
DET er lykken det gitt :prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Onsløv skrev:Har du ikke shadow'en ennå? Hun kan vel bruke den?

Joda, jeg har fortsatt Blåmann og det er det som er tanken at hun kan overta den. Så når hun har lært det grunnleggende av en profesjonell kjørelærer så kan hun øveleskjøre på den.... :thumleft

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Onsløv »

Om du tar henne med til Bergen, så kan jeg stille min blådverg til disp. :thumleft
Men jeg kjører selvsagt etter regelen "you break it, you fix it"
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:
Onsløv skrev:Har du ikke shadow'en ennå? Hun kan vel bruke den?

Joda, jeg har fortsatt Blåmann og det er det som er tanken at hun kan overta den. Så når hun har lært det grunnleggende av en profesjonell kjørelærer så kan hun øveleskjøre på den.... :thumleft
Hva for skapning er Blåmann,Blåmann bukken min ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Onsløv »

Hvis du ser i signaturen til GodtVoksen, så ser du hva slags sykkel han har som han omtaler som blåmann og silkesvarten.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Godtvoksen skrev:Det blir nok noe senere jeg er i Pisa...og rapport vil nok komme i ettertid... :thumleft

Husk politiet advarer mot å offentligjøre på facebook og andre sosiale medier når en reiser fra hjemmet og det viser at det er fritt frem for innbrudd... ;e

Ja, jeg lovte en liten rapport fra Pisa og eller Toscana når jeg var tilbake fra sommerferie. Vi ble tatt veldig godt imot av Tage og kona Sissel. Ble invitert til lunch hjemme hos dem, og ble guidet rundt i deres bostedslandsby Montemagno.

Tage er en dyktig kokk
web-kokk-tage-HV3U8403.jpg
Tage understreker sine viktige poenger for butikkeier:
web-landhandel-HV3U8382.jpg

Et personlig formål med turen i år var å rekonisere Toscana som mål og et sted for MC-kjøring/Road-tripp for MC-siden.

Vel, jeg ble noe betenkt og har lenge lurt på hva jeg skulle si/skrive her på MC-siden. En føler jo selvsagt noe lojalitet i forhold til tagest som tok så godt imot oss, og som har uttalt at han mer en gjerne guider og ordner alt det praktiske i Toscana for et slikt opplegg. Nå er jo mine opplevelser svært subjektive, og dere vet jeg er pingle i svinger og har brede kyllingstriper på mine MC-dekk... ;e

Jeg leste i dag i Aftenposten at Tyskerne rangerer henholdsvis Italia og Tyrkia på topp over det de mener er de verste sjåførene. Dette kan også jeg underskrive. Det er ikke noe moro å kjøre bil i Italia. Italieneren holder svært liten avstand til forankjørende kjøretøy. De teller neppe fra 1001 - 1003. De blir knapt nok ferdig med tallet tusen og en....de ligger neste opp på støtfangeren bak på bilen. Og ha slike "klegger" bak min MC, frister svært lite.. :[-(

Det frister da ikke undertegnede å kjøre MC i Toscana, tror at jeg inntil videre holder meg til veier og steder her i Norge....

MEN, skal jeg på ferie igjen - besøker jeg gjerne Sissel og Tage i Montemagno, men da med leiebil som denne gangen... :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Godtvoksen blogg: Nå om Toscana - 2011

Legg inn av frodef »

Det frister da ikke undertegnede å kjøre MC i Toscana,
:scratch =;

Her må noe ha gått forferdelig galt?! Kjøring på flate italienske motorveier og desslike er sikkert ikke noe å skryte av, men de kilometerne dette eventuelt er nødvendig vil jeg mene er verdt det for å ellers kjøre i et vakkert landskap med utmerkete mc-veier og -trafikk. Og mat.

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Godtvoksen blogg: Nå om Toscana - 2011

Legg inn av GTline »

Tror det er litt forskjell på bil og sykkel i trafikken der nede.
Min erfaring er at de tar grei hensyn til sykler, spesiellt med utenlandske skilter.
Har aldri opplevd trafikken værre i Italia enn Frankrike f.eks.
Derimot kan det være en utfordring på autostradaen når det er masse trailere der.
De driter i alt og glemmer at de har henger.
Men er man våken og unngår å stresse så er det ikke noe problem å kjøre rundt i Italia på to hjul.
Bil har jeg aldri kjørt der nede og med leiebil får du jo italienske skilter.....da blir du vel behandlet som en innfødt.
De har bare full fart fremover og bråstopp på sine biler *ler*.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: Nå om Toscana - 2011

Legg inn av Godtvoksen »

GTline skrev: De har bare full fart fremover og bråstopp på sine biler *ler*.

:prf :janikk

Låst