Helt enig med deg og det er også selverfart, sånn delvis. Men ikke på motorsykkel.FredrikE24 skrev: 14 nov 2022, 06:14 Hva var temperaturen da?
Jeg har fire sesonger med vinterkjøring bak meg med daglig kjøring i all slags vær og temperatur. Jeg prøvde elektriske klær og holker og det funka ikke i det heletatt. Prøvde også en hjemmelaget variant med effektmotstander i salen, det brant i baken, men frøys jeg? Jepp. Brukte så et skinn og dette var mye bedre.
Jeg tar det ikke ut av lufta, jeg har prøvd de lettvinte metodene for å holde varmen på vinteren. Å dra på tur til Nordkapp midtvinters og satse på at et varmesete og et sett varmeholker skal holde deg varm er ingen god idé er mitt poeng. Man bør gjøre noen fler forberedelser enn det.
Tilfører man for mye varme til kroppen som blir kontrasten til kulden ellers for stor og jeg tror nesten det har motsatt virkning.
Jeg har selv testet å kjøre med varmevest. Dog ikke midtvinters i kuldegrader, men synes effekten av denne var helt grei i de +5 gradene jeg kjørte, men dæven å jeg frøys når batteriene tok slutt. I 5 kuldegrader eller mer er jeg faktisk usikker på hvor stor virkning slike varmeelementer har.