Hvis du setter deg inn i artikkelserien i Aftenposten så forklares jo dette.Duville skrev:I Sverige klarte de å bygge veier som de i dag tjener stort på. 3 felt der det er behov og en standard som ligger milevidt over vår standard her i Norge.
...
Har vi penger til å bygge skikkelig? JA det har vi men vi gjør det ikke - hvorfor ikke?
Svenskene hadde mye penger på 60-70-tallet, og kunne derfor bygge med bedre standard. Svenskene hadde også en sunn og stor bilindustri, så mer penger til vei førte til bedre bilsalg, og dette førte til flere svenske arbeidsplasser og høyere skatteinntekter.
I dag går Sverige på dunken. Volvo eies av kinesere og Saab er konk. De tjener ikke stort på veiene sine lenger. Svensk ungdom kommer til Norge for å skrelle bananer.
Nå har vi penger til å bygge skikkelig, og for det meste gjøres nettopp det. Man finner alltids eksempler på det motsatte, men tilstanden er ikke så ille som enkelte ivrige svartmalere prøver å forestille.
Det er jo ingenting av dette du skriver som er en kjensgjerning. Hvor tar du det fra?Crinos skrev:Det er jo en kjennsgjerning at dagens politikkere var de som var mest "flower power" på 70-tallet. Med så mye syre som har svirret rundt i topplokket, er det jo et spørsmål om hvor klartenkte dem er!
Den yngre generasjons politikkere, er de som ØNSKET at dem var med på flower power revolusjonen og tar igjen for det tapte!
Den gyldne regelen er...
Det er ikke farten som dreper.. Men den dårlige veien!
Det første du skriver er for lavpannet til å gidde å kommentere, men når det gjelder dødsulykker med MC har vi nettopp fått en analyse av årsaksforhold til disse. Rapporten er diskutert i flere tråder på dette forumet. http://nmcu.org/analyse-av-d-dsulykker-p-motorsykkel-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitat fra nettsiden: "Vegmiljøet var direkte årsak i bare 6% av ulykkene, og i disse var det først og fremst forhold som grus og dieselsøl som var årsaken."
Tar NMCU, UP og vegvesenet feil? Har du noe å bidra med?